Tonio Liuzzi má specifický vkus, co se oblékání týče. Je na kolegovi Adriana Sutila ještě něco zvláštního, nebo se Ital naopak překvapivě drží při zemi? Mnohé o něm napoví následující rozhovor.
Jsi typem člověka, který má vždy záložní plán?Myslím, že jsem typ člověka, který má plány A,B,C…X,Y,Z. Vždy najdu rychlou odpověď na to, co se děje, a má rozhodnutí mají stejně rychlý průběh. Vždycky mám každopádně víc než záložní plán. Co tě nejvíce uspokojuje, krom jízdy s monopostem F1?Všechny ostatní adrenalinové sporty. Mám rád motorky, bungee jumping, skok padákem – adrenalin.Na koho se v zákulisí nejvíce těšíš, když ve čtvrtek dorazíš na okruh?Na svého inženýra, aby mi ukázal a vysvětlil všechny novinky na autě. Kdo je vysněnou osobou, se kterou bys chtěl mít rande?Vysněné setkání už jsem vlastně zažil. Vždycky jsem se chtěl setkat s Nigelem Mansellem a už jsem měl tu možnost. Přirozeně jedna osoba, se kterou jsem se vždy přál setkat, byl Ayrton Senna. To se bohužel nikdy nestalo. Který film tě naposledy rozbrečel?Určitě takový byl, ale nepamatuji si název. Určitě to nebyl romantický film. Nemám tohle rád. Čeho se bojíš?Ničeho, ale nemám rád hady a všechnu tu malou lezoucí havěť se spoustou nohou. Kterou knihu jsi naposledy přečetl?Autosport. Moc nečtu.Jakým způsobem rád odpočíváš?Doma s rodinou a přáteli.
Pět věcí, které nenávidíš?Přetáčivost, F kanál, čínské jídlo, wasabi, neupřímné lidi. Barvil sis – nebo nabarvil by sis -někdy vlasy?Ano, když jsem byl dítě. Když mi bylo 17 nebo 18, byl jsem docela divoký a šel ze žluté do zelené, pak do černé – do celé škály barev. Jaké bylo první CD, které sis koupil?Muselo to být něco od Michaela Jacksona.Máš nějaké tetování či piercing?Mám tetování na levé noze a dřív jsem měl piercingy – v obočí a nahoře v uchu - ale ty už jsou pryč. Když dospějete, chcete mít jinou image, proto musely pryč. Jak tě hodnotili učitelé ve škole?Byl to moc hodný chlapec- nepříliš talentovaný, ale dobře vychovaný. Kdo byli tví hrdinové z dětství?Nigel Mansell a Maradonna.Máš zalíbení v nějakých špatných věcech?Ne, ani ne. Jsem docela konzervativní člověk. Nákupní horečky jsou minulostí. Sbíráš něco?Kšiltovky. Všechny druhy sportovních a módních kšiltovek. Mám jich mezi 150 a 200.
Co ti na cestách nejvíce chybí?Kamarádi, rodina, společenský život.Co bylo tvou nejhorší koupí?Měl jsem jich spoustu. Mám rád módu a elektronické hračky a někdy si koupím něco, co jde po krátkém zhlédnutí doma hned do koše.Jakou kávu máš rád?Piju latté macchiato. Ideální nedělní nezávodní dopoledne?Spát do desíti nebo jedenácti dopoledne, trochu potrénovat a pak vyjet lodí na moře a relaxovat. Co bylo tvým prvním dopravním prostředkem?Vždy jsem miloval auta, už od dob, kdy jsem začal závodit v motokárách. Z prvních peněz, které jsem si tam vydělal, jsem si koupil Mercedes SLK 200. To pro mě tenkrát bylo docela něco. Bohužel jsem ho po šesti měsících naboural, takže to bylo krátké potěšení. Co bylo nejtrapnější chybou, které ses dopustil?Pár jsem jich udělal, ale mám dar okamžitě je vymazat z paměti! Co umíš nejlépe uvařit?Maso na grilu teppanyaki. Rád vařím po japonsku. Kdy ses naposled opravdu rozčílil?Ve Spa, když jsem měl problém s autem a nemohli jsme najít jeho příčinu. V takových chvílích se můžu zbláznit, protože nemůžu udělat nic pro vyřešení toho problému.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.