"Leclerc s Vettelem si užívají harmonický vztah. Vědí, že jejich kolize je nepřijatelná," ujišťuje šéf Ferrari

Sebastian Vettel a Charles Leclerc v Brazílii
Sebastian Vettel a Charles Leclerc v Brazílii, foto: Scuderia Ferrari
Petr Hlawiczka 28. listopadu 2019 06:10
Sdílej:

Ferrari si v uplynulých dnech pozvalo své jezdce do Maranella, kde s nimi řešilo jejich brazilskou kolizi. Podle šéfa týmu Mattii Binotta si uvědomují, že to, co udělali, není přijatelné.

Piloti rudé stáje se během Velké ceny Brazílie srazili na rovince, kde se Vettel začal najednou přesouvat směrem k Leclercovi, až způsobil vzájemný kontakt. Došlo tím k velkému poškození obou vozů, které nemohly dojet do cíle. Komisaři nikoho z nich netrestali, protože podle nich byli vinní oba.

Binotto po závodě nechtěl nikoho veřejně obvinit, srážku nicméně označil za "hloupou" s tím, že si jí v továrně do detailů rozeberou. Před závodem v Abú Zabí uvedl, že si při vzájemných rozhovorech vyčistili vzduch: "Udělali jsme to v neděli po závodě i v následujících dnech během týdne."

"Společně jsme to prodiskutovali, všichni tři společně i individuálně. Podle mě chápou, že to, co se přihodilo, není přijatelné. A víme, jak se s tím vypořádat a jít dál," pokračuje šéf Ferrari, které v šampionátu skončí opět druhé za Mercedesem.

The moment the race turned on its head 🤯#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/Y77NrJMJ0g

— Formula 1 (@F1) November 17, 2019

Zdůraznil také, že piloti mají mezi sebou lepší vztah, než se spekuluje a spekulovalo například po kvalifikaci v Monze, po závodě v Singapuru, kde se Vettel dostal před svého týmového kolegu díky lepší strategii, či po Velké ceně Ruska, kde se Vettel odmítl řídit předzávodní dohodou a odmítl Leclercovi odevzdat svou pozici poté, co jej díky aerodynamickému stínu po startu hned předjel.

"Pravdou je, že si spolu užívají zábavu a dobrý, harmonický vztah, který je možná hodně odlišný od toho, co můžete číst nebo si myslet. Mohli byste si myslet, že jsou na trati v konfliktu, ale tak tomu není," tvrdí Binotto, byť z radiokomunikace z průběhu závodů to moc nepodporují.

"Například si vzpomínám, že po kontroverzi v Rusku jsme my tři byli v restauraci v Japonsku a užívali jsme si vzájemné zábavy. Dokonce jeden druhému vzali telefon, aby se podívali, jaké v něm mají fotky. Je to vždy legrace a je to příjemné, že si užívají vzájemné společnosti," přesvědčuje šéf Ferrari.

Oba jsou podle něj "dobrými týmovými hráči... Myslím, že týmový duch je velmi důležitý, abychom všichni zajistili posílení a podávaní těch nejlepších výkonů. Opravdu si myslím, že jsme týmového ducha po celý rok zlepšovali a že z něj příští příští rok budeme mít užitek," dodává Binotto.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.