Pilot Williamsu Robert Kubica potřebuje větší konzistenci, aby během velkých cen dosahoval vyšší výkonnosti po náročné první polovině sezóny a mohl porážet svého týmového kolegu. V hodnocení posledního většího pokroku týmu se drží při zemi.
Polák se do F1 letos vrátil po 9leté přestávce a ve většině závodů zaostával za svým mnohem mladším týmovým kolegou Georgem Russelllem - dojet před ním se mu podařilo jen ve dvou ze 12 případů (ve Francii a v Německu), v kvalifikaci jej neporazil ani jednou. K lepším výkonům by potřeboval zejména o konzistentnější auto.
"Je to složité. Celkově existuje několik věcí, které musíme vyřešit, kromě výkonnosti auta. Myslím, že a je napravíme nebo budeme mít lepší konzistenci, pak to bude mnohem snazší. Snad se nám to ve druhé části roku podaří a budeme budeme každý víkend dosahovat konzistentních výkonů, což by pak bylo mnohem jednodušší," říká Kubica.
"Jakmile máte konzistentní auto, tak to bude pro jezdce také mnohem snazší být konzistentní a pracovat na drobných detailech, což je nakonec to, na čem ve Formuli 1 záleží," pokračuje pilot Williamsu, jemuž se v deštivém závodu v Německu podařilo po chybě týmového kolegy dosáhnout na bod.
Russell se v poté v Maďarsku povedlo předvést výbornou výkonnost a v kvalifikaci dosáhnout letošního nejlepšího týmového výsledku, když kromě Kubici porazil Lanceho Strolla a Sergia Péreze s Racing Pointem a také Daniela Ricciarda s Renaultem.
Dosáhl s novými díly Williams konečně velkého pokroku? "Na to si musíme počkat, uvidíme. George ve voze podal mnohem lepší výkonnost, auto ale bylo stejné jako na Hockenheimu, a tam to na náš velký pokrok moc nevypadalo," odpovídá Kubica, jenž na Hungaroringu na svého týmového kolegu ztratil 1,3 sekundy - techniku přitom měli stejnou.
"Když to řeknu jinak - udělali jsme pokrok, ale ostatní také, proto je ztráta stále velká. Podařilo se mu kvalifikovat se před několika vozy a byl mnohem blíže středu pole. Doufáme, že v tomto trendu budeme pokračovat, i když to bude vyžadovat spoustu práce. Po přestávce přijdou zcela jiné okruhy, budeme si tedy muset počkat na to, zda jsme dokázali ztrátu stáhnout a přiblížili se ostatním, tak jak se to povedlo Georgeovi," dodává zkušený pilot.
Kompresní poměr u motorů Mercedesu a Red Bullu pro sezonu 2026 se stal předmětem diskuzí v paddocku Formule 1. Ve skutečnosti ale nejde jen o čísla, nýbrž o širší technické souvislosti nové motorové éry.
George Russell tvrdí, že nejistota ohledně jeho budoucnosti u Mercedesu v první polovině sezony F1 2025 ho nijak nerozptylovala. Dokázal se plně soustředit na své závodní výkony.
Fernando Alonso vstupuje do nové sezony Formule 1 s týmem Aston Martin s jasným cílem být připraven na nadcházející výzvy. Úvod sezony slibuje dynamiku, přesto Alonso zůstává klidný a optimistický.
Pierre Gasly se ohlíží za napjatou rivalitou s Estebanem Oconem, která postupně přerostla z čistě týmového soupeření v osobní rozkol. Podle francouzského jezdce zanechala jejich společná minulost výraznější stopy, než se navenek zdálo.
Před debutem motorů pro sezonu 2026 vznikla již první kontroverze. Spekuluje se, že Mercedes díky šedé zóně dokáže ze své pohonné jednotky získat o 15 koní víc.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.