Daniel Ricciardo má neuvěřitelnou smůlu: po skvělé sobotě, kdy vyhrál kvalifikaci, ze včerejšího závodu v Mexiku odstoupil kvůli poruše již poosmé v letošní sezóně. Ještě pár kol před cílem se přitom držel na druhém místě za svým týmovým kolegou Maxem Verstappenem.
"Nemyslím si, že slovo 'frustrace' to ještě vystihuje. Všechno mi připadá beznadějné. Víte, teď upřímně nevidím smysl v tom, abych jezdil v neděli, nevidím smysl v absolvování dalších dvou závodů. Tak dlouho jsem už nezažil čistý závod nebo víkend. Nejsem pověrčivý, nic z takových kravin, ale... to auto je prokleté. Nemám slov," komentoval svůj předčasný konec.
"Myslím, že bezmocný je to nejlepší slovo. Víte, i dneska - starty byly po celý víkend dobré, cvičné starty, a před závodním startem to zas bylo všechno mimo. V neděli dochází k různým věcem, nemám pro to už žádné vysvětlení. Auto... nechám Gaslyho, ať s ním jezdí. Já jsem s ním hotov," pokračuje naštvaný Ricciardo.
Jeho závod podle šéfa Christiana Hornera ukončila závada hydrauliky, která potkala také Verstappena v druhém pátečním tréninku: "Musíme dostat auto zpět, abychom si tím byli jistí. Deset kol před cílem jste ale viděli vycházet kouř z jeho zadní části."
"Je to pro něj zkrátka zdrcující, protože jel skvělý závod na starých pneumatikách, držel za sebou Sebastiana [Vettela] před tím vše vypovídajícím kouřem. Auto mohl akorát odstavit. To, že jsme měli mít oba na nejvyšším stupínku, je hořkosladké," dodává Horner.
Silverstone, tradiční dějiště Britské Grand Prix, bude v sezóně 2026 hostit sprint závod, který je součástí šesti sprintů v kalendáři F1. Tento formát přinese fanouškům více akcí a napětí během víkendového programu.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.
Lewis Hamilton ocenil, že Cadillac od roku 2026 vstoupí do Formule 1, vidí v tom příležitost pro větší rozmanitost a posílení soutěživosti šampionátu.
Isack Hadjar zůstává hlavním kandidátem na postup do Red Bullu pro sezonu 2026, zatímco týmový šéf Laurent Mekies hodnotí situaci Yukiho Tsunody.