Lewis Hamilton v roce 2021 přestoupí k Ferrari, tvrdí po jeho schůzkách s vedením Scuderie Eddie Jordan. Kde bere svou jistotu?
"Pro Lewise půjde o ten správný čas pro přestup," říká bývalý šéf týmu Jordan Grand Prix, u něhož začínal svou kariéru Michael Schumacher. V roce 2021 totiž dojde k velkým změnám v technických i sportovních pravidlech, které by měly konkurenci pomoci stáhnout náskok Mercedesu.
"Jeho kariéra se blíží ke konci. Ale to, proč opravdu věřím v přestup Lewise do Ferrari, je konec kontraktu Tota Wolffa na konci příštího roku. Ví, že budoucnost Mercedesu ve Formuli 1 není jistá," poukazuje na svůj další trumf muž, jenž kdysi předpověděl také přestup Hamiltona z McLarenu ke Stříbrným šípům.
"Ve skutečnosti se Lewis více než jednou zmínil o Totově smlouvě, což je pro jezdce F1 neobvyklé. K Ferrari by Lewis šel pouze tehdy, pokud by ho někdo mohl ochránit proti jakékoliv možnosti, že by jej Charles Leclerc uzurpoval. Proto Ferrari s ním přivede také Tota," věří Jordan.
Ferrari sice má ve svém týmu spoustu talentů, ale jedno jim chybí: "Nemají osobu na boxové zídce, která by tým vedla, pokud jde o strukturování své závodní strategie. Toto to ví. Má závodění ve své krvi a taky by si moc rád přidal jméno jako Ferrari na do svého životopisu."
"Jsem si absolutně jistý tím, že se v roce 2021 Lewis Hamilton přesune k Ferrari. Toto půjde s ním, protože jak jsem uvedl, Lewis nedopustí, aby zůstal bez ochrany - to bude jeho způsob, jak si zajistit rovnost. Potřebuje Ferrari dvě jedničky? Ne, ale Leclerca si odejít nenechají," pokračuje 71letý rodák z Dublinu.
"Pro Leclerca by to byl velký zářez na pažbě, pokud by porazil Hamiltona ve stejném voze. Má potenciál stát se skvělým," soudí Jordan. Podle něj to bude právě Vettel, kdo ukončí svou kariéru.
K Red Bullu by se nevrátil, protože tam by jej na kopytech roznesl Max Verstappen. "Ale pokud se Mercedes rozhodne zůstat v F1, pak by to pro Vettela mohlo fungovat tam - konsolidační cena za ztrátu Lewise," dodává Jordan. Vyjde mu příští rok opět jeho předpověď?
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.