Lewis Hamilton se znovu chystá usednout za volant Ferrari. Po testech ve Fioranu a Barceloně se sedminásobný mistr světa tento týden vrací do Španělska, kde ho čeká další jízda v rudém monopostu.
Lewis Hamilton pokračuje ve své adaptaci na Ferrari a poprvé usedl do loňského modelu SF-24. Na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya testoval v úterý pneumatiky Pirelli a měl mírný náskok před týmovým kolegou Charlesem Leclercem. Nejrychlejší čas dne však zajel Lando Norris z McLarenu.
Lando Norris zajel nejrychlejší čas v testu pneumatik Pirelli pro sezonu 2026, kde se poprvé ve větším měřítku představil i Lewis Hamilton ve Ferrari. Po úvodním testování ve Fioranu zamířil s Charlesem Leclercem do Barcelony, kde absolvoval svůj první rozsáhlejší test. Program však neprobíhal zcela hladce.
Lewis Hamilton dopoledne druhého dne testování usedl do vozu SF-23, ale jeho jízdu předčasně ukončila havárie. Ve 12. zatáčce došlo ke kontaktu, kdy poškodil karoserii a zavěšení, což nakonec připravilo Charlese Leclerca o plánovaný odpolední program.
Na závěrečný den testů se za volant Ferrari posadili rezervní jezdec Antonio Giovinazzi a talentovaný člen Jezdecké akademie Dino Beganovič.
Charles Leclerc se v úterý znovu připojil k Lewisi Hamiltonovi na dvoudenním testu v Barceloně. Tentokrát měli k dispozici loňský model SF-24, který byl nasazen v rámci testování nových hladkých směsí Pirelli pro sezónu 2026. Výrobce pneumatik tak pokračuje ve vývoji směsí, které budou hrát klíčovou roli v budoucnosti Formule 1.
K duu Ferrari se na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya připojil Lando Norris z McLarenu, který měl k dispozici MCL60 a zajel nejrychlejší čas 1:15,21, když dokončil 159 kol, zatímco Hamilton skončil druhý a zajel 87 kol s nejlepším časem 1:15,93, o 0,13 s rychleji než Leclercův nejlepší čas, přičemž monacký závodník dokončil 86 kol.
Ferrari a McLaren nasadily upravené verze svých monopostů, přičemž FIA umožnila snížit přítlak o 20 % tak, aby lépe odpovídaly požadavkům pravidel F1 pro rok 2026. Tato úprava je součástí příprav na jednu z největších změn pravidel v historii Formule 1, která přinese nové předpisy pro podvozky i pohonné jednotky.
Scuderia v úterý zveřejnila fotografie nových týmových dresů na sociálních sítích. Je nápadné, že žluté pruhy z designu zmizely. Jasně modré logo hlavního sponzora HP zůstalo, k velké lítosti některých fanoušků.
Lando Norris zazářil ve druhém tréninku GP Itálie v Monze, když zajel nejlepší čas a potvrdil konkurenceschopnost McLarenu. Druhý skončil Charles Leclerc na Ferrari. Kimi Antonelli opět v problémech.
Charles Leclerc přiznal, že po nehodě na GP Nizozemska zůstal sedět na svahu, protože jediná cesta zpět do garáže Ferrari vedla přes zaplněnou tribunu. Podle něj šlo o pragmatické a bezpečné rozhodnutí, aby se vyhnul riziku mezi diváky.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc začali domácí Grand Prix Ferrari ve velkém stylu, když obsadili první dvě místa v úvodním tréninku. Tímto výsledkem potěšili tisíce fanoušků na tribunách a ukázali, že tým má na startu víkendu výraznou sílu.
Krátce poté, co byl jmenován prvním testovacím jezdcem Cadillacu pro F1, udělal Colton Herta další významný krok směrem ke svému cíli závodit v šampionátu Formule 1.
Max Verstappen varuje před přílišnými změnami formátu F1, včetně kratších závodů a více sprintů. Podle něj je třeba zachovat tradiční podobu šampionátu.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali naznačil, že sport může v budoucnu čekat výrazná úprava podoby závodních víkendů. Cílem má být větší zapojení fanoušků, přičemž Domenicali tvrdí, že většina účastníků je těmto plánům nakloněna.
Liam Lawson po incidentu s Carlosem Sainzem na Velké ceně Nizozemska uvedl, že nechápe, proč je Španěl rozrušený, protože šlo o běžný závodní souboj.
Isack Hadjar z týmu Racing Bulls přiznal, že i přes nejistotu ohledně své budoucnosti před sezonou Formule 1 v roce 2026 zůstává klidný a vyrovnaný.
Šéf Formule 1 Stefano Domenicali potvrdil, že tři stávající okruhy projevily zájem vrátit se do závodního kalendáře.
Jacques Villeneuve varuje, že Ferrari před domácí Monzou čelí velkému tlaku. Podle něj mohou očekávání tifosi ovlivnit výkony týmu.
Lando Norris musel v Zandvoortu předčasně odstoupit kvůli úniku oleje, zatímco se snažil dotáhnout na týmového kolegu Oscara Piastriho. Nadějný závod se tak proměnil v hořké zklamání pro britského jezdce.
Lewis Hamilton přiznal, že Ferrari čelí před domácím závodem v Monze obrovskému tlaku, a to zejména on sám. Podle něj půjde kromě výkonu vozu i o zvládnutí emocí a očekávání fanoušků.