Šéf Mercedesu Toto Wolff chápe pocity svého frustrovaného jezdce Valtteriho Bottase, podle něhož ve Výroční 70. velké ceně na boxové zídce zaspali. To umožnilo Maxovi Verstappenovi se dostat před něj, navíc také přišel o pozici ve prospěch týmové jedničky Lewise Hamiltona.
Fin startoval z prvního místa, ale Verstappen jej krátce po své první zastávce předjel. Bottas si postěžoval na to, že jej těsně před tím vybídli, ať si hlídá své tempo, a že jej neinformovali o těsném časovém odstupu soupeře.
"Je to strašně hrozně frustrující. Když startujete jako první a skončíte třetí, tak to samozřejmě není ideální. Jako tým jsme v určitou chvíli zaspali, když se před nás dostal Max, a má strategie byla daleko od té ideální. Myslím, že z dneška se máme hodně co naučit!" řekl rozzlobený Bottas po závodu.
Nelíbila se mu taky preference Hamiltona, který dostal výhodnější strategii - Valtteri byl totiž po své brzké druhé zastávce ke konce závodu zranitelný, čehož jeho týmový kolega využil.
Wolff jeho pocity chápe, s kritikou nicméně nesouhlasí: "Nemyslím si, že bychom zaspali, ale akceptuji jeho pohled. Myslím, že jsme dnes zkrátka měli pomalejší auto, musíte si to zkrátka připustit." I kdyby podle něj zkoušeli cokoliv, tak by se před něj Verstappen dostal.
After a late pit stop, @LewisHamilton was FLYING in the closing laps 🚀Flying past Leclerc and Bottas to take P2 on the podium 👀#F170 🇬🇧 #F1 pic.twitter.com/uVuAe2eRxB
— Formula 1 (@F1) August 9, 2020"Měli jsme udělat opak toho, co Max? Ve skutečnosti by to nic neměnilo, protože by Max vyjel na čerstvých pneumatikách a my bychom pokračovali na těch, které už nebyly v nejlepším stavu, a on by se před nás jednoduše dostal. Nejsem si proto jistý tím, co jsme mohli udělat lépe," obhajuje své stratégy Wolff.
Poté, co se Bottas propadl za Verstappena, si moc nepomohl ani druhou zastávkou, která dostala jeho týmového kolegu ke konci závodu do lepší pozice. "Samozřejmě není spokojený poté, co by druhý a Lewis třetí. Na dráze jsme se ale učili, když jsme sundali jeho pneumatiky. Viděli jsme, že na ní zbylo ještě hodně gumy, a tak jsme Lewisův stint prodloužili," vysvětluje šéf Mercedesu.
"Docházelo k velkým vibracím, ale pořád tam byla spousta gumy, proto s jejím ubývajícím množstvím zrychloval a my jsme mohli jeho stint prodloužit. Nakonec Lewis Valtteriho předjel. Je jasné, že s tím není spokojený a já to naprosto respektuji. Nikdo z nás dnes s výsledkem není spokojený," dodává Wolff.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.
Damon Hill vtipně na adresu Mclarenu poznamenal, že se obává, že by po něm Renault mohl chtít, aby své vítězství na GP Itálie 1993 přenechal Alanu Prostovi. Jeho tehdejší týmový kolega totiž kvůli poruše motoru nedokončil závod a Hill zvítězil.
Šéf týmu Fred Vasseur věří, že Lewis Hamilton se ještě během sezony vrátí na pódiové umístění. Podle něj návrat Britovy radosti a motivace v Monze slibuje, že se sedminásobný mistr světa brzy znovu prosadí mezi nejlepšími.
Podle poradce Red Bullu se Max Verstappen znovu plně zapojil do Formule 1 díky rychlejšímu vozu, možnosti prosazovat vlastní nastavení a přesvědčivé výhře na Monze.
Christian Horner se po vítězství Maxe Verstappena v Monze ozval Martinu Brundlovi, aby ocenil jeho chladnokrevný výkon i práci celého týmu Red Bull.
Šéf Mercedesu Toto Wolff projevil výrazné rozhořčení nad výkonem svého týmu na Velké ceně Itálie. Podle něj výsledky nebyly podle očekávání a ukázaly, že tým má před sebou ještě mnoho práce, než bude konkurenceschopný na nejvyšší úrovni.
Max Verstappen se vyjádřil k týmovým příkazům McLarenu během Velké ceny Itálie. Čtyřnásobný mistr světa zdůraznil, že podobné situace nejsou jeho záležitostí a raději se soustředí na závod.
Na startu Velké ceny Itálie se Lando Norris a Max Verstappen utkali tvrdě o vedení. Norris kritizoval Verstappena za agresivní manévr, který ho donutil vyjet do trávy.
Jezdec Racing Bulls Liam Lawson označil incident s Yukim Tsunodou ve 30. kole v zatáčce č. 4 na Monze za ukázku tvrdého, ale férového závodění. Podle něj šlo o běžný kontakt v rámci souboje, bez jakéhokoli úmyslného zavinění.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že riskantní strategie overcutu pro Hamiltona během Velké ceny Itálie nevyšla kvůli nečekaně nízké degradaci pneumatik.
Nico Rosberg kritizoval týmovou režii McLarenu z konce Velké ceny Itálie, kdy byl Oscar Piastri požádán, aby pustil před sebe Landa Norrise. Podle něj by měl tým situaci vyjasnit, protože může ovlivnit vnitřní dynamiku i další spolupráci jezdců.
McLaren způsobil pozdvižení na GP Itálie, když tým dočasně vyměnil pozice Norrisovi a Piastrimu po pomalé zastávce Brita. Oba nakonec dojeli na pódiu, ale týmové instrukce ovlivnily konečné pořadí.