Charles Leclerc z Ferrari bude v neděli v Brazílii odsunut na startovním roštu dozadu, protože po závadě v Texasu před 2 týdny musí použít novou pohonnou jednotku.
Mladého jezdce postihl ve třetím tréninku před Velkou cenou Spojených států únik oleje, kvůli čemuž se pro zbytek víkendu musel vrátit ke starší specifikaci motoru s vysokým počtem ujetých kilometrů. Scuderia měla teoreticky možnost ho opravit, nicméně šéf týmu Mattia Binotto potvrdil poškození agregátu a nutnost nasazení nového.
To znamená, že před startem Velké ceny Brazílie bude Leclerc odsunut minimálně o 10 míst zpět. V jeho případě jde o první trest za výměnu motorů v této sezóně. Pokud mu Ferrari nasadí také nové turbo nebo motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), připočte se mu dalších 10 trestných pozic. V tomto případě by startoval jako poslední.
"Charles dostane novou pohonnou jednotku, protože ta jeho byla poškozena v sobotu v Austinu, kde jsme museli pro zbytek víkendu nasadit již použitou a méně výkonnou verzi," vysvětluje Binotto po velmi špatném víkendu Ferrari, což někteří soupeři přičítali dopadu nové technické směrnice týkající se měření průtoku paliva.
"Nasazení nové pohonné jednotky znamená, že v Sao Paulu dostane na roštu penalizaci. Měli bychom být ale zpět na naší obvyklé výkonnostní úrovní a předvést bojovného ducha, abychom sezónu zdárně zakončili," pokračuje šéf italské stáje.
"To bude důležité, abychom potvrdili pokrok našeho vozu a přenesli si část toho tempo do zimních prací. Vím, že naši jezdci a celý tým se na to plně soustředí," dodává Binotto.
Ferrari zatím nepotvrdilo, zda v případě nové pohonné jednotky půjde o stejnou specifikaci, s níž v Austinu začínali oba piloti, nebo dostane další evoluci, která by mohla sloužit jako prototyp pro vývoj pohonné jednotky pro sezónu 2020. Debut této verze v Itálii není vylučován.
Lewis Hamilton promluvil o svých plánech do budoucna a možné době odchodu z Formule 1. S nadsázkou přiznal, že se při rozhodování o ukončení kariéry možná nechá vést tím, jak dlouho bude na trati stále aktivní jeho rival Fernando Alonso.
George Russell nebude před Velkou cenou Ázerbájdžánu plnit své mediální povinnosti. Všechny rozhovory a tiskové aktivity tak v Baku zůstanou na jeho týmovém kolegovi Kimim Antonellim.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.