Šéf Red Bullu, Christian Horner, neočekává, že by se Sebastien Buemi vrátil do F1. V posledních týdnech se přitom silně diskutovalo o tom, že rezervní jezdec týmu je nejžhavějším kandidátem na místo u Toro Rosso pro rok 2019.
Švýcar jezdil za Toro Rosso v letech 2009 až 2011 a aktuálně plní roli záložního jezdce pro oba týmu rakouského výrobce energetických nápojů, k tomu navíc závodí ve World Endurance Championship a Formuli E. 29 letý jezdec dokázal oba zmíněné šampionáty vyhrát a letos také ovládl Le Mans. O jeho návratu do F1 se spekulovalo už vloni, než Toro Rosso dalo přednost Brendonu Hartleymu.
"Má velmi podstatnou roli v týmu. Několik dalších týmů se o něj zajímalo," řekl Christian Horner pro Sky Sports F1. "Ale má smlouvu s námi na další tři roky na tu roli, kterou aktuálně plní. Bude to kombinovat s dalšími aktivitami. Nemyslím si, že by měl v plánu závodit v F1 - má program ve WEC a Formuli E. Myslím, že toho má dost. Pokud by se rozhodl vrátit do F1, tak by se musel smířit s podstatným snížením platu."
Buemi byl před závodem v Singapuru vyfocen v továrně Toro Rosso, kde si byl nechat udělat sedačku. Podle jiných zdrojů šlo o běžnou činnost pojící se s pozici náhradního jezdce. "Dělám pouze to, co mi řeknou, že mám udělat. Je jasné, že když jste záložním jezdcem, tak potřebujete sedačku pro případ, že by se něco stalo," komentoval Sebastien Buemi spekulace.
"Můj program ve WEC a Formuli E je dost provázaný. Vše je možné, ale zatím se soustředím na moji pozici záložního jezdce a pak uvidíme," dodal jezdec. Pokud tedy opravdu není v boji o sedačku u Toro Rosso, dalšími kandidáty jsou Daniil Kvajt (vývojový jezdec Ferrari), Stoffel Vandoorne z McLarenu nebo Pascal Wehrlein, který včera ukončil spolupráci s Mercedesem. Další možností je chráněnec Mercedesu, Esteban Ocon, nebo favorit na titul ve Formuli 2, Esteban Ocon nebo favorit na titul ve Formuli 2 George Russell.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.
Oscar Piastri po GP Itálie potvrdil svou loajalitu k McLarenu a zdůraznil, že důvěra v tým je pro něj důležitější než osobní ambice získat titul mistra světa.
Toto Wolff uznal, že Lewis Hamilton projevuje své emoce naplno, ale jeho výroky po Velké ceně Maďarska označil za nepovedený moment.
Max Verstappen nebude tuto neděli závodit na Nürburgringu. Přestože od komise získal potřebné povolení DMSB Permit A, podle informací se rozhodl ihned odcestovat zpět domů. Jeho krok vyvolává spekulace o dalších plánech a přípravách nizozemského šampiona.
Max Verstappen si v sobotu odbyl premiéru v závodech GT na legendární Nordschleife a okamžitě ukázal, že dokáže držet tempo i mimo monoposty F1. Jeho debut vzbudil velkou pozornost, přestože formální podmínky pro plnohodnotnou licenci ještě nesplnil.
Tým Williams uspěl se svou žádostí o přezkum desetisekundové penalizace, kterou ve Velké ceně Nizozemska obdržel Carlos Sainz.