Sedminásobný mistr světa Lewis Hamilton se v lednu podruhé setkal s monopostem Ferrari F1, když si vyzkoušel jízdu s modelem roku 2023 na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya.
Po dokončení 30 úvodních kol na trati Ferrari ve Fioranu se Lewis Hamilton vydal na okruh Circuit de Barcelona-Catalunya, kde si převzal vůz od týmového kolegy Charlese Leclerca.
Testování probíhalo za jasného, ale mrazivého počasí, přičemž Hamilton pracoval na přizpůsobení se novému kokpitu a nastavení vozu. Očekává se, že během následujících dnů, pokud to počasí dovolí, budou oba jezdci pokračovat v testování.
Hamilton se podle webu F1.com zaměřil na úpravy pedálů, volantu a celkové přizpůsobení Ferrari pro závodní okruh, aby se co nejlépe aklimatizoval k novému týmu po 12 letech strávených v Mercedesu.
Lewis Hamilton má omezený počet testovacích kilometrů na 1000 km podle pravidel TPC (Testování předchozích vozů), přičemž mu zbývalo asi 800 km před testy v Barceloně. Ferrari se příští týden vrátí na okruh, aby se zúčastnilo testu pneumatik Pirelli pro rok 2026.
Hamilton a Charles Leclerc dostanou příležitost vyzkoušet vůz Ferrari pro rok 2025 až 19. února ve Fioranu, tedy u příležitosti oficiálního představení, které bude následovat po zahájení sezóny F1 v Londýně.
Předsezónní testy formule 1 začnou v Bahrajnu za sedm dní, přičemž Hamilton a jeho soupeři mají k dispozici 1,5 dne na testování. Do té doby se bude muset Hamilton soustředit na práci v simulátoru a spolupráci s inženýry, aby si usnadnil přechod do nového týmu a prostředí.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.