Charles Leclerc z Ferrari bude v neděli v Brazílii odsunut na startovním roštu dozadu, protože po závadě v Texasu před 2 týdny musí použít novou pohonnou jednotku.
Mladého jezdce postihl ve třetím tréninku před Velkou cenou Spojených států únik oleje, kvůli čemuž se pro zbytek víkendu musel vrátit ke starší specifikaci motoru s vysokým počtem ujetých kilometrů. Scuderia měla teoreticky možnost ho opravit, nicméně šéf týmu Mattia Binotto potvrdil poškození agregátu a nutnost nasazení nového.
To znamená, že před startem Velké ceny Brazílie bude Leclerc odsunut minimálně o 10 míst zpět. V jeho případě jde o první trest za výměnu motorů v této sezóně. Pokud mu Ferrari nasadí také nové turbo nebo motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), připočte se mu dalších 10 trestných pozic. V tomto případě by startoval jako poslední.
"Charles dostane novou pohonnou jednotku, protože ta jeho byla poškozena v sobotu v Austinu, kde jsme museli pro zbytek víkendu nasadit již použitou a méně výkonnou verzi," vysvětluje Binotto po velmi špatném víkendu Ferrari, což někteří soupeři přičítali dopadu nové technické směrnice týkající se měření průtoku paliva.
"Nasazení nové pohonné jednotky znamená, že v Sao Paulu dostane na roštu penalizaci. Měli bychom být ale zpět na naší obvyklé výkonnostní úrovní a předvést bojovného ducha, abychom sezónu zdárně zakončili," pokračuje šéf italské stáje.
"To bude důležité, abychom potvrdili pokrok našeho vozu a přenesli si část toho tempo do zimních prací. Vím, že naši jezdci a celý tým se na to plně soustředí," dodává Binotto.
Ferrari zatím nepotvrdilo, zda v případě nové pohonné jednotky půjde o stejnou specifikaci, s níž v Austinu začínali oba piloti, nebo dostane další evoluci, která by mohla sloužit jako prototyp pro vývoj pohonné jednotky pro sezónu 2020. Debut této verze v Itálii není vylučován.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.