Valtteri Bottas si v Abú Zabí pořádně zazávodí. Startovat bude totiž ze samotného chvostu startovního pole.
Finského pilota Mercedesu Valtteri Bottase čeká během posledního závodu sezony v Abú Zabí pořádná fuška. Může za to penalizace, které bude rodák z města Nastola vystaven. Bottasovi totiž v průběhu brazilského závodu vypověděla službu jeho pohonná jednotka, kterou se nakonec podle všech indicií nepodařilo zachránit.
Ještě minulý týden to přitom vypadalo nadějně. Technický ředitel stáje James Allison se nechal slyšet, že se motor samovolně vypnul, čímž byl podle jeho slov uchráněn od definitivního zničení. Jenže detailní analýza v Brixworthu ukázala opak.
Druhý muž aktuálního pořadí šampionátu bude proto nucen nasadit zbrusu nové komponenty. Konkrétně půjde o spalovací motor, turbo a MGU-H. To celkově znamená penalizaci dvaceti míst na startovním roštu. Bottas tak bude muset startovat ze samotného chvostu.
Celá věc je pro něj o to nepříjemnější, že v Abú Zabí se poměrně těžce předjíždí. Na druhou stranu jeho bodový náskok vůči svému nejbližšímu pronásledovateli je dostatečný. O titul vicemistra už ho proto nikdo nepřipraví.
Dodejme, že pro Mercedes se v letošním ročníku královny motorsportu jedná o jednu z mála technických poruch. Doménou Stříbrných šípů je totiž spolehlivost i díky té německá automobilka Formuli 1 dominuje. Nepřetržitě od roku 2014.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.
Ferrari podle dostupných informací přichází o dva klíčové členy svého oddělení pro pohonné jednotky. Oba mají zamířit k Audi, které se intenzivně připravuje na svůj vstup do Formule 1 a systematicky posiluje svůj technický tým.
Max Verstappen předvedl v Monze suverénní výkon a dojel do cíle s téměř dvacetisekundovým náskokem před konkurencí.
Oscar Piastri při závěrečné zastávce v boxech na Velké ceně Itálie absolvoval nejrychlejší pit stop celé sezony, přesto však jeho rekord zůstal ve stínu kontroverzních týmových rozhodnutí.
Po odchodu z Formule 1 se Guenther Steiner přesouvá do MotoGP, kde převezme roli CEO stáje Tech3. Jeho krok zároveň rozpoutal spekulace o dalších hvězdách F1. Max Verstappen a Lewis Hamilton nyní údajně zvažují možnost investic do nezávislých týmů.
Nový generální ředitel Renaultu, Francois Provost, potvrdil dlouhodobý plán automobilky Formuli 1 prostřednictvím týmu Alpine.
Martin Brundle ocenil, že Lewis Hamilton působil během domácí Velké ceny Ferrari spokojeněji než obvykle. „Bylo vidět, že se opravdu baví a užívá si víkend,“ uvedl Brundle.
Po Velké ceně Itálie byl Lance Stroll při rozhovorech zcela zdrženlivý. Šéf Aston Martinu Mike Krack uvedl možné důvody jeho frustrace.
Toto Wolff nadále stojí za mladíkem Kimim Antonellim, ale zdá se, že tým už začíná měnit přístup a místo bezmezné ochrany nováčka před kritiky hledá vyváženější cestu jak ho připravit na realitu F1.
Williams po Monze stojí za Carlosem Sainzem, který projel cílem až na 11. místě, a zdůrazňuje potřebu týmové podpory. Šéf James Vowles věří, že se tým dokáže zlepšit v kvalifikaci a v Baku opět bodovat.