Šéf Red Bullu, Christian Horner, neočekává, že by se Sebastien Buemi vrátil do F1. V posledních týdnech se přitom silně diskutovalo o tom, že rezervní jezdec týmu je nejžhavějším kandidátem na místo u Toro Rosso pro rok 2019.
Švýcar jezdil za Toro Rosso v letech 2009 až 2011 a aktuálně plní roli záložního jezdce pro oba týmu rakouského výrobce energetických nápojů, k tomu navíc závodí ve World Endurance Championship a Formuli E. 29 letý jezdec dokázal oba zmíněné šampionáty vyhrát a letos také ovládl Le Mans. O jeho návratu do F1 se spekulovalo už vloni, než Toro Rosso dalo přednost Brendonu Hartleymu.
"Má velmi podstatnou roli v týmu. Několik dalších týmů se o něj zajímalo," řekl Christian Horner pro Sky Sports F1. "Ale má smlouvu s námi na další tři roky na tu roli, kterou aktuálně plní. Bude to kombinovat s dalšími aktivitami. Nemyslím si, že by měl v plánu závodit v F1 - má program ve WEC a Formuli E. Myslím, že toho má dost. Pokud by se rozhodl vrátit do F1, tak by se musel smířit s podstatným snížením platu."
Buemi byl před závodem v Singapuru vyfocen v továrně Toro Rosso, kde si byl nechat udělat sedačku. Podle jiných zdrojů šlo o běžnou činnost pojící se s pozici náhradního jezdce. "Dělám pouze to, co mi řeknou, že mám udělat. Je jasné, že když jste záložním jezdcem, tak potřebujete sedačku pro případ, že by se něco stalo," komentoval Sebastien Buemi spekulace.
"Můj program ve WEC a Formuli E je dost provázaný. Vše je možné, ale zatím se soustředím na moji pozici záložního jezdce a pak uvidíme," dodal jezdec. Pokud tedy opravdu není v boji o sedačku u Toro Rosso, dalšími kandidáty jsou Daniil Kvajt (vývojový jezdec Ferrari), Stoffel Vandoorne z McLarenu nebo Pascal Wehrlein, který včera ukončil spolupráci s Mercedesem. Další možností je chráněnec Mercedesu, Esteban Ocon, nebo favorit na titul ve Formuli 2, Esteban Ocon nebo favorit na titul ve Formuli 2 George Russell.
Jezdce formule 1 v nadcházející sezoně čekají přísnější sankce za nevhodné chování – přísnější tresty mohou padnout za vulgarity i politické komentáře. Informovala o tom agentura AP.
V minulé sezóně opět dostalo pozornost téma flexe křídel a toho, jak některým týmům vychází „obejít“ statické kontroly FIA, což umožňuje, aby se první makroprvek ovlivněný aerodynamickým prouděním dynamicky ohnul. Informace zveřejnil web AutoRacer.
Druhý test Lewise Hamiltona u Ferrari byl ve středu přerušen. Britský pilot při jízdě s vozem pro rok 2023 havaroval v posledním sektoru na okruhu Circuit de Barcelona-Catalunya, když narazil do bariér.
McLaren absolvoval dvoudenní testování pneumatik pro mokré podmínky, které byly vyvinuty pro specifikace roku 2026, na okruhu Paula Ricarda.
Ferrari odpočítává dny do představení svého nového monopostu SF-25. Slavnostní odhalení proběhne 19. února po londýnské show F1, která představí vizuální stránku vozů a hlavní aktéry sezóny 2025. Název modelu 677 tak dnes tým z Maranella oficiálně potvrdil. Informoval web AutoRacer.it.
Lewis Hamilton během svého druhého dne testování Ferrari ve středu havaroval, když narazil do bariér. Incident naštěstí nezpůsobil žádné zranění, ale pravděpodobně to narušilo jeho přípravy na nadcházející debut.
Lewis Hamilton se chystá na novou kapitolu v kariéře u Ferrari, což vzbuzuje otázky o jeho schopnostech a šancích na vrchol. Jak se dokáže přizpůsobit novému týmu, který stále usiluje o návrat k dominantní formě? A co od něj mohou očekávat fanoušci Scuderie?
Ferrari si na Katalánském okruhu naplánovalo tři dny testování. Zatímco včera a dnes testují hlavní závodní jezdci, zítra se za volant vozu posadí rezervní piloti Antonio Giovinazzi a Dino Beganovic, jak uvádí web Autoracer.it.
Lewis Hamilton zažil včera svůj první neúspěch za volantem Ferrari během soukromého testu v Barceloně. Sedminásobný mistr světa naštěstí vyvázl z havárie bez zranění, ale vůz utrpěl poškození předního křídla a zavěšení po kontaktu se svodidly.
Lewis Hamilton zažil dramatický moment při testování s Ferrari na okruhu v Barceloně, kde během druhého dne tréninkových jízd havaroval. Britský pilot se snaží co nejrychleji adaptovat na nové prostředí svého nového týmu ve Formuli 1, incident však naznačuje, že přechod nebude úplně bez komplikací.
Johnny Herbert, bývalý jezdec F1, už nebude v roce 2025 působit jako sportovní komisař během závodů. FIA rozhodla, že jeho role v médiích je v konfliktu s touto funkcí. Herbert se dostal do centra pozornosti po kontroverzních penalizacích na GP Mexika, které kritizovali Max a Jos Verstappenovi.
Osmnáctiletý Andrea Kimi Antonelli, budoucí hvězda Formule 1, už může oficiálně na silnice. Mladý Ital, který v sezóně 2025 nahradí Lewise Hamiltona u Mercedesu, úspěšně složil zkoušky na řidičský průkaz. Svůj debut v F1 si odbude už při Velké ceně Austrálie.