Na Japonsko se řítí silný tajfun Hagibis, který ovlivní počasí během závodního víkendu. Hlavní představitelé F1 jsou ve střehu, prioritou je bezpečnost lidí i pilotů.
Silná bouře by měla na okruh dorazit v pátek večer, spolu s ní se v sobotu očekává prudký vítr a silné deště. Podle místních meteorologů by měl být tajfun široký 200 km a vítr by mohl dosahovat rychlosti 230 km/h.
Představitelé F1 proto již spřádají náhradní plány, jak se vypořádat s třetím tréninkem a kvalifikací, jež by se měly jet v sobotu. FIA, FOM, organizátoři a Japonská automobilová federace v prohlášení uvádějí, že vyvinou "maximální úsilí, aby minimalizovali dopad na časový rozvrh F1."
Zároveň ale dodávají, že "bezpečnost fanoušků, závodníků a všech na okruhu v Suzuce zůstává prvořadou prioritou." Hrozí tak, že trénink bude zrušen a kvalifikace přeložena na neděli, jako tomu bylo například v Japonsku v roce 2004, byť měl být okruh kvůli tajfunu Ma-On podle tehdejšího pátečního rozhodnutí zcela uzavřen.
Před pěti lety se kvůli tajfunu Fanfon jela kvalifikace za silného deště a následující den na mokré trati havaroval Jules Bianchi. Utrpěl přitom vážná zranění, jimž později podlehl. V roce 2010 byla kvalifikace kvůli silnému dešti rovněž odsunuta.
"Je naprosto jasné, že sem tajfun dorazí. Není šance, abychom jezdili," prohlásil včera Charles Leclerc z Ferrari s odkazem na předpovědi meteorologů.
Zítřejší tréninky by se měly odjet ještě za sucha, ale sobotu se očekává totální "slejvák," a pro neděli předpověď také není moc příznivá - pršet by mělo až do pondělí. Třetí trénink je plánován na 5. hodinu ranní, kvalifikace by měla teoreticky začínat v 8:00 hod (našeho času). Vývoj víkendu, během kterého si může Mercedes zajistit konstruktérský titul, budeme pozorně sledovat.
Thursday pitstop practice. 💪#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/kJsJLkCjjo
— McLaren (@McLarenF1) October 10, 2019
Lewis Hamilton se zaměřuje na zlepšení svého výkonu v závěru sezóny a hledá způsoby, jak z vozu Ferrari dostat co nejvíce.
Max Verstappen po vítězství v Austinu promluvil o svém návratu navrhlo, kterému málokdo věřil.
Jenson Button otevřeně hovoří o psychickém nastavení obou pilotů McLarenu a rozebírá, kdo má momentálně navrch v souboji o formu do konce sezony.
Šéf Ferrari John Elkann vydal prohlášení na podporu Freda Vasseura v reakci na nedávné spekulace ohledně vedení týmu.
I přes náročný víkend ve Spojených státech odjíždí šéf McLarenu Andrea Stella z Austinu optimistický.
Red Bull byl potrestán za porušení pravidel v souvislosti s neobvyklou situací kolem startovního roštu Landa Norrise.
Lewis Hamilton po závodě Velké ceny USA přiznal, že si není jistý, co se během závěru stalo. Závěrečné chvíle podle něj vyžadovaly maximální soustředění, aby udržel vůz na trati a zajistil bodované umístění.
Max Verstappen předvedl ve Spojených státech naprosto suverénní výkon a výrazně tím stáhl ztrátu v boji o titul, na čelo šampionátu mu nyní chybí už jen 40 bodů.
Sobotní sprint Velké ceny USA na okruhu Circuit of the Americas přinesl napínavý start, během něhož oba vozy McLarenu čelily komplikacím. K situaci se vyjádřil i poradce Red Bullu Helmut Marko.
Oscar Piastri má v Austinu pomalejší tempo než jeho týmový kolega Lando Norris. Podle šéfa McLarenu Andrea Stelly je za tím kombinace několika faktorů.
Lewis Hamilton měl během sprintu Velké ceny USA v první zatáčce velmi napjatý moment, kdy se musel rychle vyhnout nebezpečné situaci. Halo v této situaci znovu sehrálo svoji roli.
Lando Norris upozornil, že McLaren před Velkou cenou USA čelí výzvám. I přes slibnou startovní pozici za Maxem Verstappenem zůstává tým v napjaté nejistotě.