Prohlášení jezdců a představitelů týmů po kvalifikaci na GP Maďarska.
Lewis Hamilton, 1. místoJe to skvělý pocit, tohle auto se řídí opravdu parádně. Děkuji všem v továrně, kteří se na těm podílí. Ti všichni mají na našich úspěších svůj podíl. Nebylo to vůbec jednoduché, Valtteri zajel také skvěle, takže jsem ze sebe musel vydat maximálně soustředěný výkon. Těším se na závod.
Valtteri Bottas, 2. místoByla to dobrá kvalifikace. Zvlášť se svým posledním kolem jsem spokojený, ale Lewis byl prostě o trošičku rychlejší. Do první zatáčky je daleko, snad se mi povede start, to bude klíč k úspěchu. Gratuluji celému týmu a těším se na zítřek.
Racing PointLance Stroll, 3. místoSuper výsledek! Děkuji týmu. Po celý víkend jsme zde rychlí, přičemž dnes jsme to korunovali ziskem druhé řady. Snad se nám bude dařit i zítra. Náš letošní vůz je zatím ten nejlepší, jaký jsem kdy řídil. Užívám si to.
Sergio Pérez, 4. místoByla to zvláštní kvalifikace. Z ničeho nic jsem pociťoval závratě a trochu mě bolel krk. Nevím, proč tomu tak bylo. Z tohoto důvodu je čtvrté místo dobrá výchozí pozice pro zítřejší závod.
FerrariSebastian Vettel, 5. místoPro nás je to o dost lepší než v Rakousku. Tam jsme hodně ztráceli na rovinkách, tady je o dost víc zatáček, kde ztracený čas můžeme dohnat. Celkově jsme Racing Pointu, Red Bullu i McLarenu o dost blíž. Pneumatiky sehrají zítra důležitou roli. Strategie jsou rozdělené, takže to bude zajímavé. My jsme museli nasadit měkké gumy, abychom se dostali do Q3. Zítra nás čeká hodně práce, uvidíme, co se nám z toho povede získat.
Charles Leclerc, 6. místoJe to pokrok. Páte a šesté místo je oproti minulým kvalifikacím krok vpřed. Myslím, že naše závodní tempo navíc převyšuje to kvalifikační, takže snad přivezeme dobré body. Pro mě to byla těžká kvalifikace. V prvních dvou částech jsem se trápil s řízením, v té třetí už to ale bylo lepší.
Red BullMax Verstappen, 7.místoJe to frustrující! Auto nemá vůbec žádnou přilnavost, nemáme ani balans. Už od začátku víkendu se hodně trápíme, teď už s tím nic neuděláme. Nerozumím tomu, proč to tak je, zítra se ze sebe pokusím vydat to nejlepší, ale... Dnes opravdu nejsme spokojení. Loni se tady naše auto chovalo mnohem lépe.
Alex Albon, 13. místoUpřímně... Dnes sehrálo roli více faktorů. Nedal jsem dohromady ideální kolo. Jsem zklamaný. Musíme si sednout a společně s inženýry přijít na to, co můžeme udělat lépe, abychom byli příště lépe připraveni. Ve třetím tréninku to bylo ok, kvalifikace ale dobrá nebyla.
McLarenLando Norris, 8. místoTým dnes nemohl odvést lepší práci, já ale ano. Nepovedlo se mi poskládat dohromady ideální kolo. Udělal jsem několik chyb. I tak jsme se ale dokázali dostat do třetí části kvalifikace, což je pozitivní. O moc víc jsme už asi stejně získat nemohli. Takhle pozice je realistickým odrazem naší výkonnosti.
Carlos Sainz, 9. místoDnes to bylo lepší. Včera jsem se trápil s vyvážením a teplotou pneumatik. Pořád mám ale problémy odhadnout, jak se vůz bude chovat. Hlavně ve třetím sektoru se ještě můžeme dost zlepšit. Zítra bude klíčová strategie správná péče o pneumatiky.
WilliamsGeorge Russell, 12. místoUžil jsem si dnes spoustu zábavy. Naše auto funguje v těchto chladnějších podmínkách lépe. Je škoda provozu, který mě potkal během posledního kola ve druhé části kvalifikace. Myslím, že Q3 dnes byla dosažitelná. Miluju tuhle trať. Děkuji celému týmu. Snad budeme mít zítra dobrý závod, mohla by nám pomoci i trocha deště.
