Ferrari po úspěšném zahájení sezóny v Londýně okamžitě zamířilo zpět do Itálie, kde na domácí trati ve Fioranu poprvé otestovalo svůj nový monopost SF-25.
Po úterním slavnostním zahájení nové sezóny Formule 1 v londýnské O2 aréně se tým Ferrari přesunul zpět do Itálie, aby zahájil první testovací jízdu nového monopostu SF-25. Charles Leclerc se ujal premiérové jízdy, když ve středu ráno vyvezl vůz z garáže.
Na místě jej sledovali nový týmový kolega Lewis Hamilton a šéf stáje Frederic Vasseur. Atmosféru doplňoval bouřlivý potlesk nadšených fanoušků, kteří zaplnili všechna volná místa podél trati ve Fioranu.
Nový model SF-25 prošel oproti předchozím rokům přepracováním v několika klíčových oblastech, přičemž nejvýraznější úpravou je nový systém předního zavěšení s tažnou tyčí (pull-rod), který nahrazuje dosavadní tlačnou tyč (push-rod) používanou od roku 2015. Tato inovace má za cíl zlepšit aerodynamiku, ovladatelnost a celkový výkon vozu v závodních podmínkách.
„SF-25 je evolucí modelu SF-24, který nám poskytl vynikající výchozí bod pro další práci. Přesto jsme tvrdě pracovali a změnili 99 % vozu, abychom vylepšili jeho architekturu a maximalizovali výkon. Přední zavěšení s tažnou tyčí je jen nejviditelnější z mnoha zásadních změn," prozradil technický ředitel podvozků Loic Serra.
„Očekáváme, že nadcházející sezóna bude velmi vyrovnaná, s výsledky rozhodovanými tisícinami sekundy. Jsme připraveni dát do toho všechno a hledat i ty malé zisky, které mohou rozhodnout. Těšíme se, že budeme konkurenceschopní už od první závodní víkendu,“ doplnil.
Martin Brundle si myslí, že s náhlým odchodem Christiana Hornera se šance Maxe Verstappena na setrvání v týmu Red Bull výrazně zvýšily. Podle něj může tato změna přinést Verstappenovi větší pocit stability a klidu.
Ari Luyendyk obdivuje talent i vyrovnanost Maxe Verstappena ve Formuli 1. Rád by ho jednou viděl závodit i v IndyCar, kde by podle něj mohl ukázat svou univerzálnost.
Šéf McLarenu Zak Brown nepovažoval odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu za žádné překvapení. Podle něj události směřovaly k tomuto kroku už delší dobu, a Brown tak naznačil, že situaci u konkurence bedlivě sledoval a vnímal známky napětí, které k rozhodnutí mohly vést.
Po suverénním vítězství ve Velké ceně Velké Británie McLaren rozhodně neusíná na vavřínech. Tým z Wokingu jasně naznačuje, že letošní forma není náhoda a do Belgie vyráží s cílem potvrdit, že patří mezi hlavní hráče sezony 2025 a nechce polevit ani po letní přestávce.
Juan Pablo Montoya označil konkrétní „moment hlouposti“, který podle něj ukončil kariéru Daniela Ricciarda ve Formuli 1. Tento okamžik podle něj stál Ricciarda šanci na návrat mezi nejlepší.
Alan Permane přiznal, že po svém jmenování šéfem týmu Racing Bulls pocítil mimo jiné i šok. Zkušený inženýr se tak nečekaně ujímá vedení ambiciózní sesterské stáje Red Bullu.
Zak Brown připisuje úspěchy McLarenu v různých závodních sériích efektivní delegaci pravomocí a silnému vedení. Pod jeho vedením tým funguje díky jasnému rozdělení rolí a pevnému zaměření na společný cíl vítězství.
Lewis Hamilton uvedl, že už nyní spolupracuje s Ferrari na voze pro rok 2026. Chce, aby nový monopost nesl část jeho "DNA" a odrážel jeho závodní filozofii.
Nizozemský jezdec přijímá změny plánované pro rok 2026 s chladnou hlavou a bez emocí. Zatímco jiní vyjadřují nadšení či obavy, on si zachovává odstup a vyčkává, jak se nová pravidla projeví v praxi.
Charles Leclerc je zaskočen tím, že jeho tradičně silné kvalifikace mu v roce 2025 přestaly vycházet. I přes snahu najít příčinu zůstává důvod neúspěchu nejasný.
Andy Cowell potvrdil, že vývoj pohonné jednotky Honda pro sezonu 2026 postupuje dle plánu a testování probíhá jak v Japonsku, tak v britském Silverstonu. Zároveň označil partnerství za klíčový krok k proměně Aston Martinu v plnohodnotný tovární tým.
Liam Lawson připouští, že jezdci Formule 1 často využívají mezer v pravidlech ve svůj prospěch. Zároveň vyzývá k jejich zpřísnění, aby se zvýšila férovost na trati.