Ferrari si v uplynulých dnech pozvalo své jezdce do Maranella, kde s nimi řešilo jejich brazilskou kolizi. Podle šéfa týmu Mattii Binotta si uvědomují, že to, co udělali, není přijatelné.
Piloti rudé stáje se během Velké ceny Brazílie srazili na rovince, kde se Vettel začal najednou přesouvat směrem k Leclercovi, až způsobil vzájemný kontakt. Došlo tím k velkému poškození obou vozů, které nemohly dojet do cíle. Komisaři nikoho z nich netrestali, protože podle nich byli vinní oba.
Binotto po závodě nechtěl nikoho veřejně obvinit, srážku nicméně označil za "hloupou" s tím, že si jí v továrně do detailů rozeberou. Před závodem v Abú Zabí uvedl, že si při vzájemných rozhovorech vyčistili vzduch: "Udělali jsme to v neděli po závodě i v následujících dnech během týdne."
"Společně jsme to prodiskutovali, všichni tři společně i individuálně. Podle mě chápou, že to, co se přihodilo, není přijatelné. A víme, jak se s tím vypořádat a jít dál," pokračuje šéf Ferrari, které v šampionátu skončí opět druhé za Mercedesem.
The moment the race turned on its head 🤯#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/Y77NrJMJ0g
— Formula 1 (@F1) November 17, 2019Zdůraznil také, že piloti mají mezi sebou lepší vztah, než se spekuluje a spekulovalo například po kvalifikaci v Monze, po závodě v Singapuru, kde se Vettel dostal před svého týmového kolegu díky lepší strategii, či po Velké ceně Ruska, kde se Vettel odmítl řídit předzávodní dohodou a odmítl Leclercovi odevzdat svou pozici poté, co jej díky aerodynamickému stínu po startu hned předjel.
"Pravdou je, že si spolu užívají zábavu a dobrý, harmonický vztah, který je možná hodně odlišný od toho, co můžete číst nebo si myslet. Mohli byste si myslet, že jsou na trati v konfliktu, ale tak tomu není," tvrdí Binotto, byť z radiokomunikace z průběhu závodů to moc nepodporují.
"Například si vzpomínám, že po kontroverzi v Rusku jsme my tři byli v restauraci v Japonsku a užívali jsme si vzájemné zábavy. Dokonce jeden druhému vzali telefon, aby se podívali, jaké v něm mají fotky. Je to vždy legrace a je to příjemné, že si užívají vzájemné společnosti," přesvědčuje šéf Ferrari.
Oba jsou podle něj "dobrými týmovými hráči... Myslím, že týmový duch je velmi důležitý, abychom všichni zajistili posílení a podávaní těch nejlepších výkonů. Opravdu si myslím, že jsme týmového ducha po celý rok zlepšovali a že z něj příští příští rok budeme mít užitek," dodává Binotto.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.