Charles Leclerc z Ferrari bude v neděli v Brazílii odsunut na startovním roštu dozadu, protože po závadě v Texasu před 2 týdny musí použít novou pohonnou jednotku.
Mladého jezdce postihl ve třetím tréninku před Velkou cenou Spojených států únik oleje, kvůli čemuž se pro zbytek víkendu musel vrátit ke starší specifikaci motoru s vysokým počtem ujetých kilometrů. Scuderia měla teoreticky možnost ho opravit, nicméně šéf týmu Mattia Binotto potvrdil poškození agregátu a nutnost nasazení nového.
To znamená, že před startem Velké ceny Brazílie bude Leclerc odsunut minimálně o 10 míst zpět. V jeho případě jde o první trest za výměnu motorů v této sezóně. Pokud mu Ferrari nasadí také nové turbo nebo motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), připočte se mu dalších 10 trestných pozic. V tomto případě by startoval jako poslední.
"Charles dostane novou pohonnou jednotku, protože ta jeho byla poškozena v sobotu v Austinu, kde jsme museli pro zbytek víkendu nasadit již použitou a méně výkonnou verzi," vysvětluje Binotto po velmi špatném víkendu Ferrari, což někteří soupeři přičítali dopadu nové technické směrnice týkající se měření průtoku paliva.
"Nasazení nové pohonné jednotky znamená, že v Sao Paulu dostane na roštu penalizaci. Měli bychom být ale zpět na naší obvyklé výkonnostní úrovní a předvést bojovného ducha, abychom sezónu zdárně zakončili," pokračuje šéf italské stáje.
"To bude důležité, abychom potvrdili pokrok našeho vozu a přenesli si část toho tempo do zimních prací. Vím, že naši jezdci a celý tým se na to plně soustředí," dodává Binotto.
Ferrari zatím nepotvrdilo, zda v případě nové pohonné jednotky půjde o stejnou specifikaci, s níž v Austinu začínali oba piloti, nebo dostane další evoluci, která by mohla sloužit jako prototyp pro vývoj pohonné jednotky pro sezónu 2020. Debut této verze v Itálii není vylučován.
Lewis Hamilton a Charles Leclerc si na trati ve Fioranu vyzkoušeli nový supervůz Ferrari F80, který oba ohodnotili jako nejrychlejší a nejpříjemnější auto, jaké kdy řídili.
James Vowles podepsal nový dlouhodobý kontrakt a zůstává ve funkci šéfa týmu Williams. Tento krok potvrzuje důvěru týmu v jeho vedení a ambice do budoucna.
Po deseti závodech ztrácí britský pilot na čelo šampionátu už 22 bodů, což podle Ralfa Schumachera jasně vykresluje, jak se uvnitř McLarenu začínají rozdělovat role.
Andrea Kimi Antonelli oslavil své první pódium ve Formuli 1 na Velké ceně Kanady, ale místo účasti na premiéře filmu F1: The Movie se musel vrátit domů kvůli maturitě
Max Verstappen má k legendární trati Nordschleife velký respekt a oblibu. Přiznal však, že se do kalendáře Formule 1 už nikdy nevrátí.
Isack Hadjar zůstal po Velké ceně Kanady zaskočený slabším tempem týmu Racing Bulls, které zkomplikovalo jeho boj o přední příčky ve vyhrocené střední skupině sezony.
Lewis Hamilton při Velké ceně Kanady narazil do sviště, což jeho Ferrari připravilo o zhruba dvacet bodů přítlaku. Tým Ferrari následně odhalil, jak zásadní dopad měl tento střet na výkon jeho vozu.
McLaren v Kanadě poprvé v sezoně 2025 neobsadil stupně vítězů, když nevyužil výhodu v opotřebení pneumatik. Přestože tempo a strategie měly potenciál, klíčové momenty závodu jim unikly a soupeři byli takticky lepší.
Ferrari si z Kanady odvezlo další zklamání, když v porovnání s Mercedesem opět zaostalo a přibyly chyby ve strategii i přípravě. Kritiku nešetřil ani Nico Rosberg.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur přiznal, že tým v Montrealu promarnil další příležitost a znovu nedokázal využít plný potenciál letošního vozu. Výsledek z Kanady označil za zklamání, které podtrhlo přetrvávající problémy se stabilitou a strategií.
Mercedes zatím nepotvrdil žádného ze svých jezdců pro sezónu 2026, přestože George Russell i Kimi Antonelli podávají silné výkony a tým čelí spekulacím o možném příchodu Maxe Verstappena. Russell však zůstává klidný.
Jezdci Formule 1 nadšeně reagovali na premiéru nového filmu „F1“. Slavnostní uvedení proběhlo přímo na Times Square v New Yorku.