Valtteri Bottas si v Abú Zabí pořádně zazávodí. Startovat bude totiž ze samotného chvostu startovního pole.
Finského pilota Mercedesu Valtteri Bottase čeká během posledního závodu sezony v Abú Zabí pořádná fuška. Může za to penalizace, které bude rodák z města Nastola vystaven. Bottasovi totiž v průběhu brazilského závodu vypověděla službu jeho pohonná jednotka, kterou se nakonec podle všech indicií nepodařilo zachránit.
Ještě minulý týden to přitom vypadalo nadějně. Technický ředitel stáje James Allison se nechal slyšet, že se motor samovolně vypnul, čímž byl podle jeho slov uchráněn od definitivního zničení. Jenže detailní analýza v Brixworthu ukázala opak.
Druhý muž aktuálního pořadí šampionátu bude proto nucen nasadit zbrusu nové komponenty. Konkrétně půjde o spalovací motor, turbo a MGU-H. To celkově znamená penalizaci dvaceti míst na startovním roštu. Bottas tak bude muset startovat ze samotného chvostu.
Celá věc je pro něj o to nepříjemnější, že v Abú Zabí se poměrně těžce předjíždí. Na druhou stranu jeho bodový náskok vůči svému nejbližšímu pronásledovateli je dostatečný. O titul vicemistra už ho proto nikdo nepřipraví.
Dodejme, že pro Mercedes se v letošním ročníku královny motorsportu jedná o jednu z mála technických poruch. Doménou Stříbrných šípů je totiž spolehlivost i díky té německá automobilka Formuli 1 dominuje. Nepřetržitě od roku 2014.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.