Formule 1 dnes po zrušení Velké ceny Austrálie přišla s oznámením, které se týká nadcházejících podniků v Bahrajnu a Vietnamu. Ty jsou podobně jako závod v Šanghaji odleženy, zatím na neurčito.
"Velká cena Bahrajnu a Vietnamu se kvůli globálnímu šíření koronaviru odkládá," uvádí F1 ve svém prohlášení. V Sákhíru se mělo původně jezdit 20. - 22. března, v Hanoji na dokončované trati coby novém přírůstku letošního kalendáře 3. - 5. dubna.
Zástupci F1 a FIA uvádějí, že "budou pokračovat v úzké spolupráci s organizátory závodu v Bahrajnu a Vietnamu při monitorování situace a studiu schůdnosti potenciálních náhradních dat pro oba závody." Příští týden se mělo jet na Středním východě bez diváků, nedojde tedy ani na to.
Vedení soutěže "očekává, že šampionát 2020 začne v Evropě na konci května - to však bude pravidelně přehodnocováno." Spíše je pravděpodobné, že se dočkáme až v červnu či červenci, pokud šíření nemoci Covid-19 ustane.
Ve hře je varianta "uspíšení" letní přestávky s tím, že by se závodilo v srpnu, kdy mělo být původně volno. Sezóna pak bude moci být prodloužena až do prosince.
V padoku se hovoří také o tom, že by mohlo dojít k odložení velkých změn ve sportovních a technických pravidlech plánovaných na rok 2021, aby letošní sezóna mohlo končit pozdě v zimě, byť by čítala jen 15 - 17 závodů.
Vše se uvidí podle toho, jak se bude dařit v krocení pandemie koronaviru. Pro F1 je nyní "prioritou zdraví a bezpečnost cestujícího personálu, účastníků šampionátu a fanoušků, o něž máme ty největší obavy."
Prezident FIA Jean Todt k tomu uvádí: "V první řadě jde o ochranu lidí. Společně s F1, Bahrajnskou federací motorsportu, Vietnamskou asociací motorsportu a s lokálními pořadateli jsme dospěli k tomu, že odložení Velké ceny Bahrajnu a Vietnamu je podobně jako v případě Austrálie jediným možným rozhodnutím vzhledem k informacím, jež máme momentálně k dispozici."
"I nadále spoléháme na vstupy a rady Mezinárodní zdravotnické organice (WHO) a vlády a budeme s nimi v tomto nepředvídatelném období spolupracovat na ochraně fanoušků, soupeřů a celé komunity motorsportu," dodává Todt.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.