Švýcarský tým dnes potvrdil druhého závodního pilota, jenž v příští sezóně v sestavě doplní Kimiho Räikkönena. Šanci dostane další mladík z řad Ferrari.
Sauber s potěšením oznamuje, že za něj bude závodit Antonio Giovinazzi, který dostane přednost před Marcusem Ericssonem. V prohlášení poukazuje na přirozenou volbu vzhledem k hlavnímu sponzorovi, kterým je Alfa Romeo. Švéd nicméně v Hinwilu zůstane - bude tam plnit roli třetího jezdce a velvyslance značky.
🙌 #THANKYOUMARCUS 🙌We are delighted to announce that @ericsson_marcus will continue to be part of our team 😍Marcus will be taking on the role of Third Driver and Brand Ambassador#Kimi7 + @Anto_Giovinazzi + #ME9 = DREAM TEAM!!#DreamTeam #alfaromeosauberf1team #F1 pic.twitter.com/3I9MKZQbCl
— Sauber F1 Team (@SauberF1Team) September 25, 2018Mladý Ital v F1 debutoval již v roce 2017 se Sauberem, když nahradil zraněného Pascala Wehrleina. Tehdy odjel závody v Austrálii (skončil dvanáctý) a v Číně, kde se proslavil spíše svými karamboly (neklasifikován). Kromě toho se švýcarským týmem absolvoval i několik pátečních tréninků.
"Těší mě, že se přidám k Sauberu. Tímto se mi plní sen a zároveň to je velkým potěšením mít možnost závodit za tento tým. Jakožto pro Itala jde pro mně o velkou poctu reprezentovat v tomto sportu tak ikonickou a úspěšnou značku, jakou je Alfa Romeo. Chtěl bych poděkovat Scuderii Ferrari a F1 týmu Alfa Romeo Sauber za to, že mi poskytli tuto skvělou příležitost. Jsem velmi motivován a už se nemůžu dočkat, až začnu pracovat na společném dosažení skvělých výsledků," komentuje Giovinazzi.
Šéf týmu Frédéric Vasseur dodává: "Moc nás těší odhalení kompletní jezdecké sestavy pro rok 2019. Nejprve jsme podepsali Kimiho Räikkönena, výjimečně talentovaného jezdce, jenž přispěje k vývoji našeho vozu a urychlí pokrok týmu jako celku.
Společně s Alfou Romeo s radostí vítáme Antonia Giovinazziho, jenž nahradí Charlese Leclerca. Již jsme s ním měli v minulosti možnost spolupracovat, tehdy prokázal skvělý potenciál. Jsme velmi odhodlaní a motivovaní. Naším cílem je pokračovat v pokroku a ve společném boji o pozice, které se počítají!"
🚨 CONFIRMED: 2019 Driver Line-up Locked In 🚨@Anto_Giovinazzi will be an Alfa Romeo Sauber F1 Team driver from 2019Antonio will line-up alongside #Kimi7 for us next seasonWho's excited to see these two together?#WelcomeGio #f1 @F1 pic.twitter.com/dipRGvNyZa
— Sauber F1 Team (@SauberF1Team) September 25, 2018
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.
FIA a Formule 1 oznámily novou terminologii pro sezonu 2026 a zároveň představily první vizualizace monopostů nové generace. Ty naznačují směr, kterým se technická podoba šampionátu v následujících letech ubere.
Lando Norris oslavil svůj premiérový titul mistra světa ve Formuli 1 při závěrečném závodě sezony v Abu Dhabi, přičemž jeho výkon ocenili i samotní soupeři.
Maurizio Arrivabene varoval, že Lewis Hamilton posíláním podrobných „dokumentací“ Ferrari může naznačovat, že jeho vztah s týmem je napjatý. Takový krok často signalizuje, že komunikace a důvěra mezi jezdcem a týmem jsou ohroženy.
Koji Watanabe, prezident Honda Racing Corporation, prozradil, že jeho debaty se záhy nastupujícím šéfem Aston Martinu Adrianem Neweym jsou často velmi živé a intenzivní. Diskuse podle něj slouží k hledání optimálních řešení a posouvání týmu vpřed.
McLaren před závěrečnou Velkou cenou sezony zvolil neobvyklý způsob, jak podpořit svého jezdce Landa Norrise. Na startovní pásku se objevila drobná, osobní zpráva, která měla Norrisovi dodat klid a motivaci v okamžiku, kdy šlo o hodně.