Kimi Antonelli, italský talent, se v letošní sezóně stane dalším italským jezdcem ve Formuli 1 od doby, co debutoval Antonio Giovinazzi. Mladý pilot, který vstupuje do Mercedesu, je považován za nástupce Lewise Hamiltona.
Giovinazzi debutoval za tým Sauber během sezóny 2017, kdy v prvních dvou závodech nahradil Pascala Wehrleina. V roce 2019 se vrátil na plný úvazek, do té doby byl tým známý jako Alfa Romeo.
Kimi Antonelli otevřeně prohlásil, že nechce být považován za nástupce Lewise Hamiltona, přestože srovnání budou nevyhnutelná.
Hamilton, který vyhrál šest titulů pro Mercedes, zanechal obrovské dědictví. Antonelli, který má ambice vyhrávat závody a šampionáty, přichází s cílem přetvořit očekávání Mercedesu.
Zatímco žádný italský jezdec nezvítězil ve Formuli 1 od éry Giancarla Fisichelly v roce 2006, Antonelli má ambice navázat na bohatou motorsportovou tradici Itálie, kde poslední šampionem byl Alberto Ascari.
Italský talent Kimi Antonelli míří k Mercedesu, zatímco britská hvězda Lewis Hamilton otevřela novou éru u Ferrari. Tato nečekaná výměna národností mezi dvěma ikonickými týmy Formule 1 vzbudila velký rozruch.
Antonelli vnímá svou roli jako historickou, jelikož Itálie čeká na svého vítěze od roku 2006.
Zároveň britští jezdci ve Ferrari triumfovali naposledy před desítkami let. Antonelli věří, že Velká cena Itálie v Monze letos nabídne nebývalou atmosféru, a organizátoři už teď hlásí rekordní zájem o vstupenky.
Ital ještě neodjel ani jedno ostré kolo v F1, ale už si získal velkou oblibu v Mercedesu. Talentovaný mladík je součástí akademie týmu od svých 11 let a mnozí ho popisují jako budoucí superstar. Na rozdíl od George Russella nemusel projít "zkušební misí" ve Williamsu – Mercedes ho rovnou povýšil do závodní sedačky.
Tým se snaží mírnit očekávání, aby na mladého jezdce nevyvíjel zbytečný tlak. Antonelli však už nyní budí respekt svým testovacím tempem a jeho schopnost najít limity vozu mu vynesla "téměř legendární status". Před debutem v Austrálii absolvoval tisíce testovacích mil, aby byl připraven na velkou premiéru.
Oscar Piastri momentálně vede průběžné pořadí šampionátu F1, avšak sám nevěří, že by některý z jezdců byl skutečným kandidátem na titul mistra světa.
Isack Hadjar je vážným kandidátem na nahrazení Yukiho Tsunody v Red Bullu, což by pro něj mohlo být životní šancí i obrovským testem. Tento krok může odstartovat jeho hvězdnou kariéru, nebo ji naopak brzy ukončit.
Toto Wolff představil tříletý vývojový plán pro Kimiho Antonelliho, čímž potvrdil, že Mercedes s mladým Italem počítá dlouhodobě. Podle Wolffa je klíčové, aby Antonelli dostal čas na zrání a přípravu, než vstoupí do světa Formule 1.
Šéf Ferrari Fred Vasseur uvedl, že tým pravděpodobně přiveze na Velkou cenu Rakouska novinky pro monopost SF-25. Úpravy by měly pomoci zvýšit konkurenceschopnost na Red Bull Ringu.
Liam Lawson zažil nepříjemný začátek sezony, když po pouhých dvou závodech přišel o místo v hlavním týmu Red Bull. Tento nečekaný krok jasně ukázal, jak rychle se mohou měnit plány ve vysoce konkurenčním prostředí Formule 1. Novozélanďan reagoval na tvrzení Red Bullu.
Toto Wolff uvedl, že Mercedes má stanovený časový plán pro podpis nové smlouvy s Georgem Russellem. Naznačuje tím, že tým chce mít o budoucnosti britského jezdce jasno co nejdříve.
Spekulace o budoucnosti šéfa Ferrari Frederica Vasseura sílí, ale podle Ralfa Schumachera za problémy týmu nestojí on. Bývalý pilot F1 naznačuje, že příčinu stagnace je třeba hledat jinde.
George Russell naznačil, že Hamiltonovy potíže ve Ferrari mohou souviset s odlišnou týmovou dynamikou oproti Mercedesu. Podle něj nejde jen o adaptaci, ale o hlubší rozdíly v prostředí.
Jenson Button ocenil Landa Norrise za psychickou odolnost po kolizi s týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Podle něj Norris ukázal vyspělost tím, jak situaci zvládl.
Po premiéře filmu „F1“ v New Yorku zamířil Brad Pitt do Austinu, kde údajně absolvoval svůj první oficiální test s monopostem Formule 1 na okruhu COTA.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari během sezony 2025 nenaplňuje očekávání. Bez mimořádně konkurenceschopného vozu se mu nedaří držet krok s nejlepšími a na pódium se dosud nedostal. Podle odborníků začíná být navíc jeho věk nevýhodou.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.