HUNGARORING - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku před Velkou cenou Maďarska předvedl Lewis Hamilton s Mercedesem, který si udržuje mírný náskok nad svými soupeři.
První trénink začal za zamračené oblohy a již po 2 minutách se na chvíli spustil déšť. Teplota vzduchu dosahovala pouze 25 °C (trať 32 °C), piloti se přesto snažili hned zajet rychlá kola - nejprve se zapsal Hamilton (1:20,763 min), nebyl však spokojený s vyvážením brzd.
Bottas kvůli selhávajícím zapalování byl na poslední chvíli povolán do boxů, přičemž minul kužel, podobně jako jeho týmový kolega v Německu. Komisaři si incident povšimli a budou jej řešit. Mercedes má ale vážnější starosti - motor musí vyměnit a Fin přichází o dopolední část.
Better late than never 😅#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/wuHyU0QjKn
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019Verstappen (1:08,157) se při zlepšování časů po 10 min dostal těsně za Hamiltona (1:18,077), pršet přestávalo. Red Bull přivezl novou podlahu a nové přední křídlo, rakouský tým by tady mohl být ve formě.
"Rozhodně nejsme favority. Jen chceme tlačit na kluky před sebou. Max se dostal do skvělé formy a auto funguje dobře, snad se nám o víkendu naskytnou další příležitosti," hodnotí šéf týmu Christian Horner.
Nejvíce by okruh měl sedět Mercedesu, který je silný v pomalých zatáčkách, u Ferrari očekávají náročný víkend a horší konkurenceschopnost než v Německu. Silnou stránkou jejich monopostu SF90 jsou rovinky, a těch na Hungaroringu, nejpomalejším okruhu kalendáře, moc není.
Ferrari testing a new boomerang wing & barge board upgrade on Leclerc’s car. Vettel currently still on the older spec. pic.twitter.com/IK9TFpT1o5
— Karun Chandhok (@karunchandhok) August 2, 2019V Maranellu se ve vývoji hodně snaží a tento víkend přivezli přepracované bočnicové panely a deflektory - na svém voze je měl pouze Leclerc (1:18,961), Vettel (1:18,744) kroužil pro srovnání se starší konfigurací.
Po 20 min se objevila další přeháňka, Hamilton před ní stihl zajet kolo za 1:17,565 a 1:17,233 min - na měkké (C4) směsi přitom vydržel 21 kol, Verstappen (1:17,875) ztrácel 6 desetin, piloti Ferrari byli o více než 1,5 s zpět.
V polovině tréninku se podmínky na trati zlepšily a dopředu se protlačily týmy středu pole - Magnussen (1:18,076) s novější specifikací vozu (Grosjean jezdí záměrně se starší) na třetí místo, Hülkenberg (1:18,417) na čtvrté a Norris (1:18,531) na šesté za Gaslyho. Ferrari se na ostré pokusy teprve chystalo.
Slip-sliding into the weekend...#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/bNxAeYkW0k
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019Leclercův (1:18,188) výkon na měkkých pneumatikách ale stačil jen na 4. příčku, Vettel (1:17,399) se po hodině dostal mezi Hamiltona a Verstappena, na pilota Mercedesu ztrácel 0,166 s. Gasly (1:17,682) přidal a znovu pro sebe získal 4. místo, totéž se povedlo jeho týmovému kolegovi.
V nejlepší formě se zdá být dle očekávání Mercedes, který ale jezdil pouze s jedním vozem. Druhý je Red Bull zásluhou Verstappena, jenž těsně předčil Vettela s Ferrari - rozhodla jediná tisícina sekundy!
SPEED TRAP: 3⃣0⃣8⃣.3⃣kphSeb = 🚀#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/eUT0NaBRes
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019Ze zbytku pole skočili nejvýše Haas a Renault, McLaren na rozdíl od nich ale dostal oba vozy do první desítky. Ke konci se ale i u nich objevili problémy související s motorem, konkrétně tlak vody v Sainzově voze, zřejmě ho také před odpolední částí čeká výměna.
Mírným překvapením je také výkon Russella s Williamsem, jenž skončil na 17. místě před Strollem a svým týmovým kolegou, na Péreze s prvním Racing Pointem přitom ztrácel 3 desetiny, na Giovinazziho s Alfou Romeo jen 61 tisícin.
Charles Leclerc se připojil k Lewisi Hamiltonovi při testech u Ferrari, ale tentokrát se plány v Barceloně setkaly s překážkami. Jaký vliv to bude mít na jejich přípravu? Očekávání se střetávají s realitou a odpovědi na to, co čeká tyto dva kohouty, jsou stále v nedohlednu.
Bývalý pilot F1 Johnny Herbert končí ve své roli traťového komisaře. Mezinárodní automobilová federace FIA uvedla, že jeho působení jako komisaře nebylo slučitelné s jeho prací mediálního experta.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.