O sestavě Mercedesu je tedy rozhodnuto, nyní se svět F1 zaměřuje na "objevení Bottase". Hodnotí se jeho možnosti a šance, názory osobností a odborníků. Své k uzavření jednoho z nejsledovanějších přestupů řekl i ten, kterého se bezprostředně týká.
Podle šéfa stáje Mercedes Toto Wolffa trojnásobný šampion a dvojnásobný vicemistr světa Lewis Hamilton volbu svého týmu ohledně druhého pilota podporuje a předpokládá méně vyhrocené vztahy s novým kolegou. Čekalo se, že volba Mercedesu proběhne kolem 4. ledna, ale nakonec tým čekal s oficiálním oznámením až do tohoto pondělí.
"Hovořili jsme s Lewisem před Vánoci - o Bottasovi řekl, že ho považuje za »příjemného chlapíka«, s nímž si z ostatních pilotů F1 dobře rozumí. Podle něj by to byla dobrá volba," připomíná tehdejší Hamiltonova slova Toto Wolff.
"Myslím, že jejich spolupráce bude dobře fungovat. Vztah mezi Nicem a Lewisem už je záležitostí minulosti, nyní se jedná o zcela novou formu, která není zatížená nějakým minulým nepřátelstvím. Určitě někdy nastanou obtížnější situace, ale předpokládám, že jako osobnosti přinesou do týmu poněkud vyváženější situaci než v minulosti. Mohu se ale mýlit," svěřil se Wolff s tím, že dvaatřicetiletý Hamilton a sedmadvacetiletý Bottas jsou povahově rozdílné osobnosti.
Mnozí experti se domnívají, že k vyhrocení vztahu mezi Hamiltonem a Rosbergem došlo také proto, že spolu soupeřili už od závodů v motokárách a jejich někdejší řevnivost se přenesla i do F1. Hamilton nyní vlastně bude do jisté míry v Rosbergově pozici, protože Nico strávil u Mercedesu tři sezóny, když k týmu jako nový pilot přišel Hamilton.
Rozdíl je přeci jenom v tom, že co do výsledků byl Brit mnohem úspěšnější a navíc byl mistrem světa; Bottas nastupuje ke Stříbrným šípům v roli pilota, který doposud čeká na své první vítězství. S ohledem na roční kontrakt ale musí předvést, že pro tým bude mužem budoucnosti - což občas může být právě na Hamiltonův úkor.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.