Bývalý pilot jezdecké akademie Ferrari a současný tovární jezdec Mercedesu soutěžící v kategoriích GT, vyjádřil svůj názor na čtyřnásobného šampiona Sebastiana Vettela, jenž letos bojuje o titul s Lewisem Hamiltonem.
Třiadvacetiletý Raffaele Marciello se minulou neděli stal šampionem série Blancpain Sprint, přitom vede také v sériích Blancpain Endurance a Intercontinental GT Challenge. Na Twitteru velmi pozitivně hodnotil příchod Charlese Leclerca do F1 týmu Ferrari.
Jak si tam podle něj povede? "Je to 100% pozitivní. Nikdy jsem Vettela neviděl na stejné úrovni jako Hamiltona, Alonsa nebo dokonce Kubicu. Věřím, že kdy Charles přijde k Ferrari, ta Sebastiana bude hned porážet," domnívá se Marciello.
We will see again the redbull 2014 situation with Charles-Seb 😏 vaiii @Charles_Leclerc let’s hope is true 🙏🏻
— Raffaele Marciello (@Real_RMarciello) September 7, 2018"To, že Ferrari nezíská letošní titul, je vina Sebastiana Vettela. Když vyhrál své 4 tituly u Red Bullu, tak měl vedle sebe jako týmového kolegu Marka Webbera, žádného šampiona, a jejich auto bylo mnohem rychlejší než ostatní," vrací se k sezónám 2010 - 2013, v nichž Vettel zářil.
V roce 2014 ale k Red Bullu nastoupil Daniel Ricciardo a situace se změnila - hvězdu týmu a úřadujícího mistra světa začal nově příchozí mladík porážet.
"Na trati jsme viděli, že je Ricciardo lepší. Někdo by mohl namítnout, že vůz RB10 seděl lépe Danielovu než Sebastianovu stylu. Říkat můžeme, co chceme, ale šampion musí vždy porozumět, jak přizpůsobit svůj styl závodnímu vozu. A skvělý šampion se také nikdy nesmí zlomit pod tlakem. Ale jak vidíte, Vettel pod tlakem často trpí více," pokračuje pro FormulaPassion.it Marciello.
Současnou 40bodovou ztrátu Vettela na Hamiltona nepřisuzuje jen strategickým chybám Ferrari: "Když odpočítáte dvě nebo tři Vettelovy chyby během sezóny, tak není zas tak těžké přijít k těm 40 bodům, které ho nyní dělí od Hamiltona."
"Samozřejmě, že na boxové zídce přijali některá špatná rozhodnutí, ale to se stalo víceméně i Mercedesu. Poslední slovo má pilot za volantem. On může požádat o to, aby ho na dráze nechali déle, protože má pneumatiky stále v dobrém stavu, nebo o zastávku.
V Singapuru stratégové chápali, že Seb na dráze Lewise nepředjede. Vzhledem ke ztrátě v šampionát byl pokus o podseknutí dobrým riskem. Nevyšlo to, ale nebyla to zas tak šílená věc, pokusit se o něco odlišného," zastává se bývalý šampion Formule 3 italského týmu, v jehož jezdecké akademii získával zkušenosti.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.