S místem pro talentovaného Estebana Ocona to před příští sezónou Formule 1 nevypadá moc růžově. Sportovní ředitel Mercedesu Toto Wolff ale slibuje, že v tom dalším roce bude určitě sedět v konkurenceschopném voze.
Za Force Indii má příští rok jezdit Lance Stroll a Sergio Pérez, mladý Francouz si proto musí hledat místo jinde. Jeho jedinou šancí už je pouze Williams, jenž nedávno potvrdil jako svého závodního jezdce pro sezónu 2018 dalšího juniora Mercedesu - Georgea Russella.
Wolff se pro Ocona v létě snažil sehnat místo u Renaultu, jenže toho samotného překvapil svou ochotou k přestupu Daniel Ricciardo z Red Bullu, který jej nahradí Pierrem Gaslym z Toro Rosso.
"Říká se, že optimisty jsou pouze blázni. A já jsem byl v červenci opravdu optimistou, pokud jde o umístění Estebana k Renaultu. Takže nevím. Není to naše rozhodnutí. Williams si musí rozmyslet, kdo podle nich bude pro tým tím nejlepším pilotem," říká sportovní ředitel Mercedesu.
Za stáj z Grove nyní jezdí Sergej Sirotkin a mezi kandidáty na místo závodního jezdce se řadí i Robert Kubica, jehož kariéru je ochotna podpořit polská společnost PKN Orlen (hovoří se o částce kolem 250 mil. Kč).
"Ve hře není jen Esteban. Je tam Robert a další, a všichni z nich si místo zaslouží. Vybere si Williams. S Estebanem jsme připraveni na plán B. Můžu garantovat jednu věc - že v roce 2020 bude v dobrém autě, protože se o Estebana zajímá spousta týmů," potvrzuje Wolff.
Ocon na rozdíl od zmíněného Russella odmítl podepsat víceletou smlouvu si Williamsem, protože chce být připravený na lepší příležitosti, které se mu mohou naskytnout před sezónou 2020.
Jeho místo u Force Indie zaujme Lance Stroll, jehož otec se skupinou investorů pomohl tuto stáj zachránit a zaplati za ní dluhy. Kanaďan bude s týmem testovat už příští měsíc po Velké ceně Abú Zabí.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.