Lewis Hamilton uznal, že největší slabinou Ferrari v letošní sezoně je kvalifikační tempo. V Monaku chce tým vyzkoušet několik nových nápadů, které by mohly výkon na jedno kolo zlepšit.
Lewis Hamilton vyzdvihl neúnavnou práci inženýrů a mechaniků v týmu, která podle něj „prostě nepřestává“. „V neděli večer jdou domů, a hned další den jsou zpátky ve fabrice a stále analyzují data,“ popisuje sedminásobný mistr světa médiím na tiskové konferenci.
Přiznává však, že kvalifikace zůstává pro Ferrari letos hlavní slabinou. „Neumíme zatím dostatečně využít potenciál pneumatik a na tom pracujeme. Mám několik nápadů, tým má další, které chceme tento víkend vyzkoušet. Není to ideální místo na experimenty, ale potřebujeme v kvalifikaci udělat krok vpřed,“ dodal Hamilton.
Britský závodník zároveň přiznal, že se ve Ferrari pomalu zabydluje. „Všechno tu funguje jinak, nikdy tady předtím neměli někoho jako jsem já, takže je to výzva pro obě strany. Ale myslím, že začínáme nacházet společnou harmonii a doufám, že to bude vidět i na trati.“
Pro Hamiltona bude Monako, stejně jako ostatní závody této sezony, novou zkušeností. „Každý víkend je něco nového,“ řekl. „Minulý víkend jsem byl poprvé na evropském závodě s týmem, musel jsem si zvykat na nové prostředí. Tady v Monaku je všechno červené, nikdy předtím jsem nebyl v garáži Ferrari právě tady. Vždy jsem kolem ní jen chodil a přemýšlel, jaké by to bylo být uvnitř týmu. A teď je to úžasné.“
Jeho týmový kolega Charles Leclerc, který obhajuje loňské vítězství v Monaku, doufá, že novinky přinesou zlepšení. „Doufám, že objevíme něco nového na našem autě, co jsme zatím od začátku sezony neviděli. Do kvalifikace a posledního kola v Q3 si člověk vždy drží naději, že dokáže něco výjimečného,“ uvedl Leclerc. „Loňské vítězství je pro mě pořád čerstvou vzpomínkou a rád bych si ten úspěch zopakoval.“
Leclerc v průběžném pořadí šampionátu drží pátou pozici s 61 body, o osm více než Hamilton, oba však stále výrazně za vedoucím Oscar Piastrim s 146 body.
Lando Norris si v Mexiku připsal možná nejcennější pole position své dosavadní kariéry. Britský jezdec McLarenu zajel mistrovské kolo, kterým jasně převýšil jak týmového kolegu Oscara Piastriho, tak i dosud dominantního Maxe Verstappena.
Max Verstappen předvedl působivý výkon ve druhém tréninku, ovšem dlouhodobé tempo Red Bullu na okruhu v Mexico City zůstávalo znepokojivě slabé.
Během pátku v Mexico City se udála nečekaná situace, která zaujala fanoušky. George Russell si našel originální způsob, jak si užít závodní atmosféru a pobavit fanoušky po celém světě.
Druhý volný trénink v Mexico City přinesl napínavé momenty a technické komplikace několika jezdců. Závěr ukázal vyrovnanou konkurenci a naznačil, že nadcházející závod bude velmi zajímavý.
Charles Leclerc zahájil víkend v Mexiku nejrychlejším časem v prvním volném tréninku na okruhu v Mexico City. Mezi nováčky se nejlépe předvedl Arvid Lindblad, který zazářil jako nejrychlejší z debutantů.
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.