Nejrychlejším časem se v závěrečném tréninku v Austinu blýskl Max Verstappen následovaný Vettelem a Norrisem. Leclerca zradil motor jeho Ferrari.
Třetí trénink započal zhurta. Jezdci se snažili nasbírat cenná data před večerní kvalifikací. Na trati se nejdříve objevily Mclareny a Haasy. Brzy se přidali i ostatní. Jezdce a týmy provázelo pěkné slunečné počasí a bylo tepleji než včera. Páteční analýzy favorizují Mercedes, který by měl mít v závodním tempu náskok zhruba tři desetiny. Kvalifikační tempo by mělo být vyrovnané.
Jedním z velkých témat v Texasu je výrazná hrbolatost okruhu v Austinu. Spousta pilotů si na tohle hodně stěžovala - připomíná jim to spíše motokros. Lewis Hamilton dokonce přiznal, že jej po pátku kvůli tomu neskutečně bolela hlava a musel si lehnout.
Po necelých dvaceti minutách zůstává stát Leclerc se svým Ferrari a objevuje se virtuální safety car. "Něco je špatně s motorem," hlásí Monačan týmu poté, co vůz odstavil.
Zatím měřený čas zajeli pouze čtyři piloti: Grosjean, Pérez, Räikkönen a Vettel. Po dvaceti minutách se však objevují další časy a zlepšují se, do čela jde Vettel (1:34,733 min) následovaný Räikkönenem, který ztrácí 1,3 s.
To však netrvá dlouho, vedení se na chvíli ujímá Bottas, kterého zase překonává Vettel. Němec na měkké sadě zajel čas 1:34,441 min. Po půl hodině stála řadqa jezdců nezajela žádný čas, patří mezi ně například Albon, Gasly, Ricciardo či Leclerc.
Průběžné pořadí v polovině tréninku: Vettel, Verstappen, Bottas, Hamilton, Hülkenberg, Gasly, Sainz, Magnussen, Norris, Grosjean, Räikkönen, Stroll, Kvjat, Giovinazzi, Russel, Kubica, Pérez.
Verstappen jde do čela s časem 1:34,186 min. Mechanici Ferrari usilovně pracují na Leclercově voze. Řada vozů nyní na trati, Bottas přezul na nové měkké pneumatiky, zlepšuje se například Albon, který překonal Hamiltona a jde na čtvrté místo.
Zlepšuje se i Bottas, který zajel 1:33,904 min. Fin navíc nezajel zdaleka perfektní kolo, dá se tedy očekávat, že má Mercedes v zásobě víc?
Začínají kvalifikační kola. Jezci z čela pole jsou všichni na trati a nejrychlejšího času se ujímá Sebastian Vettal ( 1:33,523 min). Na druhé straně garáže Ferrari zatím prý stále zjišťují, co se pokazilo. Podle některých informací bude nutné měnit převodovku a zřejmě i motor či jeho části. Avšak zatím žádné potvrzení a není tak jisté, zda dojde na penalizaci.
Zlepšuje se Räikkönen a jde na páté místo, šlápl na to také Verstappen, který překonává Mercedes a na nejrychlejšího Vettela ztrácí 1,9 s. A to není vše, v dalším kole jde do čela s časem 1:33,305 min. Skvěle zajel také Norris, který jde na třetí místo. Zlepšil se i Hamilton či Albon.
"Máš čas na další kolo, jestli to potřebuješ," říká inženýr Bono Hamiltonovi. "To mi říkáš trošku pozdě. Vždycky potřebuji další kola," reaguje Hamilton. Ale na čele se již nic nemění, příprava na kvalifikace je u konce.
Nejméně kol zajel Leclerc (1) a nejvíce nejpomalejší Pérez (22), kterého čeká po penalizaci start z boxové uličky.
Mercedes údajně měsíce pracoval na řešení přehřívání pneumatik. Výkon v Rakousku však ukázal, že problém přetrvává.
Lando Norris potvrdil svůj impozantní vzestup a v Rakousku si připsal už třetí vítězství v sezóně 2025. Ačkoliv jeho triumf nepřišel jako překvapení, svým výkonem nekompromisně dokázal, že patří mezi absolutní špičku. Navíc poslal jasný vzkaz všem, kdo o jeho schopnostech pochybují.
Nové záběry mimo televizní přenos, kde Fernando Alonso vyjel z tratě poté, co Lewis Hamilton při předjíždění v Rakousku přišel „trochu pozdě“. Alonso se tak vyhnul kolizi při Hamiltonově riskantním manévru.
Toto Wolff vyzval italské fanoušky a média, aby dali Fredericu Vasseurovi čas a prostor na práci ve Ferrari. Reagoval tak na rostoucí spekulace o jeho budoucnosti v čele týmu.
Red Bull se i po povýšení Jukiho Cunody stále potýká s problémy na druhém místě, což vyvolává otázky, zda bude muset provést druhou změnu jezdce v tomto roce.
Fanoušci Franca Colapinta vyzvali FIA a Formuli 1, aby odsoudily nenávistné útoky vůči jezdci Alpine. Po incidentu s Oscarem Piastrim v Rakousku čelil Colapinto urážkám i výhrůžkám smrtí.
Tým Williams zažil v Rakousku těžký den, když oba jeho vozy nedokončily závod. Dvojité odstoupení podtrhlo pokračující technické i výkonnostní problémy, které stáj v letošní sezóně trápí.
Lando Norris stáhl náskok týmového kolegy Oscara Piastriho na pouhých 15 bodů. Tím dál potvrzuje svou formu a zajišťuje McLarenu napínavý interní boj o titul.
Ferrari skončilo na Velké ceně Rakouska s Charlesem Leclercem třetí a Lewisem Hamiltonem čtvrtý, přičemž Hamilton během závodu zpochybňoval týmovou strategii. Zástupce šéfa Ferrari Jerome d'Ambrosio však ujistil, že zvolený přístup byl optimální.
Šéf Red Bullu Christian Horner po Velké ceně Rakouska jen stroze komentoval výkon Yukiho Tsunody. Jeho zdrženlivé vyjádření naznačuje, že důvěra v japonského jezdce v týmu slábne.
Po nevydařené domácí Velké ceně Red Bullu Helmut Marko uvedl, že letošní titul s Maxem Verstappenem je velmi nepravděpodobný. Zůstává však otázkou, jak vážné problémy tým skutečně má.
Bernie Ecclestone, bývalý šéf Formule 1, se v Rakousku objevil při slavnostním ceremoniálu, kde předával Prezidentskou medaili vítězi závodu Landu Norrisovi. Tento čestný úkol mu byl svěřen na pozvání prezidenta FIA Mohammeda Ben Sulayema.