Lewis Hamilton má za sebou první dva tréninky na Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari. Po slabším výkonu v prvním tréninku se Hamilton v druhém zlepšil a zajel pátý nejlepší čas. Vasseur klade důraz na Hamiltonovu integraci do týmu.
Lewis Hamilton zahajuje svou první Velkou cenu Austrálie jako jezdec Ferrari, což představuje velkou změnu po jeho dlouhé kariéře u Mercedesu, se kterým získal šest titulů mistra světa.
Šéf Ferrari, Fred Vasseur, i nadále přijímá klidný a systematický přístup k integraci nového jezdce, zdůrazňujíc, že hlavním cílem je, aby Hamilton postupně pochopil týmovou strukturu, software a procesy, které tým používá. I když mezi Ferrari a Mercedesem existují určité podobnosti, Vasseur uznává, že přechod pro zkušeného Hamiltona nebude zcela bez problémů a přizpůsobení si vyžádá nějaký čas.
Hamiltonova příprava zahrnovala testování starších modelů Ferrari v rámci programu TPC, který mu umožnil blíže se seznámit s technickými aspekty týmu a jeho pracovními metodami. „Bylo to o učení. Strávili jsme tam jeden nebo dva dny před měsícem či dvěma, a byla to správná cesta, jak začít,“ komentoval Hamilton tuto část své adaptace.
Při těchto testech, které se konaly v lednu a únoru, měl Hamilton možnost řídit starší vozy Ferrari. Tyto testy byly pečlivě kontrolovány, což mu umožnilo bezpečně se seznámit s technickými detaily a procesy týmu.
Hamilton však poznamenal, že nic se nevyrovná skutečnému závodnímu víkendu. „Musíme tím vším projít, ale vůbec si s tím nelámu hlavu,“ řekl s jistotou pro Motorsport.com.
„Jsem si naprosto jistý, že bude schopen podávat výkony a to velmi brzy. Loni byl Carlos P8 nebo P9 v tréninkách a nakonec vyhrál závod,“ dodal.
První dva tréninky nám poskytly první náhled na skutečnou výkonnost jednotlivých týmů. Lewis Hamilton sice v prvním tréninku skončil až na 12. místě, ale ve druhém se výrazně zlepšil a zajel pátý nejrychlejší čas. Je však třeba mít na paměti, že máme za sebou teprve úvodní část víkendu a týmy své skutečné tempo zatím jen zčásti odhalily. V sobotu budeme mít mnohem jasnější představu.
Charles Leclerc a proměnlivé počasí spolu nejdou dohromady. V nejistých podmínkách často chybuje nebo ztrácí tempo, což ho stojí cenné výsledky. Po Velké ceně Velké Británie sklidil kritiku, zejména od mistra světa Jensona Buttona.
Prezident FIA Mohammed Ben Sulayem naznačil, že Formule 1 by mohla od roku 2029 přejít na dostupnější motorovou formuli. Zároveň znovu otevřel téma dvanáctého týmu, který by mohl pocházet z Číny, což by mohlo výrazně ovlivnit technický i geopolitický směr šampionátu.
Racing Bulls zažil na Velké ceně Británie nepovedený den, když oba jezdci Liam Lawson i Isack Hadjar havarovali a nedokončili závod. Zatímco soupeři ze středu pole bodovali, tým odjíždí bez bodů a s nutností rychle se zlepšit.
Fernando Alonso označil závod na Silverstonu za zklamání a netajil svou frustraci z týmové strategie, která podle něj ovlivnila lepší výsledek. Přestože dojel na bodech, Španěl měl pocit, že Aston Martin nevyužil příležitostí, které se během proměnlivého závodu nabízely.
Red Bull dál tlačí na čelo pole a z RB21 se snaží dostat maximum v každém závodě. Místo velkých balíčků sází na postupné dolaďování výkonu.
Velké naděje skončily dřív, než závod vůbec začal. Franco Colapinto musel odstavit svůj vůz už po zaváděcím kole a z britské Grand Prix tak odcházel bez jediné závodní zatáčky.
Kimi Antonelli musel ve Velké ceně Británie po těžké kolizi s Hadjarem odstoupit. Incident v hustém dešti a nulové viditelnosti vyústil v jeho čtvrté DNF ze šesti závodů a jen podtrhl náročnost jeho nováčkovské sezóny
Lewis Hamilton otevřeně přiznal, že jej na Velké ceně Velké Británie brzdila nejen strategie Ferrari, ale i vlastní chyby a nedostatky vozu. Britský mistr světa se po náročném závodě cítil omezený komplexními problémy, které mu znemožnily naplno bojovat o lepší pozici.
Carlos Sainz označil své dvanácté místo v Silverstonu za zklamání, které se rovnalo odstoupení. Po slibném průběhu závodu ho smolná kolize s Leclercem připravila o body i další šanci na lepší výsledek pro trápící se Williams.
Charles Leclerc se na britské Grand Prix trápil. Kvůli střídavě mokré a suché trati se celý závod potýkal s problémy a nakonec dojel až čtrnáctý. Pro jezdeckou hvězdu Ferrari to byl závod, na který bude chtít co nejdříve zapomenout.
Po 15 letech ve Formuli 1 se Nico Hülkenberg konečně dočkal svého prvního pódia a ukončil tak dlouholeté čekání na vysněný výsledek. Německý jezdec předvedl vyzrálý výkon a potvrdil, že vytrvalost se ve světě motorsportu vyplácí.
Ferrari během britské Grand Prix přišlo o GPS signál Hamiltonova vozu a muselo činit strategická rozhodnutí prakticky naslepo. Výpadek dat ovlivnil i načasování přezutí, což stálo Hamiltona cenné sekundy a možný posun na pódium.