Dohady kolem situací v 1. a 69. kole pořád neberou konce, protože se spoustě fanoušků, příznivců a dalších lidí nelíbí rozdílné zhodnocení dvou prakticky identických situací, do kterých byli zapleteni Lewis Hamilton a Max Verstappen.
Není to jenom mediální humbuk, v tomto případě se otázka řešení obou situací rozebírá a i když se komisaři pod vedením Charlie Whitinga k celé záležitosti vyjádřili a vysvětlili své konečné stanovisko, přesto se ozývají hlasy, které hodnotí jejich rozhodnutí jako nekonzistentní.
Takový Daniel Ricciardo je přesvědčen, že Hamilton měl být potrestán, ale tak trochu si hraje na alibistu, když jeho prohřešek spojuje s tím, co udělal Verstappen. V tomto duchu se vyjádřil pro pro Sky Sports: "Jak můžete být ve vedení, zablokovat kola, vyjet mimo trať, a přesto zůstat ve vedení? Myslím, že si Lewis zaslouží trest, každý v takovém případě by měl být potrestán. Viděl jsem Maxe jak si ve snaze ubránit se před Sebastianem zkrátil šikanu. Byl potrestán, tak opravdu nevím, v čem se jeho provinění liší od toho Lewisova," prohlásil Ricciardo.
Nyní máme k dispozici názor expilota F1, experta Sky Sports a tradičního sloupkaře Martina Brundlea. Sedmapadesátiletý Brit ještě v neděli po závodě mluvil s Charlie Whitingem a také on se pokouší vysvětlit, co vedlo komisaře k tomu, že Hamilton zůstal bez trestu.
"Závodní komisaři obvykle dávají určitou volnost při tlačenici na začátku závodu a v průběhu prvního kola. Děje se tu toho tolik, že by byli doslova zahlceni potenciálními dotazy. Taková situace nastává, když se na startu seřadí 22 pilotů a odstartují jako celek. Klíčkovým faktorem podobných incidentů je zvážit, zda se v takovém případě jednalo o »trvalou výhodu«.
Podle údajů, které měli k dispozici komisaři z Hamiltonova Mercedesu se ukázalo, že pilot ubral po návratu na trať plyn, aby se mu jezdecké pole přiblížilo ještě předtím, než byl vyhlášen režim virtuálního safety caru a poté byl na trať vyslán safety car jako takový. Své tu sehrála i situace dvou vozů za ním, které bojovaly o pozici a jedno z nich vyjelo z trati, ani jedno nebojovalo s Hamiltonem o vedení. Proto tedy nebyl Lewis potrestán," vysvětluje Brundle situaci z první zatáčky GP Mexika.
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.