Podle brazilského jezdce Felipe Massy se letos Sebastian Vettel dopustil více chyb než jeho tým, s nímž nevyužil dobrou šanci na zisk mistrovského titulu.
Ferrari letos postavilo výborný monopost, který byl v některých závodech rychlejší, a do sezóny vykročilo úspěšně. Před její polovinou dokonce v obou šampionátech vedlo, jenž pak přišel obrat série 6 vítězství Lewise Hamiltona v sedmi závodech, která odstartovala v Německu - v jediném podniku, kdy jeho největší soupeř po vlastní chybě nedojel do cíle.
"Vettel a Ferrari v tomto roce přišli o svou šanci, ale Sebastian podle mě nese větší vinu než tým. Německo, kde mohl vyhrát, ale přišel o 25 bodů, bylo obzvlášť bolestivé. Došlo také k chybám v kvalifikaci, ke špatným strategiím, zbytečnému kontaktu s Bottasem ve Francii... Myslím, že Vettel udělal více chyb než Ferrari," tvrdí Massa.
Hamilton si svůj pátý mistrovský titul na druhou stranu podle něj plně zaslouží: "Je tím, kdo si připsal nejvíce vítězství v kvalifikacích v historii a je blízko rekordu v počtu vítězství. Je mu 33 let a zdá se být největším kandidátem na titul i v příští sezóně. Má velkou šanci na to, aby překonal všechny rekordy."
Bývalý šéf Ferrari Stefano Domenicali souhlasí s tím, že chyb letos udělal Vettel příliš, zároveň se však jeho jezdeckého stylu zastává: "Seb je silným jezdcem, který v boji o titul používá všechno. Jakožto jezdec Ferrari potřebujete tu agresivitu, kterou má."
Do konce sezóny nyní zbývají poslední dva závody - Brazílie a Abú Zabí. Hamilton je už jistým mistrem, teoretickou šanci mezi konstruktéry má Ferrari, které na Mercedes ztrácí 55 bodů.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.