Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Po dokončení 30 úvodních kol na trati Ferrari ve Fioranu se Lewis Hamilton vydal na okruh Circuit de Barcelona-Catalunya, kde si převzal vůz od týmového kolegy Charlese Leclerca.
Testování probíhalo za jasného, ale mrazivého počasí, přičemž Hamilton pracoval na přizpůsobení se novému kokpitu a nastavení vozu. Očekává se, že během následujících dnů, pokud to počasí dovolí, budou oba jezdci pokračovat v testování.
Hamilton se podle webu F1.com zaměřil na úpravy pedálů, volantu a celkové přizpůsobení Ferrari pro závodní okruh, aby se co nejlépe aklimatizoval k novému týmu po 12 letech strávených v Mercedesu.
Lewis Hamilton má omezený počet testovacích kilometrů na 1000 km podle pravidel TPC (Testování předchozích vozů), přičemž mu zbývalo asi 800 km před testy v Barceloně. Ferrari se příští týden vrátí na okruh, aby se zúčastnilo testu pneumatik Pirelli pro rok 2026.
Hamilton a Charles Leclerc dostanou příležitost vyzkoušet vůz Ferrari pro rok 2025 až 19. února ve Fioranu, tedy u příležitosti oficiálního představení, které bude následovat po zahájení sezóny F1 v Londýně.
Předsezónní testy formule 1 začnou v Bahrajnu za sedm dní, přičemž Hamilton a jeho soupeři mají k dispozici 1,5 dne na testování. Do té doby se bude muset Hamilton soustředit na práci v simulátoru a spolupráci s inženýry, aby si usnadnil přechod do nového týmu a prostředí.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.