Ferrari podle Sebastiana Vettela musí cílit v 6 zbývajících závodech sezóny 2018 hodně vysoko - ve všech musí porazit Lewise Hamiltona s Mercedesem, pokud má získat titul.
Měl to být velký závod Ferrari. Tréninky naznačovali, že jsou rudé vozy ve formě, první facka ale přišla v sobotu, kdy Vettel ztratil v kvalifikaci na Hamiltona přes 0,6 sekundy a startoval až z třetího místa za Maxem Verstappenem, který svými ostrými lokty nahání soupeřům strach.
Start dopadl pro Scuderii dobře - k žádné kolizi nedošlo a Sebastian Red Bull na rovince před pátou zatáčkou předjel. Jenže k očekávanému tlaku na Mercedes nedošlo. Po prvních zastávkách a nasazených pneumatikách bylo jasné, že Ferrari nevyhraje, pokud na dráze nedojde k nějaké nepředvídatelné události.
Zvolilo příliš agresivní strategii - ultra-měkké pneumatiky sotva vydržely do cíle, zatímco Hamilton na měkkých s přehledem diktoval tempo, dojel si pro další vítězství a svůj náskok v šampionátu už navýšil na 40 bodů, protože Vettel se vrátil na trať za Verstappenem, jemuž vyšlo podseknutí, a pořadí se tak proti kvalifikaci nezměnilo. Ferrari má teď před sebou jasný, ale velmi náročný úkol - zbylých šest závodů vyhrát.
"Samozřejmě to není skvělé, když se blížíte ke konci šampionátu a body ztrácíte, místo abyste je získávali. Stále nám ale zbývá dost závodů a nějaký čas. Myslím, že to je úplně jasné: pokud teď vyhrajeme všechny závody, tak jsme v pohodě. Proto to musí být naším cílem," vybízí Vettel.
Risk ve strategii se včera Ferrari nevyplatil. "Nevypadalo to tak špatně. Měli jsme dobré první kolo, ale museli jsme něco zkusit - být agresivní. Nevyšlo to a my jsme skončili třetí, tedy tak, jak jsme začínali. Jakmile jsme přišli o to 2. místo, tak bylo jasné, že zkrátka musíme přijít na to, jak na těchto pneumatikách dojet do cíle, kolem 45 kol. To byla dlouhá cesta," komentuje Vettel.
"Když se ohlédnu zpět, tak nám něco scházelo. Ale v tu chvíli se domnívám, že to vypadalo jako ta správná věc. Šli jsme do toho, zkusili to, ale nefungovalo to. Kdyby to vyšlo, pak by to bylo skvělé. Ale ono se to nepovedlo, takže to skvělé není, je to jednoduché," dodává zklamaně pilot Ferrari.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.