Ve vyhroceném závěru mexické Grand Prix a následném rozboru událostí mezi trojicí Verstappen-Vettel-Ricciardo tak trochu zapadl souboj Nico Hülkenberga a Kimi Räikkönena. Je to právě německý pilot, který nyní přispívá se svou trochou do mlýna.
Nejde však o jeho duel z 67. kola, po kterém se pilot Force Indie roztočil, ale díky odstupu od osmého Bottase další pozici neztratil. Hülkenbergovi se nelíbí postoj komisařů ohledně situace z prvního kola, kdy si Hamilton "narovnal" trať mezi 1. a 3. zatáčkou. Devětadvacetiletý pilot použil pro tento případ termín "ohýbání pravidel" a domnívá se, že Hamilton tímto způsobem získal neoprávněnéu výhodu.
Hamilton po svém výletu sice zpomalil, takže se na něj soupeři opět dotáhli, ale Hülkenberg prohlásil, že opravdu nerozumí, proč komisaři nesáhli i v tomto případě k trestu.
"Na začátku závodu to bylo s Lewisem hodně podivné. Tím chci říci, že pokud to nebyla výhoda, tak opravdu nevím. Kdyby tam byl štěrk nebo zeď, měl by obrovské potíže, takže se mi zdá, že se kvůli němu tak trochu uzpůsobila, nebo dokonce »ohnula« pravidla," domnívá se Hülkenberg.
Německý pilot také reaguje na Hamiltonovo vysvětlení, že měl problémy s brzdami a oopakovaně se podivuje, že trojnásobný mistr světa nebyl vyšetřován komisaři za evidentní zkrácení trati.
"Pokud Lewis tvrdí, že měl poglazurovaný (zasklený) disk, tak by tento stav trval i po zbytek závodu, jsem tedy vlastně překvapený, že dokázal vyhrát. Upřímně, o jeho situaci jsem během závodu nepřemýšlel, staral jsem se sám o sebe, takže jsem byl později překvapen, že se tím nikdo nezabýval," pokračuje Nico.
Ohledně následného kontaktu mezi Verstappenem a Rosbergem má Hülkenberg jasno. Rosberg měl po kontaktu s Holanďanem také velké problémy a ocitl se mimo trať, ale zvládl se na ni vrátit ještě před zatáčkou. Podle Nica to byl férový souboj mezi dvojicí, k němuž napomohla i nízká přilnavost a těsná blízkost následující zatáčky.
"Závod podle mého názoru vlastně začíná nájezdem do zatáky 1, každý bojuje s každým, brzdí na samotném limitu a vůz se mu smýká. Jak jsem viděl, Max se nesnažil ho cíleně vytlačit, prostě jenom jel na limitu a vůz mu sklouzl. To se může stát. Nico byl na vnější straně, jeli kolo na kolo a Nico musel reagovat. To, že se ocitl mimo trať mu vlastně nakonec pomohlo, protože mohl snáze zpomalit a vrátit se do zatáčky," popisuje následnou situaci Hülkenberg.
Z jeho pohledu šlo tedy o běžný závodní incident. Bylo by určitě zajímavé slyšet jeho názor na následnou situaci mezi dvěma španělskými piloty, ze které vyšel Carlos Sainz jr. s pětivteřinovou penalizací. Z prvního pohledu by se totiž také mohlo zdát, že se pilot Toro Rosso vůči Alonsovi zachoval stejně jako Verstappen k Rosbergovi.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.