Mercedes potvrzuje, že do dnešních tréninků v Montrealu nasadí vylepšenou verzi své pohonné jednotky. Podle svého jezdce Valtteriho Bottase ale nárůst výkonu není tak velký aby se na rovinkách vyrovnal Ferrari.
Německý tým jako jediný odjel všech šest úvodních závodů letošní sezóny s jediným motorem, zatímco Ferrari použilo dva, Honda u Toro Rosso tři a Renault v případě Nica Hülkenberga již nasadil 4 kusy. Na dlouhých rovinkách okruhu Gillese Villeneuva je každý kůň navíc znát, což si týmy dobře uvědomují. A právě Scuderia by díky tomu mohla mít výhodu.
"Kluci v Brixworthu pracovali neuvěřitelně tvrdě. Pokud jde o přípravu motoru, tak nešlo o ten nejsnazší začátek roku. Zatímco jde o evoluci z předchozích let, tak se pokaždé snažíte posunout hranice a mnoho lid tvrdě pracuje na vylepšení," uvádí Lewis Hamilton.
"Na tento závod přivážíme náš druhý motor, jde o 'Fázi 2', takže bude mít nové módy a drobná vylepšení ve všech oblastech. Jde jen o malé kroky. Největším rozdílem je to, že je zcela nový a čerstvý. Ty staré za sebou mají šest závodů a budou degradovat. Kluci pracovali tak tvrdě a nyní máme drobná procenta," popisuje dále úřadující šampion.
Podle jeho týmového kolegy Valtteriho Bottase to ale stále nebude na Ferrari stačit: "Od čerstvého motoru samozřejmě očekáváme drobný nárůst výkonu, ale půjde o malý pokrok. Nemyslíme si, že to už bude stačit na rychlost Ferrari na rovinkách. V tomto mají navrch, my jsme ale silní v jiných oblastech. Těším se, až si ho vyzkouším."
"Myslím, že přichází v tu pravou chvíli, protože náš první motor se blíží konci své životnosti, takže jsme ten nový stejně už potřebovali. Jde tady o příjemné vylepšení ve srovnání s Monakem. Motor má tady mnohem vyšší cenu, jde tedy o dobré načasování. Musíme ale zjistit, co vlastně funguje a jaký je je jeho přínos ve srovnání s tím předchozím," pokračuje Fin.
Nové pohonné jednotky budou mít k dispozici také oba zákazníci: Racing Point a Williams. Šéf Mercedesu Toto Wolff svůj tým za favorita tento víkend nepovažuje: "V předchozích 6 závodech jsme byli velmi silní v zatáčkách, ale na rovinkách jsme ztráceli čas. Kanada pro nás bude velkou výzvou, jelikož odlišné vlastnosti okruhu zvýhodňují naše soupeře. Nachází se zde hodně dlouhých rovinek a méně zatáček, kde bychom mohli čas dohnat."
#F1 "There won't be a #Ferrari B, a completely modified car, but only a series of developments in the next races to improve the use of the tyres. We have ideas & we need to hurry but it will take a few weeks," admits team principal Mattia #Binotto. pic.twitter.com/64nVT8oJ4o
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) June 6, 2019Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.