Mladý Ital Kimi Antonelli zažívá svůj debut na oficiálních předsezónních testech F1. V Bahrajnu sdílí vůz Mercedesu W16 s Georgem Russellem a během tří dnů si poprvé vyzkouší intenzitu přípravy na novou sezónu.
Kimi Antonelli patří mezi čtveřici nováčků, kteří v roce 2025 debutují ve Formuli 1. Osmnáctiletý talent, považovaný za jednoho z největších mladých jezdců současnosti, zaujal místo v Mercedesu po Lewisi Hamiltonovi.
Tým do něj vkládá velkou důvěru a už během příprav na sezónu mu umožnil najet cenné kilometry.
Testovací časy v Bahrajnu nebudou klíčovým ukazatelem jeho rychlosti, ale napoví, jak se v novém voze cítí. Antonelliho čeká obrovský tlak, jelikož nastupuje do jednoho z nejúspěšnějších týmů historie F1.
Přesto se mladý Ital těší na svou premiérovou sezónu a věří, že Mercedes bude konkurenceschopnější než v roce 2024, kdy skončil na čtvrtém místě v Poháru konstruktérů.
Kimi Antonelli zahájil svůj první den předsezónních testů v Bahrajnu za volantem vozu Mercedesu pro rok 2025. Odpoledne jej měl vystřídat George Russell, avšak fanoušci si všimli zajímavého detailu – Antonelli využíval garáž svého týmového kolegy.
Bernie Collinsová na Sky Sports tento nezvyklý postup vysvětlila: „Všechny týmy mají v testech k dispozici pouze jeden vůz. Číslo 12 je na autě, Kimi je uvnitř, ale nad garáží je jméno George Russella.“
Důvod? Mercedes testuje obě strany své garáže. „Během dne si jezdci střídají auto, ale testování se zaměřuje nejen na samotné vozy, ale i na garáž, mechaniky, inženýry a celé pracovní zázemí. Dnes testují jednu polovinu garáže, jindy druhou,“ dodala Collinsová.
Tento přístup pomáhá týmu zajistit, že vše funguje hladce, a připravit se na nadcházející sezónu co nejefektivněji.
Kimi Antonelli vstupuje do své debutové sezóny s obrovskými očekáváními. I když je teprve osmnáctiletý a chyby jsou nevyhnutelné, závodí za Mercedes – tým, který se chce vrátit na vítěznou vlnu.
Mercedes v roce 2024 vypadl z elitní trojky, a proto podle Garyho Andersona "šel do města" na vývoji W16, aby zlepšil své šance. Stříbrné šípy věří, že s Russellem a Antonellim mohou bojovat o vítězství.
Karun Chandhok však Antonelliho varoval: „Během testů je to jedna věc, ale tlak závodního víkendu bude něco úplně jiného.“ Christian Horner i Zak Brown očekávají, že mladík v roce 2025 zvítězí, což ukazuje na mimořádnou konkurenceschopnost letošní sezóny.
To vše klade na Itala obrovský tlak. Mercedes bude muset zajistit, aby ho udržel v klidu a pomohl mu naplno rozvinout jeho talent.
Liam Lawson čelí nejistotě ohledně své budoucnosti ve Formuli 1 a soustředí se na svůj výkon v autě. Přesto se postupně zlepšuje a získává cenné zkušenosti na trati.
Carlos Sainz prozradil klíčové důvody svého přestupu do Williamsu a naznačil, co hrálo roli při jeho rozhodování o budoucnosti ve Formuli 1.
Sam Bird komentoval nejistou budoucnost Yukiho Tsunody v Red Bullu, která po závodě v Singapuru působí ještě tíživěji.
Lewis Hamilton a Frédéric Vasseur spolupracují už od Hamiltonových začátků v juniorských kategoriích. Sedminásobný mistr světa promluvil o společné spolupráci.
Jenson Button se vyjádřil k nedávnému souboji mezi jezdci McLarenu v Singapuru a přinesl svůj pohled na to, jak by měl jeden z jezdců situaci vnímat.
Manažer Nicolas Todt se v nedávném rozhovoru otevřeně vyjádřil k budoucnosti Charlese Leclerca ve Ferrari.
Güenther Steiner varuje McLaren před napětím mezi jejich jezdci, které podle něj může brzy vyústit v problémy.
Lewis Hamilton zveřejnil na sociálních sítích dojemný příspěvek, kterým vzdal poctu svému zesnulému buldokovi Roscoeovi.
Lance Stroll je často terčem kritiky a pochybností o svých výkonech i místě ve Formuli 1. Nedávno však prozradil, jak se s tlakem a negativními hlasy dokáže vyrovnat.
Lando Norris po závodě v Singapuru reagoval na otázku o možném návratu Maxe Verstappena do boje o titul.
Carlos Sainz v nedávném rozhovoru vyzdvihl svého krajana Marca Márqueze a přirovnal ho k legendě Formule 1. Zároveň otevřeně promluvil o problému, který podle něj trápí současné přenosy F1.
Johnny Herbert, bývalý pilot F1 a současný komisař FIA, představil svůj pohled na možnou budoucnost nedávno odvolaného šéfa Red Bullu Christiana Hornera.