Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Michael Schumacher odešel z Formule 1 jako rekordní sedminásobný mistr světa, který dovedl Ferrari zpět na vrchol.
Po neúspěšném návratu s Mercedesem ho v týmu nahradil Lewis Hamilton, jenž následně vybojoval šest titulů během sedmi let.
Schumacher po prvním odchodu působil jako poradce Ferrari a v roce 2009 se málem vrátil po zranění Felipeho Massy. Během testování ve Ferrari v roce 2006 byl Valentino Rossi, když tým hledal vhodnou náhradu za legendárního jezdce.
Před sezónou 2009 se Ferrari i McLaren potýkaly s problémy u svých nových vozů kvůli technickým změnám. Lewis Hamilton byl frustrován natolik, že málem "explodoval jako sopka", když si uvědomil, jak slabé bude jejich auto.
Kromě toho FIA oznámila kontroverzní změnu pravidel, která by korunovala mistra světa na základě počtu vítězství namísto bodů. Tento krok vyvolal mezi jezdci nevoli, včetně Michaela Schumachera. Ten veřejně vyjádřil svůj nesouhlas a označil načasování změny za "udivující". Upozornil, že nový systém by mohl vést k paradoxní situaci, kdy by se mistrem světa stal jezdec s méně body než jeho soupeř, a pochyboval, zda změna skutečně pomůže Formuli 1.
Kvůli silnému odporu týmů FIA nakonec ustoupila a ponechala původní bodový systém. V roce 2010 však došlo k trvalé změně – vítězové závodů začali získávat 25 bodů namísto původních 10 a bodování se rozšířilo na deset nejlepších jezdců.
Pokud by se ale původní návrh FIA z roku 2009 ujal, mistrem světa by se stal jezdec s největším počtem vítězství namísto bodového součtu.
Tato změna by například znamenala, že Nico Rosberg by nezískal titul v roce 2016, protože Lewis Hamilton vyhrál více závodů (10-9). Hypoteticky by tedy Hamilton byl dnes osminásobným mistrem světa.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.