Bývalý pilot jezdecké akademie Ferrari a současný tovární jezdec Mercedesu soutěžící v kategoriích GT, vyjádřil svůj názor na čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela, jenž letos bojuje o titul s Lewisem Hamiltonem.
Třiadvacetiletý Raffaele Marciello se minulou neděli stal šampionem série Blancpain Sprint, přitom vede také v sériích Blancpain Endurance a Intercontinental GT Challenge. Na Twitteru velmi pozitivně hodnotil příchod Charlese Leclerca do F1 týmu Ferrari.
Jak si tam podle něj povede? "Je to 100% pozitivní. Nikdy jsem Vettela neviděl na stejné úrovni jako Hamiltona, Alonsa nebo dokonce Kubicu. Věřím, že kdy Charles přijde k Ferrari, ta Sebastiana bude hned porážet," domnívá se Marciello.
We will see again the redbull 2014 situation with Charles-Seb 😏 vaiii @Charles_Leclerc let’s hope is true 🙏🏻
— Raffaele Marciello (@Real_RMarciello) September 7, 2018"To, že Ferrari nezíská letošní titul, je vina Sebastiana Vettela. Když vyhrál své 4 tituly u Red Bullu, tak měl vedle sebe jako týmového kolegu Marka Webbera, žádného šampiona, a jejich auto bylo mnohem rychlejší než ostatní," vrací se k sezónám 2010 - 2013, v nichž Vettel zářil.
V roce 2014 ale k Red Bullu nastoupil Daniel Ricciardo a situace se změnila - hvězdu týmu a úřadujícího mistra světa začal nově příchozí mladík porážet.
"Na trati jsme viděli, že je Ricciardo lepší. Někdo by mohl namítnout, že vůz RB10 seděl lépe Danielovu než Sebastianovu stylu. Říkat můžeme, co chceme, ale šampion musí vždy porozumět, jak přizpůsobit svůj styl závodnímu vozu. A skvělý šampion se také nikdy nesmí zlomit pod tlakem. Ale jak vidíte, Vettel pod tlakem často trpí více," pokračuje pro FormulaPassion.it Marciello.
Současnou 40bodovou ztrátu Vettela na Hamiltona nepřisuzuje jen strategickým chybám Ferrari: "Když odpočítáte dvě nebo tři Vettelovy chyby během sezóny, tak není zas tak těžké přijít k těm 40 bodům, které ho nyní dělí od Hamiltona."
"Samozřejmě, že na boxové zídce přijali některá špatná rozhodnutí, ale to se stalo víceméně i Mercedesu. Poslední slovo má pilot za volantem. On může požádat o to, aby ho na dráze nechali déle, protože má pneumatiky stále v dobrém stavu, nebo o zastávku.
V Singapuru stratégové chápali, že Seb na dráze Lewise nepředjede. Vzhledem ke ztrátě v šampionát byl pokus o podseknutí dobrým riskem. Nevyšlo to, ale nebyla to zas tak šílená věc, pokusit se o něco odlišného," zastává se bývalý šampion Formule 3 italského týmu, v jehož jezdecké akademii získával zkušenosti.
Max Verstappen prozradil, jak je to o voze Red Bullu, který byl navržen podle jeho stylu jízdy.
Šéf Ferrari Fred Vasseur přiznal, že on i Lewis Hamilton podcenili, jak těžké bude jezdcovo přizpůsobení se vozu Ferrari. Ukázalo se, že adaptace je mnohem náročnější, než čekali.
Charles Leclerc míní, že Ferrari by mělo dát přednost udržení druhého místa v Poháru konstruktérů před ziskem většího času ve větrném tunelu pro rok 2026. Podle něj má aktuální úspěch a s ním spojené benefity větší váhu než dlouhodobá technická výhoda.
Oscar Piastri tvrdí, že stabilita jezdecké sestavy a vedení McLarenu dává týmu důležité výhody. Podle něj kontinuita pomáhá plánovat a zlepšovat výkon bez zbytečných otřesů.
Po nepovedené kvalifikaci a závodě Velké ceny Maďarska se Martin Brundle pustil do kritiky ponurých vyjádření Lewise Hamiltona, která podle něj působila až příliš poraženecky.
James Vowles označil návrat dvouzastávkové strategie v Monaku 2026 za „nejnepříjemnější pocit“, jaký kdy zažil. Podle něj může jít o krok, který závodu spíše uškodí.
Šéf McLarenu Zak Brown potvrdil, že tým i nadále ponechá Landa Norrise a Oscara Piastriho volně závodit o titul bez týmových příkazů. Podle něj mají oba jezdci stejné šance a férový přístup posiluje celý tým.
Jamie Chadwick a Bernie Collins označily Hamiltonův víkend v Maďarsku za kombinaci slabého vozu a chybné strategie.
Toto Wolff přiznal, že vede rozhovory s Maxem Verstappenem, a ujistil, že George Russell o všem ví. Šéf Mercedesu tak otevřeně připustil, že kontakt s nizozemským šampionem není tajemstvím uvnitř týmu.
Red Bull nadále řeší bolestivou otázku druhé sedačky, protože Yuki Tsunoda stále nezískal jediný bod. Jeho neefektivní výkony oslabují nejen sesterský tým, ale i jeho vlastní šance na budoucnost v rámci programu.
Ferrari se zavázalo odhalit příčinu záhadného propadu výkonu Charlese Leclerca během Velké ceny Maďarska. Šéf týmu Fred Vasseur ujistil, že tým pečlivě prozkoumá všechny možné faktory, které mohly ovlivnit rychlost jejich pilota, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala.
Kimi Antonelli si na Hungaroringu dojel pro desáté místo a první bod od červnové Velké ceny Kanady, přestože závod byl pro něj těžký a náročný.