Prezident FIA Jean Todt se vyjadřuje ke kontroverznímu právu veta Ferrari i k budoucnosti Sebastiana Vettela, jenž nedávno oznámil svůj odchod z Maranella.
Todt se neobává toho, že by měla během současné pandemie koronaviru Scuderia snahu ovládat jednání o nových pravidlech prostřednictvím svého jedinečného a kontroverzního práva veta. Nejspornější položka - snížení rozpočtových stropů ze 175 na 145 mil. dolarů - bude brzy odsouhlasena.
"Doufám, že všichni prokážou selský rozum, který potřebujeme, abychom v zájmu sportu dosáhli v těchto choulostivých okamžicích co nejlepší výsledek," říká prezident FIA, která získala větší moc díky možnosti prosadit změnu pravidel i bez souhlasu všech týmů, pokud to bude vyžadovat bezpečnost.
"Pokud jde o mě, neobávám se potenciálního veta Ferrari. Vážím si jejich historie a příspěvku ke sportu, proto jsem stejně přesvědčený o tom, že nám pomůžou," pokračuje Todt, jenž v letech 1994 - 2007 zastával roli generálního ředitele Scuderie, poté v Maranellu ještě 2 roky pokračoval jako zvláštní poradce.
Budoucnost VettelaNa otázku možného pokračování kariéry Sebastiana Vettela, jenž oznámil překvapivý rozchod s Ferrari, Todt s úsměvem odpovídá: "Možná by byl v budoucnu dobrým prezidentem FIA, to nikdy nevíte."
Německý pilot se dostal svým oznámení do prekérní situace, jelikož místa ve špičkových týmech jsou obsazená. Zřejmě sází vše na jednu kartu - na to, že se uvolní místo u Mercedesu, kde končí smlouva oběma jezdcům, jelikož nabídku McLarenu odmítl.
Todt je však optimistický, pokud jde o budoucnost čtyřnásobného mistra světa: "Sebastian je jedním z největších talentů motorsportu. Bylo sice oznámeno, že po roce 2020 už za Ferrari jezdit nebude, k dispozici se mu ale naskytne spousta dalších možností. Kterýkoliv tým ho vezme, bude mít velké štěstí."
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.