Žádná změna. Mercedes dále dominuje světu Formule 1. Ve druhém tréninku mu byl nejblíže Daniel Ricciardo s Renaultem.
Druhý trénink přinesl zamračené počasí. Jako první se na trať vydali Daniel Ricciardo a Kevin Magnussen. Nejrychlejší čas si po čtvrt hodině jízd zapsal Stroll, Ferrari začalo na střední sadě pozvolna.
Oproti minulému týdnu se nic zásadního nezměnilo. Tempo opět udávaly Mercedesy, přičemž rychlejším z nich byl Hamilton, těsně následovaný Bottasem. Solidně se jevil třetí Ricciardo, který pkračoval v dobrém výkonu z nedělního závodu.
Hned za ním se nacházel čtvrtý Verstappen, jehož následovalo duo Racing Pointů. Až za nimi je první Ferrari Leclerca. Trochu za očekáváním jsou časy obou McLarenů, Ale i tak je to lepší, než v případě Vettela a Albona. Těm patří až jedenáctá a čtrnáctá pozice.
Konec výsledkové listiny si pro sebe rezervovaly už tradiční stáje. Alfa Romeo, Haas a Williams. Ani zde se žádného překvapení nejspíš nedočkáme.
Dlouhé jízdy patřily Mercedesu, velmi dobře se v nich jevil i McLaren, který by si dle svých slov troufal i na Red Bull. Klasicky šedě si počínalo Ferrari, nijak slavně nevypadalo ani závodní tempo potrestaného Racing Pointu.
Dvacet minut před koncem měřených jízd se mimo trať dostal Bottas, nešlo však o nic drastického. Zbytek odpoledního tréninku probíhal v klidu a bez zvláštních událostí. Až na nečekané odstavení vozu Sebastiana Vettela, jemuž z vozu teklo a Antonia Giovinazziho. Zítra nás čeká třetí trénink a kvalifikace.
FP2 HIGHLIGHTS 🎬@danielricciardo took P3 with this scorching lap - but what else happened in second practice? Watch all the best bits from Silverstone ⬇️#F170 🇬🇧 #F1
— Formula 1 (@F1) August 7, 2020Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.