Ač se Mercedes již nechce moc věnovat současnému vozu, pro příští závod v Japonsku potvrdil vylepšení, která by mu měla pomoci stáhnout momentální náskok Ferrari. Uvědomuje si, že se bude muset podívat na svou pohonnou jednotku, která už nepatří mezi nejsilnější.
Stříbrné šípy sice poslední závod v Rusku vyhráli, po letní přestávce se ale jedná o jejich první vítězství ve čtyřech velkých cenách - předchozí tři ovládlo Ferrari. A také minulý víkend bylo rychlejší, jenže Sebastiana Vettela zradila technika a výjezd safety-caru nahrál šťastně do karet Mercedesu.
Lewis Hamilton si pohodlně kráčí za šestým titulem a týmy již svou pozornost upínají spíše k monopostům pro příští rok, německý tým nicméně ještě pár vylepšení připraví.
Jeho ředitel Toto Wolff na otázku, zda budou mít v Suzuce nějaké nové díly, odpověděl: "Ano, nyní na nich pracujeme. Snažíme se přidělit zdroje na jedné straně pokračujícímu boji v této sezóně, a na druhé přípravě na tu příští."
Podle něj ale nepůjde o tak velké vylepšení, jaké přivezlo Ferrari do Singapuru, kde nečekaně vyhráli na městském okruhu vyžadujícím vysoký přítlak: "Ne, hovoříme o drobným vylepšeních. Můžete očekávat, že budeme pokračovat v pokrocích, ale budou už pomalejší než v létě."
Mercedes na Ferrari ztrácí, musí zapracovat na motoruPříští rok se Mercedes bude muset pořádně podívat i na pohonnou jednotku, kterou má momentálně slabší než Ferrari. Podle Wolffa se z F1 znovu stává formulí motorů.
"Je to zvláštní, protože dělat v rámci vyspělých pravidel tak velké pokroky je rozhodně neobvyklé. Znovu se z toho tedy stává formule motorů, ano. Musíme poznat, jak zvýšit výkonnost našeho motoru a zároveň najít ten správný poměr výkonu k odporu a porozumět pneumatikám. Jde o kombinaci těchto věcí," popisuje šéf Mercedesu.
"Pokud jde o spalovací motor a každoroční zisky v teplotní efektivitě, určitě nehovoříme o několika procentech, mluvíme o něčem, co se vleze do jednoho procenta, co můžete fyzicky dostat z každoročního vývoje. A za dost vyspělých pravidel, jaká máme nyní, to je zřejmě ještě nižší. Proto musíte být chytří a inovativní v ostatních věcech motoru, zatímco jste odvážní po všech stránkách pravidel," dodává Wolff.
Současný prezident FIA Mohammed Ben Sulayem se ocitl v unikátní pozici před prosincovými volbami, když byl potvrzen jako jediný způsobilý kandidát. Jeho další kroky ve vedení motorsportu a plánované iniciativy nyní přitahují pozornost odborné i fanouškovské veřejnosti.
Lewis Hamilton vyjádřil nadšení nad postupem britského nováčka Olivera Bearmana, který debutuje ve Formuli 1 pod záštitou Ferrari.
Lando Norris promluvil o tom, jak se během své klíčové sezony ve Formuli 1 učí zvládat tlak i neustálou pozornost veřejnosti.
Güenther Steiner se ostře vyjádřil k veřejným komentářům prezidenta Ferrari Johna Elkanna ohledně jezdců týmu.
Yuki Tsunoda si z Interlagosu odnesl tvrdou lekci poté, co jeho kolize s Lansem Strollem vedla k dvěma desetisekundovým trestům.
Sezona 2025 vstupuje do finále a napětí v McLarenu nikdy nebylo vyšší. Oscar Piastri prochází obtížným obdobím a musí se pokusit zvrátit vývoj proti svému týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Lando Norris vede před Oscarem Piastrim o 24 bodů, ale Andrea Stella odmítá řeči o tom, že by měl titul jistý. Podle něj jsou podobné úvahy jen akademické a nic nemění na pokračujícím boji o prvenství.
Šéf týmu Audi ve Formuli 1 Mattia Binotto naznačil, že jeho jezdci si pomalu zvykají na nové podmínky pro sezonu 2026 a začínají je objevovat z nové perspektivy.
Helmut Marko připustil, že tým čelí výzvám, které mohou ovlivnit šance Maxe Verstappena v závěru sezony. Podle něj se některé problémy začaly objevovat po závodě v Imole.
Člen týmu Racing Bulls byl během Velké ceny Brazílie zachycen, jak povzbuzuje fanoušky k bučení na Landa Norrise.
Cadillac se tento týden konečně představuje na závodní dráze, když Sergio Pérez usedá do dva roky starého Ferrari na okruhu v Imole.
Audi odhalilo koncept R26, který naznačuje podobu jejich vozu pro vstup do Formule 1 v roce 2026. Značka zároveň stanovila pětiletý cíl.