Formule 1 dnes po zrušení Velké ceny Austrálie přišla s oznámením, které se týká nadcházejících podniků v Bahrajnu a Vietnamu. Ty jsou podobně jako závod v Šanghaji odleženy, zatím na neurčito.
"Velká cena Bahrajnu a Vietnamu se kvůli globálnímu šíření koronaviru odkládá," uvádí F1 ve svém prohlášení. V Sákhíru se mělo původně jezdit 20. - 22. března, v Hanoji na dokončované trati coby novém přírůstku letošního kalendáře 3. - 5. dubna.
Zástupci F1 a FIA uvádějí, že "budou pokračovat v úzké spolupráci s organizátory závodu v Bahrajnu a Vietnamu při monitorování situace a studiu schůdnosti potenciálních náhradních dat pro oba závody." Příští týden se mělo jet na Středním východě bez diváků, nedojde tedy ani na to.
Vedení soutěže "očekává, že šampionát 2020 začne v Evropě na konci května - to však bude pravidelně přehodnocováno." Spíše je pravděpodobné, že se dočkáme až v červnu či červenci, pokud šíření nemoci Covid-19 ustane.
Ve hře je varianta "uspíšení" letní přestávky s tím, že by se závodilo v srpnu, kdy mělo být původně volno. Sezóna pak bude moci být prodloužena až do prosince.
V padoku se hovoří také o tom, že by mohlo dojít k odložení velkých změn ve sportovních a technických pravidlech plánovaných na rok 2021, aby letošní sezóna mohlo končit pozdě v zimě, byť by čítala jen 15 - 17 závodů.
Vše se uvidí podle toho, jak se bude dařit v krocení pandemie koronaviru. Pro F1 je nyní "prioritou zdraví a bezpečnost cestujícího personálu, účastníků šampionátu a fanoušků, o něž máme ty největší obavy."
Prezident FIA Jean Todt k tomu uvádí: "V první řadě jde o ochranu lidí. Společně s F1, Bahrajnskou federací motorsportu, Vietnamskou asociací motorsportu a s lokálními pořadateli jsme dospěli k tomu, že odložení Velké ceny Bahrajnu a Vietnamu je podobně jako v případě Austrálie jediným možným rozhodnutím vzhledem k informacím, jež máme momentálně k dispozici."
"I nadále spoléháme na vstupy a rady Mezinárodní zdravotnické organice (WHO) a vlády a budeme s nimi v tomto nepředvídatelném období spolupracovat na ochraně fanoušků, soupeřů a celé komunity motorsportu," dodává Todt.
George Russell se vyjádřil k tomu, koho považuje za měřítko kvality ve Formuli 1 a s kým by rád poměřil své síly. Britský jezdec Mercedesu otevřeně mluví o svých ambicích a pohledu na soutěžení na nejvyšší úrovni.
Lando Norris podle Andrey Stelly už v roce 2024 získal přesvědčení, že může soupeřit s Maxem Verstappenem. Právě tato nová sebedůvěra se ukázala jako rozhodující faktor
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.