Na Japonsko se řítí silný tajfun Hagibis, který ovlivní počasí během závodního víkendu. Hlavní představitelé F1 jsou ve střehu, prioritou je bezpečnost lidí i pilotů.
Silná bouře by měla na okruh dorazit v pátek večer, spolu s ní se v sobotu očekává prudký vítr a silné deště. Podle místních meteorologů by měl být tajfun široký 200 km a vítr by mohl dosahovat rychlosti 230 km/h.
Představitelé F1 proto již spřádají náhradní plány, jak se vypořádat s třetím tréninkem a kvalifikací, jež by se měly jet v sobotu. FIA, FOM, organizátoři a Japonská automobilová federace v prohlášení uvádějí, že vyvinou "maximální úsilí, aby minimalizovali dopad na časový rozvrh F1."
Zároveň ale dodávají, že "bezpečnost fanoušků, závodníků a všech na okruhu v Suzuce zůstává prvořadou prioritou." Hrozí tak, že trénink bude zrušen a kvalifikace přeložena na neděli, jako tomu bylo například v Japonsku v roce 2004, byť měl být okruh kvůli tajfunu Ma-On podle tehdejšího pátečního rozhodnutí zcela uzavřen.
Před pěti lety se kvůli tajfunu Fanfon jela kvalifikace za silného deště a následující den na mokré trati havaroval Jules Bianchi. Utrpěl přitom vážná zranění, jimž později podlehl. V roce 2010 byla kvalifikace kvůli silnému dešti rovněž odsunuta.
"Je naprosto jasné, že sem tajfun dorazí. Není šance, abychom jezdili," prohlásil včera Charles Leclerc z Ferrari s odkazem na předpovědi meteorologů.
Zítřejší tréninky by se měly odjet ještě za sucha, ale sobotu se očekává totální "slejvák," a pro neděli předpověď také není moc příznivá - pršet by mělo až do pondělí. Třetí trénink je plánován na 5. hodinu ranní, kvalifikace by měla teoreticky začínat v 8:00 hod (našeho času). Vývoj víkendu, během kterého si může Mercedes zajistit konstruktérský titul, budeme pozorně sledovat.
Thursday pitstop practice. 💪#JapaneseGP 🇯🇵 pic.twitter.com/kJsJLkCjjo
— McLaren (@McLarenF1) October 10, 2019
Pneumatiky Pirelli pro Formuli 1 budou příští rok vypadat trochu jinak. Změny se týkají hlavně designu a připravují týmům nové možnosti strategie.
Po sezóně plné kritiky si Sergio Pérez na konci roku 2025 může oddechnout. Statistiky ukázaly, že jeho výkony byly v porovnání s nástupci výrazně lepší, což potvrzuje jeho schopnosti a přínos týmu.
Lando Norris po zisku svého premiérového titulu ve Formuli 1 v Abú Zabí promluvil s nebývalou upřímností a otevřeností o emocích a okolnostech, které jeho cestu na vrchol provázely.
Helmut Marko po dvaceti letech končí ve své poradní roli u týmů Red Bull. Jeho odchod zasahuje i okruh lidí kolem Maxe Verstappena, který ho dříve označil za „druhého otce“.
Carlos Sainz po závodě vyzdvihl úspěch svého bývalého parťáka Landa Norrise a ocenil nejen jeho rychlost, ale i cestu, kterou si k prvnímu titulu mistra světa vyšlapal.
Odcházející jezdec Red Bullu Yuki Tsunoda obdržel jeden trestný bod na svou superlicenci za incident během závodu v Abú Zabí, potvrdila FIA.
Lewis Hamilton plánuje po náročné sezoně F1 2025 během zimní přestávky úplně vypnout a odpočinout si od závodění i mediálních povinností.
Poté, co Lando Norris získal titul mistra světa F1 pro rok 2025, Oscar Piastri uvedl, že nečeká žádnou změnu v jejich vzájemné dynamice. Podle něj zůstane vztah mezi jezdci McLarenu stejný jako dosud.
Max Verstappen vyhrál závod v Abú Zabí, ale největší triumf víkendu patřil Landu Norrisovi. Britský jezdec se totiž stal novým mistrem světa a vstoupil do elitního klubu šampionů F1.
Max Verstappen potvrdil své kvality i v samotném závěru sezóny. Na okruhu Yas Marina získal už osmou pole position roku 2025 a vstoupí tak do rozhodující Velké ceny Abú Zabí z nejlepší možné startovní pozice.
Max Verstappen si v Abú Zabí zajistil další pole position a do posledního závodu sezony vyrazí z ideální startovní pozice. Pilot startující z pole zde vyhrál už deset let v řadě, což jeho šance na triumf výrazně posiluje.
Roman Staněk získal v Abú Zabí svou druhou pole position letošní sezony a v nedělním závodě může zaútočit na další vítězství.