Tonio Liuzzi má specifický vkus, co se oblékání týče. Je na kolegovi Adriana Sutila ještě něco zvláštního, nebo se Ital naopak překvapivě drží při zemi? Mnohé o něm napoví následující rozhovor.
Jsi typem člověka, který má vždy záložní plán?Myslím, že jsem typ člověka, který má plány A,B,C…X,Y,Z. Vždy najdu rychlou odpověď na to, co se děje, a má rozhodnutí mají stejně rychlý průběh. Vždycky mám každopádně víc než záložní plán. Co tě nejvíce uspokojuje, krom jízdy s monopostem F1?Všechny ostatní adrenalinové sporty. Mám rád motorky, bungee jumping, skok padákem – adrenalin.Na koho se v zákulisí nejvíce těšíš, když ve čtvrtek dorazíš na okruh?Na svého inženýra, aby mi ukázal a vysvětlil všechny novinky na autě. Kdo je vysněnou osobou, se kterou bys chtěl mít rande?Vysněné setkání už jsem vlastně zažil. Vždycky jsem se chtěl setkat s Nigelem Mansellem a už jsem měl tu možnost. Přirozeně jedna osoba, se kterou jsem se vždy přál setkat, byl Ayrton Senna. To se bohužel nikdy nestalo. Který film tě naposledy rozbrečel?Určitě takový byl, ale nepamatuji si název. Určitě to nebyl romantický film. Nemám tohle rád. Čeho se bojíš?Ničeho, ale nemám rád hady a všechnu tu malou lezoucí havěť se spoustou nohou. Kterou knihu jsi naposledy přečetl?Autosport. Moc nečtu.Jakým způsobem rád odpočíváš?Doma s rodinou a přáteli.
Pět věcí, které nenávidíš?Přetáčivost, F kanál, čínské jídlo, wasabi, neupřímné lidi. Barvil sis – nebo nabarvil by sis -někdy vlasy?Ano, když jsem byl dítě. Když mi bylo 17 nebo 18, byl jsem docela divoký a šel ze žluté do zelené, pak do černé – do celé škály barev. Jaké bylo první CD, které sis koupil?Muselo to být něco od Michaela Jacksona.Máš nějaké tetování či piercing?Mám tetování na levé noze a dřív jsem měl piercingy – v obočí a nahoře v uchu - ale ty už jsou pryč. Když dospějete, chcete mít jinou image, proto musely pryč. Jak tě hodnotili učitelé ve škole?Byl to moc hodný chlapec- nepříliš talentovaný, ale dobře vychovaný. Kdo byli tví hrdinové z dětství?Nigel Mansell a Maradonna.Máš zalíbení v nějakých špatných věcech?Ne, ani ne. Jsem docela konzervativní člověk. Nákupní horečky jsou minulostí. Sbíráš něco?Kšiltovky. Všechny druhy sportovních a módních kšiltovek. Mám jich mezi 150 a 200.
Co ti na cestách nejvíce chybí?Kamarádi, rodina, společenský život.Co bylo tvou nejhorší koupí?Měl jsem jich spoustu. Mám rád módu a elektronické hračky a někdy si koupím něco, co jde po krátkém zhlédnutí doma hned do koše.Jakou kávu máš rád?Piju latté macchiato. Ideální nedělní nezávodní dopoledne?Spát do desíti nebo jedenácti dopoledne, trochu potrénovat a pak vyjet lodí na moře a relaxovat. Co bylo tvým prvním dopravním prostředkem?Vždy jsem miloval auta, už od dob, kdy jsem začal závodit v motokárách. Z prvních peněz, které jsem si tam vydělal, jsem si koupil Mercedes SLK 200. To pro mě tenkrát bylo docela něco. Bohužel jsem ho po šesti měsících naboural, takže to bylo krátké potěšení. Co bylo nejtrapnější chybou, které ses dopustil?Pár jsem jich udělal, ale mám dar okamžitě je vymazat z paměti! Co umíš nejlépe uvařit?Maso na grilu teppanyaki. Rád vařím po japonsku. Kdy ses naposled opravdu rozčílil?Ve Spa, když jsem měl problém s autem a nemohli jsme najít jeho příčinu. V takových chvílích se můžu zbláznit, protože nemůžu udělat nic pro vyřešení toho problému.
Liam Lawson přiznal, že návrat k Racing Bulls místo postupu do hlavního týmu Red Bullu je těžký moment. Navzdory zklamání však dává najevo, že se nevzdává. Novozélandský talent se nyní musí znovu prosadit ve svém bývalém týmu.
Po Velké ceně Číny se Liam Lawson vyjádřil k situaci, v níž se ocitl, jako muž, který si byl vědom, že jeho příležitost byla ztracena dříve, než vůbec měla šanci začít.
Valtteri Bottas opět usedl do kokpitu formule 1, když se zúčastnil testování s týmem McLaren. Po přestávce se tak vrátil do kokpitu F1, což by mohlo naznačovat možný návrat k závodní kariéře.
Po dvou závodech v roce 2025, včetně jednoho sprintu, už Williams vyrovnal svůj bodový zisk za celý loňský rok. I přesto, že tým dosáhl pozitivních výsledků, šéf James Vowles zůstává opatrný a varuje před přehnaným optimismem.
Liam Lawson dostal minimální čas na adaptaci na monopost Red Bullu, a po pouhých dvou závodech musel uvolnit místo Yukimu Tsundovi. Giedo van der Garde tento krok označuje za nespravedlivý, přičemž srovnává situaci s šikanou.
Red Bull se stále snaží najít ideálního týmového kolegu pro Maxe Verstappena, ale žádný jezdec zatím dlouhodobě neobstál pod tlakem ani nedosáhl jeho úrovně. Nyní do svých služeb povolal Yukiho Tsunodu. Je to dobrá strategie?
Yuki Tsunoda dostal životní šanci! Red Bull potvrdil, že japonský jezdec nahradí Sergia Péreze a dokončí sezónu 2025 po boku Maxe Verstappena.
Red Bull provedl nečekanou změnu ve své jezdecké sestavě – Liam Lawson byl po dvou závodech odsunut do týmu Racing Bulls, zatímco Yuki Tsunoda získal místo vedle Maxe Verstappena pro Velkou cenu Japonska F1.
Šéf Mercedesu Toto Wolff naznačuje, že Red Bull by mohl urychlit přechod na motory V10, pokud má obavy ohledně nadcházejících změn. Varuje však, že by bylo pro F1 nevhodné a trapné předčasně zrušit pravidla pro rok 2026, což by poškodilo důvěru mezi výrobci.
Po pouhých dvou závodech byl Liam Lawson z Red Bullu odvolán, ale nyní se mu naskýtá příležitost znovu nastartovat svou kariéru v prostředí, které dobře zná a kde může znovu ukázat svůj potenciál.
Další změna v týmu Red Bull, když po neúspěchu svého předchůdce musí opustit tým další Verstappenův kolega. Na jeho místo přichází Júki Cunoda, který vzbuzuje velká očekávání, ale zůstává otázkou, zda má dostatek schopností, aby se vyrovnal vysokým nárokům a stal se skutečným konkurentem na vrcholu světového motorsportu.
Red Bull oficiálně potvrdil, že od nadcházející Velké ceny Japonska dojde k výměně mezi Liamem Lawsonem a Júkim Cunodou. Tým zdůraznil, že rozhodnutí má za cíl nejen posílit Cunodovy šance před domácím publikem, ale především zajistit další rozvoj a ochranu Lawsona v rámci dlouhodobé strategie.