Mercedes chystá pro Japonsko vylepšení vozu W10, před rokem 2020 musí zapracovat na motoru

Lewis Hamilton ve Velké ceně Ruska 2019, kterou nakonec vyhrál
Lewis Hamilton ve Velké ceně Ruska 2019, kterou nakonec vyhrál, foto: Mercedes AMG F1 Team
Petr Hlawiczka 1. října 2019 06:30
Sdílej:

Ač se Mercedes již nechce moc věnovat současnému vozu, pro příští závod v Japonsku potvrdil vylepšení, která by mu měla pomoci stáhnout momentální náskok Ferrari. Uvědomuje si, že se bude muset podívat na svou pohonnou jednotku, která už nepatří mezi nejsilnější.

Stříbrné šípy sice poslední závod v Rusku vyhráli, po letní přestávce se ale jedná o jejich první vítězství ve čtyřech velkých cenách - předchozí tři ovládlo Ferrari. A také minulý víkend bylo rychlejší, jenže Sebastiana Vettela zradila technika a výjezd safety-caru nahrál šťastně do karet Mercedesu.

Lewis Hamilton si pohodlně kráčí za šestým titulem a týmy již svou pozornost upínají spíše k monopostům pro příští rok, německý tým nicméně ještě pár vylepšení připraví.

Jeho ředitel Toto Wolff na otázku, zda budou mít v Suzuce nějaké nové díly, odpověděl: "Ano, nyní na nich pracujeme. Snažíme se přidělit zdroje na jedné straně pokračujícímu boji v této sezóně, a na druhé přípravě na tu příští."

Podle něj ale nepůjde o tak velké vylepšení, jaké přivezlo Ferrari do Singapuru, kde nečekaně vyhráli na městském okruhu vyžadujícím vysoký přítlak: "Ne, hovoříme o drobným vylepšeních. Můžete očekávat, že budeme pokračovat v pokrocích, ale budou už pomalejší než v létě."

Mercedes na Ferrari ztrácí, musí zapracovat na motoruPříští rok se Mercedes bude muset pořádně podívat i na pohonnou jednotku, kterou má momentálně slabší než Ferrari. Podle Wolffa se z F1 znovu stává formulí motorů.

"Je to zvláštní, protože dělat v rámci vyspělých pravidel tak velké pokroky je rozhodně neobvyklé. Znovu se z toho tedy stává formule motorů, ano. Musíme poznat, jak zvýšit výkonnost našeho motoru a zároveň najít ten správný poměr výkonu k odporu a porozumět pneumatikám. Jde o kombinaci těchto věcí," popisuje šéf Mercedesu.

"Pokud jde o spalovací motor a každoroční zisky v teplotní efektivitě, určitě nehovoříme o několika procentech, mluvíme o něčem, co se vleze do jednoho procenta, co můžete fyzicky dostat z každoročního vývoje. A za dost vyspělých pravidel, jaká máme nyní, to je zřejmě ještě nižší. Proto musíte být chytří a inovativní v ostatních věcech motoru, zatímco jste odvážní po všech stránkách pravidel," dodává Wolff.

Stalo se
Novinky
Valtteri Bottas

Valtteri Bottas nabízí svou pomoc Red Bullu: Místo toho dostává studenou sprchu

Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.

Novinky
Lewis Hamilton v Barceloně.

Lewis Hamilton u premiéra: Školství potřebuje reformu

Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.

Novinky
Max Verstappen v Barceloně

„Rozpoutalo se peklo.“ Helmut Marko se rozmluvil, jak se Max Verstappen zhroutil

Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.

Novinky
James Vowles

Vowlesova slova o omluvě Totu Wolffovi: Rivalita versus respekt

James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.