Pilot Williamsu Robert Kubica potřebuje větší konzistenci, aby během velkých cen dosahoval vyšší výkonnosti po náročné první polovině sezóny a mohl porážet svého týmového kolegu. V hodnocení posledního většího pokroku týmu se drží při zemi.
Polák se do F1 letos vrátil po 9leté přestávce a ve většině závodů zaostával za svým mnohem mladším týmovým kolegou Georgem Russelllem - dojet před ním se mu podařilo jen ve dvou ze 12 případů (ve Francii a v Německu), v kvalifikaci jej neporazil ani jednou. K lepším výkonům by potřeboval zejména o konzistentnější auto.
"Je to složité. Celkově existuje několik věcí, které musíme vyřešit, kromě výkonnosti auta. Myslím, že a je napravíme nebo budeme mít lepší konzistenci, pak to bude mnohem snazší. Snad se nám to ve druhé části roku podaří a budeme budeme každý víkend dosahovat konzistentních výkonů, což by pak bylo mnohem jednodušší," říká Kubica.
"Jakmile máte konzistentní auto, tak to bude pro jezdce také mnohem snazší být konzistentní a pracovat na drobných detailech, což je nakonec to, na čem ve Formuli 1 záleží," pokračuje pilot Williamsu, jemuž se v deštivém závodu v Německu podařilo po chybě týmového kolegy dosáhnout na bod.
Russell se v poté v Maďarsku povedlo předvést výbornou výkonnost a v kvalifikaci dosáhnout letošního nejlepšího týmového výsledku, když kromě Kubici porazil Lanceho Strolla a Sergia Péreze s Racing Pointem a také Daniela Ricciarda s Renaultem.
Dosáhl s novými díly Williams konečně velkého pokroku? "Na to si musíme počkat, uvidíme. George ve voze podal mnohem lepší výkonnost, auto ale bylo stejné jako na Hockenheimu, a tam to na náš velký pokrok moc nevypadalo," odpovídá Kubica, jenž na Hungaroringu na svého týmového kolegu ztratil 1,3 sekundy - techniku přitom měli stejnou.
"Když to řeknu jinak - udělali jsme pokrok, ale ostatní také, proto je ztráta stále velká. Podařilo se mu kvalifikovat se před několika vozy a byl mnohem blíže středu pole. Doufáme, že v tomto trendu budeme pokračovat, i když to bude vyžadovat spoustu práce. Po přestávce přijdou zcela jiné okruhy, budeme si tedy muset počkat na to, zda jsme dokázali ztrátu stáhnout a přiblížili se ostatním, tak jak se to povedlo Georgeovi," dodává zkušený pilot.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.