Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Po dokončení 30 úvodních kol na trati Ferrari ve Fioranu se Lewis Hamilton vydal na okruh Circuit de Barcelona-Catalunya, kde si převzal vůz od týmového kolegy Charlese Leclerca.
Testování probíhalo za jasného, ale mrazivého počasí, přičemž Hamilton pracoval na přizpůsobení se novému kokpitu a nastavení vozu. Očekává se, že během následujících dnů, pokud to počasí dovolí, budou oba jezdci pokračovat v testování.
Hamilton se podle webu F1.com zaměřil na úpravy pedálů, volantu a celkové přizpůsobení Ferrari pro závodní okruh, aby se co nejlépe aklimatizoval k novému týmu po 12 letech strávených v Mercedesu.
Lewis Hamilton má omezený počet testovacích kilometrů na 1000 km podle pravidel TPC (Testování předchozích vozů), přičemž mu zbývalo asi 800 km před testy v Barceloně. Ferrari se příští týden vrátí na okruh, aby se zúčastnilo testu pneumatik Pirelli pro rok 2026.
Hamilton a Charles Leclerc dostanou příležitost vyzkoušet vůz Ferrari pro rok 2025 až 19. února ve Fioranu, tedy u příležitosti oficiálního představení, které bude následovat po zahájení sezóny F1 v Londýně.
Předsezónní testy formule 1 začnou v Bahrajnu za sedm dní, přičemž Hamilton a jeho soupeři mají k dispozici 1,5 dne na testování. Do té doby se bude muset Hamilton soustředit na práci v simulátoru a spolupráci s inženýry, aby si usnadnil přechod do nového týmu a prostředí.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.