Šéf Mercedesu Toto Wolff chápe pocity svého frustrovaného jezdce Valtteriho Bottase, podle něhož ve Výroční 70. velké ceně na boxové zídce zaspali. To umožnilo Maxovi Verstappenovi se dostat před něj, navíc také přišel o pozici ve prospěch týmové jedničky Lewise Hamiltona.
Fin startoval z prvního místa, ale Verstappen jej krátce po své první zastávce předjel. Bottas si postěžoval na to, že jej těsně před tím vybídli, ať si hlídá své tempo, a že jej neinformovali o těsném časovém odstupu soupeře.
"Je to strašně hrozně frustrující. Když startujete jako první a skončíte třetí, tak to samozřejmě není ideální. Jako tým jsme v určitou chvíli zaspali, když se před nás dostal Max, a má strategie byla daleko od té ideální. Myslím, že z dneška se máme hodně co naučit!" řekl rozzlobený Bottas po závodu.
Nelíbila se mu taky preference Hamiltona, který dostal výhodnější strategii - Valtteri byl totiž po své brzké druhé zastávce ke konce závodu zranitelný, čehož jeho týmový kolega využil.
Wolff jeho pocity chápe, s kritikou nicméně nesouhlasí: "Nemyslím si, že bychom zaspali, ale akceptuji jeho pohled. Myslím, že jsme dnes zkrátka měli pomalejší auto, musíte si to zkrátka připustit." I kdyby podle něj zkoušeli cokoliv, tak by se před něj Verstappen dostal.
After a late pit stop, @LewisHamilton was FLYING in the closing laps 🚀Flying past Leclerc and Bottas to take P2 on the podium 👀#F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/uVuAe2eRxB
— Formula 1 (@F1) August 9, 2020"Měli jsme udělat opak toho, co Max? Ve skutečnosti by to nic neměnilo, protože by Max vyjel na čerstvých pneumatikách a my bychom pokračovali na těch, které už nebyly v nejlepším stavu, a on by se před nás jednoduše dostal. Nejsem si proto jistý tím, co jsme mohli udělat lépe," obhajuje své stratégy Wolff.
Poté, co se Bottas propadl za Verstappena, si moc nepomohl ani druhou zastávkou, která dostala jeho týmového kolegu ke konci závodu do lepší pozice. "Samozřejmě není spokojený poté, co by druhý a Lewis třetí. Na dráze jsme se ale učili, když jsme sundali jeho pneumatiky. Viděli jsme, že na ní zbylo ještě hodně gumy, a tak jsme Lewisův stint prodloužili," vysvětluje šéf Mercedesu.
"Docházelo k velkým vibracím, ale pořád tam byla spousta gumy, proto s jejím ubývajícím množstvím zrychloval a my jsme mohli jeho stint prodloužit. Nakonec Lewis Valtteriho předjel. Je jasné, že s tím není spokojený a já to naprosto respektuji. Nikdo z nás dnes s výsledkem není spokojený," dodává Wolff.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.