AUSTIN: První trénink mu vyšel, ve druhém se trápil a dokonce prohrál i s Danielem Ricciardem. Po skončení označil za příčinu svých potíží "katastrofální" brzdy. Rovněž vyslovil přesvědčení, že pro dnešek už bude vše v pořádku.
Zatímco v prvním tréninku si Hamilton vyjel náskok 0,315 vteřiny před Rosbergem, v druhém se karta otočila - obhájce titulu ztrácel na svého týmového kolegu 0,291 vteřiny, ovšem do tohoto odstupu se vešel ještě Red Bull Daniela Ricciarda. Jako důvod neuspokojivého výsledku uvedl Hamilton problémy s brzdami.
"Měl jsem nějaké potíže s bržděním ve druhém tréninku, takže jsem ztratil dost času. První trénink byl docela dobrý, pro druhý jsme udělali nějaké změny, které funguvaly, ale také začal mít problémy s brzdným systémem, takže doufám, že už byla tato věc odstraněna. S druhým tréninkem jsem nebyl spokojen, pár obecných změn vedlo k jistému zlepšení, ale nové nastavení brzd bylo prostě katastrofální, musel jsem se pokusit dokončit kolo, aniž bych se otočil. Musíme s tím něco udělat," volá po nápravě Hamilton.
S ohledem na povahu trati v Austinu je trojnásobný mistr světa přesvědčen, že zde Mercedes žádnou velku převahu neukáže. Věří však, že se prosadí především díky poznatkům ohledně pneumatik, které nabyl v pátek.
"Myslím, že Red Bull bude tento víkend velmi rychlý, opravdu tomu vše nasvědčuje, takže to bude boj. Myslím, že náš odstup bude víc vidět v kvalifikaci, ale oni rozhodně nezůstanou nijak zvlášť pozadu. Pro mě je opravdu dobrá superměkká směs. Poměrně dost vydrží a nepředstavovala pro nás takové problémy jako pro naše některé soupeře. Je rychlejší, takže se dá předpokládat, že na nich většina začne - uvidíme, jak dlouhý bude jejich první stint," uvažuje o nedělní strategii Hamilton.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.