Mexický závodní víkend klepe na dveře. Soupeři favorizují Ferrari, jak vidí svoje šance samotná Scuderia?
Letošní sezona se pomalu blíží ke svému konci. Zbývají odjet poslední čtyři závody. Ten první z nich je na programu už tento víkend. Týmy a jezdci změří své síly v Mexiku, což je hned z několika důvodů dosti specifická Grand Prix, Tím asi nejhlavnějším je nadmořská výška, v níž se závod jezdí, ta je velmi vysoká, což klade na techniku značné nároky. Zejména pak na pohonné jednotky, které dostanou v takových podmínkách opravdu zabrat. Když k tomu připočteme fakt, že máme konec sezony a dané komponenty už nejsou z nejčerstvějších, může nás čekat skutečně nepředvídatelný závod.
Poslední dva mexické závody opanoval Red Bull s Maxem Verstappenem. Holanďan se však letos nevidí v roli favorita, podle něj má největší šanci na vítězství Ferrari. Italové disponují zřejmě nejvýkonnějším motorem, což by na dlouhých rovinkách tohoto okruhu mohla být značná výhoda.
„Závodíme zde s maximální úrovní přítlaku, ale protože je nadmořská výška tak vysoká, celkový přítlak je docela nízký. Myslím, že máme nejlepší maximální rychlost a o to menší přítlak, což nám může při takových podmínkách činit problémy v zatáčkách, protože auto může být nestabilní. Bude důležité přimět správně fungovat pneumatiky a mít z auta dobrý pocit. V minulosti tu byl velmi silný Red Bull, uvidíme, kam se letos dostaneme,“ říká Sebastian Vettel
„Okruh v Mexiku je zvláštní. Závodíme ve vysoké nadmořské výšce a všechny týmy se snaží do vozu dostat maximum přítlaku. Přilnavost je přitom opravdu nízká. Odjel jsem tu jeden závod, takže vše je pro mě stále nové. Přesto mám jízdu na této trati rád. Projíždíte blízko zdí, což se mi jako řidiči líbí. Když projíždíte stadionem je to skvělý pocit, protože můžete vidět všechny ty úžasné fanoušky, kteří vytvářejí skvělou atmosféru,“ přidal své postřehy Charles Leclerc.
Šéf stáje Mattia Binotto říká, že se jeho tým pokusí vyhrát. Důležité přitom bude správné nastavení vozu a ideální kompromis mezi maximální rychlostí a dostatečným přítlakem. Švýcar rovněž nezapomíná na specifika související s výraznou nadmořskou výškou. I díky tomu bude následující závodní víkend podle něj opravdovou výzvou.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.
James Vowles přiblížil okolnosti přezkoumání trestu Carlose Sainze a vysvětlil co celý proces obnáší a proč se zdržel.
Adrian Newey, nový technický partner Aston Martinu, v sezóně 2025 pravidelně sledoval McLaren MCL39, aby se poučil od konkurence. Přestože se soustředí na vývoj vozu AMR26 pro pravidla 2026, jeho zkušenosti a schopnost analyzovat data výrazně posilují tým i přípravu jezdců.
Nico Rosberg je přesvědčen, že George Russell využívá při vyjednávání stejné metody, které dříve uplatňoval Toto Wolff. Podle něj tak mladý Brit obrací šéfovy taktiky proti němu a ukazuje svou rostoucí sílu v týmu Mercedes.