Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Kimi Antonelli patří mezi čtveřici nováčků, kteří v roce 2025 debutují ve Formuli 1. Osmnáctiletý talent, považovaný za jednoho z největších mladých jezdců současnosti, zaujal místo v Mercedesu po Lewisi Hamiltonovi.
Tým do něj vkládá velkou důvěru a už během příprav na sezónu mu umožnil najet cenné kilometry.
Testovací časy v Bahrajnu nebudou klíčovým ukazatelem jeho rychlosti, ale napoví, jak se v novém voze cítí. Antonelliho čeká obrovský tlak, jelikož nastupuje do jednoho z nejúspěšnějších týmů historie F1.
Přesto se mladý Ital těší na svou premiérovou sezónu a věří, že Mercedes bude konkurenceschopnější než v roce 2024, kdy skončil na čtvrtém místě v Poháru konstruktérů.
Kimi Antonelli zahájil svůj první den předsezónních testů v Bahrajnu za volantem vozu Mercedesu pro rok 2025. Odpoledne jej měl vystřídat George Russell, avšak fanoušci si všimli zajímavého detailu – Antonelli využíval garáž svého týmového kolegy.
Bernie Collinsová na Sky Sports tento nezvyklý postup vysvětlila: „Všechny týmy mají v testech k dispozici pouze jeden vůz. Číslo 12 je na autě, Kimi je uvnitř, ale nad garáží je jméno George Russella.“
Důvod? Mercedes testuje obě strany své garáže. „Během dne si jezdci střídají auto, ale testování se zaměřuje nejen na samotné vozy, ale i na garáž, mechaniky, inženýry a celé pracovní zázemí. Dnes testují jednu polovinu garáže, jindy druhou,“ dodala Collinsová.
Tento přístup pomáhá týmu zajistit, že vše funguje hladce, a připravit se na nadcházející sezónu co nejefektivněji.
Kimi Antonelli vstupuje do své debutové sezóny s obrovskými očekáváními. I když je teprve osmnáctiletý a chyby jsou nevyhnutelné, závodí za Mercedes – tým, který se chce vrátit na vítěznou vlnu.
Mercedes v roce 2024 vypadl z elitní trojky, a proto podle Garyho Andersona "šel do města" na vývoji W16, aby zlepšil své šance. Stříbrné šípy věří, že s Russellem a Antonellim mohou bojovat o vítězství.
Karun Chandhok však Antonelliho varoval: „Během testů je to jedna věc, ale tlak závodního víkendu bude něco úplně jiného.“ Christian Horner i Zak Brown očekávají, že mladík v roce 2025 zvítězí, což ukazuje na mimořádnou konkurenceschopnost letošní sezóny.
To vše klade na Itala obrovský tlak. Mercedes bude muset zajistit, aby ho udržel v klidu a pomohl mu naplno rozvinout jeho talent.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.