Mercedes potvrzuje, že do dnešních tréninků v Montrealu nasadí vylepšenou verzi své pohonné jednotky. Podle svého jezdce Valtteriho Bottase ale nárůst výkonu není tak velký aby se na rovinkách vyrovnal Ferrari.
Německý tým jako jediný odjel všech šest úvodních závodů letošní sezóny s jediným motorem, zatímco Ferrari použilo dva, Honda u Toro Rosso tři a Renault v případě Nica Hülkenberga již nasadil 4 kusy. Na dlouhých rovinkách okruhu Gillese Villeneuva je každý kůň navíc znát, což si týmy dobře uvědomují. A právě Scuderia by díky tomu mohla mít výhodu.
"Kluci v Brixworthu pracovali neuvěřitelně tvrdě. Pokud jde o přípravu motoru, tak nešlo o ten nejsnazší začátek roku. Zatímco jde o evoluci z předchozích let, tak se pokaždé snažíte posunout hranice a mnoho lid tvrdě pracuje na vylepšení," uvádí Lewis Hamilton.
"Na tento závod přivážíme náš druhý motor, jde o 'Fázi 2', takže bude mít nové módy a drobná vylepšení ve všech oblastech. Jde jen o malé kroky. Největším rozdílem je to, že je zcela nový a čerstvý. Ty staré za sebou mají šest závodů a budou degradovat. Kluci pracovali tak tvrdě a nyní máme drobná procenta," popisuje dále úřadující šampion.
Podle jeho týmového kolegy Valtteriho Bottase to ale stále nebude na Ferrari stačit: "Od čerstvého motoru samozřejmě očekáváme drobný nárůst výkonu, ale půjde o malý pokrok. Nemyslíme si, že to už bude stačit na rychlost Ferrari na rovinkách. V tomto mají navrch, my jsme ale silní v jiných oblastech. Těším se, až si ho vyzkouším."
"Myslím, že přichází v tu pravou chvíli, protože náš první motor se blíží konci své životnosti, takže jsme ten nový stejně už potřebovali. Jde tady o příjemné vylepšení ve srovnání s Monakem. Motor má tady mnohem vyšší cenu, jde tedy o dobré načasování. Musíme ale zjistit, co vlastně funguje a jaký je je jeho přínos ve srovnání s tím předchozím," pokračuje Fin.
Nové pohonné jednotky budou mít k dispozici také oba zákazníci: Racing Point a Williams. Šéf Mercedesu Toto Wolff svůj tým za favorita tento víkend nepovažuje: "V předchozích 6 závodech jsme byli velmi silní v zatáčkách, ale na rovinkách jsme ztráceli čas. Kanada pro nás bude velkou výzvou, jelikož odlišné vlastnosti okruhu zvýhodňují naše soupeře. Nachází se zde hodně dlouhých rovinek a méně zatáček, kde bychom mohli čas dohnat."
#F1 "There won't be a #Ferrari B, a completely modified car, but only a series of developments in the next races to improve the use of the tyres. We have ideas & we need to hurry but it will take a few weeks," admits team principal Mattia #Binotto. pic.twitter.com/64nVT8oJ4o
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 6, 2019Christian Horner při Velké ceně Velké Británie otevřeně přirovnal Red Bull k Ferrari, což získalo nový rozměr poté, co byl sám nečekaně odvolán z vedení týmu Red Bull.
Alain Prost přiznal, že významně pomohl Oscaru Piastrimu na začátku jeho kariéry. Nyní ho podporuje v souboji o titul v roce 2025 proti týmovému kolegovi Landu Norrisovi.
Fernando Alonso přiznal, že celý tým Aston Martin se učí od Adriana Neweyho, který přináší širší pohled na to, jak by měl tým fungovat. Podle něj nejde jen o techniku, ale o komplexní přístup k práci celé organizace.
Šampion Super Formule Sho Tsuboi a rezervní jezdec Haasu Ryo Hirakawa otestují vůz VF-23 během testu TPC na okruhu Fuji. Pro oba Japonce půjde o cennou příležitost ukázat se v technice F1 na domácí trati.
Na Festivalu rychlosti v Goodwoodu došlo k neobvyklé nehodě ikonického vozu, se kterým Sebastian Vettel získal titul mistra světa. Incident se obešel bez zranění.
Aston Martin spustil v červnu 2025 vlastní jezdeckou akademii. Cílem programu je vychovávat nové talenty pro budoucnost motorsportu, včetně Formule 1.
McLaren zatím nepolevuje a směřuje k snadnému obhájení titulu v Poháru konstruktérů. Tato sezona se rýsuje jako jedna z nejpřevratnějších a nejdominantnějších kapitol v historii F1.
Toto Wolff přiznává, že ne vždy souhlasil se stylem vedení FIA pod Mohammedem Ben Sulayemem. Uznává však, že jeho pevný postoj přinesl sportu určité výhody.
Odvolání Christiana Hornera z čela Red Bullu zasáhlo svět Formule 1 jako blesk z čistého nebe. Po letech úspěchů a dominance tak tým náhle ztrácí jednu ze svých klíčových postav.
Lewis Hamilton nedávno provedl zásadní změnu, která mu má pomoci lépe se adaptovat v novém týmu Ferrari. Tento krok je součástí jeho snahy urychlit proces zapracování a dosáhnout co nejrychlejšího zlepšení ve výkonech během sezóny.
Lewis Hamilton zhodnotil velký balíček vylepšení Ferrari v Rakousku jako krok vpřed, ale nikoli zásadní průlom. Podle něj Scuderia stále ztrácí na nejlepší týmy, zejména v závodním tempu.
Odchod Christiana Hornera z Red Bullu překvapil jak fanoušky, tak celý paddock. Brzy se však objevily teorie, že za jeho náhlým koncem stojí vnitřní napětí uvnitř týmu.