Formule 1 dnes po zrušení Velké ceny Austrálie přišla s oznámením, které se týká nadcházejících podniků v Bahrajnu a Vietnamu. Ty jsou podobně jako závod v Šanghaji odleženy, zatím na neurčito.
"Velká cena Bahrajnu a Vietnamu se kvůli globálnímu šíření koronaviru odkládá," uvádí F1 ve svém prohlášení. V Sákhíru se mělo původně jezdit 20. - 22. března, v Hanoji na dokončované trati coby novém přírůstku letošního kalendáře 3. - 5. dubna.
Zástupci F1 a FIA uvádějí, že "budou pokračovat v úzké spolupráci s organizátory závodu v Bahrajnu a Vietnamu při monitorování situace a studiu schůdnosti potenciálních náhradních dat pro oba závody." Příští týden se mělo jet na Středním východě bez diváků, nedojde tedy ani na to.
Vedení soutěže "očekává, že šampionát 2020 začne v Evropě na konci května - to však bude pravidelně přehodnocováno." Spíše je pravděpodobné, že se dočkáme až v červnu či červenci, pokud šíření nemoci Covid-19 ustane.
Ve hře je varianta "uspíšení" letní přestávky s tím, že by se závodilo v srpnu, kdy mělo být původně volno. Sezóna pak bude moci být prodloužena až do prosince.
V padoku se hovoří také o tom, že by mohlo dojít k odložení velkých změn ve sportovních a technických pravidlech plánovaných na rok 2021, aby letošní sezóna mohlo končit pozdě v zimě, byť by čítala jen 15 - 17 závodů.
Vše se uvidí podle toho, jak se bude dařit v krocení pandemie koronaviru. Pro F1 je nyní "prioritou zdraví a bezpečnost cestujícího personálu, účastníků šampionátu a fanoušků, o něž máme ty největší obavy."
Prezident FIA Jean Todt k tomu uvádí: "V první řadě jde o ochranu lidí. Společně s F1, Bahrajnskou federací motorsportu, Vietnamskou asociací motorsportu a s lokálními pořadateli jsme dospěli k tomu, že odložení Velké ceny Bahrajnu a Vietnamu je podobně jako v případě Austrálie jediným možným rozhodnutím vzhledem k informacím, jež máme momentálně k dispozici."
"I nadále spoléháme na vstupy a rady Mezinárodní zdravotnické organice (WHO) a vlády a budeme s nimi v tomto nepředvídatelném období spolupracovat na ochraně fanoušků, soupeřů a celé komunity motorsportu," dodává Todt.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.
Williams připravuje změny pro sezonu 2026, které propojují jeho bohatou historii s novou etapou týmu.
Zhou Guanyu se rozpovídal o své cestě ve Ferrari a o tom, co mu aktuální sezona po boku Lewise Hamiltona a Charlese Leclerca přináší.