AUSTIN: První trénink mu vyšel, ve druhém se trápil a dokonce prohrál i s Danielem Ricciardem. Po skončení označil za příčinu svých potíží "katastrofální" brzdy. Rovněž vyslovil přesvědčení, že pro dnešek už bude vše v pořádku.
Zatímco v prvním tréninku si Hamilton vyjel náskok 0,315 vteřiny před Rosbergem, v druhém se karta otočila - obhájce titulu ztrácel na svého týmového kolegu 0,291 vteřiny, ovšem do tohoto odstupu se vešel ještě Red Bull Daniela Ricciarda. Jako důvod neuspokojivého výsledku uvedl Hamilton problémy s brzdami.
"Měl jsem nějaké potíže s bržděním ve druhém tréninku, takže jsem ztratil dost času. První trénink byl docela dobrý, pro druhý jsme udělali nějaké změny, které funguvaly, ale také začal mít problémy s brzdným systémem, takže doufám, že už byla tato věc odstraněna. S druhým tréninkem jsem nebyl spokojen, pár obecných změn vedlo k jistému zlepšení, ale nové nastavení brzd bylo prostě katastrofální, musel jsem se pokusit dokončit kolo, aniž bych se otočil. Musíme s tím něco udělat," volá po nápravě Hamilton.
S ohledem na povahu trati v Austinu je trojnásobný mistr světa přesvědčen, že zde Mercedes žádnou velku převahu neukáže. Věří však, že se prosadí především díky poznatkům ohledně pneumatik, které nabyl v pátek.
"Myslím, že Red Bull bude tento víkend velmi rychlý, opravdu tomu vše nasvědčuje, takže to bude boj. Myslím, že náš odstup bude víc vidět v kvalifikaci, ale oni rozhodně nezůstanou nijak zvlášť pozadu. Pro mě je opravdu dobrá superměkká směs. Poměrně dost vydrží a nepředstavovala pro nás takové problémy jako pro naše některé soupeře. Je rychlejší, takže se dá předpokládat, že na nich většina začne - uvidíme, jak dlouhý bude jejich první stint," uvažuje o nedělní strategii Hamilton.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.