Lewis Hamilton uznal, že největší slabinou Ferrari v letošní sezoně je kvalifikační tempo. V Monaku chce tým vyzkoušet několik nových nápadů, které by mohly výkon na jedno kolo zlepšit.
Lewis Hamilton vyzdvihl neúnavnou práci inženýrů a mechaniků v týmu, která podle něj „prostě nepřestává“. „V neděli večer jdou domů, a hned další den jsou zpátky ve fabrice a stále analyzují data,“ popisuje sedminásobný mistr světa médiím na tiskové konferenci.
Přiznává však, že kvalifikace zůstává pro Ferrari letos hlavní slabinou. „Neumíme zatím dostatečně využít potenciál pneumatik a na tom pracujeme. Mám několik nápadů, tým má další, které chceme tento víkend vyzkoušet. Není to ideální místo na experimenty, ale potřebujeme v kvalifikaci udělat krok vpřed,“ dodal Hamilton.
Britský závodník zároveň přiznal, že se ve Ferrari pomalu zabydluje. „Všechno tu funguje jinak, nikdy tady předtím neměli někoho jako jsem já, takže je to výzva pro obě strany. Ale myslím, že začínáme nacházet společnou harmonii a doufám, že to bude vidět i na trati.“
Pro Hamiltona bude Monako, stejně jako ostatní závody této sezony, novou zkušeností. „Každý víkend je něco nového,“ řekl. „Minulý víkend jsem byl poprvé na evropském závodě s týmem, musel jsem si zvykat na nové prostředí. Tady v Monaku je všechno červené, nikdy předtím jsem nebyl v garáži Ferrari právě tady. Vždy jsem kolem ní jen chodil a přemýšlel, jaké by to bylo být uvnitř týmu. A teď je to úžasné.“
Jeho týmový kolega Charles Leclerc, který obhajuje loňské vítězství v Monaku, doufá, že novinky přinesou zlepšení. „Doufám, že objevíme něco nového na našem autě, co jsme zatím od začátku sezony neviděli. Do kvalifikace a posledního kola v Q3 si člověk vždy drží naději, že dokáže něco výjimečného,“ uvedl Leclerc. „Loňské vítězství je pro mě pořád čerstvou vzpomínkou a rád bych si ten úspěch zopakoval.“
Leclerc v průběžném pořadí šampionátu drží pátou pozici s 61 body, o osm více než Hamilton, oba však stále výrazně za vedoucím Oscar Piastrim s 146 body.
Lance Stroll dostal po kolizi s Charlesem Leclercem v tréninku v Monaku penalizaci v podobě ztráty jednoho místa na startu. Komisaři označili incident za jeho chybu, což znamená komplikaci pro jeho sobotní kvalifikaci i nedělní závod.
Max Verstappen nadále potvrzuje svou výjimečnou formu a postavení mezi elitou F1. Zároveň ale upozorňuje, že špičkový výkon nelze neustále očekávat.
Charles Leclerc narazil v úvodu prvního tréninku v Monaku zezadu do zpomalujícího Lance Strolla, incident byl připsán chybě pilota Aston Martinu. Nehoda sice nespůsobila vážné škody, ale opět připomněla, že domácí závod bývá pro Leclerca plný smůly.
Yuki Tsunoda pojede v Monaku se starší verzí podlahy vozu RB kvůli škodám z kvalifikace v Imole, protože tým nemá k dispozici dostatek nejnovějších dílů. V technicky náročných ulicích Monaka to může být nevýhoda.
Lewis Hamilton uznal, že největší slabinou Ferrari v letošní sezoně je kvalifikační tempo. V Monaku chce tým vyzkoušet několik nových nápadů, které by mohly výkon na jedno kolo zlepšit.
Charles Leclerc vyzval fanoušky F1 k většímu respektu poté, co se na sociálních sítích objevily urážky směrem k Micku Doohanovi. Podle pilota Ferrari musí i vášeň ke sportu zůstat v mezích slušnosti, jinak ohrožuje férové prostředí celého šampionátu.
Argentinský talent Franco Colapinto věří, že náročné monacké uličky mu pomohou znovu najít potřebnou sebedůvěru. Před víkendem v Monte Carlu si klade za cíl lépe porozumět hranici možností vozu i sebe samotného právě na technicky neúprosné trati, kde se chyby neodpouštějí.
Do světa formule 1 míří další nový tým. Poté, co F1 schválila vstup amerického Cadillacu od sezony 2026, se rýsuje příchod dvanáctého týmu. Projekt, na kterém se podílí i bývalý šéf Aston Martinu a Alpine Otmar Szafnauer, by mohl rozšířit startovní rošt už za tři až čtyři roky. Záda mu kryje dosud neodhalená automobilka, a jak tvrdí Szafnauer, vše je připraveno – chybí jen zelená od vedení šampionátu. Uvedl to server Crash.
Charles Leclerc sice ovládl domácí Velkou cenu Monaka 2024 z pole position, ale Ferrari čelí technickému problému, který podle expertů zůstává nevyjasněný a může ohrozit ambice nejen v letošní sezóně, ale i plány s Lewisem Hamiltonem pro rok 2025.
Lewis Hamilton se podílí jako producent na filmu F1 The Movie, kde Brad Pitt hraje fiktivního jezdce a který kombinuje reálné záběry s hollywoodským příběhem. Snímek míří do kin koncem června a Hamilton už plánuje další projekty.
Andrea Kimi Antonelli po exkluzivní projekci v Monaku sdílel své nadšené první dojmy z připravovaného filmu F1. Režie se ujal Joseph Kosinski a v hlavní roli exceluje Brad Pitt; film slibuje jedinečný pohled do zákulisí motorsportu.
McLaren vede šampionát s Piastrim a Norrisem, ale šéf Zak Brown trvá na rovnosti mezi jezdci, i kdyby to mělo stát titul. „Raději titul ztratíme, než abychom porušili zásady férovosti,“ vzkazuje v době, kdy většina týmů sází na jednoznačnou týmovou hierarchii.