Mexický závodní víkend klepe na dveře. Soupeři favorizují Ferrari, jak vidí svoje šance samotná Scuderia?
Letošní sezona se pomalu blíží ke svému konci. Zbývají odjet poslední čtyři závody. Ten první z nich je na programu už tento víkend. Týmy a jezdci změří své síly v Mexiku, což je hned z několika důvodů dosti specifická Grand Prix, Tím asi nejhlavnějším je nadmořská výška, v níž se závod jezdí, ta je velmi vysoká, což klade na techniku značné nároky. Zejména pak na pohonné jednotky, které dostanou v takových podmínkách opravdu zabrat. Když k tomu připočteme fakt, že máme konec sezony a dané komponenty už nejsou z nejčerstvějších, může nás čekat skutečně nepředvídatelný závod.
Poslední dva mexické závody opanoval Red Bull s Maxem Verstappenem. Holanďan se však letos nevidí v roli favorita, podle něj má největší šanci na vítězství Ferrari. Italové disponují zřejmě nejvýkonnějším motorem, což by na dlouhých rovinkách tohoto okruhu mohla být značná výhoda.
„Závodíme zde s maximální úrovní přítlaku, ale protože je nadmořská výška tak vysoká, celkový přítlak je docela nízký. Myslím, že máme nejlepší maximální rychlost a o to menší přítlak, což nám může při takových podmínkách činit problémy v zatáčkách, protože auto může být nestabilní. Bude důležité přimět správně fungovat pneumatiky a mít z auta dobrý pocit. V minulosti tu byl velmi silný Red Bull, uvidíme, kam se letos dostaneme,“ říká Sebastian Vettel
„Okruh v Mexiku je zvláštní. Závodíme ve vysoké nadmořské výšce a všechny týmy se snaží do vozu dostat maximum přítlaku. Přilnavost je přitom opravdu nízká. Odjel jsem tu jeden závod, takže vše je pro mě stále nové. Přesto mám jízdu na této trati rád. Projíždíte blízko zdí, což se mi jako řidiči líbí. Když projíždíte stadionem je to skvělý pocit, protože můžete vidět všechny ty úžasné fanoušky, kteří vytvářejí skvělou atmosféru,“ přidal své postřehy Charles Leclerc.
Šéf stáje Mattia Binotto říká, že se jeho tým pokusí vyhrát. Důležité přitom bude správné nastavení vozu a ideální kompromis mezi maximální rychlostí a dostatečným přítlakem. Švýcar rovněž nezapomíná na specifika související s výraznou nadmořskou výškou. I díky tomu bude následující závodní víkend podle něj opravdovou výzvou.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.