Carlos Sainz se na startovním roštu Velké ceny Japonska propadá z 12. na 15. pozici. Španělský jezdec tak ztrácí tři příčky a do závodu bude vyrážet z méně výhodné pozice, než původně plánoval.
Carlos Sainz, jezdec týmu Williams, obdržel penalizaci ve formě tří míst na startovním roštu pro Velkou cenu Japonska po incidentu s Lewisem Hamiltonem během kvalifikace. Sainz zablokoval Hamiltona v průběhu jeho rychlého kola v Q2, což vedlo k tomu, že britský jezdec musel zcela přerušit svůj pokus a vyhnout se Sainzovi tím, že se dostal do únikové zóny.
Sainz uvedl, že neměl žádné varování, že se k němu rychle blíží Hamilton. "Byl jsem úplně překvapený. Neměl jsem žádné upozornění od týmu, že by Hamilton přijížděl, a jak rychle jel, neměl jsem šanci ho vidět v zrcátkách," řekl Sainz. "Překvapilo mě to, opravdu jsem nečekal, že se někdo tak rychle přiblíží."
I když se závodní komisaři k Sainzovi přiklonili a uznali, že španělský jezdec byl v této situaci zaskočen, upozornili, že je odpovědností týmu varovat svého pilota před přítomností jiných jezdců na trati. Ačkoli nemohli Sainze úplně obviňovat, bylo rozhodnuto, že za tento přestupek musí být uplatněna standardní penalizace tří míst na roštu.
To znamená, že Sainz, který v kvalifikaci těsně nepostoupil do Q3, se propadl z 12. na 15. místo. Komisaři při vyhlašování verdiktu uvedli: "Auto číslo 55 bylo v in-lapu po dokončení svého rychlého kola, když auto číslo 44 začínalo své kvalifikační kolo. Auto 44 muselo sjet z trati, aby se vyhnulo autu 55 v zatáčce 1."
Sainzův týmový kolega, Alex Albon, postoupil do Q3 a nakonec obsadil deváté místo, což znamená, že se Williams stále drží v silné konkurenci v boji o střední část pole.
Charles Leclerc se postaví na start Velké ceny Velké Británie až ze šestého místa, přestože do kvalifikace vstupoval jako jeden z hlavních kandidátů na pole position. Jezdec Ferrari tak nenavázal na slibnou formu z tréninků a v klíčových chvílích nezajel ideální kolo.
Lewis Hamilton byl během kvalifikace v Silverstonu konkurenceschopný, ale nakonec skončil až pátý. V rozhodujícím kole ho zpomalila nedotáčivost v závěrečném sektoru.
Max Verstappen si na Silverstonu vyjel pole position, když porazil oba McLareny i domácí favority Lewise Hamiltona a George Russella. Nizozemec opět potvrdil svou dominanci v klíčovém momentu kvalifikace.
Roman Staněk znovu na pódiu. Český talent se v Silverstonu blýskl skvělým představením, když ze sedmé příčky vystoupal až na třetí místo. Už od úvodních metrů bylo jasné, že má závod skvěle rozjetý, a nakonec si dojel pro své třetí kariérní pódium ve Formuli 2.
Britský jezdec Haasu Oliver Bearman dostal penalizaci 10 míst na startu za incident při vjezdu do boxů během červené vlajky v závěru třetího tréninku. Ve vysoké rychlosti havaroval právě ve chvíli, kdy byl trénink přerušen.
Oliver Bearman čelí hrozbě přísné penalizace kvůli incidentu v pitlane během třetího tréninku v Silverstonu. Nešťastný moment tak může výrazně ovlivnit jeho domácí závodní víkend.
George Russell a Kimi Antonelli zaujali novou chladicí vestou, kterou používá na startovním roštu k udržení svěžesti. Mercedes tím ukazuje, že hledá výhody i mimo samotný monopost v reakci na extrémní podmínky moderní F1.
Charles Leclerc byl nejrychlejší v závěrečném tréninku před Velkou cenou Británie. Na Silverstonu budou o pole position rozhodovat doslova drobné rozdíly, které dávají Ferrari, McLarenu i Red Bullu reálnou šanci na první místo na startu.
Charles Leclerc je po pátečních trénincích na Silverstonu spokojený s tempem Ferrari, ale stále hledá ideální nastavení pro kvalifikaci. Tým zaostává za McLarenem a čeká ho výzva zvládnout nejisté počasí, které by mohlo ovlivnit závodní víkend.
Lewis Hamilton byl po pátečních trénincích v Silverstonu optimistický, když dokázal držet krok s Ferrari. Po složité první polovině sezony věří, že právě domácí Grand Prix může znamenat obrat k lepšímu.
Lando Norris a Oscar Piastri dominují sezoně 2025 a McLaren jim podle Zaka Browna umožní svobodně závodit. Věří, že jejich vzájemný vztah tím neutrpí.
Carlos Sainz z Williamsu dostal varování od FIA po incidentu během druhého tréninku na Velké ceně Velké Británie ve Silverstonu. Komisaři vyhodnotili jeho chování jako potenciálně nebezpečné, ale bez vážnějších následků.