Prezident FIA Jean Todt se vyjadřuje ke kontroverznímu právu veta Ferrari i k budoucnosti Sebastiana Vettela, jenž nedávno oznámil svůj odchod z Maranella.
Todt se neobává toho, že by měla během současné pandemie koronaviru Scuderia snahu ovládat jednání o nových pravidlech prostřednictvím svého jedinečného a kontroverzního práva veta. Nejspornější položka - snížení rozpočtových stropů ze 175 na 145 mil. dolarů - bude brzy odsouhlasena.
"Doufám, že všichni prokážou selský rozum, který potřebujeme, abychom v zájmu sportu dosáhli v těchto choulostivých okamžicích co nejlepší výsledek," říká prezident FIA, která získala větší moc díky možnosti prosadit změnu pravidel i bez souhlasu všech týmů, pokud to bude vyžadovat bezpečnost.
"Pokud jde o mě, neobávám se potenciálního veta Ferrari. Vážím si jejich historie a příspěvku ke sportu, proto jsem stejně přesvědčený o tom, že nám pomůžou," pokračuje Todt, jenž v letech 1994 - 2007 zastával roli generálního ředitele Scuderie, poté v Maranellu ještě 2 roky pokračoval jako zvláštní poradce.
Budoucnost VettelaNa otázku možného pokračování kariéry Sebastiana Vettela, jenž oznámil překvapivý rozchod s Ferrari, Todt s úsměvem odpovídá: "Možná by byl v budoucnu dobrým prezidentem FIA, to nikdy nevíte."
Německý pilot se dostal svým oznámení do prekérní situace, jelikož místa ve špičkových týmech jsou obsazená. Zřejmě sází vše na jednu kartu - na to, že se uvolní místo u Mercedesu, kde končí smlouva oběma jezdcům, jelikož nabídku McLarenu odmítl.
Todt je však optimistický, pokud jde o budoucnost čtyřnásobného mistra světa: "Sebastian je jedním z největších talentů motorsportu. Bylo sice oznámeno, že po roce 2020 už za Ferrari jezdit nebude, k dispozici se mu ale naskytne spousta dalších možností. Kterýkoliv tým ho vezme, bude mít velké štěstí."
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.