Lewis Hamilton tvrdí, že neprožívá žádný tlak na to, aby dokazoval svou hodnotu, když se poprvé představí za volantem Ferrari na úvodním závodě sezóny v Austrálii. Přesto bude mít silnou konkurenci, a tak je otázkou, jak se legendární jezdec vyrovná s novými výzvami v novém týmu.
Lewis Hamilton, sedminásobný mistr světa, opustil Mercedes po 12 letech, během kterých se stal neodmyslitelnou součástí jednoho z nejúspěšnějších tandemu jezdec-tým v historii F1. I když během své kariéry mezi lety 2014 a 2020 vyhrál šest titulů, poslední dvě sezóny už nepřinesly tolik vítězství, s pouhými dvěma triumfy od roku 2022.
„Nemám žádné iluze o tom, že to bude snadné,“ řekl Hamilton před Velkou cenou Austrálie. „Necítím žádný tlak zvenčí. Tlak cítím pouze uvnitř, protože mám své cíle, kterých chci dosáhnout. Nejsem tu, abych něco dokazoval někomu jinému – to jsem už udělal několikrát. Vím, co je potřeba k tomu, abych dobře odvedl svou práci, a to je to, co chci předvést. Pro sebe, svou rodinu a tento tým, který si zaslouží úspěch,“ dodal Hamilton pro BBC.
Lewis Hamilton se vyjádřil, že nadcházející sezóna bude vysoce vyrovnaná, protože silné týmy jako Ferrari, McLaren, Red Bull a Mercedes budou všichni usilovat o vrchol. "Stále se učím sžít s tímto autem, které je dost odlišné od toho, co jsem řídil celou svou kariéru," přiznal Hamilton, který se stále adaptuje na nový stroj Ferrari. Zároveň zdůraznil, že přechod k týmu z Maranella je proces, který vyžaduje čas: "Motor Ferrari je po celé mé kariéře u Mercedesu nový pocit, jiné vibrace," uvedl a dodal, že důvěra mezi ním a týmem se buduje postupně.
Hamiltonovým týmovým kolegou je Charles Leclerc, kterého sedminásobný mistr světa obdivuje pro jeho pracovní nasazení. "Neliší se moc ode mě," řekl Hamilton o Leclercovi a vyjádřil uznání k jeho přístupu k práci. "Je opravdu Pan Ferrari a bude skvělé s ním spolupracovat," dodal. Leclerc, který se do Ferrari připojil v roce 2019, byl známý svou rychlostí a odhodláním, což ukázal i ve srovnání s předchozími týmovými kolegy. Hamilton na Leclercovu pracovní etiku reagoval s respektem, uznávaje jeho profesionalitu.
Leclerc však zdůraznil, že ve Ferrari není místo pro jednoho dominantního jezdce. "Ferrari je větší než jakýkoli jezdec," uvedl Leclerc. "Tým je na prvním místě, ne jednotlivec," doplnil. Tato slova podtrhují týmovou filozofii Ferrari, která se zaměřuje na spolupráci všech členů týmu, a ne na osobní ambice jednotlivců. Pro Hamiltona i Leclerca je tedy důležitý nejen osobní úspěch, ale i týmová koheze, která by měla být klíčem k dosažení jejich cílů, včetně rekordního osmého titulu pro Hamiltona.
Lando Norris v podcastu zavzpomínal na dětství a zdůraznil, že klíčem k jeho úspěchu ve Formuli 1 byla přísná, ale podpůrná výchova s důrazem na disciplínu a hodnoty. Jeho láska k závodění začala u videoher, ale k výsledkům ho dovedla hlavně tvrdá práce a pokora.
Šéf McLarenu Andrea Stella ocenil Oscara Piastriho za mimořádnou vyzrálost a práci s pneumatikami, kterou podle něj zvládá jako ostřílený matador. Mladý Australan tak potvrzuje, že McLaren v něm našel klíčového muže pro budoucnost.
Flavio Briatore označil rezignaci Olivera Oakse za nečekanou a přiznal, že výměna Doohana za Colapinta byla nezbytná. Podle kritiků tím ale Alpine jen dál potvrzuje, že sportovní vize ustupují zákulisnímu vlivu a tlaku sponzorů, přičemž Briatore zůstává skrytým šéfem.
Soupeři McLarenu vyjádřili obavy ohledně toho, jak stáj pracuje s teplotami zadních pneumatik, což vyvolalo podezření z možného technického triku. FIA ale nyní učinila přítrž všem spekulacím a situaci definitivně uzavřela.
Carlos Sainz starší zvažuje kandidaturu na prezidenta FIA poté, co jej k tomu vyzvaly vlivné osobnosti motorsportu nespokojené se současným vedením. Mohammed Ben Sulayem čelí rostoucí kritice kvůli sérii kontroverzí a odchodů klíčových funkcionářů.
Lewis Hamilton prožil ve Ferrari napjatý víkend. Po sporné týmové režii, váhavém rozhodování a frustraci v rádiové komunikaci se rozhodl osobně uklidnit šéfa Frederica Vasseura. „Nebudu se omlouvat za to, že jsem bojovník,“ vzkázal po závodě. Vasseur jeho emoce chápe.
Argentinský jezdec Franco Colapinto nastoupí do závodního vozu Alpine už při nadcházející Velké ceně Emilia Romagna. Tým se sídlem v Enstone ho povýšil z pozice rezervního jezdce, aby nahradil Jacka Doohana, který odstartoval sezónu.
James Oakes opouští pozici šéfa týmu Alpine F1 po pouhých šesti závodech sezony 2025. Jeho nečekaný odchod naznačuje, že tým se i nadále potýká s problémy, a to jak na trati, tak v zákulisí vedení.
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.