S místem pro talentovaného Estebana Ocona to před příští sezónou Formule 1 nevypadá moc růžově. Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff ale slibuje, že v tom dalším roce bude určitě sedět v konkurenceschopném voze.
Za Force Indii má příští rok jezdit Lance Stroll a Sergio Pérez, mladý Francouz si proto musí hledat místo jinde. Jeho jedinou šancí už je pouze Williams, jenž nedávno potvrdil jako svého závodního jezdce pro sezónu 2018 dalšího juniora Mercedesu - Georgea Russella.
Wolff se pro Ocona v létě snažil sehnat místo u Renaultu, jenže toho samotného překvapil svou ochotou k přestupu Daniel Ricciardo z Red Bullu, který jej nahradí Pierrem Gaslym z Toro Rosso.
"Říká se, že optimisty jsou pouze blázni. A já jsem byl v červenci opravdu optimistou, pokud jde o umístění Estebana k Renaultu. Takže nevím. Není to naše rozhodnutí. Williams si musí rozmyslet, kdo podle nich bude pro tým tím nejlepším pilotem," říká sportovní ředitel Mercedesu.
Za stáj z Grove nyní jezdí Sergej Sirotkin a mezi kandidáty na místo závodního jezdce se řadí i Robert Kubica, jehož kariéru je ochotna podpořit polská společnost PKN Orlen (hovoří se o částce kolem 250 mil. Kč).
"Ve hře není jen Esteban. Je tam Robert a další, a všichni z nich si místo zaslouží. Vybere si Williams. S Estebanem jsme připraveni na plán B. Můžu garantovat jednu věc - že v roce 2020 bude v dobrém autě, protože se o Estebana zajímá spousta týmů," potvrzuje Wolff.
Ocon na rozdíl od zmíněného Russella odmítl podepsat víceletou smlouvu si Williamsem, protože chce být připravený na lepší příležitosti, které se mu mohou naskytnout před sezónou 2020.
Jeho místo u Force Indie zaujme Lance Stroll, jehož otec se skupinou investorů pomohl tuto stáj zachránit a zaplati za ní dluhy. Kanaďan bude s týmem testovat už příští měsíc po Velké ceně Abú Zabí.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.