Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton zahajuje svou první Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari, což představuje velkou změnu po jeho dlouhé kariéře u Mercedesu, se kterým získal šest titulů mistra světa.
Šéf Ferrari, Fred Vasseur, i nadále přijímá klidný a systematický přístup k integraci nového jezdce, zdůrazňujíc, že hlavním cílem je, aby Hamilton postupně pochopil týmovou strukturu, software a procesy, které tým používá. I když mezi Ferrari a Mercedesem existují určité podobnosti, Vasseur uznává, že přechod pro zkušeného Hamiltona nebude zcela bez problémů a přizpůsobení si vyžádá nějaký čas.
Hamiltonova příprava zahrnovala testování starších modelů Ferrari v rámci programu TPC, který mu umožnil blíže se seznámit s technickými aspekty týmu a jeho pracovními metodami. „Bylo to o učení. Strávili jsme tam jeden nebo dva dny před měsícem či dvěma, a byla to správná cesta, jak začít,“ komentoval Hamilton tuto část své adaptace.
Při těchto testech, které se konaly v lednu a únoru, měl Hamilton možnost řídit starší vozy Ferrari. Tyto testy byly pečlivě kontrolovány, což mu umožnilo bezpečně se seznámit s technickými detaily a procesy týmu.
Hamilton však poznamenal, že nic se nevyrovná skutečnému závodnímu víkendu. „Musíme tím vším projít, ale vůbec si s tím nelámu hlavu,“ řekl s jistotou pro Motorsport.com.
„Jsem si naprosto jistý, že bude schopen podávat výkony a to velmi brzy. Loni byl Carlos P8 nebo P9 v tréninkách a nakonec vyhrál závod,“ dodal.
První dva tréninky nám poskytly první náhled na skutečnou výkonnost jednotlivých týmů. Lewis Hamilton sice v prvním tréninku skončil až na 12. místě, ale ve druhém se výrazně zlepšil a zajel pátý nejrychlejší čas. Je však třeba mít na paměti, že máme za sebou teprve úvodní část víkendu a týmy své skutečné tempo zatím jen zčásti odhalily. V sobotu budeme mít mnohem jasnější představu.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.