HUNGARORING - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku před Velkou cenou Maďarska předvedl Lewis Hamilton s Mercedesem, který si udržuje mírný náskok nad svými soupeři.
První trénink začal za zamračené oblohy a již po 2 minutách se na chvíli spustil déšť. Teplota vzduchu dosahovala pouze 25 °C (trať 32 °C), piloti se přesto snažili hned zajet rychlá kola - nejprve se zapsal Hamilton (1:20,763 min), nebyl však spokojený s vyvážením brzd.
Bottas kvůli selhávajícím zapalování byl na poslední chvíli povolán do boxů, přičemž minul kužel, podobně jako jeho týmový kolega v Německu. Komisaři si incident povšimli a budou jej řešit. Mercedes má ale vážnější starosti - motor musí vyměnit a Fin přichází o dopolední část.
Better late than never 😅#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/wuHyU0QjKn
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019Verstappen (1:08,157) se při zlepšování časů po 10 min dostal těsně za Hamiltona (1:18,077), pršet přestávalo. Red Bull přivezl novou podlahu a nové přední křídlo, rakouský tým by tady mohl být ve formě.
"Rozhodně nejsme favority. Jen chceme tlačit na kluky před sebou. Max se dostal do skvělé formy a auto funguje dobře, snad se nám o víkendu naskytnou další příležitosti," hodnotí šéf týmu Christian Horner.
Nejvíce by okruh měl sedět Mercedesu, který je silný v pomalých zatáčkách, u Ferrari očekávají náročný víkend a horší konkurenceschopnost než v Německu. Silnou stránkou jejich monopostu SF90 jsou rovinky, a těch na Hungaroringu, nejpomalejším okruhu kalendáře, moc není.
Ferrari testing a new boomerang wing & barge board upgrade on Leclerc’s car. Vettel currently still on the older spec. pic.twitter.com/IK9TFpT1o5
— Karun Chandhok (@karunchandhok) August 2, 2019V Maranellu se ve vývoji hodně snaží a tento víkend přivezli přepracované bočnicové panely a deflektory - na svém voze je měl pouze Leclerc (1:18,961), Vettel (1:18,744) kroužil pro srovnání se starší konfigurací.
Po 20 min se objevila další přeháňka, Hamilton před ní stihl zajet kolo za 1:17,565 a 1:17,233 min - na měkké (C4) směsi přitom vydržel 21 kol, Verstappen (1:17,875) ztrácel 6 desetin, piloti Ferrari byli o více než 1,5 s zpět.
V polovině tréninku se podmínky na trati zlepšily a dopředu se protlačily týmy středu pole - Magnussen (1:18,076) s novější specifikací vozu (Grosjean jezdí záměrně se starší) na třetí místo, Hülkenberg (1:18,417) na čtvrté a Norris (1:18,531) na šesté za Gaslyho. Ferrari se na ostré pokusy teprve chystalo.
Slip-sliding into the weekend...#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/bNxAeYkW0k
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019Leclercův (1:18,188) výkon na měkkých pneumatikách ale stačil jen na 4. příčku, Vettel (1:17,399) se po hodině dostal mezi Hamiltona a Verstappena, na pilota Mercedesu ztrácel 0,166 s. Gasly (1:17,682) přidal a znovu pro sebe získal 4. místo, totéž se povedlo jeho týmovému kolegovi.
V nejlepší formě se zdá být dle očekávání Mercedes, který ale jezdil pouze s jedním vozem. Druhý je Red Bull zásluhou Verstappena, jenž těsně předčil Vettela s Ferrari - rozhodla jediná tisícina sekundy!
SPEED TRAP: 3⃣0⃣8⃣.3⃣kphSeb = 🚀#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/eUT0NaBRes
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019Ze zbytku pole skočili nejvýše Haas a Renault, McLaren na rozdíl od nich ale dostal oba vozy do první desítky. Ke konci se ale i u nich objevili problémy související s motorem, konkrétně tlak vody v Sainzově voze, zřejmě ho také před odpolední částí čeká výměna.
Mírným překvapením je také výkon Russella s Williamsem, jenž skončil na 17. místě před Strollem a svým týmovým kolegou, na Péreze s prvním Racing Pointem přitom ztrácel 3 desetiny, na Giovinazziho s Alfou Romeo jen 61 tisícin.
Lewis Hamilton vypadl už v Q1 poté, co mu byl smazán čas za překročení traťových limitů. Do Velké ceny Belgie tak odstartuje až ze 16. místa.
Andrea Kimi Antonelli opět vypadl už v Q1 a jeho čekání na průlomový výsledek ve Formuli 1 se prodlužuje. Naděje, které ho provázely do královské disciplíny, zatím zůstávají nenaplněné.
Lando Norris získal pole position na belgické Grand Prix 2025 v Spa, když porazil svého týmového kolegu Oscara Piastriho. Norris tak zajistil McLarenu nejlepší startovní pozici před nedělním závodem.
Navzdory nové zadní závěsové geometrii skončilo Ferrari ve sprintu belgického GP čtvrté, což podle týmu odpovídá téměř maximálnímu výkonu vozu na Spa. Novinka zatím nepřinesla výrazný posun v tempu, a Ferrari tak musí dál pracovat na zlepšení.
Oscar Piastri strávil během sprintu ve Spa příliš mnoho času za Maxem Verstappenem a je odhodlaný podobnou situaci v nedělním závodě neopakovat. Do Grand Prix vstupuje s jasným cílem postavit se svému rivalovi čelem.
Martin Brundle vyzval Mercedes, aby pevně podpořil nováčka Andreu Kimiho Antonelliho, který čelí rostoucímu tlaku. Podle něj mladý jezdec potřebuje klidné zázemí, aby mohl naplno rozvinout svůj potenciál.
Max Verstappen si připsal další vítězství, když v belgickém sprintu překonal Oscara Piastriho a znovu ukázal svou mistrovskou formu. Rozhodující manévr předvedl hned po startu, poté už Red Bull udával tempo a Piastri se musel spokojit s druhým místem.
Lewis Hamilton se ve Spa roztočil v šikaně Bus Stop po zablokování zadních kol a kvalifikaci tak nedokončil podle představ. Do sobotního sprintu odstartuje až z 18. místa.
Oscar Piastri si ve Spa vyjel pole position pro sobotní sprint a znovu tak podtrhl formu, kterou McLaren předvádí v belgických Ardenách. Mladý Australan zvládl kvalifikaci nejlépe ze všech a do krátkého závodu odstartuje z čela startovního roštu.
Oscar Piastri ovládl jediný trénink na GP Belgie ve Spa, když překonal Maxe Verstappena i týmového parťáka Landa Norrise. McLaren tím hned v úvodu víkendu demonstroval svou formu.
George Russell zůstává klidný a věří ve své místo u Mercedesu navzdory spekulacím o jednáních s Maxem Verstappenem. Zdůrazňuje, že se soustředí na výkon, ne na přestupové hry.
Isack Hadjar odmítl přikládat velkou váhu odchodu Christiana Hornera z Red Bullu, ale s úsměvem přiznal, že povýšení Laurenta Mekiese by mu mohlo do budoucna pomoci. Francouzský jezdec zůstává soustředěný na své výkony, přesto mezi řádky naznačil, že nové vedení může být výhodou.