Zatímco většina týmů přivezla do Kanady na okruh vyžadující nízký přítlak viditelně odlišná zadní křídla s menšími klapkami, McLaren překvapil téměř stejným křídlem, které používal již v předchozích závodech. Jenson Button si však nemyslí, že by v Montrealu bylo na obtíž.
"Osobně si nemyslím, že bychom měli ve srovnání s ostatními nějak velké křídlo. Máme po mechanické stránce velmi dobré auto, které za těchto podmínek funguje, ale nezdá se mi, že bychom měli ve srovnání s ostatními velké křídlo," řekl Button na tiskové konferenci po Velké ceně Kanady, kterou nakonec vyhrál.
"Podle mě mají někteří v kvalifikaci efektivnější systém DRS, ale v závodě si myslím, že je naše zadní křídlo efektivnější než jejich - zkrátka pro něco obětujete zadní křídlo s DRS.
Ale jak jsem řekl, mechanicky je naše auto velmi dobré, což jsme prokázali v Monaku a znovu jsme to mohli vidět i zde, obzvlášť když na okruhu chybí přilnavost," dodal Button.
Na obrázku si můžete prohlédnout zadní křídla vybraných vozů, zejména velikost horní nastavitelné klapky, kterou má McLaren opravdu mnohem větší, než většina soupeřů (shora dolů: Toro Rosso, Force India, Mercedes, Red Bull, Ferrari, McLaren).
Kvůli tomu se jeho maximální rychlost na rovinkách po aktivaci DRS nezvyšuje o tolik, jako u soupeřů s menší klapkou. Výhodou však je větší generovaný přítlak v deaktivovaném stavu. V kvalifikaci, kde využití DRS není omezeno, tedy McLaren na soupeře ztrácí.
Na druhou stranu v závodech, kde je možné křídlo aktivovat pouze ve vymezeném úseku (a pokud navíc neztrácíte na vůz před sebou více než 1 sekundu), je vyšší přítlak na většině míst naopak výhodou.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.