Daniel Ricciardo má neuvěřitelnou smůlu: po skvělé sobotě, kdy vyhrál kvalifikaci, ze včerejšího závodu v Mexiku odstoupil kvůli poruše již poosmé v letošní sezóně. Ještě pár kol před cílem se přitom držel na druhém místě za svým týmovým kolegou Maxem Verstappenem.
"Nemyslím si, že slovo 'frustrace' to ještě vystihuje. Všechno mi připadá beznadějné. Víte, teď upřímně nevidím smysl v tom, abych jezdil v neděli, nevidím smysl v absolvování dalších dvou závodů. Tak dlouho jsem už nezažil čistý závod nebo víkend. Nejsem pověrčivý, nic z takových kravin, ale... to auto je prokleté. Nemám slov," komentoval svůj předčasný konec.
"Myslím, že bezmocný je to nejlepší slovo. Víte, i dneska - starty byly po celý víkend dobré, cvičné starty, a před závodním startem to zas bylo všechno mimo. V neděli dochází k různým věcem, nemám pro to už žádné vysvětlení. Auto... nechám Gaslyho, ať s ním jezdí. Já jsem s ním hotov," pokračuje naštvaný Ricciardo.
Jeho závod podle šéfa Christiana Hornera ukončila závada hydrauliky, která potkala také Verstappena v druhém pátečním tréninku: "Musíme dostat auto zpět, abychom si tím byli jistí. Deset kol před cílem jste ale viděli vycházet kouř z jeho zadní části."
"Je to pro něj zkrátka zdrcující, protože jel skvělý závod na starých pneumatikách, držel za sebou Sebastiana [Vettela] před tím vše vypovídajícím kouřem. Auto mohl akorát odstavit. To, že jsme měli mít oba na nejvyšším stupínku, je hořkosladké," dodává Horner.
Charles Leclerc prohlásil, že závodění za Ferrari má pro něj větší hodnotu než titul s jiným týmem. Svou loajalitu k italské stáji označil za hlubší než samotné výsledky.
Lando Norris potvrdil rostoucí formu McLarenu a ovládl druhý volný trénink na Hungaroringu. Britský pilot byl na technickém okruhu u Budapešti nejrychlejší a naznačil, že oranžoví budou i tento víkend patřit mezi hlavní favority.
Roman Staněk získal v Budapešti svou první pole position ve Formuli 2 díky skvělému kolu v čase 1:28.779. Český jezdec porazil týmového kolegu Fornaroliho a odstartuje nedělní hlavní závod z první příčky.
Helmut Marko připustil, že Max Verstappen by mohl v příští sezóně přehodnotit své setrvání v Red Bullu, pokud se změní okolnosti v týmu. Zároveň zpochybnil atraktivitu Mercedesu jako případné alternativy pro trojnásobného šampiona.
Mercedes před maďarskou GP představil klíčovou úpravu vozu W16, která by měla pomoci zejména Kimi Antonellimu. Andrew Shovlin věří, že tato změna zlepší výkon vozu na náročném Hungaroringu.
McLaren vstoupil do víkendu na Hungaroringu ve velkém stylu a ovládl první volný trénink. Navázal tak na silný výkon z Belgie, kde tým rovněž patřil k nejrychlejším.
Lewis Hamilton zatím ve Ferrari nenaplňuje vysoká očekávání, což potvrdil i nevýrazný výkon na Velké ceně Belgie. Namísto boje o vítězství zatím zažívá frustraci a nelehké hledání formy.
Fernando Alonso kvůli bolestem zad vynechá první trénink na Velkou cenu Maďarska. Jeho místo v kokpitu Aston Martinu dočasně zaujme rezervní jezdec Felipe Drugovich.
Lewis Hamilton se zastal Kimiho Antonelliho, který prochází složitějším obdobím v první sezóně u Mercedesu. Podle něj je důležité dát mladému jezdci čas a podporu, protože úspěch přichází s trpělivostí a učením.
George Russell přiznal, že jednání o prodloužení smlouvy s Mercedesem byla náročná a zahrnovala nejen finanční otázky, ale i vzájemnou důvěru a vizi. Přesto zdůraznil svou loajalitu týmu a optimismus ohledně budoucnosti, zejména s blížícími se změnami v roce 2026.
Spekulace končí. Max Verstappen oficiálně potvrdil věrnost Red Bullu. Tým se tak může před rozhodujícími závody sezony opřít o svou klíčovou hvězdu.
Red Bull potvrdil, že Gianpiero Lambiase se na Velké ceně Maďarska vrátí jako hlavní závodní inženýr Maxe Verstappena. Jeho návrat týmu zajistí stabilitu a zkušenosti před důležitým závodem.