Carlos Sainz se na startovním roštu Velké ceny Japonska propadá z 12. na 15. pozici. Španělský jezdec tak ztrácí tři příčky a do závodu bude vyrážet z méně výhodné pozice, než původně plánoval.
Carlos Sainz, jezdec týmu Williams, obdržel penalizaci ve formě tří míst na startovním roštu pro Velkou cenu Japonska po incidentu s Lewisem Hamiltonem během kvalifikace. Sainz zablokoval Hamiltona v průběhu jeho rychlého kola v Q2, což vedlo k tomu, že britský jezdec musel zcela přerušit svůj pokus a vyhnout se Sainzovi tím, že se dostal do únikové zóny.
Sainz uvedl, že neměl žádné varování, že se k němu rychle blíží Hamilton. "Byl jsem úplně překvapený. Neměl jsem žádné upozornění od týmu, že by Hamilton přijížděl, a jak rychle jel, neměl jsem šanci ho vidět v zrcátkách," řekl Sainz. "Překvapilo mě to, opravdu jsem nečekal, že se někdo tak rychle přiblíží."
I když se závodní komisaři k Sainzovi přiklonili a uznali, že španělský jezdec byl v této situaci zaskočen, upozornili, že je odpovědností týmu varovat svého pilota před přítomností jiných jezdců na trati. Ačkoli nemohli Sainze úplně obviňovat, bylo rozhodnuto, že za tento přestupek musí být uplatněna standardní penalizace tří míst na roštu.
To znamená, že Sainz, který v kvalifikaci těsně nepostoupil do Q3, se propadl z 12. na 15. místo. Komisaři při vyhlašování verdiktu uvedli: "Auto číslo 55 bylo v in-lapu po dokončení svého rychlého kola, když auto číslo 44 začínalo své kvalifikační kolo. Auto 44 muselo sjet z trati, aby se vyhnulo autu 55 v zatáčce 1."
Sainzův týmový kolega, Alex Albon, postoupil do Q3 a nakonec obsadil deváté místo, což znamená, že se Williams stále drží v silné konkurenci v boji o střední část pole.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.