Ač se Mercedes již nechce moc věnovat současnému vozu, pro příští závod v Japonsku potvrdil vylepšení, která by mu měla pomoci stáhnout momentální náskok Ferrari. Uvědomuje si, že se bude muset podívat na svou pohonnou jednotku, která už nepatří mezi nejsilnější.
Stříbrné šípy sice poslední závod v Rusku vyhráli, po letní přestávce se ale jedná o jejich první vítězství ve čtyřech velkých cenách - předchozí tři ovládlo Ferrari. A také minulý víkend bylo rychlejší, jenže Sebastiana Vettela zradila technika a výjezd safety-caru nahrál šťastně do karet Mercedesu.
Lewis Hamilton si pohodlně kráčí za šestým titulem a týmy již svou pozornost upínají spíše k monopostům pro příští rok, německý tým nicméně ještě pár vylepšení připraví.
Jeho ředitel Toto Wolff na otázku, zda budou mít v Suzuce nějaké nové díly, odpověděl: "Ano, nyní na nich pracujeme. Snažíme se přidělit zdroje na jedné straně pokračujícímu boji v této sezóně, a na druhé přípravě na tu příští."
Podle něj ale nepůjde o tak velké vylepšení, jaké přivezlo Ferrari do Singapuru, kde nečekaně vyhráli na městském okruhu vyžadujícím vysoký přítlak: "Ne, hovoříme o drobným vylepšeních. Můžete očekávat, že budeme pokračovat v pokrocích, ale budou už pomalejší než v létě."
Mercedes na Ferrari ztrácí, musí zapracovat na motoruPříští rok se Mercedes bude muset pořádně podívat i na pohonnou jednotku, kterou má momentálně slabší než Ferrari. Podle Wolffa se z F1 znovu stává formulí motorů.
"Je to zvláštní, protože dělat v rámci vyspělých pravidel tak velké pokroky je rozhodně neobvyklé. Znovu se z toho tedy stává formule motorů, ano. Musíme poznat, jak zvýšit výkonnost našeho motoru a zároveň najít ten správný poměr výkonu k odporu a porozumět pneumatikám. Jde o kombinaci těchto věcí," popisuje šéf Mercedesu.
"Pokud jde o spalovací motor a každoroční zisky v teplotní efektivitě, určitě nehovoříme o několika procentech, mluvíme o něčem, co se vleze do jednoho procenta, co můžete fyzicky dostat z každoročního vývoje. A za dost vyspělých pravidel, jaká máme nyní, to je zřejmě ještě nižší. Proto musíte být chytří a inovativní v ostatních věcech motoru, zatímco jste odvážní po všech stránkách pravidel," dodává Wolff.
Yuki Tsunoda zatím nedokázal naplnit očekávání po přesunu do Red Bullu, což vyvolává pochybnosti o jeho budoucnosti ve Formuli 1. Jeho výkonnost zaostává a tlak na japonského jezdce stále roste.
Zak Brown znovu rozdmýchal spekulace o budoucnosti Maxe Verstappena a jeho možném odchodu z Red Bullu. Šéf McLarenu naznačil, že přestup k Mercedesu není mimo hru, čímž opět rozvířil dění v paddocku.
Oliver Bearman otevřeně promluvil o finančních obětech, které jeho rodina podstoupila, aby mu umožnila nastartovat závodní kariéru. Zároveň sdílel, jaký zlomový moment mu přinesl klíčovou příležitost a jak se musel psychicky připravit na náročnou debutovou sezónu ve Formuli 1 s týmem Haas.
Adrian Newey od svého příchodu do Aston Martinu před sezonou 2025 nezná odpočinek a pracuje naplno. Jeho cílem je co nejrychleji posunout tým mezi špičku formule 1.
Ferrari údajně připravuje vylepšení posilovače řízení u svého vozu SF-25 na nadcházející Velkou cenu Maďarska. Tato změna by mohla zlepšit ovladatelnost a výkon týmu na technickém okruhu.
Valtteri Bottas prozradil, že během povinné vojenské služby ve Finsku absolvoval výcvik ostřelovače, který mu pomohl lépe zvládat tlak i soustředění. Klid a přesnost z armády dnes využívá i v kokpitu formule.
Situace uvnitř Red Bullu se dál komplikuje. Ralf Schumacher je přesvědčen, že pokud se tým rychle nestabilizuje, Max Verstappen z něj odejde.
Yuki Tsunoda si při návštěvě italského jezera Como vybral slabší chvilku. Jeho mobilní telefon zmizel neznámo kam. Mladý japonský jezdec však situaci bere s nadhledem a místo paniky se obrátil na své fanoušky s prosbou o pomoc při hledání.
Známý komentátor F1 Martin Brundle rozebral rozhodnutí Christiana Hornera a poukázal na moment, který považuje za zásadní pochybení v řízení týmu Red Bull.
Jules Bianchi, kterému bylo tehdy jen 25 let, podlehl osudovým zraněním z nehody v Suzuce. Jeho smrt otřásla světem Formule 1 a přiměla k zásadním změnám v bezpečnosti.
Charles Leclerc si při desátém výročí úmrtí Julese Bianchiho připomněl jeho vliv na svou kariéru i osobní život. Byl pro něj nejen kmotrem a přítelem, ale také inspirací, která ho provází dodnes.
Sebastian Vettel je mimo Formuli 1 už tři sezóny a kolem jeho návratu dlouho panovaly spekulace. Nyní učinil konečné rozhodnutí ohledně možného comebacku.