Ačkoliv už se jel další závod, ve kterém se Max Verstappen žádné divočiny nedopustil, jeho chování v GP Belgie se nadále přetřásá. Jak už jsme informovali, nemá mladý Holanďan jen kritiky a odpůrce, podpory se mu dostalo ze strany skutečného mistra.
Verstappenovi řádně vyčinil exmistr světa Jacques Villeneuve a dostalo se mu i jemného varování ze strany závodního ředitele Charlie Whitinga, který si s ním soukromě pohovořil před italskou Grand Prix. Pochopitelně žádné velké sympatie nemá ani u obou pilotů týmu Ferrari.
Na jeho stranu se však postavil vedoucí pilot průběžné klasifikace a trojnásobný mistr světa Lewis Hamilton. Ten debutoval ve dvaadvaceti a svůj první titul získal ve své druhé kompletní sezóně. Právě on se nejmladšího vítěze Grand Prix v historii F1 zastal.
"Především už mu dejte pokoj. Je mu osmnáct, a co jsme vyváděli my sami, když nám bylo právě tolik? Vyhrál Grand Prix a na svých mladých bedrech nese něco, co většina lidí vůbec není schopná pochopit. Je mladý a učí se. Nevím, jak jste se chovali v osmnácti vy, ale myslím, že jste udělali spoustu chyb. Max je dobrý, jeví se jako opravdový závodník," uvedl Lewis Hamilton stanici Sky Sport News.
Vestappenův kolega u Red Bullu Daniel Ricciardo prohlásil, že se s Maxem o událostech ve Spa přímo nebavil, ale v porovnání Holanďanova věku a jeho výkonu jej také podporuje.
"Když jsem po závodě ve Spa poskytoval rozhovory, pochopitelně byli reportéři zvědaví i na můj názor. K Maxovu dobru je nutné přičíst, že chce závodit a to až do samého konce. To je opravdu dobrý atribut. Pochopitelně se občas ocitne až na hraně, ale to je jenom otázka věku, s dalším dospíváním se to změní. Já byl v tomto věku na hony vzdálen od F1, ktaže on je o hodně kroku před námi, takže myslím, že má pořád ještě dost času," komentoval Verstappena Australan.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.