Zatímco většina týmů přivezla do Kanady na okruh vyžadující nízký přítlak viditelně odlišná zadní křídla s menšími klapkami, McLaren překvapil téměř stejným křídlem, které používal již v předchozích závodech. Jenson Button si však nemyslí, že by v Montrealu bylo na obtíž.
"Osobně si nemyslím, že bychom měli ve srovnání s ostatními nějak velké křídlo. Máme po mechanické stránce velmi dobré auto, které za těchto podmínek funguje, ale nezdá se mi, že bychom měli ve srovnání s ostatními velké křídlo," řekl Button na tiskové konferenci po Velké ceně Kanady, kterou nakonec vyhrál.
"Podle mě mají někteří v kvalifikaci efektivnější systém DRS, ale v závodě si myslím, že je naše zadní křídlo efektivnější než jejich - zkrátka pro něco obětujete zadní křídlo s DRS.
Ale jak jsem řekl, mechanicky je naše auto velmi dobré, což jsme prokázali v Monaku a znovu jsme to mohli vidět i zde, obzvlášť když na okruhu chybí přilnavost," dodal Button.
Na obrázku si můžete prohlédnout zadní křídla vybraných vozů, zejména velikost horní nastavitelné klapky, kterou má McLaren opravdu mnohem větší, než většina soupeřů (shora dolů: Toro Rosso, Force India, Mercedes, Red Bull, Ferrari, McLaren).
Kvůli tomu se jeho maximální rychlost na rovinkách po aktivaci DRS nezvyšuje o tolik, jako u soupeřů s menší klapkou. Výhodou však je větší generovaný přítlak v deaktivovaném stavu. V kvalifikaci, kde využití DRS není omezeno, tedy McLaren na soupeře ztrácí.
Na druhou stranu v závodech, kde je možné křídlo aktivovat pouze ve vymezeném úseku (a pokud navíc neztrácíte na vůz před sebou více než 1 sekundu), je vyšší přítlak na většině míst naopak výhodou.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.
Mick Schumacher jedná s týmem Cadillac o své možné návratu do Formule 1 v sezóně 2026. Po období nejistoty a hledání nové příležitosti se zdá, že mladý závodník má reálnou šanci znovu se objevit na startovním roštu díky ambicióznímu projektu nováčka mezi týmy F1.
Odchod Jonathana Wheatleyho z Red Bullu přišel jako velké překvapení, protože ve týmu působil téměř dvě desetiletí na klíčových pozicích. Jeho rozhodnutí odchodu odráželo skryté napětí uvnitř stáje a naznačilo významné personální změny v konkurenčním prostředí formule 1.
Toto Wolff uvedl, že přátelství mezi ním a Lewisem Hamiltonem přestup do Ferrari nijak neovlivnil. Podle něj jejich vztah přesahuje hranice sportovní spolupráce a zůstává pevný i mimo týmové barvy.
Martin Brundle vyjádřil podporu Laurentovi Mekiesovi v jeho nové roli šéfa a výkonného ředitele Red Bullu. Podle něj má Mekies potřebné zkušenosti a autoritu, aby tým úspěšně vedl i v náročném období.
Fernando Alonso upozorňuje na velké výkonnostní rozdíly v poli F1, které podle něj zůstanou až do změny pravidel v roce 2026. Bez revoluce v technických předpisech podle něj nelze očekávat, že se týmy výrazněji srovnají.
Carlos Sainz výrazně ovlivnil kulturu i přístup uvnitř týmu Williams, říká sportovní ředitel Sven Smeets. Podle něj přinesl profesionalitu a technickou preciznost, která motivuje celý tým ke zrychlení vývoje.
Toto Wolff s humorem přiznal, že dodávat motory McLarenu možná nebylo jeho nejchytřejší rozhodnutí. McLaren nyní dominuje, zatímco tým Mercedesu zaostává.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.