Carlos Sainz se na startovním roštu Velké ceny Japonska propadá z 12. na 15. pozici. Španělský jezdec tak ztrácí tři příčky a do závodu bude vyrážet z méně výhodné pozice, než původně plánoval.
Carlos Sainz, jezdec týmu Williams, obdržel penalizaci ve formě tří míst na startovním roštu pro Velkou cenu Japonska po incidentu s Lewisem Hamiltonem během kvalifikace. Sainz zablokoval Hamiltona v průběhu jeho rychlého kola v Q2, což vedlo k tomu, že britský jezdec musel zcela přerušit svůj pokus a vyhnout se Sainzovi tím, že se dostal do únikové zóny.
Sainz uvedl, že neměl žádné varování, že se k němu rychle blíží Hamilton. "Byl jsem úplně překvapený. Neměl jsem žádné upozornění od týmu, že by Hamilton přijížděl, a jak rychle jel, neměl jsem šanci ho vidět v zrcátkách," řekl Sainz. "Překvapilo mě to, opravdu jsem nečekal, že se někdo tak rychle přiblíží."
I když se závodní komisaři k Sainzovi přiklonili a uznali, že španělský jezdec byl v této situaci zaskočen, upozornili, že je odpovědností týmu varovat svého pilota před přítomností jiných jezdců na trati. Ačkoli nemohli Sainze úplně obviňovat, bylo rozhodnuto, že za tento přestupek musí být uplatněna standardní penalizace tří míst na roštu.
To znamená, že Sainz, který v kvalifikaci těsně nepostoupil do Q3, se propadl z 12. na 15. místo. Komisaři při vyhlašování verdiktu uvedli: "Auto číslo 55 bylo v in-lapu po dokončení svého rychlého kola, když auto číslo 44 začínalo své kvalifikační kolo. Auto 44 muselo sjet z trati, aby se vyhnulo autu 55 v zatáčce 1."
Sainzův týmový kolega, Alex Albon, postoupil do Q3 a nakonec obsadil deváté místo, což znamená, že se Williams stále drží v silné konkurenci v boji o střední část pole.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.
I přes vedení v šampionátu Lando Norris přiznává, že letošní sezona pro něj nebyla úplně jednoduchá.
Oscar Piastri prochází náročnějším obdobím a jeho pozice v šampionátu se změnila, přičemž závěrečné závody sezony budou klíčové. Mladý Australan nyní čelí většímu tlaku a každý bod se bude počítat.
Bývalý pilot Formule 1 Robert Doornbos okomentoval aktuální dění ve Ferrari a upozornil na jeden z možných problémů, kterému tým Lewise Hamiltona stále čelí.
Paul Monaghan z Red Bullu upozornil, že poslední zlepšení týmu nejsou výsledkem jen jednotlivých technických novinek na voze RB21.