Red Bull dnes oficiálně oznámil jméno jezdce, který dostane příští rok sedačku vedle Maxe Verstappena. Volba přitom padla na Alexe Albona. Co bude s Pierrem Gaslym?
Jeden velký otazník došel dnes svého rozřešení. Red Bull potvrdil jméno druhého pilota pro sezonu 2020. Bude jím Alex Albon, který nakonec dostal přednost před Pierrem Gaslym. Třiadvacetiletý Thajec zažívá velmi turbulentní první ročník ve Formuli 1. Započal jej jako pilot Toro Rosso, kde se měl původně hlavně učit a sbírat zkušenosti
Jenže věci nabraly nečekaně dramatický spád. Významným způsobem tomu pomohly matné výkony Pierre Gaslyho v Red Bullu. Francouz před ročníkem 2019 povýšil do rakouského týmu právě z Toro Rosso, ale jeho anabáze ve špičkové stáji připomínala od začátku noční můru. Gasly dvakrát těžce havaroval už během barcelonských testů a jako by se na něm tyto okamžiky nesmazatelně podepsaly.
Francouz se trápil. Red Bull mu sice dal čas na zlepšení, ale nic nezabíralo. A tak se nikdo moc nedivil, když během letní přestávky oznámil Helmut Marko jezdeckou rošádu. Ta spočívala ve výměně Albona za Gaslyho, Rakušané si chtěli ve zbytku sezony ověřit, kdo z těchto dvou jezdců podává lepší výkony v top týmu.
Dnes vyšlo najevo, že obstál Albon. Právě jemu tak bude patřit druhá sedačka vedle Maxe Verstappena. Thajec ohromil stíhací jízdou v Belgii, kde kvůli penalizaci startoval ze zadních pozic, avšak v závodě si počínal znamenitě a získal solidní porci bodů. Pár chybám se sice nevyhnul, ovšem stálé místo u Red Bullu si svými výkony zajistil.
„Alex podával výborné výkony, ostatně sedm umístění mezi nejlepší šestkou mluví samo za sebe, rozhodně si zaslouží pokračovat v Red Bullu. Navíc v něm stále zůstává spousta neobjeveného potenciálu,“ říká šéf týmu Christian Horner.
„Jsem moc šťastný, že budu týmovým kolegou Maxe i v další sezoně. Jsem skutečně rád za tuto příležitost, děkuji Red Bullu, že mi dali šanci a věřili v mě. To, že zůstanu ve voze i příští rok pro mě hodně znamená,“ nechal se slyšet Thajec
A co bude s Gaslym? Rodák z Rouenu zůstává u Toro Rosso, kde bude nadále závodit po boku Daniila Kvyata. Startovní rošt pro sezonu 2020 už je tedy téměř kompletní. Zbývá obsadit pouze jedno volné místo u Williamsu. Všeobecně se předpokládá, že anglická stáj posadí vedle George Russella Nicholase Latifiho.
Šéf McLarenu naznačil, že výběr Liama Lawsona místo Yuki Tsunody pro letošní sezónu mohl být pro Red Bull nesprávným rozhodnutím.
Eddie Jordan, bývalý majitel týmu Formule 1, zemřel ve věku 76 let po dlouhém boji s rakovinou močového měchýře a prostaty. Zakladatel týmu Jordan F1, který dosáhl historických úspěchů v 90. letech, byl po prodeji týmu známý komentátor a podnikatel, jehož smrt zasáhla motorsport i širší veřejnost.
Kimi Antonelli, mladá naděje italského motorsportu, si na své debutové Velké ceně Austrálie ve Formuli 1 zajistil místo mezi bodujícími. Jeho působivý výkon ukázal, že je připravený čelit výzvám nejprestižnějších závodních sérií.
Velká cena Číny se vrací s osmnáctým ročníkem a hned od startu přináší neobvyklé výzvy. Týmy, jezdci i Pirelli se budou muset rychle přizpůsobit zcela přepracované trati, přičemž na analýzu změn jim zůstane pouhá hodina volného tréninku.
Šéf McLarenu Zak Brown se otevřeně vyjádřil k svému skutečnému postoji vůči Christianu Hornerovi, šéfovi Red Bullu. V době rostoucího napětí mezi týmy v šampionátu tak nabírá jejich vzájemný vztah na důležitosti.
Několik týmů Formule 1 čelilo logistickým komplikacím, které zpozdily přepravu materiálu na Velkou cenu Číny, což mělo vliv na jejich přípravy. Stáje jako McLaren, Mercedes, Red Bull a Aston Martin obdržely své náklady až ve středu odpoledne, což znamenalo, že mohly začít sestavovat své monoposty až po plánovaném termínu a tím došlo k narušení jejich běžného harmonogramu před závodním víkendem.
Sergio Pérez se ještě nesmířil s koncem své kariéry ve Formuli 1. Mexický pilot plánuje návrat na startovní rošt v roce 2026, kdy chce opět bojovat o pozice mezi nejlepšími.
McLaren si v Melbourne zajistil skvělý výsledek a vyslal jasný signál – letos chce být prvním týmem, který dokáže prolomit nadvládu konkurence ve Formuli 1.
Lewis Hamilton si debut ve Ferrari představoval úplně jinak. V Melbourne se trápil, nestačil na špičku a nakonec bral jen desáté místo.
Po náročné Velké ceně Austrálie, kde oba vozy Haas trpěly slabým tempem, vyjádřil Esteban Ocon překvapení nad výkonem týmu. Šéf Ayao Komatsu nyní čelí výzvě identifikovat příčiny problémů, včetně špatných výsledků v kvalifikaci a komplikací u debutujícího Ollie Bearmana.
FIA zavádí novou směrnici TD055A, která zpřísňuje pravidla pro kontrolu aerodynamických prvků. Tento krok reaguje na problémy z loňské sezóny a má zajistit spravedlivější podmínky pro všechny týmy.
Charles Leclerc hodnotil obtížný start do sezóny 2025 po závodě v Austrálii, kde skončil na osmé příčce. Uvedl, že Ferrari musí zaměřit pozornost na dvě klíčové oblasti, které budou rozhodující pro zlepšení výkonu týmu v dalších závodech.