Ač se Mercedes již nechce moc věnovat současnému vozu, pro příští závod v Japonsku potvrdil vylepšení, která by mu měla pomoci stáhnout momentální náskok Ferrari. Uvědomuje si, že se bude muset podívat na svou pohonnou jednotku, která už nepatří mezi nejsilnější.
Stříbrné šípy sice poslední závod v Rusku vyhráli, po letní přestávce se ale jedná o jejich první vítězství ve čtyřech velkých cenách - předchozí tři ovládlo Ferrari. A také minulý víkend bylo rychlejší, jenže Sebastiana Vettela zradila technika a výjezd safety-caru nahrál šťastně do karet Mercedesu.
Lewis Hamilton si pohodlně kráčí za šestým titulem a týmy již svou pozornost upínají spíše k monopostům pro příští rok, německý tým nicméně ještě pár vylepšení připraví.
Jeho ředitel Toto Wolff na otázku, zda budou mít v Suzuce nějaké nové díly, odpověděl: "Ano, nyní na nich pracujeme. Snažíme se přidělit zdroje na jedné straně pokračujícímu boji v této sezóně, a na druhé přípravě na tu příští."
Podle něj ale nepůjde o tak velké vylepšení, jaké přivezlo Ferrari do Singapuru, kde nečekaně vyhráli na městském okruhu vyžadujícím vysoký přítlak: "Ne, hovoříme o drobným vylepšeních. Můžete očekávat, že budeme pokračovat v pokrocích, ale budou už pomalejší než v létě."
Mercedes na Ferrari ztrácí, musí zapracovat na motoruPříští rok se Mercedes bude muset pořádně podívat i na pohonnou jednotku, kterou má momentálně slabší než Ferrari. Podle Wolffa se z F1 znovu stává formulí motorů.
"Je to zvláštní, protože dělat v rámci vyspělých pravidel tak velké pokroky je rozhodně neobvyklé. Znovu se z toho tedy stává formule motorů, ano. Musíme poznat, jak zvýšit výkonnost našeho motoru a zároveň najít ten správný poměr výkonu k odporu a porozumět pneumatikám. Jde o kombinaci těchto věcí," popisuje šéf Mercedesu.
"Pokud jde o spalovací motor a každoroční zisky v teplotní efektivitě, určitě nehovoříme o několika procentech, mluvíme o něčem, co se vleze do jednoho procenta, co můžete fyzicky dostat z každoročního vývoje. A za dost vyspělých pravidel, jaká máme nyní, to je zřejmě ještě nižší. Proto musíte být chytří a inovativní v ostatních věcech motoru, zatímco jste odvážní po všech stránkách pravidel," dodává Wolff.
Velká cena Austrálie 2025 v předpovědi déšť, což by mohlo výrazně ovlivnit začátek sezóny Formule 1. Po víkendových suchých podmínkách mohou mít jezdci jako Lewis Hamilton a Max Verstappen z náhlé změny počasí výhodu, kterou by mohli využít ve svůj prospěch.
Williams ukázal svou sílu... Albon a Sainz zazářili v kvalifikaci a potvrdili, že tým vsadil na správnou jezdeckou dvojici.
McLaren ovládl úvodní kvalifikaci sezóny 2025, když Lando Norris získal pole position těsně před svým týmovým kolegou Oscarem Piastrim. Britský jezdec zajel čas 1'15"096 a v dramatickém finále porazil domácího favorita o pouhých 84 tisícin sekundy.
Júki Cunoda si po skvělém kvalifikačním výkonu našel chvíli, aby poděkoval muži, který mu pomohl k jednomu z nejlepších výsledků v kariéře – Landu Norrisovi, jenž si zajistil pole position.
Lewis Hamilton zatím nejel s Ferrari na mokré trati, což by mu v případě deště mohlo zkomplikovat závod v Austrálii. Sedminásobný šampion se bude muset rychle adaptovat a najít správné nastavení pro náročné podmínky.
Lando Norris získal pole position na Velkou cenu Austrálie 2025, přičemž Oscar Piastri skončil těsně druhý a Max Verstappen obsadil třetí místo. Všichni tři jezdci se připravují na nevyzpytatelný závod, který bude ovlivněn možným deštěm a novými výzvami.
Úvodní kvalifikace sezóny 2025 v Albert Parku skončila neúspěchem pro nováčky Kimiho Antonelliho a Liama Lawsona, kteří vypadli už v první části. V závěru kvalifikace si pole position zajistil Lando Norris, který porazil týmového kolegu Oscara Piastriho o 0,084 sekundy, přičemž Max Verstappen dokončil kvalifikaci na třetím místě.
Lewis Hamilton se připravuje na svůj premiérový závod za Ferrari během Velké ceny Austrálie, kde se chystá ukázat, že jeho přechod k italské stáji přinese výrazný pokrok v jeho kariéře, po náročném roce 2024 s Mercedesem.
Oscar Piastri před domácím publikem zazářil a ovládl dramatický třetí trénink v Melbourne, kde se první tři jezdci vměstnali do rozdílu pouhých osm setin sekundy.
Red Bull plánuje požádat Mezinárodní automobilovou federaci (FIA) o výjimku, která by umožnila jednomu z jejich jezdců, jenž ještě nedosáhl věku 18 let, získat superlicenci a účastnit se závodů Formule 1.
Lewis Hamilton po druhém tréninku na Velké ceně Austrálie překvapil fanoušky, když prozradil svou předpověď ohledně pole position.
Generální ředitel F1 Stefano Domenicali zamíří po úvodní Velké ceně Austrálie do Thajska, aby jednal s organizátory, kteří doufají, že se jim podaří uspořádat závod v ulicích hlavního města Bangkoku.