Ferrari podle Sebastiana Vettela musí cílit v 6 zbývajících závodech sezóny 2018 hodně vysoko - ve všech musí porazit Lewise Hamiltona s Mercedesem, pokud má získat titul.
Měl to být velký závod Ferrari. Tréninky naznačovali, že jsou rudé vozy ve formě, první facka ale přišla v sobotu, kdy Vettel ztratil v kvalifikaci na Hamiltona přes 0,6 sekundy a startoval až z třetího místa za Maxem Verstappenem, který svými ostrými lokty nahání soupeřům strach.
Start dopadl pro Scuderii dobře - k žádné kolizi nedošlo a Sebastian Red Bull na rovince před pátou zatáčkou předjel. Jenže k očekávanému tlaku na Mercedes nedošlo. Po prvních zastávkách a nasazených pneumatikách bylo jasné, že Ferrari nevyhraje, pokud na dráze nedojde k nějaké nepředvídatelné události.
Zvolilo příliš agresivní strategii - ultra-měkké pneumatiky sotva vydržely do cíle, zatímco Hamilton na měkkých s přehledem diktoval tempo, dojel si pro další vítězství a svůj náskok v šampionátu už navýšil na 40 bodů, protože Vettel se vrátil na trať za Verstappenem, jemuž vyšlo podseknutí, a pořadí se tak proti kvalifikaci nezměnilo. Ferrari má teď před sebou jasný, ale velmi náročný úkol - zbylých šest závodů vyhrát.
"Samozřejmě to není skvělé, když se blížíte ke konci šampionátu a body ztrácíte, místo abyste je získávali. Stále nám ale zbývá dost závodů a nějaký čas. Myslím, že to je úplně jasné: pokud teď vyhrajeme všechny závody, tak jsme v pohodě. Proto to musí být naším cílem," vybízí Vettel.
Risk ve strategii se včera Ferrari nevyplatil. "Nevypadalo to tak špatně. Měli jsme dobré první kolo, ale museli jsme něco zkusit - být agresivní. Nevyšlo to a my jsme skončili třetí, tedy tak, jak jsme začínali. Jakmile jsme přišli o to 2. místo, tak bylo jasné, že zkrátka musíme přijít na to, jak na těchto pneumatikách dojet do cíle, kolem 45 kol. To byla dlouhá cesta," komentuje Vettel.
"Když se ohlédnu zpět, tak nám něco scházelo. Ale v tu chvíli se domnívám, že to vypadalo jako ta správná věc. Šli jsme do toho, zkusili to, ale nefungovalo to. Kdyby to vyšlo, pak by to bylo skvělé. Ale ono se to nepovedlo, takže to skvělé není, je to jednoduché," dodává zklamaně pilot Ferrari.
Letošní sezóna Formule 1 slibuje napínavou podívanou, jelikož do boje o titul se zapojí hned čtyři týmy, což je v moderní historii této disciplíny opravdu výjimečné. Po loňské vyrovnané sezóně jsou očekávání ještě vyšší, což znamená, že se můžeme těšit na neuvěřitelně intenzivní závody a souboje o každý bod. Ačkoliv se vše rozhodne až na konci sezóny, Günther Steiner prozradil, kdo je jeho favorit.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.