Japonská automobilka zatím neučinila rozhodnutí o svém dlouhodobém setrvání ve Formuli 1, smlouvu s Red Bullem a její dceřinou stájí Toro Rosso nicméně o rok prodloužila.
Honda stejně jako ostatní automobilky musí snížit své výdaje, aby mohla v F1 setrvat více let. Proto čekala na zveřejnění nové sady pravidel pro rok 2021, než rozhodne, jak se svou budoucností naloží. To sice stále neobjasnila, s Red Bullem však alespoň o rok prodloužila smlouvu na dodávky svých pohonných jednotek.
"V roce 2021 budeme poháněni Hondou! Tým je potěšen tím, že může potvrdit prodloužení našeho partnerství na využívání hybridního pohonu Hondy," uvádí třetí tým šampionátu Red Bull.
"Je to skvělé potvrdit, že Honda bude pokračovat v dodávkách týmu v nové éře Formule 1," přidává se Toro Rosso, jež v průběžném pořadí postoupilo po minulém závodě na šestou příčku. Před posledním podnikem v Abú Zabí má před sebou s náskokem osmi bodů Renault.
We'll be #PoweredbyHonda in 2021! 👊 The Team are delighted to confirm that we have extended our partnership to use Honda Hybrid power. @HondaRacingF1 pic.twitter.com/CSLNP3Ad6k
— Aston Martin Red Bull Racing (@redbullracing) November 27, 2019Odborný poradce týmu Helmut Marko to popisuje jako "velkou úlevu pro nás." Honda po mizerných třech sezónách v roce 2018 spojila své síly s Toro Rosso a letos k ní přešel také mateřský Red Bull poté, co se rozloučil s Renaultem.
Smlouva byla původně uzavřena na dva roky, nyní tedy došlo k jejímu prodloužení. Honda se v F1 letos konečně dočkala významnějších úspěchů, když díky Maxovi Verstappenovi po 13 letech vyhrála v Rakousku, poté k tomu přidala další dva triumfy v Německu a v Brazílii, kde stříbrný stupínek obsadil Pierre Gasly s Toro Rosso.
"Je to pozitivní mít dobré výsledky. Ještě důležitější věcí však je vyvážení nákladů. Museli jsme vynaložit velkou část rozpočtu na urychlení našeho vývoje, abychom dostihli špičku. A teď plánujeme, jak si současnou kondici udržet a zároveň snižovat náklady," komentuje šéf Hondy Masaši Jamamoto.
#PoweredbyHonda in 2021! 🤜🤛It’s great to confirm that @HondaRacingF1 will continue to supply the team into the new era of Formula 1 👊 pic.twitter.com/b7uTO6Lv1p
— Toro Rosso (@ToroRosso) November 27, 2019Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.
Lewis Hamilton v Barceloně bojoval s obtížemi a dojel původně sedmý, ale díky penalizaci Verstappena se posunul na šesté místo. Trať v Katalánsku mu ale příliš nevyhovovala a bude muset najít způsob, jak zlepšit svůj výkon do příštích závodů.
Max Verstappen obdržel od FIA tři trestné body za kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska. Spolu s dřívější desetisekundovou penalizací tak incident zasáhl nejen jeho výsledek v závodě, ale i bilanci v superlicenci. S celkovým počtem 11 bodů je úřadující mistr světa jediný bod od automatického zákazu startu v závodě.
Tři kola před cílem Velké ceny Španělska došlo k incidentu mezi Maxem Verstappenem a Georgem Russellem, při kterém Verstappen narazil do Russella. Za tuto kolizi obdržel Verstappen desetisekundovou penalizaci, která ho posunula z páté na desátou pozici a obdržel tři trestné body.
Aston Martin přišel o Lance Strolla ve Velké ceně Španělska kvůli zhoršujícím se bolestem pravé ruky a zápěstí, které ho nakonec donutily závod vynechat. Přesto se však objevily náznaky, že skutečný důvod jeho absence může být komplikovanější, než jak tým oficiálně uvádí.
Oscar Piastri v Barceloně potvrzuje svou formu a navýšil vedení v šampionátu, zatímco Max Verstappen po penalizaci ztrácí body a klesá pořadím po incidentu s Russellem.
Lando Norris přiznal, že během posledního kola kvalifikace na Velkou cenu Španělska udělal chyby, které ho stály pole position. Díky tomu mohl jeho týmový kolega Oscar Piastri získat první místo na startovním roštu.
Lewis Hamilton zkritizoval zpřísnění testů ohebnosti křídel, které podle něj stálo týmy spoustu peněz bez skutečného efektu.
Max Verstappen se zastal Yukiho Tsunody a zdůraznil, že potíže nejsou vinou jezdce, ale náročného vozu. „Yuki rozhodně není žádné ořezávátko,“ uvedl a dodal: „Myslím, že to víc vypovídá o tom, jak těžké je auto, než o Yukim samotném.“
Nečekaná komplikace pro Aston Martin. Lance Stroll byl nucen odstoupit ze španělské Grand Prix kvůli bolestem pravé ruky a zápěstí. Tým tak přichází o jednoho ze svých jezdců.
Yuki Tsunoda se po kvalifikaci na Velkou cenu Španělska ocitl na poslední, 20. pozici, což je o 17 míst za jeho týmovým kolegou Maxem Verstappenem. Japonský jezdec zůstal zaskočený a nepochopil, proč jeho monopost nedokázal držet krok s konkurencí.
Oscar Piastri v kvalifikaci na Velkou cenu Španělska s kolem 1:11.546 porazil svého týmového kolegu Landa Norrise a získal pole position. McLareny dominovaly za horkých podmínek, Verstappen skončil třetí, přičemž Piastri takticky znemožnil Norrisovi využít vzduchový stín a potvrdil svou skvělou formu.