Kimi Antonelli, italský talent, se v letošní sezóně stane dalším italským jezdcem ve Formuli 1 od doby, co debutoval Antonio Giovinazzi. Mladý pilot, který vstupuje do Mercedesu, je považován za nástupce Lewise Hamiltona.
Giovinazzi debutoval za tým Sauber během sezóny 2017, kdy v prvních dvou závodech nahradil Pascala Wehrleina. V roce 2019 se vrátil na plný úvazek, do té doby byl tým známý jako Alfa Romeo.
Kimi Antonelli otevřeně prohlásil, že nechce být považován za nástupce Lewise Hamiltona, přestože srovnání budou nevyhnutelná.
Hamilton, který vyhrál šest titulů pro Mercedes, zanechal obrovské dědictví. Antonelli, který má ambice vyhrávat závody a šampionáty, přichází s cílem přetvořit očekávání Mercedesu.
Zatímco žádný italský jezdec nezvítězil ve Formuli 1 od éry Giancarla Fisichelly v roce 2006, Antonelli má ambice navázat na bohatou motorsportovou tradici Itálie, kde poslední šampionem byl Alberto Ascari.
Italský talent Kimi Antonelli míří k Mercedesu, zatímco britská hvězda Lewis Hamilton otevřela novou éru u Ferrari. Tato nečekaná výměna národností mezi dvěma ikonickými týmy Formule 1 vzbudila velký rozruch.
Antonelli vnímá svou roli jako historickou, jelikož Itálie čeká na svého vítěze od roku 2006.
Zároveň britští jezdci ve Ferrari triumfovali naposledy před desítkami let. Antonelli věří, že Velká cena Itálie v Monze letos nabídne nebývalou atmosféru, a organizátoři už teď hlásí rekordní zájem o vstupenky.
Ital ještě neodjel ani jedno ostré kolo v F1, ale už si získal velkou oblibu v Mercedesu. Talentovaný mladík je součástí akademie týmu od svých 11 let a mnozí ho popisují jako budoucí superstar. Na rozdíl od George Russella nemusel projít "zkušební misí" ve Williamsu – Mercedes ho rovnou povýšil do závodní sedačky.
Tým se snaží mírnit očekávání, aby na mladého jezdce nevyvíjel zbytečný tlak. Antonelli však už nyní budí respekt svým testovacím tempem a jeho schopnost najít limity vozu mu vynesla "téměř legendární status". Před debutem v Austrálii absolvoval tisíce testovacích mil, aby byl připraven na velkou premiéru.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.
Charles Leclerc dojel v Monze čtvrtý a přiznal, že Ferrari bude muset letos hledat vítězství v jiných závodech. Jeho hlavní naděje jsou Baku, Singapur a Las Vegas.
Po krátkém souboji s Landem Norrisem o vedení v úvodu Velké ceny Itálie převzal Max Verstappen vedení a bez větších potíží si dojel pro své třetí vítězství letošní sezony.
Kimi Antonelli prolomil svou kletbu z Monzy a po napínavé, ale čisté kvalifikaci se posunul na šestou pozici na startu díky Hamiltonovu trestu. Mladý Ital ukázal, že dokáže udržet nervy na uzdě a zvládnout tlak na legendární italské trati.
Fernando Alonso přiznal, že osmá pozice na startu v Monze je pro Aston Martin poněkud lichotivá a realisticky očekává, že se v neděli během závodu propadne zpět.
Andrea Stella ocenil fair play McLarenu během kvalifikace na GP Itálie, ale připustil, že se situace může změnit při závěru šampionátu v Abú Zabí.
Max Verstappen po kvalifikaci objasnil jeho rádiovou komunikaci, která souvisela s odvážným nastavením vozu, na jehož finální podobě měl zásadní podíl. Riskantní tah Red Bullu se ukázal jako správný, což potvrdila získaná pole position.
Ferrari na Monze nevyužilo Hamiltonův slipstream pro Leclerca, který tak musel spoléhat jen na vlastní tempo. Hamilton klesl na desáté místo kvůli penalizaci.
Lando Norris přiznal, že předjetí Maxe Verstappena v nedělním závodě na Monze bude velkou výzvou, přestože startuje z první řady. Britský jezdec McLarenu je spokojený se druhým místem a těší se na strategickou bitvu o přední pozice.
Max Verstappen si na legendárním okruhu v Monze vyjel pole position pro Velkou cenu Itálie a potvrdil tak svou kvalitu v klíčovém okamžiku kvalifikace.
Isack Hadjar nedávno slavil své první pódiové umístění ve Formuli 1 s týmem Racing Bulls, jeho postup do hlavního Red Bullu se však odkládá. Mladý Francouz ukázal svůj talent a potenciál, ale vedení stáje z Enstone dává přednost postupnému rozvoji, aby si jezdec mohl na další krok připravit pevné základy.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas třetího tréninku na Velkou cenu Itálie, přičemž Charles Leclerc mu byl velmi blízko. Celé pole se vešlo do rozdílu menšího než jedné sekundy, což slibuje napínavou kvalifikaci.