Ferrari si v uplynulých dnech pozvalo své jezdce do Maranella, kde s nimi řešilo jejich brazilskou kolizi. Podle šéfa týmu Mattii Binotta si uvědomují, že to, co udělali, není přijatelné.
Piloti rudé stáje se během Velké ceny Brazílie srazili na rovince, kde se Vettel začal najednou přesouvat směrem k Leclercovi, až způsobil vzájemný kontakt. Došlo tím k velkému poškození obou vozů, které nemohly dojet do cíle. Komisaři nikoho z nich netrestali, protože podle nich byli vinní oba.
Binotto po závodě nechtěl nikoho veřejně obvinit, srážku nicméně označil za "hloupou" s tím, že si jí v továrně do detailů rozeberou. Před závodem v Abú Zabí uvedl, že si při vzájemných rozhovorech vyčistili vzduch: "Udělali jsme to v neděli po závodě i v následujících dnech během týdne."
"Společně jsme to prodiskutovali, všichni tři společně i individuálně. Podle mě chápou, že to, co se přihodilo, není přijatelné. A víme, jak se s tím vypořádat a jít dál," pokračuje šéf Ferrari, které v šampionátu skončí opět druhé za Mercedesem.
The moment the race turned on its head 🤯#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/Y77NrJMJ0g
— Formula 1 (@F1) November 17, 2019Zdůraznil také, že piloti mají mezi sebou lepší vztah, než se spekuluje a spekulovalo například po kvalifikaci v Monze, po závodě v Singapuru, kde se Vettel dostal před svého týmového kolegu díky lepší strategii, či po Velké ceně Ruska, kde se Vettel odmítl řídit předzávodní dohodou a odmítl Leclercovi odevzdat svou pozici poté, co jej díky aerodynamickému stínu po startu hned předjel.
"Pravdou je, že si spolu užívají zábavu a dobrý, harmonický vztah, který je možná hodně odlišný od toho, co můžete číst nebo si myslet. Mohli byste si myslet, že jsou na trati v konfliktu, ale tak tomu není," tvrdí Binotto, byť z radiokomunikace z průběhu závodů to moc nepodporují.
"Například si vzpomínám, že po kontroverzi v Rusku jsme my tři byli v restauraci v Japonsku a užívali jsme si vzájemné zábavy. Dokonce jeden druhému vzali telefon, aby se podívali, jaké v něm mají fotky. Je to vždy legrace a je to příjemné, že si užívají vzájemné společnosti," přesvědčuje šéf Ferrari.
Oba jsou podle něj "dobrými týmovými hráči... Myslím, že týmový duch je velmi důležitý, abychom všichni zajistili posílení a podávaní těch nejlepších výkonů. Opravdu si myslím, že jsme týmového ducha po celý rok zlepšovali a že z něj příští příští rok budeme mít užitek," dodává Binotto.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.