Red Bull dnes oficiálně oznámil jméno jezdce, který dostane příští rok sedačku vedle Maxe Verstappena. Volba přitom padla na Alexe Albona. Co bude s Pierrem Gaslym?
Jeden velký otazník došel dnes svého rozřešení. Red Bull potvrdil jméno druhého pilota pro sezonu 2020. Bude jím Alex Albon, který nakonec dostal přednost před Pierrem Gaslym. Třiadvacetiletý Thajec zažívá velmi turbulentní první ročník ve Formuli 1. Započal jej jako pilot Toro Rosso, kde se měl původně hlavně učit a sbírat zkušenosti
Jenže věci nabraly nečekaně dramatický spád. Významným způsobem tomu pomohly matné výkony Pierre Gaslyho v Red Bullu. Francouz před ročníkem 2019 povýšil do rakouského týmu právě z Toro Rosso, ale jeho anabáze ve špičkové stáji připomínala od začátku noční můru. Gasly dvakrát těžce havaroval už během barcelonských testů a jako by se na něm tyto okamžiky nesmazatelně podepsaly.
Francouz se trápil. Red Bull mu sice dal čas na zlepšení, ale nic nezabíralo. A tak se nikdo moc nedivil, když během letní přestávky oznámil Helmut Marko jezdeckou rošádu. Ta spočívala ve výměně Albona za Gaslyho, Rakušané si chtěli ve zbytku sezony ověřit, kdo z těchto dvou jezdců podává lepší výkony v top týmu.
Dnes vyšlo najevo, že obstál Albon. Právě jemu tak bude patřit druhá sedačka vedle Maxe Verstappena. Thajec ohromil stíhací jízdou v Belgii, kde kvůli penalizaci startoval ze zadních pozic, avšak v závodě si počínal znamenitě a získal solidní porci bodů. Pár chybám se sice nevyhnul, ovšem stálé místo u Red Bullu si svými výkony zajistil.
„Alex podával výborné výkony, ostatně sedm umístění mezi nejlepší šestkou mluví samo za sebe, rozhodně si zaslouží pokračovat v Red Bullu. Navíc v něm stále zůstává spousta neobjeveného potenciálu,“ říká šéf týmu Christian Horner.
„Jsem moc šťastný, že budu týmovým kolegou Maxe i v další sezoně. Jsem skutečně rád za tuto příležitost, děkuji Red Bullu, že mi dali šanci a věřili v mě. To, že zůstanu ve voze i příští rok pro mě hodně znamená,“ nechal se slyšet Thajec
A co bude s Gaslym? Rodák z Rouenu zůstává u Toro Rosso, kde bude nadále závodit po boku Daniila Kvyata. Startovní rošt pro sezonu 2020 už je tedy téměř kompletní. Zbývá obsadit pouze jedno volné místo u Williamsu. Všeobecně se předpokládá, že anglická stáj posadí vedle George Russella Nicholase Latifiho.
Charles Leclerc byl po kvalifikaci na Velkou cenu Velké Británie na sebe velmi naštvaný. Podle něj jeho výkon výrazně zaostal za očekáváním.
Oscar Piastri získal podporu od bývalého pilota F1 Jolyonna Palmera po penalizaci, která ho na Silverstonu připravila o vítězství. Palmer označil trest za příliš přísný a Piastriho manévr za férový.
Ferrari prožívá těžkou sezonu a italská média hlásí rostoucí tlak na šéfa týmu Freda Vasseura. Výsledky zaostávají za očekáváními, což vyvolává spekulace o nutnosti změn v řízení stáje. Vasseur tak čelí výzvě, jak tým rychle vrátit zpět na vrchol.
Red Bull má ve svých řadách talentovaného Arvida Lindblada, který se poprvé objevil ve světě F1 po boku Maxe Verstappena v Silverstonu. Mladý jezdec z F2 tak udělal významný krok směrem k možné budoucnosti v královně motorsportu.
George Russell potřebuje novou smlouvu na příští sezónu. Güenther Steiner se obává, že jeho požadavky komplikují Mercedesu cestu za získáním Maxe Verstappena.
Adrian Newey zůstává plně koncentrován na projekt vozu Aston Martin pro sezonu 2026, a to i navzdory potížím, které aktuálně tým potkávají. Legendární inženýr tak potvrzuje, že dlouhodobá strategie má pro něj prioritu před krátkodobými výsledky.
Laurent Mekies musí v Red Bullu co nejdříve vyřešit nejistou budoucnost Maxe Verstappena. Jeho rozhodnutí může zásadně ovlivnit nejen tým, ale i rozložení sil v celé Formuli 1.
Christian Horner se během Velké ceny Británie ostře pohádal s Josem Verstappenem. Incident přišel právě v době, kdy Horner čelil spekulacím o konci ve funkci šéfa Red Bullu.
Finský závodník Valtteri Bottas se tento týden znovu posadil za volant vozu Mercedes – na jihu Španělska, na okruhu v Jerezu, absolvuje soukromý test.
Cadillac představil požadavky na své jezdce pro sezonu 2026, zatímco v paddocku propuká tvrdý boj o jejich podpisy. Šéf týmu Dan Towriss přiznal, že vyjednávání jsou plná napětí a rivality.
Zak Brown tvrdí, že vztah mezi Norrisem a Piastrim je pro McLaren spíše radostí než problémem. Doufá, že jejich zdravá rivalita vydrží až do konce sezóny.
Martin Brundle naznačuje, že za koncem Christiana Hornera mohl stát tlak ze strany blízkého okolí Maxe Verstappena. Podle něj sehrál Verstappenův tým v rozhodnutí Red Bullu klíčovou roli.