Ferrari si v uplynulých dnech pozvalo své jezdce do Maranella, kde s nimi řešilo jejich brazilskou kolizi. Podle šéfa týmu Mattii Binotta si uvědomují, že to, co udělali, není přijatelné.
Piloti rudé stáje se během Velké ceny Brazílie srazili na rovince, kde se Vettel začal najednou přesouvat směrem k Leclercovi, až způsobil vzájemný kontakt. Došlo tím k velkému poškození obou vozů, které nemohly dojet do cíle. Komisaři nikoho z nich netrestali, protože podle nich byli vinní oba.
Binotto po závodě nechtěl nikoho veřejně obvinit, srážku nicméně označil za "hloupou" s tím, že si jí v továrně do detailů rozeberou. Před závodem v Abú Zabí uvedl, že si při vzájemných rozhovorech vyčistili vzduch: "Udělali jsme to v neděli po závodě i v následujících dnech během týdne."
"Společně jsme to prodiskutovali, všichni tři společně i individuálně. Podle mě chápou, že to, co se přihodilo, není přijatelné. A víme, jak se s tím vypořádat a jít dál," pokračuje šéf Ferrari, které v šampionátu skončí opět druhé za Mercedesem.
The moment the race turned on its head 🤯#BrazilGP 🇧🇷 #F1 pic.twitter.com/Y77NrJMJ0g
— Formula 1 (@F1) November 17, 2019Zdůraznil také, že piloti mají mezi sebou lepší vztah, než se spekuluje a spekulovalo například po kvalifikaci v Monze, po závodě v Singapuru, kde se Vettel dostal před svého týmového kolegu díky lepší strategii, či po Velké ceně Ruska, kde se Vettel odmítl řídit předzávodní dohodou a odmítl Leclercovi odevzdat svou pozici poté, co jej díky aerodynamickému stínu po startu hned předjel.
"Pravdou je, že si spolu užívají zábavu a dobrý, harmonický vztah, který je možná hodně odlišný od toho, co můžete číst nebo si myslet. Mohli byste si myslet, že jsou na trati v konfliktu, ale tak tomu není," tvrdí Binotto, byť z radiokomunikace z průběhu závodů to moc nepodporují.
"Například si vzpomínám, že po kontroverzi v Rusku jsme my tři byli v restauraci v Japonsku a užívali jsme si vzájemné zábavy. Dokonce jeden druhému vzali telefon, aby se podívali, jaké v něm mají fotky. Je to vždy legrace a je to příjemné, že si užívají vzájemné společnosti," přesvědčuje šéf Ferrari.
Oba jsou podle něj "dobrými týmovými hráči... Myslím, že týmový duch je velmi důležitý, abychom všichni zajistili posílení a podávaní těch nejlepších výkonů. Opravdu si myslím, že jsme týmového ducha po celý rok zlepšovali a že z něj příští příští rok budeme mít užitek," dodává Binotto.
Forbes zveřejnil žebříček nejlépe placených pilotů F1 za sezonu 2025, přičemž příjmy rozdělil na základní platy a bonusy, které často výrazně převyšují samotný plat a umožňují i jezdcům bez titulu mistra světa výrazně zvýšit celkové příjmy.
Verstappen Racing podle dostupných informací uzavřel víceletou spolupráci s Mercedesem. Partnerství má být klíčovým pilířem dlouhodobých ambicí týmu Maxe Verstappena.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.