Prezident FIA Jean Todt se vyjadřuje ke kontroverznímu právu veta Ferrari i k budoucnosti Sebastiana Vettela, jenž nedávno oznámil svůj odchod z Maranella.
Todt se neobává toho, že by měla během současné pandemie koronaviru Scuderia snahu ovládat jednání o nových pravidlech prostřednictvím svého jedinečného a kontroverzního práva veta. Nejspornější položka - snížení rozpočtových stropů ze 175 na 145 mil. dolarů - bude brzy odsouhlasena.
"Doufám, že všichni prokážou selský rozum, který potřebujeme, abychom v zájmu sportu dosáhli v těchto choulostivých okamžicích co nejlepší výsledek," říká prezident FIA, která získala větší moc díky možnosti prosadit změnu pravidel i bez souhlasu všech týmů, pokud to bude vyžadovat bezpečnost.
"Pokud jde o mě, neobávám se potenciálního veta Ferrari. Vážím si jejich historie a příspěvku ke sportu, proto jsem stejně přesvědčený o tom, že nám pomůžou," pokračuje Todt, jenž v letech 1994 - 2007 zastával roli generálního ředitele Scuderie, poté v Maranellu ještě 2 roky pokračoval jako zvláštní poradce.
Budoucnost VettelaNa otázku možného pokračování kariéry Sebastiana Vettela, jenž oznámil překvapivý rozchod s Ferrari, Todt s úsměvem odpovídá: "Možná by byl v budoucnu dobrým prezidentem FIA, to nikdy nevíte."
Německý pilot se dostal svým oznámení do prekérní situace, jelikož místa ve špičkových týmech jsou obsazená. Zřejmě sází vše na jednu kartu - na to, že se uvolní místo u Mercedesu, kde končí smlouva oběma jezdcům, jelikož nabídku McLarenu odmítl.
Todt je však optimistický, pokud jde o budoucnost čtyřnásobného mistra světa: "Sebastian je jedním z největších talentů motorsportu. Bylo sice oznámeno, že po roce 2020 už za Ferrari jezdit nebude, k dispozici se mu ale naskytne spousta dalších možností. Kterýkoliv tým ho vezme, bude mít velké štěstí."
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.