Prohlášení jezdců a představitelů týmů po kvalifikaci na GP Maďarska.
Lewis Hamilton, 1. místoJe to skvělý pocit, tohle auto se řídí opravdu parádně. Děkuji všem v továrně, kteří se na těm podílí. Ti všichni mají na našich úspěších svůj podíl. Nebylo to vůbec jednoduché, Valtteri zajel také skvěle, takže jsem ze sebe musel vydat maximálně soustředěný výkon. Těším se na závod.
Valtteri Bottas, 2. místoByla to dobrá kvalifikace. Zvlášť se svým posledním kolem jsem spokojený, ale Lewis byl prostě o trošičku rychlejší. Do první zatáčky je daleko, snad se mi povede start, to bude klíč k úspěchu. Gratuluji celému týmu a těším se na zítřek.
Racing PointLance Stroll, 3. místoSuper výsledek! Děkuji týmu. Po celý víkend jsme zde rychlí, přičemž dnes jsme to korunovali ziskem druhé řady. Snad se nám bude dařit i zítra. Náš letošní vůz je zatím ten nejlepší, jaký jsem kdy řídil. Užívám si to.
Sergio Pérez, 4. místoByla to zvláštní kvalifikace. Z ničeho nic jsem pociťoval závratě a trochu mě bolel krk. Nevím, proč tomu tak bylo. Z tohoto důvodu je čtvrté místo dobrá výchozí pozice pro zítřejší závod.
FerrariSebastian Vettel, 5. místoPro nás je to o dost lepší než v Rakousku. Tam jsme hodně ztráceli na rovinkách, tady je o dost víc zatáček, kde ztracený čas můžeme dohnat. Celkově jsme Racing Pointu, Red Bullu i McLarenu o dost blíž. Pneumatiky sehrají zítra důležitou roli. Strategie jsou rozdělené, takže to bude zajímavé. My jsme museli nasadit měkké gumy, abychom se dostali do Q3. Zítra nás čeká hodně práce, uvidíme, co se nám z toho povede získat.
Charles Leclerc, 6. místoJe to pokrok. Páte a šesté místo je oproti minulým kvalifikacím krok vpřed. Myslím, že naše závodní tempo navíc převyšuje to kvalifikační, takže snad přivezeme dobré body. Pro mě to byla těžká kvalifikace. V prvních dvou částech jsem se trápil s řízením, v té třetí už to ale bylo lepší.
Red BullMax Verstappen, 7.místoJe to frustrující! Auto nemá vůbec žádnou přilnavost, nemáme ani balans. Už od začátku víkendu se hodně trápíme, teď už s tím nic neuděláme. Nerozumím tomu, proč to tak je, zítra se ze sebe pokusím vydat to nejlepší, ale... Dnes opravdu nejsme spokojení. Loni se tady naše auto chovalo mnohem lépe.
Alex Albon, 13. místoUpřímně... Dnes sehrálo roli více faktorů. Nedal jsem dohromady ideální kolo. Jsem zklamaný. Musíme si sednout a společně s inženýry přijít na to, co můžeme udělat lépe, abychom byli příště lépe připraveni. Ve třetím tréninku to bylo ok, kvalifikace ale dobrá nebyla.
McLarenLando Norris, 8. místoTým dnes nemohl odvést lepší práci, já ale ano. Nepovedlo se mi poskládat dohromady ideální kolo. Udělal jsem několik chyb. I tak jsme se ale dokázali dostat do třetí části kvalifikace, což je pozitivní. O moc víc jsme už asi stejně získat nemohli. Takhle pozice je realistickým odrazem naší výkonnosti.
Carlos Sainz, 9. místoDnes to bylo lepší. Včera jsem se trápil s vyvážením a teplotou pneumatik. Pořád mám ale problémy odhadnout, jak se vůz bude chovat. Hlavně ve třetím sektoru se ještě můžeme dost zlepšit. Zítra bude klíčová strategie správná péče o pneumatiky.
WilliamsGeorge Russell, 12. místoUžil jsem si dnes spoustu zábavy. Naše auto funguje v těchto chladnějších podmínkách lépe. Je škoda provozu, který mě potkal během posledního kola ve druhé části kvalifikace. Myslím, že Q3 dnes byla dosažitelná. Miluju tuhle trať. Děkuji celému týmu. Snad budeme mít zítra dobrý závod, mohla by nám pomoci i trocha deště.
Nicholas Latifi, 15. místoMám radost, je to poprvé, kdy jsem se dostal do Q2. Ukazuje o pokrok, který jsme jako tým učinili. Věděli jsme, že nám Hungaroring bude vyhovovat, avšak dostat obě auta do Q2, to je opravdu úspěch. Myslím, že osobně jsem mohl dokázat ještě víc, ale za tým mám radost.
HaasKevin Magnussen, 16. místoAsi jsme čekali o trochu víc, ale nebylo to snadné. V mém posledním kole v Q1 jsem měl trochu provozu, přičemž na patnácté postupové místo mi chyběl jen kousíček, který jsem ztratil možná právě tady. Naše auto je v závodním režimu lepší, takže věřím v posun dopředu. Je možné, že do toho promluví výjezd safety caru nebo déšť. Obojí by mohla být naše šance.
Romain Grosjean, 18. místoVěřil jsem si tak na třinácté místo. Jenže jsme to špatně načasovali. Během mého posledního rychlého kola jsem se dostal před poslední zatáčkou do provozu, načež moje pneumatiky už pak odešly. Je to škoda.
Alfa RomeoAntonio Giovinazzi, 19. místoByl to těžký den, jsme zklamaní. Musíme pochopit, kde se potřebujeme zlepšit. Podmínky zítřejšího závodu jsou stále nejisté, každopádně startovat zezadu není ideální. Zvlášť když jste na trati, kde se složitě předjíždí... Doufáme, že naše závodní tempo bude lepší, než bylo to v Rakousku.
Kimi Raikkonen, 20. místoPořád je to daleko od místa, kde chceme být. Musíme udělat spoustu práce ve všech oblastech výkonnosti. Musíme zjistit, co je špatně. Zítra je další den, další závod, i když to nebude snadná práce. Uvidíme, co se dá dělat.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.