SINGAPUR - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly své piloty v průběhu Velké ceny Singapuru, s jakými strategiemi ji odjely a kdo zvládl nejvíce kol na jedné směsi pneumatik?
Nejrychlejší zastávku stejně jako v Ázerbájdžánu a Maďarsku předvedl Williams, když Strolla ve 40. kole zdržel jen 2,2 sekundy. U Sirotkina se mu ale už tolik nedařilo, ani jednou ze dvou pokusů se nedostali pod 4 sekundy.
Perform a speedy tire change under floodlight? No problem for @WilliamsRacing . Here are the DHL Fastest Pit Stops from Singapore. #DHLMotorsports #F1 pic.twitter.com/VCxq3pQFh0
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) September 18, 2018Video: Nejrychlejší zastávky v Singapuru
Red Bullu dnes patří druhá příčka. Ricciarda v 27. kole přezul za 2,31 s, Verstappena o 10 kol dříve za 2,56 s. Pěkný konzistentní výkon od rakouské stáje.
Mercedes je v pořadí nejrychlejších zastávek třetí. Bottase odbavil v 16. kole za 2,45 s, vítězného Hamiltona o kolo dříve za 3 vteřiny. Čtvrté místo patří Sauberu, jenž Ericssona v 44. kole odbavil za 2,54 s.
Do závodu startovalo 12 pilotů na hyper-měkké směsi, mimo první desítku si ji dobrovolně vybrala dvojice Toro Rosso. Sedm jezdců si pro začátek vybralo o 1,5 sekundy pomalejší ultra-měkkou směs (Alonso, Ericsson, Leclerc, Magnussen, Sainz, Sirotkin a Vandoorne), měkkou pouze Stroll.
Cílem drtivé většiny pilotů byla jediná zastávka, dvakrát se u mechaniků ale objevili Hartley se Sirotkinem, třikrát Magnussen s Pérezem, jenž se jednou projel boxovou uličkou za trest.
Alonso dokonale využil svou možnost svobodné volby pneumatik a z 11. místa se po strategii ultra-měkká - měkká propracoval až na 7 místo v cíli. Singapur potvrdil 100% pravděpodobnost výjezdu safety-caru, jehož jsme se dočkali hned na začátku poté, co Pérez nemilosrdně poslal svého týmového kolegu Ocona do zdi.
Nejdelší vzdálenost na jedné sadě ultra-měkkých pneumatik zvládl Vettel - 47 kol představovalo 77 % závodu vypsaného na 61 okruhů. Na hyper-měkkých pneumatikách vydržel nejvíce Ricciardo (27 kol), na měkkých Hamilton (46 kol).
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.