Bývalý šampion Formule 1 Jacques Villeneuve se vrací k událostem v Singapuru, kde se čekal triumf Ferrari, ale místo toho si pro vítězství dojel Lewis Hamilton s Mercedesem.
"Pro Ferrari jde o těžkou porážku, ale musí pořád věřit. Povolání Vettela k brzké zastávce bylo jejich největší chybou, protože potom ztratili tři sekundy za Pérezem, když do boxů mířil Verstappen," komentuje Kanaďan klíčový okamžik závodu. Po své zastávce byl pilot Red Bullu bok po boku se Sebastianem Vettelem, ale z třetí zatáčky vyjížděl jako první Max.
"Chyba Ferrari byla arogance ve volbě pneumatik pro závod, když si pro víkend vybrali pouze jeden pár měkké směsi, kterou nemohli používat. Všechno vsadili na kvalifikaci. To je hrubý omyl, když nemůžete bojovat o mistrovský titul," pokračuje Villeneuve, jenž si nyní přivydělává jako televizní komentátor.
Ferrari si pro Singapur vybralo pro každého jezdce pouze jednu sadu měkkých pneumatik. Ty si potřebovalo nechat pro závod, proto na nich v žádném tréninku ani v kvalifikaci neujelo ani kolo.
Do velké ceny tak šli bez jakýchkoliv dat či povědomí o tom, jak by se mohly na městském okruhu chovat. Mercedes si u Pirelli naopak objednal pro každého pilota tři sady a Hamilton na nich v závodě, kdy téměř vůbec nedegradovaly, ujel ve výborném tempu 46 kol.
Před letní přestávkou těžil lídr šampionátu s Mercedesem z chyb Ferrari, nyní ale vylepšili svůj vůz a Brit jezdí v životní formě: "Lewis chápe, kdy musí být tvrdý, agresivní, nebo kdy to musí držet pod kontrolou," všímá si Villeneuve jeho vyzrálého přístupu.
"Jezdí lépe, než umožňuje auto. Mezi ním a týmovým kolegou je obrovský rozdíl. Bottas není Hamilton. Nikdy neměl jeho talent," dodává na účet druhého jezdce Stříbrných šípů mistr světa z roku 1997.
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.