Ve vyhroceném závěru mexické Grand Prix a následném rozboru událostí mezi trojicí Verstappen-Vettel-Ricciardo tak trochu zapadl souboj Nico Hülkenberga a Kimi Räikkönena. Je to právě německý pilot, který nyní přispívá se svou trochou do mlýna.
Nejde však o jeho duel z 67. kola, po kterém se pilot Force Indie roztočil, ale díky odstupu od osmého Bottase další pozici neztratil. Hülkenbergovi se nelíbí postoj komisařů ohledně situace z prvního kola, kdy si Hamilton "narovnal" trať mezi 1. a 3. zatáčkou. Devětadvacetiletý pilot použil pro tento případ termín "ohýbání pravidel" a domnívá se, že Hamilton tímto způsobem získal neoprávněnéu výhodu.
Hamilton po svém výletu sice zpomalil, takže se na něj soupeři opět dotáhli, ale Hülkenberg prohlásil, že opravdu nerozumí, proč komisaři nesáhli i v tomto případě k trestu.
"Na začátku závodu to bylo s Lewisem hodně podivné. Tím chci říci, že pokud to nebyla výhoda, tak opravdu nevím. Kdyby tam byl štěrk nebo zeď, měl by obrovské potíže, takže se mi zdá, že se kvůli němu tak trochu uzpůsobila, nebo dokonce »ohnula« pravidla," domnívá se Hülkenberg.
Německý pilot také reaguje na Hamiltonovo vysvětlení, že měl problémy s brzdami a oopakovaně se podivuje, že trojnásobný mistr světa nebyl vyšetřován komisaři za evidentní zkrácení trati.
"Pokud Lewis tvrdí, že měl poglazurovaný (zasklený) disk, tak by tento stav trval i po zbytek závodu, jsem tedy vlastně překvapený, že dokázal vyhrát. Upřímně, o jeho situaci jsem během závodu nepřemýšlel, staral jsem se sám o sebe, takže jsem byl později překvapen, že se tím nikdo nezabýval," pokračuje Nico.
Ohledně následného kontaktu mezi Verstappenem a Rosbergem má Hülkenberg jasno. Rosberg měl po kontaktu s Holanďanem také velké problémy a ocitl se mimo trať, ale zvládl se na ni vrátit ještě před zatáčkou. Podle Nica to byl férový souboj mezi dvojicí, k němuž napomohla i nízká přilnavost a těsná blízkost následující zatáčky.
"Závod podle mého názoru vlastně začíná nájezdem do zatáky 1, každý bojuje s každým, brzdí na samotném limitu a vůz se mu smýká. Jak jsem viděl, Max se nesnažil ho cíleně vytlačit, prostě jenom jel na limitu a vůz mu sklouzl. To se může stát. Nico byl na vnější straně, jeli kolo na kolo a Nico musel reagovat. To, že se ocitl mimo trať mu vlastně nakonec pomohlo, protože mohl snáze zpomalit a vrátit se do zatáčky," popisuje následnou situaci Hülkenberg.
Z jeho pohledu šlo tedy o běžný závodní incident. Bylo by určitě zajímavé slyšet jeho názor na následnou situaci mezi dvěma španělskými piloty, ze které vyšel Carlos Sainz jr. s pětivteřinovou penalizací. Z prvního pohledu by se totiž také mohlo zdát, že se pilot Toro Rosso vůči Alonsovi zachoval stejně jako Verstappen k Rosbergovi.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.