Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa, opustil Mercedes po 12 letech, během kterých se stal neodmyslitelnou součástí jednoho z nejúspěšnějších tandemu jezdec-tým v historii F1. I když během své kariéry mezi lety 2014 a 2020 vyhrál šest titulů, poslední dvě sezóny už nepřinesly tolik vítězství, s pouhými dvěma triumfy od roku 2022.
„Nemám žádné iluze o tom, že to bude snadné,“ řekl Hamilton před Velkou cenou Austrálie. „Necítím žádný tlak zvenčí. Tlak cítím pouze uvnitř, protože mám své cíle, kterých chci dosáhnout. Nejsem tu, abych něco dokazoval někomu jinému – to jsem už udělal několikrát. Vím, co je potřeba k tomu, abych dobře odvedl svou práci, a to je to, co chci předvést. Pro sebe, svou rodinu a tento tým, který si zaslouží úspěch,“ dodal Hamilton pro BBC.
Lewis Hamilton se vyjádřil, že nadcházející sezóna bude vysoce vyrovnaná, protože silné týmy jako Ferrari, McLaren, Red Bull a Mercedes budou všichni usilovat o vrchol. "Stále se učím sžít s tímto autem, které je dost odlišné od toho, co jsem řídil celou svou kariéru," přiznal Hamilton, který se stále adaptuje na nový stroj Ferrari. Zároveň zdůraznil, že přechod k týmu z Maranella je proces, který vyžaduje čas: "Motor Ferrari je po celé mé kariéře u Mercedesu nový pocit, jiné vibrace," uvedl a dodal, že důvěra mezi ním a týmem se buduje postupně.
Hamiltonovým týmovým kolegou je Charles Leclerc, kterého sedminásobný mistr světa obdivuje pro jeho pracovní nasazení. "Neliší se moc ode mě," řekl Hamilton o Leclercovi a vyjádřil uznání k jeho přístupu k práci. "Je opravdu Pan Ferrari a bude skvělé s ním spolupracovat," dodal. Leclerc, který se do Ferrari připojil v roce 2019, byl známý svou rychlostí a odhodláním, což ukázal i ve srovnání s předchozími týmovými kolegy. Hamilton na Leclercovu pracovní etiku reagoval s respektem, uznávaje jeho profesionalitu.
Leclerc však zdůraznil, že ve Ferrari není místo pro jednoho dominantního jezdce. "Ferrari je větší než jakýkoli jezdec," uvedl Leclerc. "Tým je na prvním místě, ne jednotlivec," doplnil. Tato slova podtrhují týmovou filozofii Ferrari, která se zaměřuje na spolupráci všech členů týmu, a ne na osobní ambice jednotlivců. Pro Hamiltona i Leclerca je tedy důležitý nejen osobní úspěch, ale i týmová koheze, která by měla být klíčem k dosažení jejich cílů, včetně rekordního osmého titulu pro Hamiltona.
Aston Martin údajně jedná s hlavním závodním inženýrem Maxe Verstappena. Tento krok naznačuje možné posílení technického týmu v Silverstone.
Max Verstappen potvrdil, že už slyšel nový motor Red Bull Powertrains-Ford v chodu. Podle něj jde o důležitý krok v přípravách na novou éru Formule 1.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.