U Ferrari je vzduch po brazilské kolizi opět čistý a mezi jezdci panuje podle šéfa týmu Mattii Binotta téměř idylický vztah. Jaké závěry si s rozhovorech s vedením odnesli Charles Leclerc se Sebastianem Vettelem? O tom už v Abú Zabí promluvil první z nich.
Vettel sice původně po závodě na okruhu Interlagos tvrdil, že doleva nezabočil, po shlédnutí záznamů musel změnit názor. Oba piloti museli do Maranella na kobereček, kde si společně i individuálně se šéfem celou situaci znovu probrali.
"Zavolali jsme si se Sebem a snažili se oba pochopit vzájemnou situaci. Myslím, že Seb zřejmě neměl jet doleva, a on si to uvědomuje," říká Leclerc před novináři v dějišti poslední velké ceny letošního ročníku Formule 1.
Diplomaticky ovšem dodává, že se mu mohl vyhnout: "Možná jsem mohl odvést lepší práci v tom, abych se mu vyhnul, když jel doleva. Oba tedy za to neseme trochu zodpovědnosti. Nejdůležitější je podle mě ale to, že je se Sebem teď všechno vyjasněné a jdeme dál."
"We need to be less aggressive towards each other" Charles Leclerc has his say on his crash with team-mate Sebastian Vettel at Interlagos#AbuDhabi2019 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/mTujrPouQN
— Formula 1 (@F1) November 28, 2019Vedení jim podle Charlese i nadále umožní spolu bojovat: "Samozřejmě, že jsme se Sebem velmi soutěživí, oba chceme vyhrát. Musíme ale taky najít ten správný kompromis. Také závodíme za stejný tým. Musíme být vůči sobě navzájem méně agresivní a nechávat si více místa, aby se takové věci už nestaly."
"Následky byly v posledním závodě obrovské, ale když se ohlédnete zpět, tak ten kontakt byl velmi, velmi malý. Bylo to však nešťastné, proto musíme zajistit, aby k tomu už znovu nedošlo," lituje Leclerc následného vyřazení obou vozů.
O nějaké pokutě či trestu v podobě zákazu startu v závodu podle něj při rozhovorech s vedením Ferrari nepadlo ani slovo. Oba piloti se budou snažit zanechat tento víkend v Abú Zabí co nejlepší dojem a vyhnout se jakémukoliv kontaktu. Leclerc drží v šampionátu čtvrtou příčku s 19bodovým náskokem na svého zkušenějšího týmového kolegu Vettela.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.
Charles Leclerc si na Velké ceně Rakouska vyjel třetí místo, čímž potvrdil svou stabilní formu v aktuální sezóně. Jeho výkon opět ukázal, že je jedním z hlavních adeptů na špičkové příčky v šampionátu.
Šéf McLarenu Andrea Stella vyjádřil hrdost na výkon svých jezdců na GP Rakouska. I přesto, že Oscar Piastri posunul hranice týmových „Papaya Rules“ téměř za hranu, týmový šéf jejich jízdu ocenil.
Lewis Hamilton ve službách Ferrari dojel ve Velké ceně Rakouska čtvrtý a připsal si podruhé v letošní sezóně zatím nejlepší výsledek sezóny, tedy čtvrtou pozici. Přesto sedminásobný šampion po závodě vysílal do týmového rádia slova frustrace. Přiznal, že se trápil s tempem a chce přijít na to, proč nestačil na jezdce McLarenu a Leclerca.
Max Verstappen po kolizi s mladíkem Kimim Antonellim zuřil do vysílačky, jenže sotva vystoupil z vozu, ukázal naprosto jinou tvář. Fanoušky překvapil, jak klidně reagoval na pilota Mercedesu, který mu zničil závod hned v prvním kole Grand Prix Rakouska.
Letošní ročník Formule 1 pokračoval v neděli závodem na Red Bull Ringu u našich sousedů v Rakousku. Domácí stáji se tentokrát hrubě nevydařil. Max Verstappen projel jen několik zatáček, Yuki Tsunoda dokončil na posledním místě. Nejlépe se vedlo jezdcům McLarenu. Vítězem se stal Lando Norris, který ustál útoky dotírajícího stájového kolegy Oscara Piastriho.
Max Verstappen čelí nejisté budoucnosti ve formuli 1. Navzdory platné smlouvě s Red Bullem do roku 2028 se spekuluje o možném přestupu k Mercedesu. Bernie Ecclestone ale radí: zůstaň tam, kde jsi šťastný.
Yuki Tsunoda zažil na Velké ceně Rakouska zklamání v podobě předčasného vypadnutí už v Q1. Japonský jezdec se tak musí smířit s tím, že jeho víkend skončil dříve, než čekal, a bude muset v závodě najít způsob, jak napravit nepovedenou kvalifikaci.
Oscar Piastri se bude muset spokojit s třetím místem na startovním roštu, poté co žlutá vlajka zhatila jeho poslední pokus o postup do první řady. Jeho týmový kolega Lando Norris naopak zazářil a vybojoval pole position, čímž zajistil McLarenu skvělý výchozí bod pro závod.