Šéf Mercedesu Toto Wolff chápe pocity svého frustrovaného jezdce Valtteriho Bottase, podle něhož ve Výroční 70. velké ceně na boxové zídce zaspali. To umožnilo Maxovi Verstappenovi se dostat před něj, navíc také přišel o pozici ve prospěch týmové jedničky Lewise Hamiltona.
Fin startoval z prvního místa, ale Verstappen jej krátce po své první zastávce předjel. Bottas si postěžoval na to, že jej těsně před tím vybídli, ať si hlídá své tempo, a že jej neinformovali o těsném časovém odstupu soupeře.
"Je to strašně hrozně frustrující. Když startujete jako první a skončíte třetí, tak to samozřejmě není ideální. Jako tým jsme v určitou chvíli zaspali, když se před nás dostal Max, a má strategie byla daleko od té ideální. Myslím, že z dneška se máme hodně co naučit!" řekl rozzlobený Bottas po závodu.
Nelíbila se mu taky preference Hamiltona, který dostal výhodnější strategii - Valtteri byl totiž po své brzké druhé zastávce ke konce závodu zranitelný, čehož jeho týmový kolega využil.
Wolff jeho pocity chápe, s kritikou nicméně nesouhlasí: "Nemyslím si, že bychom zaspali, ale akceptuji jeho pohled. Myslím, že jsme dnes zkrátka měli pomalejší auto, musíte si to zkrátka připustit." I kdyby podle něj zkoušeli cokoliv, tak by se před něj Verstappen dostal.
After a late pit stop, @LewisHamilton was FLYING in the closing laps 🚀Flying past Leclerc and Bottas to take P2 on the podium 👀#F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/uVuAe2eRxB
— Formula 1 (@F1) August 9, 2020"Měli jsme udělat opak toho, co Max? Ve skutečnosti by to nic neměnilo, protože by Max vyjel na čerstvých pneumatikách a my bychom pokračovali na těch, které už nebyly v nejlepším stavu, a on by se před nás jednoduše dostal. Nejsem si proto jistý tím, co jsme mohli udělat lépe," obhajuje své stratégy Wolff.
Poté, co se Bottas propadl za Verstappena, si moc nepomohl ani druhou zastávkou, která dostala jeho týmového kolegu ke konci závodu do lepší pozice. "Samozřejmě není spokojený poté, co by druhý a Lewis třetí. Na dráze jsme se ale učili, když jsme sundali jeho pneumatiky. Viděli jsme, že na ní zbylo ještě hodně gumy, a tak jsme Lewisův stint prodloužili," vysvětluje šéf Mercedesu.
"Docházelo k velkým vibracím, ale pořád tam byla spousta gumy, proto s jejím ubývajícím množstvím zrychloval a my jsme mohli jeho stint prodloužit. Nakonec Lewis Valtteriho předjel. Je jasné, že s tím není spokojený a já to naprosto respektuji. Nikdo z nás dnes s výsledkem není spokojený," dodává Wolff.
Jack Doohan měl náročný start v Super Formuli a během testů v Suzuce havaroval dva dny po sobě v zatáčce Degner 2. Debut tedy rozhodně neprobíhal podle jeho očekávání.
Lewis Hamilton má za sebou první rok u Ferrari, který se od předsezónních očekávání výrazně lišil. Pro slavného jezdce to byla náročná sezóna, jež ostře kontrastovala s jeho ambiciózním příchodem do Maranella.
Bývalý pilot Formule 1 Ralf Schumacher se vyjádřil k budoucnosti jednoho z jezdců Aston Martinu a otevřeně komentoval jeho postavení v šampionátu.
Yuki Tsunoda pogratuloval Landu Norrisovi k zisku titulu v sezóně 2025. Britský pilot z McLarenu porazil svého týmového kolegu z Red Bullu Maxe Verstappena.
Šéf Ferrari Fred Vasseur se nenechává znepokojit veřejnými komentáři svých jezdců a zdůrazňuje, že jeho hlavním zájmem je práce týmu a příprava na další sezonu.
Lando Norris představil svůj krátký, ale nabitý program zimní přestávky, zahrnující týmové rozbory, odpočinek s rodinou a přáteli a tradiční akce McLarenu.
Helmut Marko po dvou desetiletích v Red Bullu oznámil, že na konci roku tým opustí, přestože měl smlouvu i pro sezonu 2026. Jeho odchod vyvolává otázky o dopadu na Maxe Verstappena a budoucí strategii týmu.
Post-season testy v Abú Zabí jsou u konce, na trati se objevilo 25 jezdců. Společně absolvovali přes 2 500 kol v rámci příprav na sezonu 2025.
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.