Ferrari po úspěšném zahájení sezóny v Londýně okamžitě zamířilo zpět do Itálie, kde na domácí trati ve Fioranu poprvé otestovalo svůj nový monopost SF-25.
Po úterním slavnostním zahájení nové sezóny Formule 1 v londýnské O2 aréně se tým Ferrari přesunul zpět do Itálie, aby zahájil první testovací jízdu nového monopostu SF-25. Charles Leclerc se ujal premiérové jízdy, když ve středu ráno vyvezl vůz z garáže.
Na místě jej sledovali nový týmový kolega Lewis Hamilton a šéf stáje Frederic Vasseur. Atmosféru doplňoval bouřlivý potlesk nadšených fanoušků, kteří zaplnili všechna volná místa podél trati ve Fioranu.
Nový model SF-25 prošel oproti předchozím rokům přepracováním v několika klíčových oblastech, přičemž nejvýraznější úpravou je nový systém předního zavěšení s tažnou tyčí (pull-rod), který nahrazuje dosavadní tlačnou tyč (push-rod) používanou od roku 2015. Tato inovace má za cíl zlepšit aerodynamiku, ovladatelnost a celkový výkon vozu v závodních podmínkách.
„SF-25 je evolucí modelu SF-24, který nám poskytl vynikající výchozí bod pro další práci. Přesto jsme tvrdě pracovali a změnili 99 % vozu, abychom vylepšili jeho architekturu a maximalizovali výkon. Přední zavěšení s tažnou tyčí je jen nejviditelnější z mnoha zásadních změn," prozradil technický ředitel podvozků Loic Serra.
„Očekáváme, že nadcházející sezóna bude velmi vyrovnaná, s výsledky rozhodovanými tisícinami sekundy. Jsme připraveni dát do toho všechno a hledat i ty malé zisky, které mohou rozhodnout. Těšíme se, že budeme konkurenceschopní už od první závodní víkendu,“ doplnil.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.