SINGAPUR - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly své piloty v průběhu Velké ceny Singapuru, s jakými strategiemi ji odjely a kdo zvládl nejvíce kol na jedné směsi pneumatik?
Nejrychlejší zastávku stejně jako v Ázerbájdžánu a Maďarsku předvedl Williams, když Strolla ve 40. kole zdržel jen 2,2 sekundy. U Sirotkina se mu ale už tolik nedařilo, ani jednou ze dvou pokusů se nedostali pod 4 sekundy.
Perform a speedy tire change under floodlight? No problem for @WilliamsRacing . Here are the DHL Fastest Pit Stops from Singapore. #DHLMotorsports #F1 pic.twitter.com/VCxq3pQFh0
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) September 18, 2018Video: Nejrychlejší zastávky v Singapuru
Red Bullu dnes patří druhá příčka. Ricciarda v 27. kole přezul za 2,31 s, Verstappena o 10 kol dříve za 2,56 s. Pěkný konzistentní výkon od rakouské stáje.
Mercedes je v pořadí nejrychlejších zastávek třetí. Bottase odbavil v 16. kole za 2,45 s, vítězného Hamiltona o kolo dříve za 3 vteřiny. Čtvrté místo patří Sauberu, jenž Ericssona v 44. kole odbavil za 2,54 s.
Do závodu startovalo 12 pilotů na hyper-měkké směsi, mimo první desítku si ji dobrovolně vybrala dvojice Toro Rosso. Sedm jezdců si pro začátek vybralo o 1,5 sekundy pomalejší ultra-měkkou směs (Alonso, Ericsson, Leclerc, Magnussen, Sainz, Sirotkin a Vandoorne), měkkou pouze Stroll.
Cílem drtivé většiny pilotů byla jediná zastávka, dvakrát se u mechaniků ale objevili Hartley se Sirotkinem, třikrát Magnussen s Pérezem, jenž se jednou projel boxovou uličkou za trest.
Alonso dokonale využil svou možnost svobodné volby pneumatik a z 11. místa se po strategii ultra-měkká - měkká propracoval až na 7 místo v cíli. Singapur potvrdil 100% pravděpodobnost výjezdu safety-caru, jehož jsme se dočkali hned na začátku poté, co Pérez nemilosrdně poslal svého týmového kolegu Ocona do zdi.
Nejdelší vzdálenost na jedné sadě ultra-měkkých pneumatik zvládl Vettel - 47 kol představovalo 77 % závodu vypsaného na 61 okruhů. Na hyper-měkkých pneumatikách vydržel nejvíce Ricciardo (27 kol), na měkkých Hamilton (46 kol).
Helmut Marko z Red Bullu zkritizoval rozhodnutí FIA nepenalizovat Charlese Leclerca za kolizi s Verstappenem a označil přístup komisařů za nevyvážený. Incident znovu rozvířil debatu o konzistenci rozhodování, zatímco Verstappen dojel v Barceloně až desátý.
Carlos Sainz promluvil o budoucnosti Williamsu, kam přestoupil na začátku sezony. Podle něj má tým potenciál a odhodlání výrazně se posunout vpřed.
Christijan Albers radí Isacku Hadjarovi, aby raději ukončil smlouvu s Red Bullem, pokud chce v F1 uspět dlouhodobě. Podle něj setrvání u týmu nemusí být pro mladého jezdce tou nejlepší cestou k trvalé kariéře.
Lewis Hamilton skončil v Grand Prix Španělska na šesté pozici, přestože vyrazil z pátého místa na startovním roštu. Navzdory solidní kvalifikaci se mu během závodu nepodařilo udržet tempo, což ho posunulo o jednu příčku zpět. V následném rozhovoru po závodě mu ujely nervy.
George Russell odstartoval sezonu 2025 čtyřmi pódiovými výsledky v šesti závodech, ale Mercedes W16 zůstává silný hlavně v chladnějších podmínkách. Jakmile se oteplí, přichází problémy se stabilitou a pneumatikami, což ohrožuje další úspěchy.
Po náročném španělském Grand Prix je podle Davida Coultharda Lewis Hamilton „vyčerpaný jako po ráně“, přesto však dokázal během střední části závodu držet krok s Charlesem Leclercem, což je podle bývalého jezdce pozitivní signál.
Valtteri Bottas v podcastu Beyond The Grid otevřeně popisuje snahu o návrat do Formule 1, přičemž zmiňuje osobní překážky v jednáních s Red Bullem i další možné cesty přes Cadillac nebo Alpine. Zůstává motivovaný a nevylučuje ani přesun do IndyCar.
Lewis Hamilton se setkal s britským premiérem Sirem Keirem Starmerem v rámci své iniciativy Mission 44, jejímž cílem je zlepšit vzdělávání mladých lidí po celém světě. Sedminásobný šampion tak opět ukázal, že své jméno využívá i k prosazování společenských změn mimo svět Formule 1.
Velká cena Španělska přerostla v drama, jaké Formule 1 dlouho nepamatovala. Max Verstappen v závěru závodu narazil do George Russella, obdržel penalizaci, tři trestné body a přišel o klíčové body do šampionátu. „Nevím, jaký druh špatného úsudku nebo myšlenkového procesu se v něm odehrával. A pak, jak se říká, se rozpoutalo peklo,“ komentoval incident Helmut Marko, poradce Red Bullu.
James Vowles předvedl nečekaný a působivý krok, který ukázal lidskou stránku formule 1 a získal respekt fanoušků i odborníků. Otázka, zda by totéž udělal i Toto Wolff, odhaluje rozdíly ve stylu vedení a připomíná, že v motorsportu jde nejen o techniku, ale i o lidský přístup.
Přestup Lewise Hamiltona do Ferrari zatím nenaplnil očekávání o návratu na vrchol. Po nevydařené Velké ceně Španělska, kterou sám označil za svou nejhorší, britský šampion přiznal frustraci a dál hledá cestu, jak se s novým autem i týmem sžít.
Max Verstappen se blíží k zásadnímu bodu své kariéry, podle zákulisních informací se po Velké ceně Rakouska uzavře jeho výstupní klauzule. Pokud Red Bull zůstane v nejlepší čtyřce Poháru konstruktérů, trojnásobný mistr světa zůstane v týmu i pro sezonu 2026.