Podle brazilského jezdce Felipe Massy se letos Sebastian Vettel dopustil více chyb než jeho tým, s nímž nevyužil dobrou šanci na zisk mistrovského titulu.
Ferrari letos postavilo výborný monopost, který byl v některých závodech rychlejší, a do sezóny vykročilo úspěšně. Před její polovinou dokonce v obou šampionátech vedlo, jenž pak přišel obrat série 6 vítězství Lewise Hamiltona v sedmi závodech, která odstartovala v Německu - v jediném podniku, kdy jeho největší soupeř po vlastní chybě nedojel do cíle.
"Vettel a Ferrari v tomto roce přišli o svou šanci, ale Sebastian podle mě nese větší vinu než tým. Německo, kde mohl vyhrát, ale přišel o 25 bodů, bylo obzvlášť bolestivé. Došlo také k chybám v kvalifikaci, ke špatným strategiím, zbytečnému kontaktu s Bottasem ve Francii... Myslím, že Vettel udělal více chyb než Ferrari," tvrdí Massa.
Hamilton si svůj pátý mistrovský titul na druhou stranu podle něj plně zaslouží: "Je tím, kdo si připsal nejvíce vítězství v kvalifikacích v historii a je blízko rekordu v počtu vítězství. Je mu 33 let a zdá se být největším kandidátem na titul i v příští sezóně. Má velkou šanci na to, aby překonal všechny rekordy."
Bývalý šéf Ferrari Stefano Domenicali souhlasí s tím, že chyb letos udělal Vettel příliš, zároveň se však jeho jezdeckého stylu zastává: "Seb je silným jezdcem, který v boji o titul používá všechno. Jakožto jezdec Ferrari potřebujete tu agresivitu, kterou má."
Do konce sezóny nyní zbývají poslední dva závody - Brazílie a Abú Zabí. Hamilton je už jistým mistrem, teoretickou šanci mezi konstruktéry má Ferrari, které na Mercedes ztrácí 55 bodů.
Liam Lawson si splnil sen stát se jezdcem Red Bullu, ale po dvou závodech byl rychle přeřazen. Otázkou zůstává, zda dostane šanci vrátit se a znovu ukázat svůj potenciál.
Valtteri Bottas je blízko návratu do Formule 1, když se podle zpráv dohodl na spolupráci s Cadillacem. Americká značka plánuje vstup do šampionátu v roce 2026 a zkušený Fin by měl být jedním z klíčových jezdců projektu.
Toto Wolff čelí kritice ohledně svého přístupu k jednáním s jezdci, kdy prý někdy na chvíli zmizí. On sám ale trvá na tom, že vždy jedná spravedlivě a snaží se vcítit do druhé strany.
Šéf McLarenu Andrea Stella pochválil úsilí celého týmu a přiznal, že ho překvapila jejich dosavadní dominance v sezoně 2025.
Spekuluje se, že Gabriel Bortoleto ze Sauberu by mohl v budoucnu nahradit Lewise Hamiltona ve Ferrari. Mladý Brazilec předvádí stabilní výkony a představuje pro Scuderii zajímavou investici do budoucí generace jezdců.
Mladý jezdec Haasu tvrdí, že úpravy vozu VF-25 během Velké ceny Británie výrazně posílily jeho sebevědomí za volantem F1. Podle něj mu nové technické vylepšení umožnilo lépe ovládat vůz a cítit se jistěji při náročných manévrech na trati.
Charles Leclerc byl první z tří bratrů, který usedl do vozu F1, a nyní si stejný sen splnil i jeho nejstarší bratr Lorenzo, jenž byl zároveň blízkým přítelem Julese Bianchiho.
Ferrari i Red Bull letos čelí vlně spekulací, zatímco McLaren se jim dokázal vyhnout. Podle Frédérica Vasseura je právě tato schopnost klíčovou silou britského týmu.
Lando Norris varoval, že nahrazení DRS aktivní aerodynamikou by mohlo ubrat závodům na autentičnosti. Zdůraznil, že Formule 1 by měla zůstat skutečným sportem a neměla by působit uměle či předem nalinkovaně.
Ralf Schumacher doporučil Lawrenceovi Strollovi, aby zvážil nahrazení svého syna Lance, pokud chce Aston Martin bojovat o špičkové pozice ve Formuli 1. Podle něj by osobní vazby neměly stát v cestě sportovnímu úspěchu týmu.
Alex Albon označil sezónu 2025 za svou nejlepší v kariéře F1, přičemž vyzdvihl svou konkurenceschopnost a zkušenosti získané během čtyř let ve Williamsu.
George Russell naznačil, že jednání o nové smlouvě s Mercedesem nemusí spěchat, přičemž jeho budoucnost po sezoně 2025 zůstává otevřená. Britský jezdec dodal, že chce pečlivě zvážit všechny možnosti, než učiní konečné rozhodnutí, a tým i on si dají čas, aby našli nejlepší řešení.