Ve vyhroceném závěru mexické Grand Prix a následném rozboru událostí mezi trojicí Verstappen-Vettel-Ricciardo tak trochu zapadl souboj Nico Hülkenberga a Kimi Räikkönena. Je to právě německý pilot, který nyní přispívá se svou trochou do mlýna.
Nejde však o jeho duel z 67. kola, po kterém se pilot Force Indie roztočil, ale díky odstupu od osmého Bottase další pozici neztratil. Hülkenbergovi se nelíbí postoj komisařů ohledně situace z prvního kola, kdy si Hamilton "narovnal" trať mezi 1. a 3. zatáčkou. Devětadvacetiletý pilot použil pro tento případ termín "ohýbání pravidel" a domnívá se, že Hamilton tímto způsobem získal neoprávněnéu výhodu.
Hamilton po svém výletu sice zpomalil, takže se na něj soupeři opět dotáhli, ale Hülkenberg prohlásil, že opravdu nerozumí, proč komisaři nesáhli i v tomto případě k trestu.
"Na začátku závodu to bylo s Lewisem hodně podivné. Tím chci říci, že pokud to nebyla výhoda, tak opravdu nevím. Kdyby tam byl štěrk nebo zeď, měl by obrovské potíže, takže se mi zdá, že se kvůli němu tak trochu uzpůsobila, nebo dokonce »ohnula« pravidla," domnívá se Hülkenberg.
Německý pilot také reaguje na Hamiltonovo vysvětlení, že měl problémy s brzdami a oopakovaně se podivuje, že trojnásobný mistr světa nebyl vyšetřován komisaři za evidentní zkrácení trati.
"Pokud Lewis tvrdí, že měl poglazurovaný (zasklený) disk, tak by tento stav trval i po zbytek závodu, jsem tedy vlastně překvapený, že dokázal vyhrát. Upřímně, o jeho situaci jsem během závodu nepřemýšlel, staral jsem se sám o sebe, takže jsem byl později překvapen, že se tím nikdo nezabýval," pokračuje Nico.
Ohledně následného kontaktu mezi Verstappenem a Rosbergem má Hülkenberg jasno. Rosberg měl po kontaktu s Holanďanem také velké problémy a ocitl se mimo trať, ale zvládl se na ni vrátit ještě před zatáčkou. Podle Nica to byl férový souboj mezi dvojicí, k němuž napomohla i nízká přilnavost a těsná blízkost následující zatáčky.
"Závod podle mého názoru vlastně začíná nájezdem do zatáky 1, každý bojuje s každým, brzdí na samotném limitu a vůz se mu smýká. Jak jsem viděl, Max se nesnažil ho cíleně vytlačit, prostě jenom jel na limitu a vůz mu sklouzl. To se může stát. Nico byl na vnější straně, jeli kolo na kolo a Nico musel reagovat. To, že se ocitl mimo trať mu vlastně nakonec pomohlo, protože mohl snáze zpomalit a vrátit se do zatáčky," popisuje následnou situaci Hülkenberg.
Z jeho pohledu šlo tedy o běžný závodní incident. Bylo by určitě zajímavé slyšet jeho názor na následnou situaci mezi dvěma španělskými piloty, ze které vyšel Carlos Sainz jr. s pětivteřinovou penalizací. Z prvního pohledu by se totiž také mohlo zdát, že se pilot Toro Rosso vůči Alonsovi zachoval stejně jako Verstappen k Rosbergovi.
Ferrari ztrácí dech – při ideálních podmínkách na kolo nestačí na Red Bull, McLaren ani Mercedes a podle všeho drží až čtvrtou příčku ve výkonnostním žebříčku.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.