Lewis Hamilton uznal, že největší slabinou Ferrari v letošní sezoně je kvalifikační tempo. V Monaku chce tým vyzkoušet několik nových nápadů, které by mohly výkon na jedno kolo zlepšit.
Lewis Hamilton vyzdvihl neúnavnou práci inženýrů a mechaniků v týmu, která podle něj „prostě nepřestává“. „V neděli večer jdou domů, a hned další den jsou zpátky ve fabrice a stále analyzují data,“ popisuje sedminásobný mistr světa médiím na tiskové konferenci.
Přiznává však, že kvalifikace zůstává pro Ferrari letos hlavní slabinou. „Neumíme zatím dostatečně využít potenciál pneumatik a na tom pracujeme. Mám několik nápadů, tým má další, které chceme tento víkend vyzkoušet. Není to ideální místo na experimenty, ale potřebujeme v kvalifikaci udělat krok vpřed,“ dodal Hamilton.
Britský závodník zároveň přiznal, že se ve Ferrari pomalu zabydluje. „Všechno tu funguje jinak, nikdy tady předtím neměli někoho jako jsem já, takže je to výzva pro obě strany. Ale myslím, že začínáme nacházet společnou harmonii a doufám, že to bude vidět i na trati.“
Pro Hamiltona bude Monako, stejně jako ostatní závody této sezony, novou zkušeností. „Každý víkend je něco nového,“ řekl. „Minulý víkend jsem byl poprvé na evropském závodě s týmem, musel jsem si zvykat na nové prostředí. Tady v Monaku je všechno červené, nikdy předtím jsem nebyl v garáži Ferrari právě tady. Vždy jsem kolem ní jen chodil a přemýšlel, jaké by to bylo být uvnitř týmu. A teď je to úžasné.“
Jeho týmový kolega Charles Leclerc, který obhajuje loňské vítězství v Monaku, doufá, že novinky přinesou zlepšení. „Doufám, že objevíme něco nového na našem autě, co jsme zatím od začátku sezony neviděli. Do kvalifikace a posledního kola v Q3 si člověk vždy drží naději, že dokáže něco výjimečného,“ uvedl Leclerc. „Loňské vítězství je pro mě pořád čerstvou vzpomínkou a rád bych si ten úspěch zopakoval.“
Leclerc v průběžném pořadí šampionátu drží pátou pozici s 61 body, o osm více než Hamilton, oba však stále výrazně za vedoucím Oscar Piastrim s 146 body.
Christian Horner byl v úterý oficiálně odvolán z vedení týmu Red Bull a ve středu se emotivně rozloučil se zaměstnanci v továrně v Milton Keynes. Red Bull zároveň zpřísnil komunikaci s médii a veškerá veřejná prohlášení nyní řídí centrála v Salcburku.
Red Bull provedl zásadní změnu ve svém vedení, když se rozhodl ukončit spolupráci s Christianem Hornerem. Max Verstappen na tuto nečekanou zprávu reagoval s klidem a zaměřil se na pokračování sportovních cílů týmu.
Nečekané odvolání Christiana Hornera z čela Red Bull Racing může zásadně ovlivnit budoucnost Maxe Verstappena. Verstappen nyní stojí před rozhodnutím, zda zůstane u týmu, nebo využije výstupní klauzuli ve své smlouvě.
Martin Brundle potvrdil, že napjatá atmosféra uvnitř Red Bullu je v paddocku snadno rozpoznatelná. Podle něj není těžké vycítit, že v týmu není vše v pořádku.
Alan Permane se po překvapivých změnách v Red Bull Racing Group stává novým šéfem týmu Racing Bulls, čímž se vrací do klíčové manažerské role. Jeho jmenování je důkazem důvěry v jeho bohaté zkušenosti a schopnost vést tým k stabilitě a růstu po náročném období.
Christian Horner byl po dvaceti letech náhle odvolán z pozice šéfa týmu Red Bull. Tým mu poděkoval za dlouholeté vedení, které přineslo osm jezdeckých a šest konstruktérských titulů.
Gabriel Bortoleto přiznal chybu, když při britské Grand Prix zvolil na začátku závodu suché pneumatiky. Risk v proměnlivých podmínkách mu nevyšel a vedl k jeho brzkému odstoupení.
Pierre Gasly zhodnotil chaotický závod na Silverstonu, v němž dokázal získat body pro Alpine. Francouz ocenil týmovou práci a zvládnutí náročných podmínek.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.