MONTREAL - 2. TRÉNINK; Odpoledne se Ferrari ukázalo v podstatně lepším světle, když zajelo ty nejrychlejší časy. Na prvním místě skončil Charles Leclerc před svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem, třetí Valtteri Bottas ale neztrácel moc - pouze 0,134 sekundy.
Odpoledne se piloti na trať moc nehnali, po půl minutě od rozsvícení zeleného světla se objevil na středně-tvrdé (C4) směsi Kubica, jenž dopoledne musel své auto přenechat rezervnímu jezdci Latifimu. Do tabulky se zapsal prvními časy 1:21,712 a 1:16,303, jeho Williams je i přes nasazení několika novinek stále jasně nejpomalejší - v Montrealu mu schází kolem tří sekund.
Po 10 min se na dráze objevil Vettel na středně-tvrdých pneumatikách a obsadil první příčku: 1:14,036. Ihned jej ale o 0,027 s překonal Leclerc, jenž je na tomto okruhu velmi rychlý.
Even the best in the business make mistakes sometimes... 💥👀#CanadianGP 🍁 #F1 pic.twitter.com/dh05Hvdohr
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 7, 2019Po 20 min ale zaúřadovaly Mercedesy - do čela šel Hamilton s časem 1:12,938 min, Bottas byl o 0,284 s. Lídr šampionátu však udělal chybu, když mu v zatáčkách 8 a 9 ustřelila záď a došlo ke kontaktu s bariérou. "Omlouvám se za to," komentoval Lewis nešťastně, s defektem a poškozenou podlahou dojel do boxů a trénink pro něj předčasně skončil. Mechanici se ihned pustili do opravy zadní části jeho vozu.
Okamžik hrůzy tam zažil o chvíli později Grosjean, jenž se lehce dotkl zdi, ale bez viditelného poškození pokračoval. O Zeď šampionů se otřel také Verstappen. Piloti na to řádně tlačili, když se snažili simulovat kvalifikaci.
The Wall of Champions is calling...And Max *almost* answers it, with a solid skim halfway through FP2 😬#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/nCrV2XQHD8
— Formula 1 (@F1) June 7, 2019Po 35 min dal dohromady své nejlepší sektory Bottas a bylo z toho první místo: 1:12,311. Ovšem ne nadlouho: Leclerc vytáhl skvělé kolo (1:12,177) a o 0,074 s předčil Vettela.
Velmi dobře si vedl opět Sainz (1:12,553 min) s vylepšeným McLarenem - dostal se na čtvrtou příčku čtvrt sekundy za Bottase. Nové díly fungují, ale britský tým na to zřejmě tlačí více než ty špičkové před ním. Vozy poháněné Renaulty jsou jedenáctce, ty s Hondou jsou seřazeny od 12. do 14. místa - japonský výrobce je stále nejslabší.
FASTEST SECTORS (60/90 MINS)One silver, two red, as we enter the final half hour of FP2#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/oxVu0ec8Z7
— Formula 1 (@F1) June 7, 2019Ferrari odpoledne dokázalo zrychlit a porazit Mercedes, jehož jednička po chybě musela předčasně z vozu. Čtvrtým místem se zaskvěl Sainz, jenž předčil Hamiltona i ostatní týmy středu pole, nepříjemně naopak překvapil Red Bull, který skončil hluboko v poli na 12. a 13. místě. Rozdíly však byly velmi těsné - pátého Magnussena od 17. Grosejana dělilo jen 0,7 sekundy. Čeká nás tedy velmi zajímavý víkend!
Lewis Hamilton v reakci na své emotivní rádiové výstupy během závodů vysvětlil, že nejde o známku frustrace, ale důkaz, že v sobě stále má vášeň a odhodlání vítězit. Podle něj právě tyto spontánní reakce ukazují, že i po letech v šampionátu mu na výsledcích záleží stejně intenzivně jako na začátku kariéry.
Před Velkou cenou Miami se jezdci představili v netradičním průvodu, kde místo běžných vozů usedli do plně pojízdných formulí postavených z LEGO kostek. Hravá kombinace motorsportu a ikonické stavebnice nadchla fanoušky i média a stylově odstartovala závodní víkend.
Tým Andrey Stelly vstupoval do nové sezóny s tlakem šampiona – a s otázkou, zda si postavení lídra udrží.
Tým Alpine podle zákulisních informací řeší možnou jezdeckou rošádu – hned po nadcházející Velké ceně Emilia Romagna by mohl Jacka Doohana nahradit argentinský talent Franco Colapinto.
Lewis Hamilton znovu neudržel emoce za volantem. Ve Velké ceně Miami si během závodu ostře vyjel do svého inženýra a další napjatá komunikace u Ferrari nenechala nikoho na pochybách, že atmosféra v týmu je vše jen ne klidná. Po závodě ale britský jezdec otočil: „Nemyslel jsem to vážně.“
Australský talent Oscar Piastri si v Miami připsal třetí vítězství v řadě a potvrdil skvělou formu, když opět předvedl suverénní výkon a nenechal nikoho na pochybách, kdo momentálně udává tempo ve Formuli 1.
Kvalifikace na Velkou cenu Miami skončila pro Ferrari fiaskem. Charles Leclerc obsadil až osmé místo, jeho týmový kolega Lewis Hamilton skončil dokonce dvanáctý. „Byl jsem spokojený se svým kolem, ale výsledek je zklamáním. Prostě nejsme dost rychlí,“ hodnotil Leclerc situaci otevřeně.
Max Verstappen vstoupil do víkendu Velké ceny Miami jako čerstvý otec, ale na trati nijak nepolevil. Po narození dcery Lily si bez zaváhání dojel pro pole position a dal jasnou odpověď na debaty, zda ho otcovství může zpomalit.
Max Verstappen ovládl kvalifikaci na Velkou cenu Miami 2025 a zajistil si start z prvního místa. Nizozemský jezdec Red Bullu stanovil nový traťový rekord a po závodě mluvil o hledání limitů. Lewis Hamilton z Ferrari označil svou kvalifikaci za zklamání, Lando Norris se smířil s druhým místem a Andrea Kimi Antonelli ocenil svůj návrat po sprintu. Ferrari zůstává pozadu a šéf týmu Frederic Vasseur přiznal chyby.
Max Verstappen si v Miami zajistil pole position, když porazil McLareny i přes tlak po neúspěšném sprintu. Lando Norris chyboval v zatáčce 17, což ho stálo první místo, a Kimi Antonelli překvapil třetím místem; Lewis Hamilton do Q3 nepostoupil.
Andrea Kimi Antonelli měl sprint v Miami rozjetý nadějně, ale místo senzace přišlo tvrdé probuzení. Po startu z pole position rychle ztratil vedení a nakonec dojel až čtvrtý. V čele se mezitím přetahovali piloti McLarenu – Oscar Piastri a Lando Norris, který si nakonec dojel pro vítězství. tragédii prožil i tým Ferrari.
Toto Wolff se zastal Lewise Hamiltona po jeho vlažném startu ve Ferrari. Podle šéfa Mercedesu neztratil britský pilot nic ze své výjimečnosti – jen prochází přirozeným procesem adaptace na nový tým a nové výzvy.