SINGAPUR - ZASTÁVKY V BOXECH A PNEUMATIKOVÉ STRATEGIE; Jak rychle týmy přezouvaly své piloty v průběhu Velké ceny Singapuru, s jakými strategiemi ji odjely a kdo zvládl nejvíce kol na jedné směsi pneumatik?
Nejrychlejší zastávku stejně jako v Ázerbájdžánu a Maďarsku předvedl Williams, když Strolla ve 40. kole zdržel jen 2,2 sekundy. U Sirotkina se mu ale už tolik nedařilo, ani jednou ze dvou pokusů se nedostali pod 4 sekundy.
Perform a speedy tire change under floodlight? No problem for @WilliamsRacing . Here are the DHL Fastest Pit Stops from Singapore. #DHLMotorsports #F1 pic.twitter.com/VCxq3pQFh0
— DHL_Motorsports (@DHL_Motorsports) September 18, 2018Video: Nejrychlejší zastávky v Singapuru
Red Bullu dnes patří druhá příčka. Ricciarda v 27. kole přezul za 2,31 s, Verstappena o 10 kol dříve za 2,56 s. Pěkný konzistentní výkon od rakouské stáje.
Mercedes je v pořadí nejrychlejších zastávek třetí. Bottase odbavil v 16. kole za 2,45 s, vítězného Hamiltona o kolo dříve za 3 vteřiny. Čtvrté místo patří Sauberu, jenž Ericssona v 44. kole odbavil za 2,54 s.
Do závodu startovalo 12 pilotů na hyper-měkké směsi, mimo první desítku si ji dobrovolně vybrala dvojice Toro Rosso. Sedm jezdců si pro začátek vybralo o 1,5 sekundy pomalejší ultra-měkkou směs (Alonso, Ericsson, Leclerc, Magnussen, Sainz, Sirotkin a Vandoorne), měkkou pouze Stroll.
Cílem drtivé většiny pilotů byla jediná zastávka, dvakrát se u mechaniků ale objevili Hartley se Sirotkinem, třikrát Magnussen s Pérezem, jenž se jednou projel boxovou uličkou za trest.
Alonso dokonale využil svou možnost svobodné volby pneumatik a z 11. místa se po strategii ultra-měkká - měkká propracoval až na 7 místo v cíli. Singapur potvrdil 100% pravděpodobnost výjezdu safety-caru, jehož jsme se dočkali hned na začátku poté, co Pérez nemilosrdně poslal svého týmového kolegu Ocona do zdi.
Nejdelší vzdálenost na jedné sadě ultra-měkkých pneumatik zvládl Vettel - 47 kol představovalo 77 % závodu vypsaného na 61 okruhů. Na hyper-měkkých pneumatikách vydržel nejvíce Ricciardo (27 kol), na měkkých Hamilton (46 kol).
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.