Ferrari podle Sebastiana Vettela musí cílit v 6 zbývajících závodech sezóny 2018 hodně vysoko - ve všech musí porazit Lewise Hamiltona s Mercedesem, pokud má získat titul.
Měl to být velký závod Ferrari. Tréninky naznačovali, že jsou rudé vozy ve formě, první facka ale přišla v sobotu, kdy Vettel ztratil v kvalifikaci na Hamiltona přes 0,6 sekundy a startoval až z třetího místa za Maxem Verstappenem, který svými ostrými lokty nahání soupeřům strach.
Start dopadl pro Scuderii dobře - k žádné kolizi nedošlo a Sebastian Red Bull na rovince před pátou zatáčkou předjel. Jenže k očekávanému tlaku na Mercedes nedošlo. Po prvních zastávkách a nasazených pneumatikách bylo jasné, že Ferrari nevyhraje, pokud na dráze nedojde k nějaké nepředvídatelné události.
Zvolilo příliš agresivní strategii - ultra-měkké pneumatiky sotva vydržely do cíle, zatímco Hamilton na měkkých s přehledem diktoval tempo, dojel si pro další vítězství a svůj náskok v šampionátu už navýšil na 40 bodů, protože Vettel se vrátil na trať za Verstappenem, jemuž vyšlo podseknutí, a pořadí se tak proti kvalifikaci nezměnilo. Ferrari má teď před sebou jasný, ale velmi náročný úkol - zbylých šest závodů vyhrát.
"Samozřejmě to není skvělé, když se blížíte ke konci šampionátu a body ztrácíte, místo abyste je získávali. Stále nám ale zbývá dost závodů a nějaký čas. Myslím, že to je úplně jasné: pokud teď vyhrajeme všechny závody, tak jsme v pohodě. Proto to musí být naším cílem," vybízí Vettel.
Risk ve strategii se včera Ferrari nevyplatil. "Nevypadalo to tak špatně. Měli jsme dobré první kolo, ale museli jsme něco zkusit - být agresivní. Nevyšlo to a my jsme skončili třetí, tedy tak, jak jsme začínali. Jakmile jsme přišli o to 2. místo, tak bylo jasné, že zkrátka musíme přijít na to, jak na těchto pneumatikách dojet do cíle, kolem 45 kol. To byla dlouhá cesta," komentuje Vettel.
"Když se ohlédnu zpět, tak nám něco scházelo. Ale v tu chvíli se domnívám, že to vypadalo jako ta správná věc. Šli jsme do toho, zkusili to, ale nefungovalo to. Kdyby to vyšlo, pak by to bylo skvělé. Ale ono se to nepovedlo, takže to skvělé není, je to jednoduché," dodává zklamaně pilot Ferrari.
Přestup k Ferrari měl být pro Hamiltona vrcholem kariéry, ale zatím přináší spíše nejistotu než úspěchy. Sedminásobný mistr světa se stále adaptuje na nové prostředí, což vyvolává spekulace o jeho budoucnosti ve Formuli 1.
Flavio Briatore dal jasně najevo, že Alpine musí v roce 2026 pravidelně bojovat o stupně vítězů, jinak nemá šanci naplnit jeho ambice. Přechodné období končí a tým musí začít dokazovat svou konkurenceschopnost přímo na trati.
Andrea Stella uznává, že řídit dva ambiciózní jezdce bojující o titul je náročné a vyžaduje citlivý přístup. McLaren teď balancuje mezi týmovou rovnováhou a snahou vytěžit maximum z formy Landa Norrise a Oscara Piastriho.
Andy Cowell, šéf týmu Aston Martin F1, uvedl, že Neweyho komentáře o problémech se simulátorem tým motivovaly k rychlejšímu vývoji, který chtějí zvládnout během měsíců místo dvou let.
Ačkoliv se Lewis Hamilton zatím úplně nesžil s novým prostředím ve Ferrari, komentátor David Croft je přesvědčený, že rok 2025 nebude jeho poslední sezónou ve Formuli 1. Podle něj má sedminásobný mistr světa stále dost motivace a odhodlání pokračovat dál.
Fernando Alonso přiznal, že jeho setrvání ve Formuli 1 po roce 2026 bude do značné míry záviset na tom, jak mu sedne nová generace monopostů.
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.