Tonio Liuzzi má specifický vkus, co se oblékání týče. Je na kolegovi Adriana Sutila ještě něco zvláštního, nebo se Ital naopak překvapivě drží při zemi? Mnohé o něm napoví následující rozhovor.
Jsi typem člověka, který má vždy záložní plán?Myslím, že jsem typ člověka, který má plány A,B,C…X,Y,Z. Vždy najdu rychlou odpověď na to, co se děje, a má rozhodnutí mají stejně rychlý průběh. Vždycky mám každopádně víc než záložní plán. Co tě nejvíce uspokojuje, krom jízdy s monopostem F1?Všechny ostatní adrenalinové sporty. Mám rád motorky, bungee jumping, skok padákem – adrenalin.Na koho se v zákulisí nejvíce těšíš, když ve čtvrtek dorazíš na okruh?Na svého inženýra, aby mi ukázal a vysvětlil všechny novinky na autě. Kdo je vysněnou osobou, se kterou bys chtěl mít rande?Vysněné setkání už jsem vlastně zažil. Vždycky jsem se chtěl setkat s Nigelem Mansellem a už jsem měl tu možnost. Přirozeně jedna osoba, se kterou jsem se vždy přál setkat, byl Ayrton Senna. To se bohužel nikdy nestalo. Který film tě naposledy rozbrečel?Určitě takový byl, ale nepamatuji si název. Určitě to nebyl romantický film. Nemám tohle rád. Čeho se bojíš?Ničeho, ale nemám rád hady a všechnu tu malou lezoucí havěť se spoustou nohou. Kterou knihu jsi naposledy přečetl?Autosport. Moc nečtu.Jakým způsobem rád odpočíváš?Doma s rodinou a přáteli.
Pět věcí, které nenávidíš?Přetáčivost, F kanál, čínské jídlo, wasabi, neupřímné lidi. Barvil sis – nebo nabarvil by sis -někdy vlasy?Ano, když jsem byl dítě. Když mi bylo 17 nebo 18, byl jsem docela divoký a šel ze žluté do zelené, pak do černé – do celé škály barev. Jaké bylo první CD, které sis koupil?Muselo to být něco od Michaela Jacksona.Máš nějaké tetování či piercing?Mám tetování na levé noze a dřív jsem měl piercingy – v obočí a nahoře v uchu - ale ty už jsou pryč. Když dospějete, chcete mít jinou image, proto musely pryč. Jak tě hodnotili učitelé ve škole?Byl to moc hodný chlapec- nepříliš talentovaný, ale dobře vychovaný. Kdo byli tví hrdinové z dětství?Nigel Mansell a Maradonna.Máš zalíbení v nějakých špatných věcech?Ne, ani ne. Jsem docela konzervativní člověk. Nákupní horečky jsou minulostí. Sbíráš něco?Kšiltovky. Všechny druhy sportovních a módních kšiltovek. Mám jich mezi 150 a 200.
Co ti na cestách nejvíce chybí?Kamarádi, rodina, společenský život.Co bylo tvou nejhorší koupí?Měl jsem jich spoustu. Mám rád módu a elektronické hračky a někdy si koupím něco, co jde po krátkém zhlédnutí doma hned do koše.Jakou kávu máš rád?Piju latté macchiato. Ideální nedělní nezávodní dopoledne?Spát do desíti nebo jedenácti dopoledne, trochu potrénovat a pak vyjet lodí na moře a relaxovat. Co bylo tvým prvním dopravním prostředkem?Vždy jsem miloval auta, už od dob, kdy jsem začal závodit v motokárách. Z prvních peněz, které jsem si tam vydělal, jsem si koupil Mercedes SLK 200. To pro mě tenkrát bylo docela něco. Bohužel jsem ho po šesti měsících naboural, takže to bylo krátké potěšení. Co bylo nejtrapnější chybou, které ses dopustil?Pár jsem jich udělal, ale mám dar okamžitě je vymazat z paměti! Co umíš nejlépe uvařit?Maso na grilu teppanyaki. Rád vařím po japonsku. Kdy ses naposled opravdu rozčílil?Ve Spa, když jsem měl problém s autem a nemohli jsme najít jeho příčinu. V takových chvílích se můžu zbláznit, protože nemůžu udělat nic pro vyřešení toho problému.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.