U Ferrari je vzduch po brazilské kolizi opět čistý a mezi jezdci panuje podle šéfa týmu Mattii Binotta téměř idylický vztah. Jaké závěry si s rozhovorech s vedením odnesli Charles Leclerc se Sebastianem Vettelem? O tom už v Abú Zabí promluvil první z nich.
Vettel sice původně po závodě na okruhu Interlagos tvrdil, že doleva nezabočil, po shlédnutí záznamů musel změnit názor. Oba piloti museli do Maranella na kobereček, kde si společně i individuálně se šéfem celou situaci znovu probrali.
"Zavolali jsme si se Sebem a snažili se oba pochopit vzájemnou situaci. Myslím, že Seb zřejmě neměl jet doleva, a on si to uvědomuje," říká Leclerc před novináři v dějišti poslední velké ceny letošního ročníku Formule 1.
Diplomaticky ovšem dodává, že se mu mohl vyhnout: "Možná jsem mohl odvést lepší práci v tom, abych se mu vyhnul, když jel doleva. Oba tedy za to neseme trochu zodpovědnosti. Nejdůležitější je podle mě ale to, že je se Sebem teď všechno vyjasněné a jdeme dál."
"We need to be less aggressive towards each other" Charles Leclerc has his say on his crash with team-mate Sebastian Vettel at Interlagos#AbuDhabi2019 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/mTujrPouQN
— Formula 1 (@F1) November 28, 2019Vedení jim podle Charlese i nadále umožní spolu bojovat: "Samozřejmě, že jsme se Sebem velmi soutěživí, oba chceme vyhrát. Musíme ale taky najít ten správný kompromis. Také závodíme za stejný tým. Musíme být vůči sobě navzájem méně agresivní a nechávat si více místa, aby se takové věci už nestaly."
"Následky byly v posledním závodě obrovské, ale když se ohlédnete zpět, tak ten kontakt byl velmi, velmi malý. Bylo to však nešťastné, proto musíme zajistit, aby k tomu už znovu nedošlo," lituje Leclerc následného vyřazení obou vozů.
O nějaké pokutě či trestu v podobě zákazu startu v závodu podle něj při rozhovorech s vedením Ferrari nepadlo ani slovo. Oba piloti se budou snažit zanechat tento víkend v Abú Zabí co nejlepší dojem a vyhnout se jakémukoliv kontaktu. Leclerc drží v šampionátu čtvrtou příčku s 19bodovým náskokem na svého zkušenějšího týmového kolegu Vettela.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.