Charles Leclerc z Ferrari bude v neděli v Brazílii odsunut na startovním roštu dozadu, protože po závadě v Texasu před 2 týdny musí použít novou pohonnou jednotku.
Mladého jezdce postihl ve třetím tréninku před Velkou cenou Spojených států únik oleje, kvůli čemuž se pro zbytek víkendu musel vrátit ke starší specifikaci motoru s vysokým počtem ujetých kilometrů. Scuderia měla teoreticky možnost ho opravit, nicméně šéf týmu Mattia Binotto potvrdil poškození agregátu a nutnost nasazení nového.
To znamená, že před startem Velké ceny Brazílie bude Leclerc odsunut minimálně o 10 míst zpět. V jeho případě jde o první trest za výměnu motorů v této sezóně. Pokud mu Ferrari nasadí také nové turbo nebo motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), připočte se mu dalších 10 trestných pozic. V tomto případě by startoval jako poslední.
"Charles dostane novou pohonnou jednotku, protože ta jeho byla poškozena v sobotu v Austinu, kde jsme museli pro zbytek víkendu nasadit již použitou a méně výkonnou verzi," vysvětluje Binotto po velmi špatném víkendu Ferrari, což někteří soupeři přičítali dopadu nové technické směrnice týkající se měření průtoku paliva.
"Nasazení nové pohonné jednotky znamená, že v Sao Paulu dostane na roštu penalizaci. Měli bychom být ale zpět na naší obvyklé výkonnostní úrovní a předvést bojovného ducha, abychom sezónu zdárně zakončili," pokračuje šéf italské stáje.
"To bude důležité, abychom potvrdili pokrok našeho vozu a přenesli si část toho tempo do zimních prací. Vím, že naši jezdci a celý tým se na to plně soustředí," dodává Binotto.
Ferrari zatím nepotvrdilo, zda v případě nové pohonné jednotky půjde o stejnou specifikaci, s níž v Austinu začínali oba piloti, nebo dostane další evoluci, která by mohla sloužit jako prototyp pro vývoj pohonné jednotky pro sezónu 2020. Debut této verze v Itálii není vylučován.
Lando Norris v Brazílii zvládl napínavý sprint s bravurou, když odolal dravému útoku Kimiho Antonelliho a dojel si pro vítězství. Zatímco Brit potvrdil své mistrovské ambice, jeho největší soupeř v boji o titul Oscar Piastri skončil po nehodě mimo hru a způsobil přerušení závodu červenými vlajkami.
Lídr šampionátu Lando Norris odstartoval víkend v São Paulu ve velkém stylu, když si na legendárním okruhu Interlagos zajistil pole position pro sobotní sprint.
Lewis Hamilton se po závodě v Mexiku otevřeně vyjádřil k aktuálnímu dění ve Formuli 1 a poukázal na problém, který podle něj ovlivňuje férovost šampionátu.
Lando Norris prozradil, co mu dodává sebedůvěru v závěru sezóny 2025. Zdůraznil, že klíčová je pro něj vlastní forma a konzistence během závodních víkendů.
Max Verstappen komentuje aktuální dění v šampionátu a sdílí svůj pohled na situaci mezi jezdci Mclarenu.
Lando Norris mluvil o významu nadcházejícího závodu a jeho osobním pohledu na určité okruhy. Diskutoval také o historických vazbách týmu a tradici spojené s Brazílií.
Jos Verstappen naznačil, že v Red Bullu došlo k výrazné změně, kterou vnímá velmi pozitivně. Podle něj se tým nachází v jiné atmosféře než dříve.
Šéf týmu Racing Bulls Alan Permane zdůraznil, že tým se soustředí na podporu Liama Lawsona a jeho další rozvoj.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, znovu otevřel debatu o vnitřních vztazích v McLarenu. Podle jeho slov tým podle určitých kritérií upřednostňuje jednoho z jezdců.
Toto Wolff věří, že Mercedes má stále šanci zvrátit boj o druhé místo mezi konstruktéry. Před závodem v Brazílii prohlásil, že tým je připraven „vrátit úder“ Ferrari i Red Bullu.
Šéf týmu Sauber Jonathan Wheatley si udržuje naději, že tým by mohl během Grand Prix v Sao Paulu předvést něco výjimečného, když zde poprvé závodí Gabriel Bortoleto před domácím publikem.
Oscar Piastri přišel o vedení v šampionátu po závodě v Mexico City, čímž se změnilo rozložení sil v boji o titul. Australan tak vstupuje do závěrečné fáze sezony pod větším tlakem.