GP SINGAPURU - 2. TRÉNINK; Poté, co byl v 1. tréninku nejrychlejší Ricciardo s Red Bullem, ve 2. bylo plno Kimiho Räikkönena s Ferrari, který jezdil rychle a spolehlivě. Jen 11 tisícin vteřiny však ztratil Hamilton s Mercedesem a třetí v pořadí skončil Verstappen. Nadějným osmým místem se blýskl Alonso s McLarenem.
Druhý trénink na GP Singapuru se odehrával již pod umělým osvětlením. Teplota vzduchu byla 29,8 °C, dráhy 35,4 °C, vlhkost 68,9 %.
Ze špičky zapsal první nejrychlejší čas Bottas z týmu Mercedes, kterého záhy překonal o dvě desetiny rychlejší Vettel na Ferrari (1:41,520). Jeho týmový kolega Räikkönen, jenž po sezoně italský tým opouští, zajel měřené kolo ještě o více jak dvě desetiny vteřiny rychleji.
Contrasting fortunes for the red cars in the first night session of the weekend at the #SingaporeGPWatch FP2 highlights ⬇️ pic.twitter.com/xE6kyJG4Lt
— Formula 1 (@F1) September 14, 2018V 1. tréninku konkurenceschopný Red Bull zastoupil Verstappen, který se zařadil na první místo tabulky, ale záhy ho vystřídal Hamilton, pak Vettel a opět nejrychlejší Räikkönen (1:40,510). Po 30 minutách zastavil v boxech Verstappen a mechanici prohlíželi zadní část jeho monopostu.
It seemed like the slightest of glancesBut this scrape ended Sebastian Vettel's FP2 early at Marina Bay 💥#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/DYeDl77aKy
— Formula 1 (@F1) September 14, 2018Bottas následně výrazně přidal a snížil hodnotu nejrychlejšího kola o celou vteřinu, aby záhy jeho hodnotu vylepšil týmový kolega z Mercedesu Hamilton a první příčku si opět vzal do svých rukou Fin s Ferrari (1:38,699).
U vozu Verstappena byl potvrzen pokles tlaku oleje, ale Holanďan se znovu zapojil do akce. Vettel na výjezdu ze zatáčky narazil do svodidel (viz video výše) a zamířil k mechanikům, kteří vůz zatlačili do boxů a po chvíli německý pilot z boxů odešel.
#F1 #SingaporeGP FP2 Best Sectors vs. Fastest laptimes 📊:- #Alonso P7, the best-of-the-rest driver (behind top teams)- #Vettel P6 but he could have gone much faster in S3- #Ocon in Top10- #Ferrari faster than #Mercedes only in S1, close battle pic.twitter.com/PfPzS507NB
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 14, 2018Po necelé hodině bylo pořadí Top 10 následující: Räikkönen, Hamilton, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Sainz, Grosjean, Alonso, Vettel, Hülkenberg. Rozdíl mezi prvním a posledním činil téměř dvě vteřiny.
#F1 #SingaporeGP FP2 Sector Max. speeds + Speed trap 📊:- #Raikkonen over 316kp in S1- #Ferrari 3-4kph faster than #Mercedes on speed trap- #Alonso fastest driver powered by #Renault pic.twitter.com/GsjOlbKQkf
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 14, 2018V souladu se zaběhlou praxí začali piloti připravovat vozy pro závodní nastavení. Stroll upekl brzdy na pravém zadním kole, Ericsson se štěstím zvládl hodiny, Räikkönen dostal pokutu za překročení rychlosti v boxech a v samém závěru se opět objevily potíže u Verstappena. Räikkönenův čas zůstal již nepřekonán.
Zak Brown naznačil, že spolupráce Maxe Verstappena s McLarenem v budoucnu není vyloučená, zejména po návratu týmu do vytrvalostních závodů v roce 2027.
Max Verstappen překvapil svět Formule 1 vítězstvím v Monze, ale podle Ralfa Schumachera nebude mít jednoduchou cestu k dalšímu úspěchu v Ázerbájdžánu, a to ani McLaren.
Zak Brown naznačil, že Lando Norris a Oscar Piastri by v budoucnu mohli reprezentovat McLaren i na legendárních 24 hodinách Le Mans.
Pro Lewise Hamiltona se po slabších začátcích sezony začíná rýsovat světlo na konci tunelu. Lepší výkony během Velkých cen Nizozemska a Itálie naznačují, že britský závodník začíná nacházet rytmus a konkurenceschopnost vozu.
Ralf Schumacher naznačil, že by se Toto Wolff měl blíže podívat na smlouvu Carlose Sainze a její podmínky. Důvodem je slabší výkon Kimiho Antonelliho v Monze, který Wolff označil za „nevýrazný“ a který znovu vyvolal debatu o budoucí jezdecké sestavě Mercedesu.
Fernando Alonso odstoupil z italské Grand Prix z boje o sedmé místo poté, co na prvním kole nálet štěrku poškodil zavěšení jeho Aston Martinu. Tým uvedl, že právě tento incident nakonec vedl k jeho odstoupení ze závodu.
Jacques Villeneuve zdůraznil, že druhý pilot Red Bullu musí auto přizpůsobit svému stylu a poskytovat přesnou technickou zpětnou vazbu. Úspěch podle něj nespočívá v kopírování Verstappena, ale v samostatnosti a práci na nastavení vozu.
Formule 1 představila šest okruhů, na kterých se v roce 2026 pojedou sprintové závody. Do kalendáře se vrací Silverstone, naposledy se představí Zandvoort a poprvé se sprint pojede v Montrealu a Singapuru.
David Coulthard nevěří Hamiltonovu tvrzení, že je pro něj Ferrari zatím neznámé. Podle něj jsou základy vozu stejné a sedminásobný mistr světa by se měl dokázat přizpůsobit bez hledání výmluv.
Carlos Sainz označil znovuvybudování Williamsu na vítězný tým za svůj „životní projekt“ a zdůraznil, že je připraven do toho vložit vše. Jeho cílem není jen osobní úspěch, ale návrat celé stáje mezi nejlepší v F1.
Jacques Villeneuve upozornil, že Cadillac bude muset doufat, že najde jezdce srovnatelného s Valtterim Bottasem z Mercedesu. Klíčové bude, aby druhý pilot doplnil Bottasovy zkušenosti a stabilitu pro dosažení špičkových výsledků.
Po vítězství na okruhu v Monze, který byl pro Red Bull v roce 2024 nejproblematičtější, zůstává Helmut Marko optimistický. Věří, že tým dokáže uspět i na dalších náročnějších tratích ve zbytku kalendáře.