GP SINGAPURU - 2. TRÉNINK; Poté, co byl v 1. tréninku nejrychlejší Ricciardo s Red Bullem, ve 2. bylo plno Kimiho Räikkönena s Ferrari, který jezdil rychle a spolehlivě. Jen 11 tisícin vteřiny však ztratil Hamilton s Mercedesem a třetí v pořadí skončil Verstappen. Nadějným osmým místem se blýskl Alonso s McLarenem.
Druhý trénink na GP Singapuru se odehrával již pod umělým osvětlením. Teplota vzduchu byla 29,8 °C, dráhy 35,4 °C, vlhkost 68,9 %.
Ze špičky zapsal první nejrychlejší čas Bottas z týmu Mercedes, kterého záhy překonal o dvě desetiny rychlejší Vettel na Ferrari (1:41,520). Jeho týmový kolega Räikkönen, jenž po sezoně italský tým opouští, zajel měřené kolo ještě o více jak dvě desetiny vteřiny rychleji.
Contrasting fortunes for the red cars in the first night session of the weekend at the #SingaporeGPWatch FP2 highlights ⬇️ pic.twitter.com/xE6kyJG4Lt
— Formula 1 (@F1) September 14, 2018V 1. tréninku konkurenceschopný Red Bull zastoupil Verstappen, který se zařadil na první místo tabulky, ale záhy ho vystřídal Hamilton, pak Vettel a opět nejrychlejší Räikkönen (1:40,510). Po 30 minutách zastavil v boxech Verstappen a mechanici prohlíželi zadní část jeho monopostu.
It seemed like the slightest of glancesBut this scrape ended Sebastian Vettel's FP2 early at Marina Bay 💥#SingaporeGP 🇸🇬 #F1 pic.twitter.com/DYeDl77aKy
— Formula 1 (@F1) September 14, 2018Bottas následně výrazně přidal a snížil hodnotu nejrychlejšího kola o celou vteřinu, aby záhy jeho hodnotu vylepšil týmový kolega z Mercedesu Hamilton a první příčku si opět vzal do svých rukou Fin s Ferrari (1:38,699).
U vozu Verstappena byl potvrzen pokles tlaku oleje, ale Holanďan se znovu zapojil do akce. Vettel na výjezdu ze zatáčky narazil do svodidel (viz video výše) a zamířil k mechanikům, kteří vůz zatlačili do boxů a po chvíli německý pilot z boxů odešel.
#F1 #SingaporeGP FP2 Best Sectors vs. Fastest laptimes 📊:- #Alonso P7, the best-of-the-rest driver (behind top teams)- #Vettel P6 but he could have gone much faster in S3- #Ocon in Top10- #Ferrari faster than #Mercedes only in S1, close battle pic.twitter.com/PfPzS507NB
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 14, 2018Po necelé hodině bylo pořadí Top 10 následující: Räikkönen, Hamilton, Bottas, Verstappen, Ricciardo, Sainz, Grosjean, Alonso, Vettel, Hülkenberg. Rozdíl mezi prvním a posledním činil téměř dvě vteřiny.
#F1 #SingaporeGP FP2 Sector Max. speeds + Speed trap 📊:- #Raikkonen over 316kp in S1- #Ferrari 3-4kph faster than #Mercedes on speed trap- #Alonso fastest driver powered by #Renault pic.twitter.com/GsjOlbKQkf
— Petr Hlawiczka (@hlawiczka) September 14, 2018V souladu se zaběhlou praxí začali piloti připravovat vozy pro závodní nastavení. Stroll upekl brzdy na pravém zadním kole, Ericsson se štěstím zvládl hodiny, Räikkönen dostal pokutu za překročení rychlosti v boxech a v samém závěru se opět objevily potíže u Verstappena. Räikkönenův čas zůstal již nepřekonán.
Mercedes odstartoval společně s Hondou očekávání sezony 2026 krátkou ukázkou zvuku své nové pohonné jednotky ve Formuli 1.
Oscar Piastri se ohlíží za svou sezonou 2025 ve Formuli 1 a poukazuje na to, že mu tento rok přinesl cenné lekce a nové zkušenosti.
Carlos Sainz poděkoval Williamsu za jejich pokrok v sezoně 2025. Týmu předal dárky a dopis oslavující jejich páté místo v hodnocení konstruktérů.
Fred Vasseur přiznal, že přechod Lewise Hamiltona z Mercedesu do Ferrari byl náročnější, než očekával, a zdůraznil, že rozdíly v kultuře, týmu a technice ovlivnily jeho první sezonu ve Scuderii.
Sezona Formule 1 2026 přinese zásadní technické změny a nové možnosti strategie, které mohou proměnit podobu závodů. Mercedes a další týmy vstupují do této éry s očekáváním, že nový přístup k aerodynamice a pohonným jednotkám otevře fascinující kapitolu sportu.
Ferrari odhalilo plán uvedení svého monopostu pro sezonu 2026, přičemž šéf stáje Fred Vasseur nastínil strategii týmu pro náročnou předsezonní přípravu.
Bývalý šéf Haasu Guenther Steiner nabídnul mistru světa Lando Norrisovi test na KTM MotoGP motocyklu. Tento neobvyklý krok zřejmě nebude po chuti šéfovi McLarenu Zakovi Brownovi.
Max Verstappen se ohlíží za napínavou sezonou 2025 a popisuje, proč boj o titul Formule 1 nebyl takový, jaký si představoval. Přiznává, že soupeři měli výraznou převahu, a naznačuje, jaké lekce si z toho odnáší.
Sergio Pérez vyjadřuje optimismus ohledně nadcházejícího debutu Cadillacu ve Formuli 1 a věří, že tým dokáže „překvapit“ ostatní soupeře na startovním roštu, přičemž si klade ambiciózní cíle pro svou první sezonu.
Aston Martin se připravuje na zásadní změny pro sezonu 2026 a s novou technikou a designem týmu se očekává zvýšená konkurenceschopnost. Pozornost se soustředí i na jezdecké složení, přičemž Lance Stroll zůstává v týmu i nadále, přestože jeho výkony vyvolávají různé debaty.
Jacques Villeneuve komentuje, jak by mohl Oscar Piastri prožívat náročné okamžiky po průběhu letošní sezony. Podle něj určitá situace může zanechat silný emocionální dopad.
Po ztrátě nároku na startovní číslo 1 musel Max Verstappen pro příští sezonu znovu sáhnout do nabídky čísel. Volba padla překvapivě jinam – ikonická třiatřicítka zůstává stranou.