HUNGARORING - 1. TRÉNINK; Nejrychlejší čas prvního tréninku před Velkou cenou Maďarska předvedl Lewis Hamilton s Mercedesem, který si udržuje mírný náskok nad svými soupeři.
První trénink začal za zamračené oblohy a již po 2 minutách se na chvíli spustil déšť. Teplota vzduchu dosahovala pouze 25 °C (trať 32 °C), piloti se přesto snažili hned zajet rychlá kola - nejprve se zapsal Hamilton (1:20,763 min), nebyl však spokojený s vyvážením brzd.
Bottas kvůli selhávajícím zapalování byl na poslední chvíli povolán do boxů, přičemž minul kužel, podobně jako jeho týmový kolega v Německu. Komisaři si incident povšimli a budou jej řešit. Mercedes má ale vážnější starosti - motor musí vyměnit a Fin přichází o dopolední část.
Better late than never 😅#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/wuHyU0QjKn
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019Verstappen (1:08,157) se při zlepšování časů po 10 min dostal těsně za Hamiltona (1:18,077), pršet přestávalo. Red Bull přivezl novou podlahu a nové přední křídlo, rakouský tým by tady mohl být ve formě.
"Rozhodně nejsme favority. Jen chceme tlačit na kluky před sebou. Max se dostal do skvělé formy a auto funguje dobře, snad se nám o víkendu naskytnou další příležitosti," hodnotí šéf týmu Christian Horner.
Nejvíce by okruh měl sedět Mercedesu, který je silný v pomalých zatáčkách, u Ferrari očekávají náročný víkend a horší konkurenceschopnost než v Německu. Silnou stránkou jejich monopostu SF90 jsou rovinky, a těch na Hungaroringu, nejpomalejším okruhu kalendáře, moc není.
Ferrari testing a new boomerang wing & barge board upgrade on Leclerc’s car. Vettel currently still on the older spec. pic.twitter.com/IK9TFpT1o5
— Karun Chandhok (@karunchandhok) August 2, 2019V Maranellu se ve vývoji hodně snaží a tento víkend přivezli přepracované bočnicové panely a deflektory - na svém voze je měl pouze Leclerc (1:18,961), Vettel (1:18,744) kroužil pro srovnání se starší konfigurací.
Po 20 min se objevila další přeháňka, Hamilton před ní stihl zajet kolo za 1:17,565 a 1:17,233 min - na měkké (C4) směsi přitom vydržel 21 kol, Verstappen (1:17,875) ztrácel 6 desetin, piloti Ferrari byli o více než 1,5 s zpět.
V polovině tréninku se podmínky na trati zlepšily a dopředu se protlačily týmy středu pole - Magnussen (1:18,076) s novější specifikací vozu (Grosjean jezdí záměrně se starší) na třetí místo, Hülkenberg (1:18,417) na čtvrté a Norris (1:18,531) na šesté za Gaslyho. Ferrari se na ostré pokusy teprve chystalo.
Slip-sliding into the weekend...#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/bNxAeYkW0k
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019Leclercův (1:18,188) výkon na měkkých pneumatikách ale stačil jen na 4. příčku, Vettel (1:17,399) se po hodině dostal mezi Hamiltona a Verstappena, na pilota Mercedesu ztrácel 0,166 s. Gasly (1:17,682) přidal a znovu pro sebe získal 4. místo, totéž se povedlo jeho týmovému kolegovi.
V nejlepší formě se zdá být dle očekávání Mercedes, který ale jezdil pouze s jedním vozem. Druhý je Red Bull zásluhou Verstappena, jenž těsně předčil Vettela s Ferrari - rozhodla jediná tisícina sekundy!
SPEED TRAP: 3⃣0⃣8⃣.3⃣kphSeb = 🚀#F1 #HungarianGP 🇭🇺 pic.twitter.com/eUT0NaBRes
— Formula 1 (@F1) August 2, 2019Ze zbytku pole skočili nejvýše Haas a Renault, McLaren na rozdíl od nich ale dostal oba vozy do první desítky. Ke konci se ale i u nich objevili problémy související s motorem, konkrétně tlak vody v Sainzově voze, zřejmě ho také před odpolední částí čeká výměna.
Mírným překvapením je také výkon Russella s Williamsem, jenž skončil na 17. místě před Strollem a svým týmovým kolegou, na Péreze s prvním Racing Pointem přitom ztrácel 3 desetiny, na Giovinazziho s Alfou Romeo jen 61 tisícin.
Max Verstappen si v kvalifikaci na Velkou cenu Saúdské Arábie vychutnal „prostě nádherné“ odpoledne, když v dramatickém závěru vybojoval pole position. Přestože tréninky Red Bullu nedávaly velké naděje, Verstappen v rozhodujícím momentu vytěžil maximum a opět potvrdil své mistrovství.
Lewis Hamilton dál bojuje se svým Ferrari. Při tréninku v Saúdské Arábii zazněla v rádiové komunikaci slova, která znepokojila i experta Martina Brundla. Britský jezdec čelí dalším technickým potížím, které zastiňují jeho přechod do nové stáje.
Ferrari a Lewis Hamilton čelili problémům se zahříváním pneumatik během tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, což naznačuje, že mají před sebou náročnou práci. Tým a jezdec se potýkali s hledáním správného nastavení pro optimální výkon, což naznačuje dlouhou cestu k vyřešení těchto potíží.
Lando Norris ovládl závěrečný trénink před Velkou cenou Saúdské Arábie a potvrdil skvělou formu McLarenu. Tým z Wokingu tak před kvalifikací ukázal, že bude vážným kandidátem na nejvyšší příčky.
Max Verstappen varoval, že i když Red Bull během Velké ceny Saúdské Arábie učinil malý pokrok, tým se stále nachází daleko od vyřešení svých problémů. Přestože se na první pohled zdálo, že tým učinil krok vpřed, holandský šampion zdůraznil, že zbývá mnoho výzev, které je třeba překonat.
Zak Brown popsal, jak McLaren prošel hlubokou proměnou, kdy bylo nutné změnit strukturu i týmovou mentalitu. Díky odhodlanému vedení a trpělivé práci se McLaren vrátil mezi špičku a v sezoně 2024 získal titul mistrů konstruktérů.
Během pátečních tréninků Albon označil incident s Lewisem Hamiltonem za potenciálně nebezpečný. Jezdec Ferrari poté předstoupil před komisaře, aby situaci obhájil ze svého pohledu.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.