Nicholas Latifi, 15. místoMám radost, je to poprvé, kdy jsem se dostal do Q2. Ukazuje o pokrok, který jsme jako tým učinili. Věděli jsme, že nám Hungaroring bude vyhovovat, avšak dostat obě auta do Q2, to je opravdu úspěch. Myslím, že osobně jsem mohl dokázat ještě víc, ale za tým mám radost.
HaasKevin Magnussen, 16. místoAsi jsme čekali o trochu víc, ale nebylo to snadné. V mém posledním kole v Q1 jsem měl trochu provozu, přičemž na patnácté postupové místo mi chyběl jen kousíček, který jsem ztratil možná právě tady. Naše auto je v závodním režimu lepší, takže věřím v posun dopředu. Je možné, že do toho promluví výjezd safety caru nebo déšť. Obojí by mohla být naše šance.
Romain Grosjean, 18. místoVěřil jsem si tak na třinácté místo. Jenže jsme to špatně načasovali. Během mého posledního rychlého kola jsem se dostal před poslední zatáčkou do provozu, načež moje pneumatiky už pak odešly. Je to škoda.
Alfa RomeoAntonio Giovinazzi, 19. místoByl to těžký den, jsme zklamaní. Musíme pochopit, kde se potřebujeme zlepšit. Podmínky zítřejšího závodu jsou stále nejisté, každopádně startovat zezadu není ideální. Zvlášť když jste na trati, kde se složitě předjíždí... Doufáme, že naše závodní tempo bude lepší, než bylo to v Rakousku.
Kimi Raikkonen, 20. místoPořád je to daleko od místa, kde chceme být. Musíme udělat spoustu práce ve všech oblastech výkonnosti. Musíme zjistit, co je špatně. Zítra je další den, další závod, i když to nebude snadná práce. Uvidíme, co se dá dělat.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.
Při jízdě s Ferrari F2008 na Goodwoodu si Felipe Massa neodpustil vtipnou poznámku o svém ztraceném titulu z roku 2008. I po letech tak připomněl kontroverzní finále sezony, které mu uniklo v posledních vteřinách závodu.
Výkonnostní propad Red Bullu s monopostem RB21 nabírá na obrátkách – po sérii nepřesvědčivých výsledků se tým propadl až na čtvrtou příčku Poháru konstruktérů.
Svět Formule 1 celý týden žije odchodem Christiana Hornera z Red Bullu. Své stanovisko k této události už vyjádřil i jeden z mistrů světa.
Will Buxton a Jennie Gow se zamýšlejí nad tím, kam by mohla vést další kariérní cesta Christiana Hornera, pokud by opustil Red Bull. Zvažují jak jeho možný přesun do vedení F1, tak i variantu dočasného ústupu z veřejného prostoru.
Bývalý jezdec Red Bullu Sergio Perez nezavřel dveře za svou formulovou kariérou. Aktuálně jedná s několika stájemi a hledá cestu zpět na startovní rošt. Zda se mu podaří najít konkurenceschopné místo, ukážou následující týdny.
Budoucnost Franca Colapinta v programu Alpine se před nadcházející Velkou cenou Belgie dostává do nejistoty. Talentovaný argentinský jezdec, který byl dosud považován za jednu z nadějí francouzského týmu, může čelit změnám, jež by mohly ovlivnit jeho další směřování v motorsportu.
Den po tréninku na simulátoru Red Bullu se Max Verstappen opět přesunul. Nizozemec zamířil na místo, kde se náhodou nebo ne nachází i jachta Tota Wolffa.
Fernando Alonso zpochybnil dlouho tradovaný názor ve světě F1. Podle něj se v mokrých podmínkách přeceňuje faktor, který podle něj ve výsledku nehraje tak zásadní roli, jak se obvykle tvrdí.
Ferrari čeká na vítězství od Mexika 2024, kde naposledy slavil Carlos Sainz. Lewis Hamilton i Charles Leclerc proto věří, že chystané úpravy vozu SF-25 v Belgii přinesou potřebný zlom.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal bodovat už v pěti závodech po sobě, přesto podle Helmuta Marka tým zaznamenává určité zlepšení a postup kupředu.