Na Japonsko se řítí silný tajfun Hagibis, který ovlivní počasí během závodního víkendu. Hlavní představitelé F1 jsou ve střehu, prioritou je bezpečnost lidí i pilotů.
Silná bouře by měla na okruh dorazit v pátek večer, spolu s ní se v sobotu očekává prudký vítr a silné deště. Podle místních meteorologů by měl být tajfun široký 200 km a vítr by mohl dosahovat rychlosti 230 km/h.
Představitelé F1 proto již spřádají náhradní plány, jak se vypořádat s třetím tréninkem a kvalifikací, jež by se měly jet v sobotu. FIA, FOM, organizátoři a Japonská automobilová federace v prohlášení uvádějí, že vyvinou "maximální úsilí, aby minimalizovali dopad na časový rozvrh F1."
Zároveň ale dodávají, že "bezpečnost fanoušků, závodníků a všech na okruhu v Suzuce zůstává prvořadou prioritou." Hrozí tak, že trénink bude zrušen a kvalifikace přeložena na neděli, jako tomu bylo například v Japonsku v roce 2004, byť měl být okruh kvůli tajfunu Ma-On podle tehdejšího pátečního rozhodnutí zcela uzavřen.
Před pěti lety se kvůli tajfunu Fanfon jela kvalifikace za silného deště a následující den na mokré trati havaroval Jules Bianchi. Utrpěl přitom vážná zranění, jimž později podlehl. V roce 2010 byla kvalifikace kvůli silnému dešti rovněž odsunuta.
"Je naprosto jasné, že sem tajfun dorazí. Není šance, abychom jezdili," prohlásil včera Charles Leclerc z Ferrari s odkazem na předpovědi meteorologů.
Zítřejší tréninky by se měly odjet ještě za sucha, ale sobotu se očekává totální "slejvák," a pro neděli předpověď také není moc příznivá - pršet by mělo až do pondělí. Třetí trénink je plánován na 5. hodinu ranní, kvalifikace by měla teoreticky začínat v 8:00 hod (našeho času). Vývoj víkendu, během kterého si může Mercedes zajistit konstruktérský titul, budeme pozorně sledovat.
Thursday pitstop practice. 💪#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/kJsJLkCjjo
— McLaren (@McLarenF1) October 10, 2019Red Bull vstupuje do nové éry po nečekaném odvolání Christiana Hornera, který stál v čele týmu od jeho začátků ve Formuli 1. Jeho nástupcem se stal Laurent Mekies, který do nové role nastoupil už pouhých 24 hodin po oznámení změny a nyní ho čeká spousta úkolů.
Po několika těsných soubojích na trati mezi Piastrim a Norrisem se znovu otevírá otázka vnitrotýmové dynamiky v McLarenu. Vzhledem ke konkurenceschopnosti obou jezdců se podobná situace může v budoucnu opakovat.
Překvapivé odvolání Christiana Hornera z Red Bullu může souviset se změnami ve vlastnické struktuře mateřské společnosti. V zákulisí se spekuluje, že právě nové mocenské rozložení mezi rakouskou a thajskou stranou mohlo být rozhodující ranou pro dlouholetého šéfa týmu.
Dr. Helmut Marko zavzpomínal na více než dvacet let trvající spolupráci s Christianem Hornerem, se kterým společně vybudovali z Red Bullu špičkový tým Formule 1. Jejich odlišné přístupy se často doplňovaly a stály za klíčovými rozhodnutími, která Red Bull dovedla k vrcholu.
Christian Horner sehrál klíčovou roli při uzavření dohody s Hondou, která Red Bull vrátila na špičku F1. Právě toto partnerství odstartovalo novou éru dominance týmu.
Günther Steiner vyjádřil překvapení nad nečekaným odchodem Christiana Hornera z čela Red Bullu a označil ho za výrazný otřes pro tým. Podle něj bude těžké nahradit lídra, který byl symbolem stability.
Bývalý jezdec F1 Jolyon Palmer označil penalizaci Oscara Piastriho po Velké ceně Velké Británie za „extrémní, mírně řečeno“. Trest vyvolal mezi odborníky a fanoušky kontroverzi.
James Vowles poskytl nejnovější zprávy o své manželce Rachel Rolph a jejich novorozeném miminku. Ve veřejném prohlášení vyjádřil radost a vděčnost za zdraví celé rodiny a podělil se o první dojmy z otcovství.
Andrea Kimi Antonelli začal svou kariéru ve Formuli 1 slibně, ale nyní čelí obtížím. Mercedes věří, že mu pomůže tyto problémy překonat a vrátit se zpět na vítěznou cestu.
McLaren suverénně vede šampionát konstruktérů a Lando Norris si je vědom, jaké štěstí má s monopostem MCL39. Tento vůz mu dává potřebnou rychlost a jistotu k tomu, aby tým mohl bojovat o titul.
Christian Horner nezůstal jediný, kdo opustil Red Bull, společnost s ním opustili i dva další členové vrcholového managementu. Tým tak čelí největšímu otřesu ve vedení od svého vstupu do Formule 1.
Martin Brundle se domnívá, že problémy Red Bullu začaly po odchodu Christiana Hornera, který byl klíčovým stabilizačním prvkem týmu. Podle něj tým od té doby postrádá vedení a soudržnost, což se odráží i na trati.