Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Kimi Antonelli patří mezi čtveřici nováčků, kteří v roce 2025 debutují ve Formuli 1. Osmnáctiletý talent, považovaný za jednoho z největších mladých jezdců současnosti, zaujal místo v Mercedesu po Lewisi Hamiltonovi.
Tým do něj vkládá velkou důvěru a už během příprav na sezónu mu umožnil najet cenné kilometry.
Testovací časy v Bahrajnu nebudou klíčovým ukazatelem jeho rychlosti, ale napoví, jak se v novém voze cítí. Antonelliho čeká obrovský tlak, jelikož nastupuje do jednoho z nejúspěšnějších týmů historie F1.
Přesto se mladý Ital těší na svou premiérovou sezónu a věří, že Mercedes bude konkurenceschopnější než v roce 2024, kdy skončil na čtvrtém místě v Poháru konstruktérů.
Kimi Antonelli zahájil svůj první den předsezónních testů v Bahrajnu za volantem vozu Mercedesu pro rok 2025. Odpoledne jej měl vystřídat George Russell, avšak fanoušci si všimli zajímavého detailu – Antonelli využíval garáž svého týmového kolegy.
Bernie Collinsová na Sky Sports tento nezvyklý postup vysvětlila: „Všechny týmy mají v testech k dispozici pouze jeden vůz. Číslo 12 je na autě, Kimi je uvnitř, ale nad garáží je jméno George Russella.“
Důvod? Mercedes testuje obě strany své garáže. „Během dne si jezdci střídají auto, ale testování se zaměřuje nejen na samotné vozy, ale i na garáž, mechaniky, inženýry a celé pracovní zázemí. Dnes testují jednu polovinu garáže, jindy druhou,“ dodala Collinsová.
Tento přístup pomáhá týmu zajistit, že vše funguje hladce, a připravit se na nadcházející sezónu co nejefektivněji.
Kimi Antonelli vstupuje do své debutové sezóny s obrovskými očekáváními. I když je teprve osmnáctiletý a chyby jsou nevyhnutelné, závodí za Mercedes – tým, který se chce vrátit na vítěznou vlnu.
Mercedes v roce 2024 vypadl z elitní trojky, a proto podle Garyho Andersona "šel do města" na vývoji W16, aby zlepšil své šance. Stříbrné šípy věří, že s Russellem a Antonellim mohou bojovat o vítězství.
Karun Chandhok však Antonelliho varoval: „Během testů je to jedna věc, ale tlak závodního víkendu bude něco úplně jiného.“ Christian Horner i Zak Brown očekávají, že mladík v roce 2025 zvítězí, což ukazuje na mimořádnou konkurenceschopnost letošní sezóny.
To vše klade na Itala obrovský tlak. Mercedes bude muset zajistit, aby ho udržel v klidu a pomohl mu naplno rozvinout jeho talent.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.