U Ferrari je vzduch po brazilské kolizi opět čistý a mezi jezdci panuje podle šéfa týmu Mattii Binotta téměř idylický vztah. Jaké závěry si s rozhovorech s vedením odnesli Charles Leclerc se Sebastianem Vettelem? O tom už v Abú Zabí promluvil první z nich.
Vettel sice původně po závodě na okruhu Interlagos tvrdil, že doleva nezabočil, po shlédnutí záznamů musel změnit názor. Oba piloti museli do Maranella na kobereček, kde si společně i individuálně se šéfem celou situaci znovu probrali.
"Zavolali jsme si se Sebem a snažili se oba pochopit vzájemnou situaci. Myslím, že Seb zřejmě neměl jet doleva, a on si to uvědomuje," říká Leclerc před novináři v dějišti poslední velké ceny letošního ročníku Formule 1.
Diplomaticky ovšem dodává, že se mu mohl vyhnout: "Možná jsem mohl odvést lepší práci v tom, abych se mu vyhnul, když jel doleva. Oba tedy za to neseme trochu zodpovědnosti. Nejdůležitější je podle mě ale to, že je se Sebem teď všechno vyjasněné a jdeme dál."
"We need to be less aggressive towards each other" Charles Leclerc has his say on his crash with team-mate Sebastian Vettel at Interlagos#AbuDhabi2019 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/mTujrPouQN
— Formula 1 (@F1) November 28, 2019Vedení jim podle Charlese i nadále umožní spolu bojovat: "Samozřejmě, že jsme se Sebem velmi soutěživí, oba chceme vyhrát. Musíme ale taky najít ten správný kompromis. Také závodíme za stejný tým. Musíme být vůči sobě navzájem méně agresivní a nechávat si více místa, aby se takové věci už nestaly."
"Následky byly v posledním závodě obrovské, ale když se ohlédnete zpět, tak ten kontakt byl velmi, velmi malý. Bylo to však nešťastné, proto musíme zajistit, aby k tomu už znovu nedošlo," lituje Leclerc následného vyřazení obou vozů.
O nějaké pokutě či trestu v podobě zákazu startu v závodu podle něj při rozhovorech s vedením Ferrari nepadlo ani slovo. Oba piloti se budou snažit zanechat tento víkend v Abú Zabí co nejlepší dojem a vyhnout se jakémukoliv kontaktu. Leclerc drží v šampionátu čtvrtou příčku s 19bodovým náskokem na svého zkušenějšího týmového kolegu Vettela.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.