Ferrari po úspěšném zahájení sezóny v Londýně okamžitě zamířilo zpět do Itálie, kde na domácí trati ve Fioranu poprvé otestovalo svůj nový monopost SF-25.
Po úterním slavnostním zahájení nové sezóny Formule 1 v londýnské O2 aréně se tým Ferrari přesunul zpět do Itálie, aby zahájil první testovací jízdu nového monopostu SF-25. Charles Leclerc se ujal premiérové jízdy, když ve středu ráno vyvezl vůz z garáže.
Na místě jej sledovali nový týmový kolega Lewis Hamilton a šéf stáje Frederic Vasseur. Atmosféru doplňoval bouřlivý potlesk nadšených fanoušků, kteří zaplnili všechna volná místa podél trati ve Fioranu.
Nový model SF-25 prošel oproti předchozím rokům přepracováním v několika klíčových oblastech, přičemž nejvýraznější úpravou je nový systém předního zavěšení s tažnou tyčí (pull-rod), který nahrazuje dosavadní tlačnou tyč (push-rod) používanou od roku 2015. Tato inovace má za cíl zlepšit aerodynamiku, ovladatelnost a celkový výkon vozu v závodních podmínkách.
„SF-25 je evolucí modelu SF-24, který nám poskytl vynikající výchozí bod pro další práci. Přesto jsme tvrdě pracovali a změnili 99 % vozu, abychom vylepšili jeho architekturu a maximalizovali výkon. Přední zavěšení s tažnou tyčí je jen nejviditelnější z mnoha zásadních změn," prozradil technický ředitel podvozků Loic Serra.
„Očekáváme, že nadcházející sezóna bude velmi vyrovnaná, s výsledky rozhodovanými tisícinami sekundy. Jsme připraveni dát do toho všechno a hledat i ty malé zisky, které mohou rozhodnout. Těšíme se, že budeme konkurenceschopní už od první závodní víkendu,“ doplnil.
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.
Zatímco hollywoodská premiéra filmu F1 lákala jezdce do New Yorku, Max Verstappen zvolil jinou cestu. Místo červeného koberce zamířil do Evropy.
V New Yorku se v pondělí večer uskutečnila slavnostní premiéra dlouho očekávaného filmu F1: The Movie. Na červený koberec dorazily desítky jezdců a osobností ze světa motorsportu – až na jednu výjimku. Trojnásobný šampion Max Verstappen se premiéry záměrně nezúčastnil. Místo světel reflektorů si zvolil klidné chvíle s novorozenou dcerou Lily.
Christian Horner vyjádřil spokojenost s bezchybným výkonem Maxe Verstappena během Velké ceny Kanady v Montrealu. Nizozemský jezdec z druhé pozice na startu dokázal vytěžit maximální možný výsledek a dojel těsně za vítězným Georgem Russellem, přestože se mu nepodařilo výrazněji zaútočit na vedení.
Nico Rosberg varoval, že nehoda Landa Norrise v Kanadě by mohla mít výrazný dopad na jeho psychiku. Podle bývalého šampiona F1 takové incidenty často ovlivňují sebevědomí i těch nejlepších jezdců.