U Ferrari je vzduch po brazilské kolizi opět čistý a mezi jezdci panuje podle šéfa týmu Mattii Binotta téměř idylický vztah. Jaké závěry si s rozhovorech s vedením odnesli Charles Leclerc se Sebastianem Vettelem? O tom už v Abú Zabí promluvil první z nich.
Vettel sice původně po závodě na okruhu Interlagos tvrdil, že doleva nezabočil, po shlédnutí záznamů musel změnit názor. Oba piloti museli do Maranella na kobereček, kde si společně i individuálně se šéfem celou situaci znovu probrali.
"Zavolali jsme si se Sebem a snažili se oba pochopit vzájemnou situaci. Myslím, že Seb zřejmě neměl jet doleva, a on si to uvědomuje," říká Leclerc před novináři v dějišti poslední velké ceny letošního ročníku Formule 1.
Diplomaticky ovšem dodává, že se mu mohl vyhnout: "Možná jsem mohl odvést lepší práci v tom, abych se mu vyhnul, když jel doleva. Oba tedy za to neseme trochu zodpovědnosti. Nejdůležitější je podle mě ale to, že je se Sebem teď všechno vyjasněné a jdeme dál."
"We need to be less aggressive towards each other" Charles Leclerc has his say on his crash with team-mate Sebastian Vettel at Interlagos#AbuDhabi2019 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/mTujrPouQN
— Formula 1 (@F1) November 28, 2019Vedení jim podle Charlese i nadále umožní spolu bojovat: "Samozřejmě, že jsme se Sebem velmi soutěživí, oba chceme vyhrát. Musíme ale taky najít ten správný kompromis. Také závodíme za stejný tým. Musíme být vůči sobě navzájem méně agresivní a nechávat si více místa, aby se takové věci už nestaly."
"Následky byly v posledním závodě obrovské, ale když se ohlédnete zpět, tak ten kontakt byl velmi, velmi malý. Bylo to však nešťastné, proto musíme zajistit, aby k tomu už znovu nedošlo," lituje Leclerc následného vyřazení obou vozů.
O nějaké pokutě či trestu v podobě zákazu startu v závodu podle něj při rozhovorech s vedením Ferrari nepadlo ani slovo. Oba piloti se budou snažit zanechat tento víkend v Abú Zabí co nejlepší dojem a vyhnout se jakémukoliv kontaktu. Leclerc drží v šampionátu čtvrtou příčku s 19bodovým náskokem na svého zkušenějšího týmového kolegu Vettela.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.