S budoucností Estebana Ocona to momentálně vypadá bledě - o své místo u Force Indie příští rok přijde a ostatní týmy o něj nemají zájem.
Za novou Force Indii, kterou ovládl Lawrence Stroll se skupinou investorů, v příští sezóně bude jezdit jeho syn Lance, jenž nyní působí u Williamsu. A o Oconovi ostatní týmy kvůli vazbám na Mercedes moc vážně nepřemýšlejí, jak potvrdil McLaren či Red Bull. Podle Christiana Hornera jej to paradoxně znevýhodňuje "jako kotva," což se loni potvrdilo také například u Pascala Wehrleina, který letos musel vzít zavděk DTM.
Jednadvacetiletý sympatický francouzský pilot v zákulisí jedná s týmy, ale zatím to moc růžově i přes oblibu v padoku nevypadá. "Musím poděkovat všem za jejich hezké zprávy a podporu, které se mi každý den dostává. Byli jsme v těžkých situacích už dříve a vždycky jsme je překonali. V mé kariéře to nikdy nebylo lehké, jak víte," přiznává svou nelichotivou situaci.
"Můžu vám slíbit, že se ani v tuto chvíli nevzdám. Motivace je vysoká a mí dávní soupeři jsou ve špičkových autech, což mě činí ještě hladovějším než dříve," pokračuje Ocon, jemuž v šampionátu patří s 45 body desátá příčka, ale například na 7. Nica Hülkenberga mu jich schází pouze sedm. Jedním z jeho bývalých soupeřů je například Charles Leclerc, jenž se příští rok dočká závodního debutu s Ferrari.
"Sním o F1, trénuji F1, jím F1, hraju F1, myslím F1... Jsem zrozen k závodění a mým jediným cílem je stát se šampionem - a vždy to tak bude. Uvidíme se tento týden," píše pilot Force Indie toužící po setrvání v královské disciplíně motorsportu.
"Myslím, že by to byla naprostá škoda, kdyby Formule 1 přišla o takový talent. Mělo by to být naopak," poukazuje bývalý jezdec Gerhard Berger na situaci, kdy piloti míří z F1 do DTM. "Rádi bychom naše piloty dostávali do F1, protože jsou na to dostatečně dobří."
Lando Norris v barvách stáje McLaren udával tón druhému volnému tréninku na Velkou cenu Saúdské Arábie, který se v pátek odehrál v Džiddě. Mladý Brit předvedl na tamním městském okruhu vynikající výkon a stanovil nejrychlejší čas dne, čímž potvrdil, že s ním bude třeba v dalším průběhu víkendu vážně počítat.
Pierre Gasly se ukázal jako nejrychlejší jezdec na začátku víkendového programu Velké ceny Saúdské Arábie, když se první den závodního víkendu dostal na vrchol časových tabulek.
Lewis Hamilton je přesvědčen, že Formule 1 by měla zůstat tvrdým a náročným sportem. Místo spoléhání na chladicí systémy se proto soustředí na lepší fyzickou přípravu, která podle něj patří k pravému závodnickému duchu.
George Russell vyjádřil pochopení pro spekulace, že by Mercedes rád získal Maxe Verstappena. Podle něj je naprosto logické, že tým usiluje o nejlepšího jezdce současné generace, pokud se naskytne taková příležitost.
Yuki Tsunoda přiznává, že se za volantem náročného RB21 zatím necítí jistě ani uvolněně. Přesto dál pracuje na tom, aby lépe pochopil chování vozu a získal plnou kontrolu.
Jezdec Red Bullu říká, že problémy s ovladatelností jejich vozu nejsou způsobeny jen nepřesnými daty ze starého větrného tunelu. Podle něj jsou potíže hlubší a bude potřeba je pečlivěji prozkoumat.
Ted Kravitz naznačuje, že Aston Martin by mohl být pro Maxe Verstappena lepší volbou než Mercedes, a to kvůli lepšímu souladu s jeho osobností a stylem. Tento faktor by podle něj mohl být klíčový pro další etapu Verstappenovy kariéry mimo Red Bull.
Po závodě v Bahrajnu měl Lewis Hamilton konečně důvod k optimismu. Jeho vyjádření zněla výrazně povzbudivěji než po předchozích Grand Prix v Japonsku a Číně, kde se potýkal s frustrací a zklamáním.
Liam Lawson se po návratu k Racing Bulls zatím marně snaží navázat na své dřívější slibné výkony a hledá ztracené tempo i jistotu. Před závodem v Saúdské Arábii stojí před výzvou znovu najít sebevědomí a potvrdit svůj talent v náročné konkurenci.
Lewis Hamilton prohlásil, že si na nový monopost Ferrari postupně zvyká. Šéf týmu Fred Vasseur zároveň zdůraznil, že nejen jezdec, ale i celý tým se musí vzájemně přizpůsobit, aby spolu našli ideální souhru.
Šéf Ferrari Frédéric Vasseur ocenil přístup Lewise Hamiltona po kvalifikaci v Bahrajnu, kde britský jezdec neskrýval zklamání ze svého výsledku. Podle Vasseura právě tato nespokojenost ukazuje Hamiltonovo vítězné nastavení a přispěla k jeho působivému výkonu v závodě, který označil za "velmi silný".
Nový aerodynamický tunel Red Bullu sice vzniká rychleji, než se plánovalo, ale do provozu půjde až v roce 2027. Do té doby musí tým spoléhat na data z trati, protože současný tunel nedokáže přesně simulovat chování vozu.