Hamilton opět testuje, ale nebyl nejrychlejší. Odhalen nový vzhled Ferrari pro rok 2025

Lewis Hamilton ve Ferrari.
Lewis Hamilton ve Ferrari., foto: Scuderia Ferrari
Dominik Sysel 5. února 2025 7:07
Sdílej:

Lewis Hamilton se znovu chystá usednout za volant Ferrari. Po testech ve Fioranu a Barceloně se sedminásobný mistr světa tento týden vrací do Španělska, kde ho čeká další jízda v rudém monopostu.

Lewis Hamilton pokračuje ve své adaptaci na Ferrari a poprvé usedl do loňského modelu SF-24. Na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya testoval v úterý pneumatiky Pirelli a měl mírný náskok před týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Nejrychlejší čas dne však zajel Lando Norris z McLarenu.

Lando Norris zajel nejrychlejší čas v testu pneumatik Pirelli pro sezonu 2026, kde se poprvé ve větším měřítku představil i Lewis Hamilton ve Ferrari. Po úvodním testování ve Fioranu zamířil s Charlesem Leclercem do Barcelony, kde absolvoval svůj první rozsáhlejší test. Program však neprobíhal zcela hladce.

Lewis Hamilton dopoledne druhého dne testování usedl do vozu SF-23, ale jeho jízdu předčasně ukončila havárie. Ve 12. zatáčce došlo ke kontaktu, kdy poškodil karoserii a zavěšení, což nakonec připravilo Charlese Leclerca o plánovaný odpolední program.

Na závěrečný den testů se za volant Ferrari posadili rezervní jezdec Antonio Giovinazzi a talentovaný člen Jezdecké akademie Dino Beganovič.

Charles Leclerc se v úterý znovu připojil k Lewisi Hamiltonovi na dvoudenním testu v Barceloně. Tentokrát měli k dispozici loňský model SF-24, který byl nasazen v rámci testování nových hladkých směsí Pirelli pro sezónu 2026. Výrobce pneumatik tak pokračuje ve vývoji směsí, které budou hrát klíčovou roli v budoucnosti Formule 1.

K duu Ferrari se na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya připojil Lando Norris z McLarenu, který měl k dispozici MCL60 a zajel nejrychlejší čas 1:15,21, když dokončil 159 kol, zatímco Hamilton skončil druhý a zajel 87 kol s nejlepším časem 1:15,93, o 0,13 s rychleji než Leclercův nejlepší čas, přičemž monacký závodník dokončil 86 kol.

Ferrari a McLaren nasadily upravené verze svých monopostů, přičemž FIA umožnila snížit přítlak o 20 % tak, aby lépe odpovídaly požadavkům pravidel F1 pro rok 2026. Tato úprava je součástí příprav na jednu z největších změn pravidel v historii Formule 1, která přinese nové předpisy pro podvozky i pohonné jednotky.

Scuderia v úterý zveřejnila fotografie nových týmových dresů na sociálních sítích. Je nápadné, že žluté pruhy z designu zmizely. Jasně modré logo hlavního sponzora HP zůstalo, k velké lítosti některých fanoušků.

Stalo se