Prohlášení jezdců a představitelů týmů po kvalifikaci na GP Maďarska.
Lewis Hamilton, 1. místoJe to skvělý pocit, tohle auto se řídí opravdu parádně. Děkuji všem v továrně, kteří se na těm podílí. Ti všichni mají na našich úspěších svůj podíl. Nebylo to vůbec jednoduché, Valtteri zajel také skvěle, takže jsem ze sebe musel vydat maximálně soustředěný výkon. Těším se na závod.
Valtteri Bottas, 2. místoByla to dobrá kvalifikace. Zvlášť se svým posledním kolem jsem spokojený, ale Lewis byl prostě o trošičku rychlejší. Do první zatáčky je daleko, snad se mi povede start, to bude klíč k úspěchu. Gratuluji celému týmu a těším se na zítřek.
Racing PointLance Stroll, 3. místoSuper výsledek! Děkuji týmu. Po celý víkend jsme zde rychlí, přičemž dnes jsme to korunovali ziskem druhé řady. Snad se nám bude dařit i zítra. Náš letošní vůz je zatím ten nejlepší, jaký jsem kdy řídil. Užívám si to.
Sergio Pérez, 4. místoByla to zvláštní kvalifikace. Z ničeho nic jsem pociťoval závratě a trochu mě bolel krk. Nevím, proč tomu tak bylo. Z tohoto důvodu je čtvrté místo dobrá výchozí pozice pro zítřejší závod.
FerrariSebastian Vettel, 5. místoPro nás je to o dost lepší než v Rakousku. Tam jsme hodně ztráceli na rovinkách, tady je o dost víc zatáček, kde ztracený čas můžeme dohnat. Celkově jsme Racing Pointu, Red Bullu i McLarenu o dost blíž. Pneumatiky sehrají zítra důležitou roli. Strategie jsou rozdělené, takže to bude zajímavé. My jsme museli nasadit měkké gumy, abychom se dostali do Q3. Zítra nás čeká hodně práce, uvidíme, co se nám z toho povede získat.
Charles Leclerc, 6. místoJe to pokrok. Páte a šesté místo je oproti minulým kvalifikacím krok vpřed. Myslím, že naše závodní tempo navíc převyšuje to kvalifikační, takže snad přivezeme dobré body. Pro mě to byla těžká kvalifikace. V prvních dvou částech jsem se trápil s řízením, v té třetí už to ale bylo lepší.
Red BullMax Verstappen, 7.místoJe to frustrující! Auto nemá vůbec žádnou přilnavost, nemáme ani balans. Už od začátku víkendu se hodně trápíme, teď už s tím nic neuděláme. Nerozumím tomu, proč to tak je, zítra se ze sebe pokusím vydat to nejlepší, ale... Dnes opravdu nejsme spokojení. Loni se tady naše auto chovalo mnohem lépe.
Alex Albon, 13. místoUpřímně... Dnes sehrálo roli více faktorů. Nedal jsem dohromady ideální kolo. Jsem zklamaný. Musíme si sednout a společně s inženýry přijít na to, co můžeme udělat lépe, abychom byli příště lépe připraveni. Ve třetím tréninku to bylo ok, kvalifikace ale dobrá nebyla.
McLarenLando Norris, 8. místoTým dnes nemohl odvést lepší práci, já ale ano. Nepovedlo se mi poskládat dohromady ideální kolo. Udělal jsem několik chyb. I tak jsme se ale dokázali dostat do třetí části kvalifikace, což je pozitivní. O moc víc jsme už asi stejně získat nemohli. Takhle pozice je realistickým odrazem naší výkonnosti.
Carlos Sainz, 9. místoDnes to bylo lepší. Včera jsem se trápil s vyvážením a teplotou pneumatik. Pořád mám ale problémy odhadnout, jak se vůz bude chovat. Hlavně ve třetím sektoru se ještě můžeme dost zlepšit. Zítra bude klíčová strategie správná péče o pneumatiky.
WilliamsGeorge Russell, 12. místoUžil jsem si dnes spoustu zábavy. Naše auto funguje v těchto chladnějších podmínkách lépe. Je škoda provozu, který mě potkal během posledního kola ve druhé části kvalifikace. Myslím, že Q3 dnes byla dosažitelná. Miluju tuhle trať. Děkuji celému týmu. Snad budeme mít zítra dobrý závod, mohla by nám pomoci i trocha deště.
Nicholas Latifi, 15. místoMám radost, je to poprvé, kdy jsem se dostal do Q2. Ukazuje o pokrok, který jsme jako tým učinili. Věděli jsme, že nám Hungaroring bude vyhovovat, avšak dostat obě auta do Q2, to je opravdu úspěch. Myslím, že osobně jsem mohl dokázat ještě víc, ale za tým mám radost.
HaasKevin Magnussen, 16. místoAsi jsme čekali o trochu víc, ale nebylo to snadné. V mém posledním kole v Q1 jsem měl trochu provozu, přičemž na patnácté postupové místo mi chyběl jen kousíček, který jsem ztratil možná právě tady. Naše auto je v závodním režimu lepší, takže věřím v posun dopředu. Je možné, že do toho promluví výjezd safety caru nebo déšť. Obojí by mohla být naše šance.
Romain Grosjean, 18. místoVěřil jsem si tak na třinácté místo. Jenže jsme to špatně načasovali. Během mého posledního rychlého kola jsem se dostal před poslední zatáčkou do provozu, načež moje pneumatiky už pak odešly. Je to škoda.
Alfa RomeoAntonio Giovinazzi, 19. místoByl to těžký den, jsme zklamaní. Musíme pochopit, kde se potřebujeme zlepšit. Podmínky zítřejšího závodu jsou stále nejisté, každopádně startovat zezadu není ideální. Zvlášť když jste na trati, kde se složitě předjíždí... Doufáme, že naše závodní tempo bude lepší, než bylo to v Rakousku.
Kimi Raikkonen, 20. místoPořád je to daleko od místa, kde chceme být. Musíme udělat spoustu práce ve všech oblastech výkonnosti. Musíme zjistit, co je špatně. Zítra je další den, další závod, i když to nebude snadná práce. Uvidíme, co se dá dělat.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.