Formule 1 dnes po zrušení Velké ceny Austrálie přišla s oznámením, které se týká nadcházejících podniků v Bahrajnu a Vietnamu. Ty jsou podobně jako závod v Šanghaji odleženy, zatím na neurčito.
"Velká cena Bahrajnu a Vietnamu se kvůli globálnímu šíření koronaviru odkládá," uvádí F1 ve svém prohlášení. V Sákhíru se mělo původně jezdit 20. - 22. března, v Hanoji na dokončované trati coby novém přírůstku letošního kalendáře 3. - 5. dubna.
Zástupci F1 a FIA uvádějí, že "budou pokračovat v úzké spolupráci s organizátory závodu v Bahrajnu a Vietnamu při monitorování situace a studiu schůdnosti potenciálních náhradních dat pro oba závody." Příští týden se mělo jet na Středním východě bez diváků, nedojde tedy ani na to.
Vedení soutěže "očekává, že šampionát 2020 začne v Evropě na konci května - to však bude pravidelně přehodnocováno." Spíše je pravděpodobné, že se dočkáme až v červnu či červenci, pokud šíření nemoci Covid-19 ustane.
Ve hře je varianta "uspíšení" letní přestávky s tím, že by se závodilo v srpnu, kdy mělo být původně volno. Sezóna pak bude moci být prodloužena až do prosince.
V padoku se hovoří také o tom, že by mohlo dojít k odložení velkých změn ve sportovních a technických pravidlech plánovaných na rok 2021, aby letošní sezóna mohlo končit pozdě v zimě, byť by čítala jen 15 - 17 závodů.
Vše se uvidí podle toho, jak se bude dařit v krocení pandemie koronaviru. Pro F1 je nyní "prioritou zdraví a bezpečnost cestujícího personálu, účastníků šampionátu a fanoušků, o něž máme ty největší obavy."
Prezident FIA Jean Todt k tomu uvádí: "V první řadě jde o ochranu lidí. Společně s F1, Bahrajnskou federací motorsportu, Vietnamskou asociací motorsportu a s lokálními pořadateli jsme dospěli k tomu, že odložení Velké ceny Bahrajnu a Vietnamu je podobně jako v případě Austrálie jediným možným rozhodnutím vzhledem k informacím, jež máme momentálně k dispozici."
"I nadále spoléháme na vstupy a rady Mezinárodní zdravotnické organice (WHO) a vlády a budeme s nimi v tomto nepředvídatelném období spolupracovat na ochraně fanoušků, soupeřů a celé komunity motorsportu," dodává Todt.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.