Nejrychlejším časem se v závěrečném tréninku v Austinu blýskl Max Verstappen následovaný Vettelem a Norrisem. Leclerca zradil motor jeho Ferrari.
Třetí trénink započal zhurta. Jezdci se snažili nasbírat cenná data před večerní kvalifikací. Na trati se nejdříve objevily Mclareny a Haasy. Brzy se přidali i ostatní. Jezdce a týmy provázelo pěkné slunečné počasí a bylo tepleji než včera. Páteční analýzy favorizují Mercedes, který by měl mít v závodním tempu náskok zhruba tři desetiny. Kvalifikační tempo by mělo být vyrovnané.
Jedním z velkých témat v Texasu je výrazná hrbolatost okruhu v Austinu. Spousta pilotů si na tohle hodně stěžovala - připomíná jim to spíše motokros. Lewis Hamilton dokonce přiznal, že jej po pátku kvůli tomu neskutečně bolela hlava a musel si lehnout.
Po necelých dvaceti minutách zůstává stát Leclerc se svým Ferrari a objevuje se virtuální safety car. "Něco je špatně s motorem," hlásí Monačan týmu poté, co vůz odstavil.
Zatím měřený čas zajeli pouze čtyři piloti: Grosjean, Pérez, Räikkönen a Vettel. Po dvaceti minutách se však objevují další časy a zlepšují se, do čela jde Vettel (1:34,733 min) následovaný Räikkönenem, který ztrácí 1,3 s.
To však netrvá dlouho, vedení se na chvíli ujímá Bottas, kterého zase překonává Vettel. Němec na měkké sadě zajel čas 1:34,441 min. Po půl hodině stála řadqa jezdců nezajela žádný čas, patří mezi ně například Albon, Gasly, Ricciardo či Leclerc.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Vettel, Verstappen, Bottas, Hamilton, Hülkenberg, Gasly, Sainz, Magnussen, Norris, Grosjean, Räikkönen, Stroll, Kvjat, Giovinazzi, Russel, Kubica, Pérez.
Verstappen jde do čela s časem 1:34,186 min. Mechanici Ferrari usilovně pracují na Leclercově voze. Řada vozů nyní na trati, Bottas přezul na nové měkké pneumatiky, zlepšuje se například Albon, který překonal Hamiltona a jde na čtvrté místo.
Zlepšuje se i Bottas, který zajel 1:33,904 min. Fin navíc nezajel zdaleka perfektní kolo, dá se tedy očekávat, že má Mercedes v zásobě víc?
Začínají kvalifikační kola. Jezci z čela pole jsou všichni na trati a nejrychlejšího času se ujímá Sebastian Vettal ( 1:33,523 min). Na druhé straně garáže Ferrari zatím prý stále zjišťují, co se pokazilo. Podle některých informací bude nutné měnit převodovku a zřejmě i motor či jeho části. Avšak zatím žádné potvrzení a není tak jisté, zda dojde na penalizaci.
Zlepšuje se Räikkönen a jde na páté místo, šlápl na to také Verstappen, který překonává Mercedes a na nejrychlejšího Vettela ztrácí 1,9 s. A to není vše, v dalším kole jde do čela s časem 1:33,305 min. Skvěle zajel také Norris, který jde na třetí místo. Zlepšil se i Hamilton či Albon.
"Máš čas na další kolo, jestli to potřebuješ," říká inženýr Bono Hamiltonovi. "To mi říkáš trošku pozdě. Vždycky potřebuji další kola," reaguje Hamilton. Ale na čele se již nic nemění, příprava na kvalifikace je u konce.
Nejméně kol zajel Leclerc (1) a nejvíce nejpomalejší Pérez (22), kterého čeká po penalizaci start z boxové uličky.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur zůstává před Monakem při zemi a sází na jednoduchost, preciznost a bezchybnou exekuci. „Monako je trať, kde se neodpouští ani centimetr,“ říká s tím, že rozhodovat budou detaily, nikoli riskantní tahy.
Jezdci F1 zhlédli v předstihu očekávaný film s Bradem Pittem, zasazený do prostředí královny motorsportu. Snímek má celosvětovou premiéru 25. června. Max Verstappen chyběl.
Lewis Hamilton se těší na svou premiéru s Ferrari v legendárním Monaku, kde podle svých slov chce zjistit, „co tahle mašina dokáže“. Na neúprosné městské trati ho čeká první ostrá zkouška v ikonické rudé barvě.
Na trati v Imole podlehl McLaren síle Red Bullu a Maxe Verstappena, přestože Lando Norris v závěru vyvíjel tlak. Britská stáj odjíždí poražena, ale s jasným vzkazem, že patří do boje o čelo.
McLaren představil speciální zbarvení svých vozů inspirované atmosférou francouzské a monacké riviéry, které nasadí při Velkých cenách Monaka a Španělska. Design ve světlých pastelových tónech má podpořit image týmu a zaujmout fanoušky během nejikoničtějších závodů sezóny.
Ferrari prožívá náročnou sezónu a propadlo se na čtvrté místo v pořadí konstruktérů. Výkony týmu zatím nesplňují očekávání a Maranello musí rychle najít řešení, aby se mohlo vrátit do boje o titul.
Andrea Kimi Antonelli označil víkend v Imole za krásný, ale vyčerpávající, protože silná podpora domácích fanoušků ho emocionálně i fyzicky vyždímala. Přesto ho považuje za jeden z nejvýjimečnějších momentů své dosavadní kariéry.
Jack Doohan vyzval fanoušky F1, aby přestali obtěžovat jeho rodinu, a označil útoky na sociálních sítích za bolestivé a nepřijatelné. Tým Alpine se za něj postavil a důrazně odsoudil jakoukoli formu online zneužívání.
Damon Hill, který dříve často kritizoval Maxe Verstappena, nyní po jeho vítězství v Imole otevřeně přiznává, že Verstappen může být nejlepší jezdec všech dob. Tento obrat v názoru odráží Maxův vývoj z agresivního a nevyzpytatelného jezdce v zkušeného a chladnokrevného šampiona.
Christian Horner varuje před možným napětím v McLarenu, kde podle něj Norris a Piastri mohou v honbě za prvním titulem upřednostnit sebe před týmem. Podle šéfa Red Bullu by jejich ambice mohly narušit vnitřní rovnováhu stáje.
Lewis Hamilton si z Imoly odváží novou motivaci a chuť experimentovat. Pozitivní průběh závodu v Emilia Romagna ho povzbudil k tomu, aby před nadcházejícím Monakem vyzkoušel několik nových strategií. Po náročné sérii závodů tak britský šampion hledá cesty, jak posunout svůj výkon a znovu zaútočit na špičku.
Franco Colapinto po náročném debutu v Imole, zakončeném šestnáctým místem a havárií v kvalifikaci, přiznal, že se zatím necítí být na potřebné úrovni. Přesto víkend bere jako důležitou zkušenost a věří, že trpělivostí se dokáže prosadit.