Bývalý šampion Formule 1 Jacques Villeneuve se vrací k událostem v Singapuru, kde se čekal triumf Ferrari, ale místo toho si pro vítězství dojel Lewis Hamilton s Mercedesem.
"Pro Ferrari jde o těžkou porážku, ale musí pořád věřit. Povolání Vettela k brzké zastávce bylo jejich největší chybou, protože potom ztratili tři sekundy za Pérezem, když do boxů mířil Verstappen," komentuje Kanaďan klíčový okamžik závodu. Po své zastávce byl pilot Red Bullu bok po boku se Sebastianem Vettelem, ale z třetí zatáčky vyjížděl jako první Max.
"Chyba Ferrari byla arogance ve volbě pneumatik pro závod, když si pro víkend vybrali pouze jeden pár měkké směsi, kterou nemohli používat. Všechno vsadili na kvalifikaci. To je hrubý omyl, když nemůžete bojovat o mistrovský titul," pokračuje Villeneuve, jenž si nyní přivydělává jako televizní komentátor.
Ferrari si pro Singapur vybralo pro každého jezdce pouze jednu sadu měkkých pneumatik. Ty si potřebovalo nechat pro závod, proto na nich v žádném tréninku ani v kvalifikaci neujelo ani kolo.
Do velké ceny tak šli bez jakýchkoliv dat či povědomí o tom, jak by se mohly na městském okruhu chovat. Mercedes si u Pirelli naopak objednal pro každého pilota tři sady a Hamilton na nich v závodě, kdy téměř vůbec nedegradovaly, ujel ve výborném tempu 46 kol.
Před letní přestávkou těžil lídr šampionátu s Mercedesem z chyb Ferrari, nyní ale vylepšili svůj vůz a Brit jezdí v životní formě: "Lewis chápe, kdy musí být tvrdý, agresivní, nebo kdy to musí držet pod kontrolou," všímá si Villeneuve jeho vyzrálého přístupu.
"Jezdí lépe, než umožňuje auto. Mezi ním a týmovým kolegou je obrovský rozdíl. Bottas není Hamilton. Nikdy neměl jeho talent," dodává na účet druhého jezdce Stříbrných šípů mistr světa z roku 1997.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.
Nico Rosberg po Velké ceně Španělska prohlásil, že Lewis Hamilton se ve Ferrari nachází v opravdu těžké situaci, která zdaleka neodpovídá jeho očekáváním.
Felipe Drugovich je připraven vzdát se startu v Le Mans, aby mohl případně zaskočit za Lance Strolla při domácí Velké ceně Kanady. Brazilský rezervní jezdec Aston Martinu tím dává jasně najevo, že Formule 1 má pro něj absolutní prioritu.
Max Verstappen nezvládl vypjatý závěr Velké ceny Španělska 2025, která pro něj skončila penalizací a propadem na desáté místo.
Juan Pablo Montoya kritizoval napjatou spolupráci mezi Lewisem Hamiltonem a jeho inženýrem Riccardem Adamim a vyzval britského jezdce, aby se „naštval“ a vyžádal si změnu.
Zak Brown označil double McLarenu v Barceloně za odměnu díky tvrdé práci celého týmu a důkaz potenciálu letošního vozu. Podle něj McLaren tímto výsledkem potvrdil, že je letos seriózním kandidátem na titul.
Velká cena Španělska 2025 skončila pro Maxe Verstappena zklamáním, když po incidentu s Russellem a penalizaci skončil až desátý. Po závodě odletěl soukromým tryskáčem a přistál na letišti v Praze.
Přestože McLaren slavil vítězství, průběh závodu rozhodně nebyl bezstarostný. Napětí v garáži výrazně stouplo ve chvíli, kdy začala být zřejmá Verstappenova strategie tří zastávek. V táboře papájových se v tu chvíli rozhodně nedýchalo klidně.
Mistr světa Max Verstappen se během Velké ceny Španělska dostal do sporu kvůli kolizi s Georgem Russellem, kterou nejprve bagatelizoval. Později však na sociálních sítích přiznal, že „to se nemělo stát“, což ukazuje jeho schopnost uznat chybu.
Nico Hülkenberg ze šestnáctého místa v závodě vylepšil pozici až na pátou a předjel i Lewisa Hamiltona, což podpořilo skvělé tempo Sauberu a výhoda čerstvých pneumatik po restartu. Vyzdvihl také zásluhu nedávných vylepšení vozu.