Michael Schumacher ukončil svou kariéru ve Formuli 1 na konci roku 2006 jako jeden z nejúspěšnějších jezdců historie, když dosáhl téměř všech možných triumfů v tomto sportu.
Michael Schumacher odešel z Formule 1 jako rekordní sedminásobný mistr světa, který dovedl Ferrari zpět na vrchol.
Po neúspěšném návratu s Mercedesem ho v týmu nahradil Lewis Hamilton, jenž následně vybojoval šest titulů během sedmi let.
Schumacher po prvním odchodu působil jako poradce Ferrari a v roce 2009 se málem vrátil po zranění Felipeho Massy. Během testování ve Ferrari v roce 2006 byl Valentino Rossi, když tým hledal vhodnou náhradu za legendárního jezdce.
Před sezónou 2009 se Ferrari i McLaren potýkaly s problémy u svých nových vozů kvůli technickým změnám. Lewis Hamilton byl frustrován natolik, že málem "explodoval jako sopka", když si uvědomil, jak slabé bude jejich auto.
Kromě toho FIA oznámila kontroverzní změnu pravidel, která by korunovala mistra světa na základě počtu vítězství namísto bodů. Tento krok vyvolal mezi jezdci nevoli, včetně Michaela Schumachera. Ten veřejně vyjádřil svůj nesouhlas a označil načasování změny za "udivující". Upozornil, že nový systém by mohl vést k paradoxní situaci, kdy by se mistrem světa stal jezdec s méně body než jeho soupeř, a pochyboval, zda změna skutečně pomůže Formuli 1.
Kvůli silnému odporu týmů FIA nakonec ustoupila a ponechala původní bodový systém. V roce 2010 však došlo k trvalé změně – vítězové závodů začali získávat 25 bodů namísto původních 10 a bodování se rozšířilo na deset nejlepších jezdců.
Pokud by se ale původní návrh FIA z roku 2009 ujal, mistrem světa by se stal jezdec s největším počtem vítězství namísto bodového součtu.
Tato změna by například znamenala, že Nico Rosberg by nezískal titul v roce 2016, protože Lewis Hamilton vyhrál více závodů (10-9). Hypoteticky by tedy Hamilton byl dnes osminásobným mistrem světa.
Letní přestávka F1 2025 není pouhým volnem, ale klíčovým obdobím pro načerpání sil těla, odpočinek mysli a posílení týmového ducha. Jezdci i týmy kombinují regeneraci, lehký trénink, koníčky a cestování, aby se po návratu do Zandvoortu v závodním tempu opět objevili svěží a připraveni na boj o každý bod šampionátu.
Zak Brown po uzavření diskuse kolem Landa Norrise upozorňuje, že podobný příběh se nyní přesouvá na Charlese Leclerca. Podle něj se otázka, zda dokáže proměnit pole position ve vítězství, stává dalším horkým tématem sezóny.
Max Verstappen definitivně ukončil spekulace o své budoucnosti. Nizozemský šampion potvrdil, že i v roce 2026 bude hájit barvy Red Bullu.
Guenther Steiner varuje, že Lewis Hamilton by mohl opustit F1, pokud nové předpisy pro sezónu 2026 nepodpoří jeho výkony. Britský pilot podle něj trpí poklesem sebevědomí a Ferrari by muselo dodat vůz, který mu sedne.
Max Verstappen dostal varování za odhození ručníku z kokpitu během maďarského tréninku; FIA zdůraznila, že i malé předměty na trati mohou být nebezpečné.
George Russell komentuje zásadní změnu v Mercedesu letošní sezonu, kdy Lewis Hamilton odešel do Ferrari a jeho místo zaujal mladý Andrea Kimi Antonelli.
Christian Horner byl oficiálně odvolán z pozice ředitele Red Bull Racing, čímž končí jeho dlouhá éra vedení týmu a budování jeho úspěchů ve F1. Red Bull nyní hledá nástupce, který dokáže udržet tým na špičce a přinést nový strategický směr.
Lando Norris věří, že díky nabytým zkušenostem a zlepšení McLarenu má v roce 2025 nejlepší šanci získat svůj první titul, pokud udrží konzistentní výkon a zvládne tlak proti silné konkurenci.
Bernie Ecclestone kritizuje přestup Lewise Hamiltona do Ferrari pro sezonu 2025 a považuje ho za chybný krok. Podle něj měla stáj vsadit na mladšího pilota s dlouhodobou perspektivou.
Poslední dny se objevují spekulace že se Sergio Pérez chystá na návrat do Formule 1 v roce 2026. Oficiální potvrzení jeho dalšího působení by mělo přijít během několika příštích týdnů.
Šéf Williamsu James Vowles je přesvědčen, že formule 1 má dost času uklidnit obavy jezdců ohledně pravidel pro sezonu 2026.
Šéf a generální ředitel týmu Red Bull Laurent Mekies se podělil o své první dojmy ze spolupráce s Maxem Verstappenem.