Lewis Hamilton se znovu chystá usednout za volant Ferrari. Po testech ve Fioranu a Barceloně se sedminásobný mistr světa tento týden vrací do Španělska, kde ho čeká další jízda v rudém monopostu.
Lewis Hamilton pokračuje ve své adaptaci na Ferrari a poprvé usedl do loňského modelu SF-24. Na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya testoval v úterý pneumatiky Pirelli a měl mírný náskok před týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Nejrychlejší čas dne však zajel Lando Norris z McLarenu.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas v testu pneumatik Pirelli pro sezonu 2026, kde se poprvé ve větším měřítku představil i Lewis Hamilton ve Ferrari. Po úvodním testování ve Fioranu zamířil s Charlesem Leclercem do Barcelony, kde absolvoval svůj první rozsáhlejší test. Program však neprobíhal zcela hladce.
Lewis Hamilton dopoledne druhého dne testování usedl do vozu SF-23, ale jeho jízdu předčasně ukončila havárie. Ve 12. zatáčce došlo ke kontaktu, kdy poškodil karoserii a zavěšení, což nakonec připravilo Charlese Leclerca o plánovaný odpolední program.
Na závěrečný den testů se za volant Ferrari posadili rezervní jezdec Antonio Giovinazzi a talentovaný člen Jezdecké akademie Dino Beganovič.
Charles Leclerc se v úterý znovu připojil k Lewisi Hamiltonovi na dvoudenním testu v Barceloně. Tentokrát měli k dispozici loňský model SF-24, který byl nasazen v rámci testování nových hladkých směsí Pirelli pro sezónu 2026. Výrobce pneumatik tak pokračuje ve vývoji směsí, které budou hrát klíčovou roli v budoucnosti Formule 1.
K duu Ferrari se na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya připojil Lando Norris z McLarenu, který měl k dispozici MCL60 a zajel nejrychlejší čas 1:15,21, když dokončil 159 kol, zatímco Hamilton skončil druhý a zajel 87 kol s nejlepším časem 1:15,93, o 0,13 s rychleji než Leclercův nejlepší čas, přičemž monacký závodník dokončil 86 kol.
Ferrari a McLaren nasadily upravené verze svých monopostů, přičemž FIA umožnila snížit přítlak o 20 % tak, aby lépe odpovídaly požadavkům pravidel F1 pro rok 2026. Tato úprava je součástí příprav na jednu z největších změn pravidel v historii Formule 1, která přinese nové předpisy pro podvozky i pohonné jednotky.
Scuderia v úterý zveřejnila fotografie nových týmových dresů na sociálních sítích. Je nápadné, že žluté pruhy z designu zmizely. Jasně modré logo hlavního sponzora HP zůstalo, k velké lítosti některých fanoušků.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.