Podle bývalého pilota Formule 1 Miky Sala udělal Sauber chybu, když dal před příští sezónou v závodní sedačce po boku Kimiho Räikkönena přednost Antoniovi Giovinazzimu před zkušenějším Marcusem Ericssonem.
Sauber tento týden oznámil, že po boku Icemana, jenž přijde z Ferrari, bude příští rok nastupovat Antonio Giovinazzi místo Marcuse Ericssona, na kterého zbude pouze místo třetího jezdce a velvyslance značky Alfa Romeo. Mnoho lidí tuto nominaci pochvaluje, Švéda mají pouze za platiče bez dostatečného talentu.
Salo se s tím však neztotožňuje. "Nejsem moc překvapený, ale chtěl jsem, aby Ericsson pokračoval. Je mi líto, že o své místo přijde," uvádí na úkor jezdce, který letos nasbíral 7 mistrovských bodů a v šampionátu mu tak patří až 17. příčka - za ním zůstávají pouze Lance Stroll (6 bodů), Brendon Hartley (2 body) a Sergej Sirotkin (1 bod).
Zpochybňuje přitom angažování Giovinazziho po jeho loňském představení, kdy v úvodních dvou velkých cenách zaskakoval za zraněného Pascala Wehrleina.
"O moc více toho o něm nevím, ale těch několik výkonů bylo hodně nešťastných. Rozbil hodně aut. Možná dokáže dobře závodit a šlo pro něj o těžkou situaci. Možná nebyl připravený a teď je," uvažuje bývalý finský jezdec.
"Vypadá to, že chtěli vedle Kimiho mladého jezdce. A u Sauberu vidíte, že chtějí s Ferrari úzce spolupracovat. Auto je vyvíjeno stejným směrem jako Ferrari, aby pokračovali ve zlepšování výsledků," dodává Salo ve svém komentáři.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.
Kontakt mezi Leclercem a Verstappenem ve Velké ceně Španělska zůstal bez trestu, sportovní komisaři se rozhodli nezasahovat. Pilot Ferrari si tak udržel třetí místo.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Max Verstappen si za svůj manévr zasloužil černou vlajku a okamžité vyloučení ze závodu. Jeho ostrá slova vyvolala rozruch v paddocku i mezi fanoušky a znovu otevřela debatu o hranicích férového závodění.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem na letiště v Praze.
Max Verstappen čelí hrozbě zákazu startu ve formuli 1. Po kontroverzní kolizi s Georgem Russellem ve Velké ceně Španělska dostal tříbodový trest a deset sekund penalizace. Celkem už má jedenáct trestných bodů – a k automatickému zastavení mu chybí jediný.