Nejrychlejším časem se v závěrečném tréninku v Austinu blýskl Max Verstappen následovaný Vettelem a Norrisem. Leclerca zradil motor jeho Ferrari.
Třetí trénink započal zhurta. Jezdci se snažili nasbírat cenná data před večerní kvalifikací. Na trati se nejdříve objevily Mclareny a Haasy. Brzy se přidali i ostatní. Jezdce a týmy provázelo pěkné slunečné počasí a bylo tepleji než včera. Páteční analýzy favorizují Mercedes, který by měl mít v závodním tempu náskok zhruba tři desetiny. Kvalifikační tempo by mělo být vyrovnané.
Jedním z velkých témat v Texasu je výrazná hrbolatost okruhu v Austinu. Spousta pilotů si na tohle hodně stěžovala - připomíná jim to spíše motokros. Lewis Hamilton dokonce přiznal, že jej po pátku kvůli tomu neskutečně bolela hlava a musel si lehnout.
Po necelých dvaceti minutách zůstává stát Leclerc se svým Ferrari a objevuje se virtuální safety car. "Něco je špatně s motorem," hlásí Monačan týmu poté, co vůz odstavil.
Zatím měřený čas zajeli pouze čtyři piloti: Grosjean, Pérez, Räikkönen a Vettel. Po dvaceti minutách se však objevují další časy a zlepšují se, do čela jde Vettel (1:34,733 min) následovaný Räikkönenem, který ztrácí 1,3 s.
To však netrvá dlouho, vedení se na chvíli ujímá Bottas, kterého zase překonává Vettel. Němec na měkké sadě zajel čas 1:34,441 min. Po půl hodině stála řadqa jezdců nezajela žádný čas, patří mezi ně například Albon, Gasly, Ricciardo či Leclerc.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Vettel, Verstappen, Bottas, Hamilton, Hülkenberg, Gasly, Sainz, Magnussen, Norris, Grosjean, Räikkönen, Stroll, Kvjat, Giovinazzi, Russel, Kubica, Pérez.
Verstappen jde do čela s časem 1:34,186 min. Mechanici Ferrari usilovně pracují na Leclercově voze. Řada vozů nyní na trati, Bottas přezul na nové měkké pneumatiky, zlepšuje se například Albon, který překonal Hamiltona a jde na čtvrté místo.
Zlepšuje se i Bottas, který zajel 1:33,904 min. Fin navíc nezajel zdaleka perfektní kolo, dá se tedy očekávat, že má Mercedes v zásobě víc?
Začínají kvalifikační kola. Jezci z čela pole jsou všichni na trati a nejrychlejšího času se ujímá Sebastian Vettal ( 1:33,523 min). Na druhé straně garáže Ferrari zatím prý stále zjišťují, co se pokazilo. Podle některých informací bude nutné měnit převodovku a zřejmě i motor či jeho části. Avšak zatím žádné potvrzení a není tak jisté, zda dojde na penalizaci.
Zlepšuje se Räikkönen a jde na páté místo, šlápl na to také Verstappen, který překonává Mercedes a na nejrychlejšího Vettela ztrácí 1,9 s. A to není vše, v dalším kole jde do čela s časem 1:33,305 min. Skvěle zajel také Norris, který jde na třetí místo. Zlepšil se i Hamilton či Albon.
"Máš čas na další kolo, jestli to potřebuješ," říká inženýr Bono Hamiltonovi. "To mi říkáš trošku pozdě. Vždycky potřebuji další kola," reaguje Hamilton. Ale na čele se již nic nemění, příprava na kvalifikace je u konce.
Nejméně kol zajel Leclerc (1) a nejvíce nejpomalejší Pérez (22), kterého čeká po penalizaci start z boxové uličky.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.