U Ferrari je vzduch po brazilské kolizi opět čistý a mezi jezdci panuje podle šéfa týmu Mattii Binotta téměř idylický vztah. Jaké závěry si s rozhovorech s vedením odnesli Charles Leclerc se Sebastianem Vettelem? O tom už v Abú Zabí promluvil první z nich.
Vettel sice původně po závodě na okruhu Interlagos tvrdil, že doleva nezabočil, po shlédnutí záznamů musel změnit názor. Oba piloti museli do Maranella na kobereček, kde si společně i individuálně se šéfem celou situaci znovu probrali.
"Zavolali jsme si se Sebem a snažili se oba pochopit vzájemnou situaci. Myslím, že Seb zřejmě neměl jet doleva, a on si to uvědomuje," říká Leclerc před novináři v dějišti poslední velké ceny letošního ročníku Formule 1.
Diplomaticky ovšem dodává, že se mu mohl vyhnout: "Možná jsem mohl odvést lepší práci v tom, abych se mu vyhnul, když jel doleva. Oba tedy za to neseme trochu zodpovědnosti. Nejdůležitější je podle mě ale to, že je se Sebem teď všechno vyjasněné a jdeme dál."
"We need to be less aggressive towards each other" Charles Leclerc has his say on his crash with team-mate Sebastian Vettel at Interlagos#AbuDhabi2019 🇦🇪 #F1 pic.twitter.com/mTujrPouQN
— Formula 1 (@F1) November 28, 2019Vedení jim podle Charlese i nadále umožní spolu bojovat: "Samozřejmě, že jsme se Sebem velmi soutěživí, oba chceme vyhrát. Musíme ale taky najít ten správný kompromis. Také závodíme za stejný tým. Musíme být vůči sobě navzájem méně agresivní a nechávat si více místa, aby se takové věci už nestaly."
"Následky byly v posledním závodě obrovské, ale když se ohlédnete zpět, tak ten kontakt byl velmi, velmi malý. Bylo to však nešťastné, proto musíme zajistit, aby k tomu už znovu nedošlo," lituje Leclerc následného vyřazení obou vozů.
O nějaké pokutě či trestu v podobě zákazu startu v závodu podle něj při rozhovorech s vedením Ferrari nepadlo ani slovo. Oba piloti se budou snažit zanechat tento víkend v Abú Zabí co nejlepší dojem a vyhnout se jakémukoliv kontaktu. Leclerc drží v šampionátu čtvrtou příčku s 19bodovým náskokem na svého zkušenějšího týmového kolegu Vettela.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.