Podle bývalého pilota Formule 1 Miky Sala udělal Sauber chybu, když dal před příští sezónou v závodní sedačce po boku Kimiho Räikkönena přednost Antoniovi Giovinazzimu před zkušenějším Marcusem Ericssonem.
Sauber tento týden oznámil, že po boku Icemana, jenž přijde z Ferrari, bude příští rok nastupovat Antonio Giovinazzi místo Marcuse Ericssona, na kterého zbude pouze místo třetího jezdce a velvyslance značky Alfa Romeo. Mnoho lidí tuto nominaci pochvaluje, Švéda mají pouze za platiče bez dostatečného talentu.
Salo se s tím však neztotožňuje. "Nejsem moc překvapený, ale chtěl jsem, aby Ericsson pokračoval. Je mi líto, že o své místo přijde," uvádí na úkor jezdce, který letos nasbíral 7 mistrovských bodů a v šampionátu mu tak patří až 17. příčka - za ním zůstávají pouze Lance Stroll (6 bodů), Brendon Hartley (2 body) a Sergej Sirotkin (1 bod).
Zpochybňuje přitom angažování Giovinazziho po jeho loňském představení, kdy v úvodních dvou velkých cenách zaskakoval za zraněného Pascala Wehrleina.
"O moc více toho o něm nevím, ale těch několik výkonů bylo hodně nešťastných. Rozbil hodně aut. Možná dokáže dobře závodit a šlo pro něj o těžkou situaci. Možná nebyl připravený a teď je," uvažuje bývalý finský jezdec.
"Vypadá to, že chtěli vedle Kimiho mladého jezdce. A u Sauberu vidíte, že chtějí s Ferrari úzce spolupracovat. Auto je vyvíjeno stejným směrem jako Ferrari, aby pokračovali ve zlepšování výsledků," dodává Salo ve svém komentáři.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.