Racing Point čeká v v roce 2020 první sezona, kdy se projeví nové vedení týmu a především výrazné finanční i materiální investice, které do stáje uskutečnil kanadský magnát Lawrence Stroll. Myslí si to alespoň Sergio Pérez.
Bývalá Force India prožila hodně turbulentní období. Byl to tým, který měl pověst jakési štiky startovního pole. Force India proto získala řadu dobrých výsledků a pódiových umístění. Postupně se však začaly dostávat na světlo světa informace o finančních problémech, jež měly tým sužovat. A skutečně. Tyto trable byly nakonec tak velké, že dostaly celou organizaci do nucené finanční správy.
Když už to vypadalo na zánik celého týmu, objevil se v roli zachránce kanadský magnát Lawrence Stroll. Ten Force Indii koupil, čímž ji zachránil. Stroll následně stáj přejmenoval a posadil do jedné ze sedaček svého syna. Nově zrrozený Racing Point tak letos prakticky začal úplně novou kapitolu své existence.
Nešlo však o nic jednoduchého, neboť se do značné míry projevily finanční problémy z let minulých. Tedy z doby, kdy už Force Indiia vyvíjela letošní vůz. Také z tohoto důvodu označovala stáj tento ročník jako přechodný. Lawrence Stroll každopádně uskutečnil velké investice do továrny, vybavení i dalších přidružených věcí. Výsledky této nejen finanční injekce by mohly být patrné už brzy.
Mexický pilot Sergio Pérez je si toho dobře vědom. Myslí si, že žádný jiný tým nemůže učinit před sezonou 2020 tak velký progres, jako právě ten jeho. „Řekl bych, že žádný jiný tým nemůže učinit před sezonou 2020 takový posun, který můžeme učinit my. Máme velký potenciál. Pak tu navíc bude přelomová sezona 2021 a nová technická pravidla, což pro nás bude skvělou příležitostí, abychom se zařadili mezi nejlepší týmy,“ je Pérez optimistou.
„Náš propad, který nastal v sezoně 2019, jsme tak nějak očekávali. Nyní se těšíme na ročník následující. Myslím, že nás čeká opravdu skvělý rok, protože se poprvé projeví nové vedení našeho týmu,“ naráží Mayičan na již zmíněné injekce finančního i materiálního rázu.
Bude Racing Point černým koněm šampionátu?
Nico Rosberg varuje George Russella během jednání o smlouvě s Totem Wolffem. Doporučuje mu být opatrný a pečlivě zvážit všechny důsledky dlouhodobého závazku.
Fred Vasseur uvedl, že přestože výsledky v Belgii byly různorodé, v týmu panuje pozitivní atmosféra. Všichni jsou optimističtí a plně soustředění na další kroky vedoucí ke zlepšení.
Andrea Stella přiznává, že pokud by chtěl, aby souboj o titul mezi Norrisem a Piastrem byl pohodlný, neplnil by svou roli správně. Intenzita a napětí v boji podle něj znamenají správné vedení a motivaci jezdců.
Gabriel Bortoleto byl po belgickém závodě přesvědčen, že odvedl maximum navzdory nepříznivému výsledku. Jeho týmový kolega Nico Hülkenberg se mezitím upíná k Maďarsku, kde očekává silnější výkon od celého týmu Kick Sauber.
Fintech společnost Revolut se stane klíčovým partnerem týmu Audi F1, který v roce 2026 převezme současný tým Sauber. Audi tak vstoupí do Formule 1 s výraznou podporou ze světa digitálních financí.
Martin Brundle nastínil, co bude klíčové pro Landa Norrise, má-li v letošní sezóně porazit týmového kolegu Oscara Piastriho. Podle bývalého pilota F1 musí Norris ve zbytku šampionátu potvrdit svou zkušenost, jezdeckou vyzrálost a pravidelně přivážet silné výsledky, pokud si chce udržet pozici jedničky v týmu McLaren.
Navzdory spekulacím o přestupu k Mercedesu Helmut Marko potvrzuje, že Max Verstappen zůstane u Red Bullu i v sezóně 2026. Fanoušci tak mohou počítat s jeho pokračováním v týmu z Milton Keynes.
Mercedes připouští, že pokles výkonnosti v průběhu sezóny může souviset s některými úpravami, které tým provedl na monopostu W16. Podle inženýra Andrewa Shovlina nyní tým důkladně analyzuje, zda se vývoj vozu neubral chybným směrem.
Lewis Hamilton vzbudil pozornost fanoušků tajemným příspěvkem na sociálních sítích, v němž avizuje oznámení na začátek srpna. Zatím není jasné, čeho se novinka týká, spekulace však okamžitě nabraly na obrátkách.
Šéf stáje Williams James Vowles vyjádřil Carlosi Sainzovi omluvu za nepovedený pitstop během Velké ceny Belgie. Incident, který ovlivnil průběh závodu, přiměl vedení týmu k veřejnému přiznání chyby.
Během dešťového přerušení na Velké ceně Belgie si Nico Rosberg připomněl divokou historku z dětství s Lewisem Hamiltonem. Ukázalo se, že jejich rivalita začala ještě dávno předtím, než se střetli jako soupeři na trati.
Média po celém světě reagovala na odloženou Velkou cenu Belgie ve Spa-Francorchamps. Závod, který se nakonec rozjel, však nesplnil očekávání divoké mokré podívané.