MONTREAL - 2. TRÉNINK; Odpoledne se Ferrari ukázalo v podstatně lepším světle, když zajelo ty nejrychlejší časy. Na prvním místě skončil Charles Leclerc před svým týmovým kolegou Sebastianem Vettelem, třetí Valtteri Bottas ale neztrácel moc - pouze 0,134 sekundy.
Odpoledne se piloti na trať moc nehnali, po půl minutě od rozsvícení zeleného světla se objevil na středně-tvrdé (C4) směsi Kubica, jenž dopoledne musel své auto přenechat rezervnímu jezdci Latifimu. Do tabulky se zapsal prvními časy 1:21,712 a 1:16,303, jeho Williams je i přes nasazení několika novinek stále jasně nejpomalejší - v Montrealu mu schází kolem tří sekund.
Po 10 min se na dráze objevil Vettel na středně-tvrdých pneumatikách a obsadil první příčku: 1:14,036. Ihned jej ale o 0,027 s překonal Leclerc, jenž je na tomto okruhu velmi rychlý.
Even the best in the business make mistakes sometimes... 💥👀#CanadianGP 🍁 #F1 pic.twitter.com/dh05Hvdohr
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) June 7, 2019Po 20 min ale zaúřadovaly Mercedesy - do čela šel Hamilton s časem 1:12,938 min, Bottas byl o 0,284 s. Lídr šampionátu však udělal chybu, když mu v zatáčkách 8 a 9 ustřelila záď a došlo ke kontaktu s bariérou. "Omlouvám se za to," komentoval Lewis nešťastně, s defektem a poškozenou podlahou dojel do boxů a trénink pro něj předčasně skončil. Mechanici se ihned pustili do opravy zadní části jeho vozu.
Okamžik hrůzy tam zažil o chvíli později Grosjean, jenž se lehce dotkl zdi, ale bez viditelného poškození pokračoval. O Zeď šampionů se otřel také Verstappen. Piloti na to řádně tlačili, když se snažili simulovat kvalifikaci.
The Wall of Champions is calling...And Max *almost* answers it, with a solid skim halfway through FP2 😬#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/nCrV2XQHD8
— Formula 1 (@F1) June 7, 2019Po 35 min dal dohromady své nejlepší sektory Bottas a bylo z toho první místo: 1:12,311. Ovšem ne nadlouho: Leclerc vytáhl skvělé kolo (1:12,177) a o 0,074 s předčil Vettela.
Velmi dobře si vedl opět Sainz (1:12,553 min) s vylepšeným McLarenem - dostal se na čtvrtou příčku čtvrt sekundy za Bottase. Nové díly fungují, ale britský tým na to zřejmě tlačí více než ty špičkové před ním. Vozy poháněné Renaulty jsou jedenáctce, ty s Hondou jsou seřazeny od 12. do 14. místa - japonský výrobce je stále nejslabší.
FASTEST SECTORS (60/90 MINS)One silver, two red, as we enter the final half hour of FP2#CanadianGP 🇨🇦 #F1 pic.twitter.com/oxVu0ec8Z7
— Formula 1 (@F1) June 7, 2019Ferrari odpoledne dokázalo zrychlit a porazit Mercedes, jehož jednička po chybě musela předčasně z vozu. Čtvrtým místem se zaskvěl Sainz, jenž předčil Hamiltona i ostatní týmy středu pole, nepříjemně naopak překvapil Red Bull, který skončil hluboko v poli na 12. a 13. místě. Rozdíly však byly velmi těsné - pátého Magnussena od 17. Grosejana dělilo jen 0,7 sekundy. Čeká nás tedy velmi zajímavý víkend!
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.