Lewis Hamilton v roce 2021 přestoupí k Ferrari, tvrdí po jeho schůzkách s vedením Scuderie Eddie Jordan. Kde bere svou jistotu?
"Pro Lewise půjde o ten správný čas pro přestup," říká bývalý šéf týmu Jordan Grand Prix, u něhož začínal svou kariéru Michael Schumacher. V roce 2021 totiž dojde k velkým změnám v technických i sportovních pravidlech, které by měly konkurenci pomoci stáhnout náskok Mercedesu.
"Jeho kariéra se blíží ke konci. Ale to, proč opravdu věřím v přestup Lewise do Ferrari, je konec kontraktu Tota Wolffa na konci příštího roku. Ví, že budoucnost Mercedesu ve Formuli 1 není jistá," poukazuje na svůj další trumf muž, jenž kdysi předpověděl také přestup Hamiltona z McLarenu ke Stříbrným šípům.
"Ve skutečnosti se Lewis více než jednou zmínil o Totově smlouvě, což je pro jezdce F1 neobvyklé. K Ferrari by Lewis šel pouze tehdy, pokud by ho někdo mohl ochránit proti jakékoliv možnosti, že by jej Charles Leclerc uzurpoval. Proto Ferrari s ním přivede také Tota," věří Jordan.
Ferrari sice má ve svém týmu spoustu talentů, ale jedno jim chybí: "Nemají osobu na boxové zídce, která by tým vedla, pokud jde o strukturování své závodní strategie. Toto to ví. Má závodění ve své krvi a taky by si moc rád přidal jméno jako Ferrari na do svého životopisu."
"Jsem si absolutně jistý tím, že se v roce 2021 Lewis Hamilton přesune k Ferrari. Toto půjde s ním, protože jak jsem uvedl, Lewis nedopustí, aby zůstal bez ochrany - to bude jeho způsob, jak si zajistit rovnost. Potřebuje Ferrari dvě jedničky? Ne, ale Leclerca si odejít nenechají," pokračuje 71letý rodák z Dublinu.
"Pro Leclerca by to byl velký zářez na pažbě, pokud by porazil Hamiltona ve stejném voze. Má potenciál stát se skvělým," soudí Jordan. Podle něj to bude právě Vettel, kdo ukončí svou kariéru.
K Red Bullu by se nevrátil, protože tam by jej na kopytech roznesl Max Verstappen. "Ale pokud se Mercedes rozhodne zůstat v F1, pak by to pro Vettela mohlo fungovat tam - konsolidační cena za ztrátu Lewise," dodává Jordan. Vyjde mu příští rok opět jeho předpověď?
Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.