Lewis Hamilton v roce 2021 přestoupí k Ferrari, tvrdí po jeho schůzkách s vedením Scuderie Eddie Jordan. Kde bere svou jistotu?
"Pro Lewise půjde o ten správný čas pro přestup," říká bývalý šéf týmu Jordan Grand Prix, u něhož začínal svou kariéru Michael Schumacher. V roce 2021 totiž dojde k velkým změnám v technických i sportovních pravidlech, které by měly konkurenci pomoci stáhnout náskok Mercedesu.
"Jeho kariéra se blíží ke konci. Ale to, proč opravdu věřím v přestup Lewise do Ferrari, je konec kontraktu Tota Wolffa na konci příštího roku. Ví, že budoucnost Mercedesu ve Formuli 1 není jistá," poukazuje na svůj další trumf muž, jenž kdysi předpověděl také přestup Hamiltona z McLarenu ke Stříbrným šípům.
"Ve skutečnosti se Lewis více než jednou zmínil o Totově smlouvě, což je pro jezdce F1 neobvyklé. K Ferrari by Lewis šel pouze tehdy, pokud by ho někdo mohl ochránit proti jakékoliv možnosti, že by jej Charles Leclerc uzurpoval. Proto Ferrari s ním přivede také Tota," věří Jordan.
Ferrari sice má ve svém týmu spoustu talentů, ale jedno jim chybí: "Nemají osobu na boxové zídce, která by tým vedla, pokud jde o strukturování své závodní strategie. Toto to ví. Má závodění ve své krvi a taky by si moc rád přidal jméno jako Ferrari na do svého životopisu."
"Jsem si absolutně jistý tím, že se v roce 2021 Lewis Hamilton přesune k Ferrari. Toto půjde s ním, protože jak jsem uvedl, Lewis nedopustí, aby zůstal bez ochrany - to bude jeho způsob, jak si zajistit rovnost. Potřebuje Ferrari dvě jedničky? Ne, ale Leclerca si odejít nenechají," pokračuje 71letý rodák z Dublinu.
"Pro Leclerca by to byl velký zářez na pažbě, pokud by porazil Hamiltona ve stejném voze. Má potenciál stát se skvělým," soudí Jordan. Podle něj to bude právě Vettel, kdo ukončí svou kariéru.
K Red Bullu by se nevrátil, protože tam by jej na kopytech roznesl Max Verstappen. "Ale pokud se Mercedes rozhodne zůstat v F1, pak by to pro Vettela mohlo fungovat tam - konsolidační cena za ztrátu Lewise," dodává Jordan. Vyjde mu příští rok opět jeho předpověď?
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.