Red Bull dnes oficiálně oznámil jméno jezdce, který dostane příští rok sedačku vedle Maxe Verstappena. Volba přitom padla na Alexe Albona. Co bude s Pierrem Gaslym?
Jeden velký otazník došel dnes svého rozřešení. Red Bull potvrdil jméno druhého pilota pro sezonu 2020. Bude jím Alex Albon, který nakonec dostal přednost před Pierrem Gaslym. Třiadvacetiletý Thajec zažívá velmi turbulentní první ročník ve Formuli 1. Započal jej jako pilot Toro Rosso, kde se měl původně hlavně učit a sbírat zkušenosti
Jenže věci nabraly nečekaně dramatický spád. Významným způsobem tomu pomohly matné výkony Pierre Gaslyho v Red Bullu. Francouz před ročníkem 2019 povýšil do rakouského týmu právě z Toro Rosso, ale jeho anabáze ve špičkové stáji připomínala od začátku noční můru. Gasly dvakrát těžce havaroval už během barcelonských testů a jako by se na něm tyto okamžiky nesmazatelně podepsaly.
Francouz se trápil. Red Bull mu sice dal čas na zlepšení, ale nic nezabíralo. A tak se nikdo moc nedivil, když během letní přestávky oznámil Helmut Marko jezdeckou rošádu. Ta spočívala ve výměně Albona za Gaslyho, Rakušané si chtěli ve zbytku sezony ověřit, kdo z těchto dvou jezdců podává lepší výkony v top týmu.
Dnes vyšlo najevo, že obstál Albon. Právě jemu tak bude patřit druhá sedačka vedle Maxe Verstappena. Thajec ohromil stíhací jízdou v Belgii, kde kvůli penalizaci startoval ze zadních pozic, avšak v závodě si počínal znamenitě a získal solidní porci bodů. Pár chybám se sice nevyhnul, ovšem stálé místo u Red Bullu si svými výkony zajistil.
„Alex podával výborné výkony, ostatně sedm umístění mezi nejlepší šestkou mluví samo za sebe, rozhodně si zaslouží pokračovat v Red Bullu. Navíc v něm stále zůstává spousta neobjeveného potenciálu,“ říká šéf týmu Christian Horner.
„Jsem moc šťastný, že budu týmovým kolegou Maxe i v další sezoně. Jsem skutečně rád za tuto příležitost, děkuji Red Bullu, že mi dali šanci a věřili v mě. To, že zůstanu ve voze i příští rok pro mě hodně znamená,“ nechal se slyšet Thajec
A co bude s Gaslym? Rodák z Rouenu zůstává u Toro Rosso, kde bude nadále závodit po boku Daniila Kvyata. Startovní rošt pro sezonu 2020 už je tedy téměř kompletní. Zbývá obsadit pouze jedno volné místo u Williamsu. Všeobecně se předpokládá, že anglická stáj posadí vedle George Russella Nicholase Latifiho.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.
Martin Brundle naznačil, že v Red Bullu zřejmě nastane čas na zásadní interní diskuse. Po nepřesvědčivém začátku sezony podle něj tým čekají „vážné rozhovory“, které by mohly odhalit hlubší problémy uvnitř úspěšné stáje.
George Russell označil druhé místo v Bahrajnu za důkaz, že Mercedes zvládá i podmínky, které mu dříve nesedly, ale šance na titul podle něj zůstávají malé.
Na začátku kariéry čelil Lewis Hamilton kritice za svůj styl oblékání, dnes je z něj módní ikona paddocku. Každý víkend ve Formuli 1 využívá jako přehlídkové molo a bez ostychu ukazuje svůj cit pro módu i originalitu.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur nehodil Lewise Hamiltona přes palubu. Po slabé kvalifikaci v Bahrajnu mu nabídl podporu a povzbuzení.
Carlos Sainz zažil po slibném začátku v Bahrajnu náročný závod. Po nejlepší kvalifikaci ve službách Williamsu, kde si vybojoval osmou příčku, se během neděle potýkal s nepříznivým vývojem a různými komplikacemi, které mu znemožnily proměnit solidní start v výraznější výsledek.
Lewis Hamilton si z Bahrajnu odvezl dosud nejlepší výsledek ve službách Ferrari. Po startu z devátého místa dojel pátý a sám přiznal, že konečně zjistil, jak dostat ze svého monopostu maximum. "Začíná to dávat smysl," vzkázal po závodě spokojený britský šampion.
Šéf Red Bullu Christian Horner vysvětlil, že za problémy při zastávkách v boxech v Bahrajnu mohl vadný kabelový svazek v boxovém vybavení. Ten způsobil poruchu semaforu, což tým připravilo o cenné sekundy.
Max Verstappen vyjádřil zklamání nad výkonem Red Bullu ve Velké ceně Bahrajnu, kde skončil na šesté pozici, a přiznal, že tým aktuálně nemá na boj o titul. Kvůli technickým problémům a špatnému tempu auta se objevily spekulace o možné změně týmu na konci sezóny.