Ač se Mercedes již nechce moc věnovat současnému vozu, pro příští závod v Japonsku potvrdil vylepšení, která by mu měla pomoci stáhnout momentální náskok Ferrari. Uvědomuje si, že se bude muset podívat na svou pohonnou jednotku, která už nepatří mezi nejsilnější.
Stříbrné šípy sice poslední závod v Rusku vyhráli, po letní přestávce se ale jedná o jejich první vítězství ve čtyřech velkých cenách - předchozí tři ovládlo Ferrari. A také minulý víkend bylo rychlejší, jenže Sebastiana Vettela zradila technika a výjezd safety-caru nahrál šťastně do karet Mercedesu.
Lewis Hamilton si pohodlně kráčí za šestým titulem a týmy již svou pozornost upínají spíše k monopostům pro příští rok, německý tým nicméně ještě pár vylepšení připraví.
Jeho ředitel Toto Wolff na otázku, zda budou mít v Suzuce nějaké nové díly, odpověděl: "Ano, nyní na nich pracujeme. Snažíme se přidělit zdroje na jedné straně pokračujícímu boji v této sezóně, a na druhé přípravě na tu příští."
Podle něj ale nepůjde o tak velké vylepšení, jaké přivezlo Ferrari do Singapuru, kde nečekaně vyhráli na městském okruhu vyžadujícím vysoký přítlak: "Ne, hovoříme o drobným vylepšeních. Můžete očekávat, že budeme pokračovat v pokrocích, ale budou už pomalejší než v létě."
Mercedes na Ferrari ztrácí, musí zapracovat na motoruPříští rok se Mercedes bude muset pořádně podívat i na pohonnou jednotku, kterou má momentálně slabší než Ferrari. Podle Wolffa se z F1 znovu stává formulí motorů.
"Je to zvláštní, protože dělat v rámci vyspělých pravidel tak velké pokroky je rozhodně neobvyklé. Znovu se z toho tedy stává formule motorů, ano. Musíme poznat, jak zvýšit výkonnost našeho motoru a zároveň najít ten správný poměr výkonu k odporu a porozumět pneumatikám. Jde o kombinaci těchto věcí," popisuje šéf Mercedesu.
"Pokud jde o spalovací motor a každoroční zisky v teplotní efektivitě, určitě nehovoříme o několika procentech, mluvíme o něčem, co se vleze do jednoho procenta, co můžete fyzicky dostat z každoročního vývoje. A za dost vyspělých pravidel, jaká máme nyní, to je zřejmě ještě nižší. Proto musíte být chytří a inovativní v ostatních věcech motoru, zatímco jste odvážní po všech stránkách pravidel," dodává Wolff.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.