Racing Point čeká v v roce 2020 první sezona, kdy se projeví nové vedení týmu a především výrazné finanční i materiální investice, které do stáje uskutečnil kanadský magnát Lawrence Stroll. Myslí si to alespoň Sergio Pérez.
Bývalá Force India prožila hodně turbulentní období. Byl to tým, který měl pověst jakési štiky startovního pole. Force India proto získala řadu dobrých výsledků a pódiových umístění. Postupně se však začaly dostávat na světlo světa informace o finančních problémech, jež měly tým sužovat. A skutečně. Tyto trable byly nakonec tak velké, že dostaly celou organizaci do nucené finanční správy.
Když už to vypadalo na zánik celého týmu, objevil se v roli zachránce kanadský magnát Lawrence Stroll. Ten Force Indii koupil, čímž ji zachránil. Stroll následně stáj přejmenoval a posadil do jedné ze sedaček svého syna. Nově zrrozený Racing Point tak letos prakticky začal úplně novou kapitolu své existence.
Nešlo však o nic jednoduchého, neboť se do značné míry projevily finanční problémy z let minulých. Tedy z doby, kdy už Force Indiia vyvíjela letošní vůz. Také z tohoto důvodu označovala stáj tento ročník jako přechodný. Lawrence Stroll každopádně uskutečnil velké investice do továrny, vybavení i dalších přidružených věcí. Výsledky této nejen finanční injekce by mohly být patrné už brzy.
Mexický pilot Sergio Pérez je si toho dobře vědom. Myslí si, že žádný jiný tým nemůže učinit před sezonou 2020 tak velký progres, jako právě ten jeho. „Řekl bych, že žádný jiný tým nemůže učinit před sezonou 2020 takový posun, který můžeme učinit my. Máme velký potenciál. Pak tu navíc bude přelomová sezona 2021 a nová technická pravidla, což pro nás bude skvělou příležitostí, abychom se zařadili mezi nejlepší týmy,“ je Pérez optimistou.
„Náš propad, který nastal v sezoně 2019, jsme tak nějak očekávali. Nyní se těšíme na ročník následující. Myslím, že nás čeká opravdu skvělý rok, protože se poprvé projeví nové vedení našeho týmu,“ naráží Mayičan na již zmíněné injekce finančního i materiálního rázu.
Bude Racing Point černým koněm šampionátu?
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.